05-01-2011 | Рынок автомобилей

У Росії буде ринок - 2,5 млн. автомобілів

ЧЕРЕЗ 8 РОКІВ У Росії продаватиметься 2,5 МЛН ЛЕГКОВИХ АВТОМОБІЛІВ НА РІК - ВДВІЧІ БІЛЬШЕ, НІЖ ЗАРАЗ, ВВАЖАЮТЬ ЕКСПЕРТИ Мінпромнауки, підготувати концепцію розвитку вітчизняного автопрому ДО 2010 Г.Т.о, у Росії з'являється шанс позбутися від образливого прізвиська сировинного придатка Заходу і претендувати на статус країни, де є промисловість. У Мінпромнауки навіть зуміли розгледіти у Росії задатки автомобільної держави: наприклад, у Росії, так само як і в Німеччини, Японії і Франції, частка автопрому в світовому автовиробництві вище, ніж частка ВВП країни у світовому виробництві. Залишилося ці задатки правильно розвинути.  Півроку тому голова ради директорів "АвтоВАЗу" В. Каданников раптом розповів "Відомостям" правду про те, хто 6 років тому фінансував запуск останнього сімейства вазовских машин - "десяток". Це були не власники заводу, а вся країна: "Скориставшись всім цим шалманів, який супроводжував вибори президента в 1996 р., ми просто не виплатили у федеральний бюджет належні податки і за рахунок цього поставили на виробництво" десятку ". Сума несплачених податків склала 2 , 8 млрд руб. (деномінованих), а до весни 1999 автозавод вже заборгував державі 12 млрд руб., але великий любитель вітчизняних промислових гігантів Є. Примаков замість того, щоб банкрутувати "АвтоВАЗ", реструктурував йому борги. Зате компанія Каданнікова тепер виробляє кращий масовий російський автомобіль.  
 Цей досвід, можливо, надихнув Мінпромнауки на пропозицію вписати в Податковий кодекс "особливі податкові режими, включаючи пільгове оподаткування", для підприємств автопрому, а колишні борги реструктуризувати. Тобто всім нам пропонується скинутися на розвиток ще й "Москвича", ГАЗу і "Іжмашу", тому що їздити все одно стане не на чому - ввезення старих іномарок чиновники хочуть обмежити.  Те, що саме стара іномарка представляє загрозу російському автопрому, вже є яскравою характеристикою вітчизняної продукції. А на приклад "АвтоВАЗу" слід дивитися інакше: скориставшись підтримкою держави, приватна компанія виробила продукт, життєздатний тільки на закритому ринку, а тому вимагає подальшого захисту. "Десятка" народилася вже морально застарілою і була гарна тільки в порівнянні з попередніми моделями заводу. Тепер же вона програє конкуренцію навіть Daewoo Nexia узбецької збірки. А якби "податковий кредит" 1996 р. обернувся для ВАЗу банкрутством і зміною власника, росіяни б зараз їздили на "Ескорт" або "Феліція", а бюджет б справно отримував податки.  Держава не повинна захищати поганих господарів заводів, які не вміють робити пристойний товар, тільки тому, що у них російські імена. У чехів, не побоялися продати своє автовиробництво концерну Volkswagen, зараз набагато більше приводів для гордості: на чеських машинах вже їздить вся Європа.  
  ОСТАННІЙ ВАРІАНТ "КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ АВТОПРОМУ ДО 2010 Р.", ЯКУ Мінпромнауки і Мінекономрозвитку ПОВИННІ в узгодженому вигляді ВНЕСТИ В УРЯД ДО 7 БЕРЕЗНЯ. ПОКИ ДОКУМЕНТ ЦЕЙ - ВІДВЕРТО Протекціоністська  
 
