05-01-2011 | Мототехника

Чи є майбутнє у ІЖей

У Росії удет укрупнення бізнесу. Компанія СОК - власниця, зокрема, гіганта "Іжевський машинобудівний завод", а разом з ним заводу "Іжевські мотоцикли", і з недавніх пір - це новина! - Ще й заводу "Молот", що в В'ятских Поляни. Мало того, слід очікувати, що укрупнення комплексу продовжиться.
   Гендиректор "Іжевського машзаводу" В. Гродецьки направив листа керівникам "Молота" і Ковровського мотозаводу: пропонує їм (не звалитесь зі стільця!) На своєму виробництві випускати моделі "Планета", "Юпітер", "Юнкер" і "Корнет". Збірку вести на "Молоті", в Коврові виробляти те, що вважає для себе цікавою сам ЗИД (машини в цілому або окремі вузли). На "Іжевський мотоциклах" залишиться тільки виробництво двигунів для цих моделей.   "Перенесення виробництва, - йдеться у листі В. Гродецьки, - означає і фінансування розвитку мотохолдінга, так як випуск мотоциклів підкріплений укладеними контрактами на найближчі два роки". Що в "перекладі" означає: ми і грошима допоможемо, ви ж збережіть робочі місця, а через два роки, якщо контракти навіть не відновимо (хоча навряд чи), що-небудь разом придумаємо. Думка слід трактувати як гарантію того, що іжевчане, якщо щось трапиться, не кинуть: перенесення виробництва не означає припинення розвитку мотоциклетної "теми", а також дозволить освоїти випуск автокомпонентів ...

   Згадка про "автокомпонентів" - хід найсильніший! Якщо й виникне затикаючи з мотоциклами, замовлення на виготовлення вузлів до автомобілів не дадуть померти з голоду. Іжевський автозавод, як відомо, розкручує виробництво вазовской "класики", плюс на конвеєрі йдуть місцеві "Оди", а попит на ті й інші великий. Так що надійні суміжники потрібні. Мотозаводу ж не з тих, що валяються на дорозі. От і виходить, що ідея з мотохолдінгом ще й з "автостраховки".

     Зустрілися з виконавчим директором "Іжевський мотоциклів" паном Євдокимовим. Олександр Іванович дав розклад.

     У минулому році завод виробив і продав близько 17 000 "Іжей". На російському ринку - щось близько 7000. Це об'єктивний показник попиту на іжевську продукцію в цілому, всередині країни, а також рівня купівельної спроможності росіян. А ось дані від маркетологів: у році, що наступив 50-кубових "Корнетів" вдасться продати три тисячі. Сльози! Читач пам'ятає, потужності підприємства розраховані на випуск 350 000 мотоциклів. Гуляє завод "під парами" ...

     Може, почекати рік-другий - і можливості співвітчизників купувати зростуть? .. Нічого подібного, ті ж маркетологи дали прогноз: достатня платоспроможність населення наступить не раніше 2010 року. Для іжевчан стільки чекати - смерті подібно. Разом з тим, передай сьогодні виробництво тих самих забезпечених попитом 17-18 тисяч мотоциклів у Вятские Поляни, - йому вистачило б за очі, щоб піднятися.

     У Зідана у відношенні мотооб'едіненія не все так просто - у нього свої моделі, свої комерційні плани, свій головний партнер, з яким він "зв'язаний пуповиною" - оборонне виробництво. Своя гордість, нарешті! .. Але якщо виявиться, що пропозиція з Іжевська обіцяє вигоди, то чому - ні?

     Питаю Олександра Євдокимова: а які вигоди в цій компанії отримають "Іжевські мотоцикли"?

     На звільнених площах вдасться оновити технології з зрозумілою заміною обладнання та організувати складання техніки з покупних комплектуючих, головним чином, китайських. Власне, їх вже відібрали - найбільш придатні за конструктивним достоїнств, якості виготовлення і ціною. Які мотоцикли передбачається збирати? Відповідь ошелешив: малокубатурних! Багаторічні в нашій країні монополісти у виробництві 350-кубових мотоциклів "без бою" віддають нішу?!

     - Що робити, - відповідає Євдокимов, - якщо 600-700-доларові "Іжі" покупцеві не по кишені. -

   А скільки будуть коштувати ваші "полтиники"?

   - Мова йде не тільки про них, але і, припустимо, 80-кубових ... Ставимо завдання, щоб ціна в роздробі не перевищувала 400 доларів, краще - триста з гаком. Через те і звернулися до китайських комплектуючих: при багатьох їх достоїнства (у Китаї далеко не всі женуть другий сорт) вони найдешевші. Вибір же - багатющий! З ним зможемо без руйнівних витрат на переоснащення збирати багато і схожих, і зовсім не схожих один на одного моделей. Але не дешевку: створюємо недорогі, але, підкреслю, що відповідають європейським вимогам апарати ... Чи зможемо збирати і "нестандартну" продукцію, скажімо, літрові і полуторалітровиє круїзери - за індивідуальними замовленнями. Варіанти вже розробили. Машини не будуть схожі виглядом ні на "японців", ні на "американців" - суто російські мотоцикли. На замовлення одного відомого в країні байкера перший вже в роботі. Зробимо - читачі "Мото" про все дізнаються.

     - Чому відмовляєтеся від "Корнетів"?

   - Зрозуміли, що мокікі "не без гріха", в тому числі по дизайну. Те, що збираємося виробляти, - краще. -

   Чи немає у вас побоювань, що поки розвернетеся, ринок займуть імпортери, ті ж китайці?

   - Вибачте, що відповім питанням на питання: чому ж вони до цих пір його не зайняли? ..

 Тому що якими б дешевими не були їх "полтиники" у виробництві, після розмитнення їх роздрібна ціна стане непідйомною для більшості російських покупців. Митні "редути" все-таки дають ефект. І потім, в імпортерів гірші, ніж у нас, можливості забезпечити ринок запчастинами, ще складніше організувати Техсервіс. Ми ж зуміли зберегти свою мережу дистриб'юторів, їх знадобиться тільки переорієнтувати на допомогу і нашим партнерам по мотохолдінгу.

     - Створення холдингу поки залишається планом, - уклав Олександр Іванович, - хоча прогрес є: від розмов перейшли до переговорів. Природна річ, кожен з мотозавод зважує свої вигоди. Але якщо об'єднаємося, всі отримають загальна перевага, значення якого не можна переоцінити - потужну можливість контролювати ситуацію на російському ринку.

 Інтерв'ю журналу "Мото"


Статьи похожей тематики:

  • Мотоцикли УРАЛ поїдуть до Іраку
  • Іжмаш зупинився
  • На "ІжАвто" ВАЗ-2107 почнуть випускати в січні 2011 року
  • "ІжАвто" відновить виробництво ВАЗ-2104
  • Компанія «Укравтозапчастина» представила на Українському ринку мотоцикли ІЖ
  • Японські мотопроізводітелі займуться промисловим відновленням старих мотоци ...
  • ЗИД зменшить випуск мотоциклів
  • До 2010 року Honda має намір випускати 4,5 мільйона автомобілів на рік
  • «Урал» у відомому блокбастері
  • АвтоВАЗ може перенести виробництво "класики" на Іж-Авто
  • "ІжАвто" у травні припинить випуск автомобілів
  • Німецька поліція відмовляється від мотоциклів Harley-Davidson
  • VW може почати робити мотоцикли
  • В Україні стали продаватися мотоцикли Honda
  • У березні 2011 року на "ІжАвто" почнеться випуск LADA 2107




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.