 Концепція має бути розглянута на засіданні уряду 21 березня. Представники автозаводів покладають на неї великі надії: наприклад, голова "Руспромавто" В. Стрежнєв нещодавно заявляв "Ведомостям", що інвестиційні плани його холдингу цілком залежать від тієї промислової політики, яку обере держава в автомобільній галузі. "Автомобільне лобі працює на цьому майданчику, щоб прискорити введення мит, а концепція повинна стати теоретичною базою уряду при введенні захисних заходів", - говорить аналітик Альфа-банку М. Матвєєв.  
 Фахівці Мінпромнауки, які розробили проект концепції, обрадували лобістів, не обмежившись тільки митними зборами. У списку "Пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правової бази" значиться маса структурних заходів, наприклад "особливі податкові режими, включаючи пільгове оподаткування підприємств - розробників, виробників і споживачів конкурентоспроможної автотехніки, автокомпонентів і паливно-мастильних матеріалів", а також "встановлення лояльних до автовиробництву тарифів [...] природних монополій "і навіть" реалізація адресних інвестпрограм ". Все це, на думку Мінпромнауки, призведе до того, що до 2010 р. в тридцятимільйонний парку легковиків буде не більше 6 млн іномарок.  
 
 Як пояснив "Ведомостям" заступник голови департаменту машинобудування Мінпромнауки А. Сереженкін, міністерство вважає автопром "полігоном для різних способів підтримки галузей вітчизняної промисловості". "Наприклад, якщо підприємство важливе для держави, то воно заслуговує податкового кредиту на власний розвиток", - говорить Сереженкін. Втім, в Мінпромнауки відзначають, що в проект може ще внести зміни Мінекономрозвитку - адже відомства зобов'язані внести документ до уряду тільки наприкінці наступного тижня.  
 У Мінекономрозвитку за концепцію відповідає голова інвестиційного департаменту С. Баєв. Один з постійних учасників робочої групи з розробки концепції, який просив не називати його імені, стверджує, що "Баєв не протестує проти всієї цієї структурної політики".  За відомостями джерела, проект по суті являє собою упорядкований список пропозицій автопромисловців - правда, деякі особливо колоритні в документ не потрапили. Члени робочої групи від "Руспромавто", наприклад, пропонували розвивати експорт машин у країни третього світу, списуючи їм борги в обмін на пільговий режим ввезення для російських автомобілів. А інший холдинг - "Северсталь-авто", що володіє УАЗом, - наполягає на чіткому визначенні обсягу державних закупівель вітчизняних автомобілів до 2010 р.  
 
 Треба сказати, що, якщо в "Руспромавто" розраховують "продавити" концепцію через уряд без особливих змін, у "Сєвєрсталі" сумніваються, що це можливо. "На надання прямих податкових пільг держава не піде, - каже О. Конюхов, фіндиректор що входить до" Северсталь-авто "ЗМЗ. - Це ж досить важко проконтролювати, чи є дане підприємство, яке просить пільг, реальним або потенційним постачальником якого-небудь з автозаводів. "Сєвєрсталь-авто" вважає більш доцільним введення спрощеної процедури надання податкових кредитів і держгарантій по закупівлях устаткування ".  
 Проти лобістських заходів Мінпромнауки поки висловлюється тільки одне державне відомство - Мінфін. Глава департаменту галузевого фінансування В. Бєлов каже, що не вірить в "прохідність" податкових пільг для автопрому.  
 Деталі. "Відомостей"


Статьи похожей тематики:

  • Російський Мінфін критикує Уряд за проект пільг для ВЕЗ
  • Росія знову хоче підняти мита для старих авто
  • Volkswagen знову обговорюватиме питання збірки авто в Росії
  • Росія підвищить мита на старі вантажівки
  • Підвищення мит у Росії поки відкладається
  • Думки представників російського автобізнесу з приводу нової концепції розви ...
  • У російському бюджеті передбачені гроші на відродження АТ Москвич
  • Росія планує збільшити мита та нові автомобілі
  • Підвищення мит на імпортні автомобілі в Росії знову «завернули»
  • Російський автопром отримав пільги, але автозаводи залишилися незадоволені
  • Російські влади взяли на озброєння тактику Китаю і не будуть віддавати іноз ...
  • Росія вводить загороджувальні мита на старі іномарки
  • У Росії мита на іномарки будуть 35%
  • Що буде з російським автопромом до 2010 року? Доповідь аналітиків
  • Підготовлено проект постанови про заборону виробництва авто, що не відповід ...




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.