05-01-2011 | Рынок автозапчастей

Як роблять двигуни МеМЗ. Репортаж із заводу

Мелітопольський моторобудівний завод (МеМЗ), або як він сьогодні називається - ГРП «АвтоЗАЗ - МОТОР» - є підрозділом ЗАТ «ЗАЗ». Потужності заводу розраховані на випуск 110 тис. силових агрегатів для автомобілів «Таврія», «Славута», «Daewoo Sens» на рік.
 З чуток, двигуни мелітопольського моторобудівного заводу останнім часом додали в якості, що можуть підтвердити автолюбителі, які придбали автомобілі ЗАТ «ЗАЗ».
Чи так це насправді? Як збираються ці силові агрегати? Як здійснюється контроль якості на заводі? Щоб відповісти на ці питання наш кореспондент відправився до Мелітополя.    Як роблять двигуни на МеМЗ

     Виготовлення двигунів на Мелітопольському моторобудівному заводі можна розділити на два етапи. Перший етап полягає в підготовці з комплектуючих деталей, для подальшого складання двигуна, а саме блоків циліндрів, головок циліндрів, колінчастих та розподільних валів двигуна.
 Блок циліндрів двигуна в первісному вигляді являє собою виливок із чавуну. Для того щоб перетворити її в комплекті двигуна, вона повинна пройти ряд технологічних операцій. Зауважимо, що відливання - це ще не деталь, і вимагає цілого ланцюжка технологічних процесів, таких як фрезерування, шліфування, хонінгування, нарізку різьблення і т. д.



 Спочатку виливок блоку фрезерується по площинах (вертикальної і горизонтальної). Потім здійснюється фрезерування циліндрів і посадочних місць під бугеля колінчастого валу. Після фрезерування циліндри двигуна шліфуються, а потім і хонінга. Останньою стадією доведення блоку циліндрів є нарізка кріпильної різьби в технологічних отворах.




           Доведення головки блоку двигуна так само починається, як і блоку циліндрів з фрезерування по площинах (вертикальної і горизонтальної). Після чого здійснюється підготовка посадочних місць для розподільного валу, напрямних втулок клапанів, гнізд клапанів з подальшими запресовуванням напрямних втулок клапанів і посадочних гнізд клапанів. Процес завершується також нарізкою кріпильної різьби в технологічних отворах головки блоку циліндрів.
 Інші комплектуючі, такі як колінчастий і розподільний вали також проходять предсборочную підготовку.




             Після чого, підготовлені деталі надходять в цех складання двигуна. Крім повної зборки двигуна, в цьому цеху є лінії складання головок блоку циліндрів, трансмісії (КПП, головної передачі); ділянки зі складання шатунно-поршневої групи, механізмів зчеплення, і т. д.
 Перед тим як вступити на головний конвеєр, головки блоку циліндрів проходять невеликий етап збірки. Спочатку проводиться монтаж кріпильних шпильок. Потім монтується система клапанів, з подальшою перевіркою на спеціальному стенді, щільності їх прилягання до сідла. Потім встановлюється і закріплюється розподільний вал.




           Паралельно з цим, до вступу на головний конвеєр готуються такі вузли, як коробки зміни передач разом з головною передачею, механізми зчеплення, поршневі групи, колектора, всілякі кришки і т. д. Після чого, в певній послідовності, ці вузли подаються на основну збірку.






             Збірка на головному конвеєрі починається з «голого» блоку. Спочатку проводиться монтаж пробок (заглушок) системи змащення й охолодження, кріпильних різьбових шпильок. Наступним етапом складання двигуна є встановлення та динамометрична затягування колінчастого валу. Установка заздалегідь підготовленій, шатунно-поршневої групи двигуна, масляного насоса, передньої і задньої кришок сальників колінчастого валу, сальників колінчастого валу, кришки піддону картера двигуна здійснюється наступним етапом. Далі на підготовлений блок циліндрів встановлюють, вже готову головку блоку.



     Після чого, встановлюють насос системи охолодження, і деталі      газорозподільного механізму. І, нарешті, двигун «обважують»: масляним насосом, колекторами, клапанною кришкою, карбюратором, стартером, генератором, деталями кріплення двигуна і навісного обладнання, маховиком колінчастого валу, механізмом зчеплення і т. д.
 З складального цеху двигуни, коробки передач окремо надходять в цех випробування і вибракування.

  Контроль





 Змонтована КПП, випробовується на гучність фахівцями підвищеної кваліфікації. Тут же деталі, які не пройшли контроль            випробування вузлів, вибраковуються і замінюються. Випробувані коробки передач встановлюються на двигуни. Далі зібраний силовий агрегат вирушає на остаточні випробування, де заводиться і працює протягом 20 хвилин при різних режимах випробувального стенду. У паспорті, що пройшов випробування



     двигуна, ставиться клеймо відповідності технічним умовам випробувань, і останній відправляється на склад. А що не пройшов випробування двигун, відправляється у цех вибракування двигунів.

 На перший погляд, виробничий процес досить відпрацьований. Технологічні ланцюжки вироблені роками і процес складання цілком можна контролювати. Важливий момент - остаточний контроль двигуна за основними параметрами - запорука того, що двигун надійде на автозавод в справному стані. Крім того, на самому автозаводі є контроль токсичності і тестовий пробіг, при якому можливі неполадки також можуть бути виявлені.
     Слабке місце у виробництві мелітопольських двигунів - це комплектуючі і ручна збірка мотора. Над підвищенням якості комплектуючих тут постійно працюють і періодично змінюють постачальників. Недавній приклад: проблему з холостим ходом на Daewoo Sens вдалося вирішити шляхом заміни постачальника одного з датчиків. Тепер про цю неполадку забули. «Зняли» і проблему перегріву двигуна.
 Багато монтажні операції на моторних заводах виконуються вручну. З одного боку це недолік, але історія знає і позитивні приклади ручної збірки (Aston Martin). На МеМЗ існує система контролю, яка дозволяє виключити вплив людського чинника. Головним її гарантом є 100%-й контроль зібраних на заводі моторів.

 Не забувають на МеМЗ і про модернізацію. Так, зараз розробляється двухвальний мотор, двигун, що відповідає нормам Євро-3 та багато іншого.

.

  Довідка AUTO-Consulting

Які двигуни випускає ХРП «АвтоЗАЗ-Мотор»

  МеМЗ-245 - базовий силовий агрегат з карбюратором для автомобілів «Таврія», «Славута». Об'єм двигуна 1,1 л, потужність 51 л. с.
  МеМЗ-2451 - силовий агрегат з карбюратором для автомобілів «Таврія», «Славута» і варіант виконання для автомобіля «Ока» із зменшеною ступенем стиснення (7,9), що допускає застосування бензину А-76 . Об'єм двигуна 1,1 л, потужність 47 л. с.
  МеМЗ-2457 - базовий силовий агрегат з карбюратором для автомобілів «Таврія», «Славута». Об'єм двигуна 1,2 л, потужність 58 л. с.
  МемЗ-301/3011 - силовий агрегат (СА) для автомобілів «Таврія», «Славута», «Сенс» (Ланос з СА МеМЗ), з карбюратором. Об'єм двигуна 1,3 л, потужність 63 л. с.
  МемЗ-307/3071 - силовий агрегат (СА) для автомобілів «Таврія», «Славута», «Сенс», з системою розгорнутого впорскування палива. Об'єм двигуна 1,3 л, потужність 70 л. с.

       "AUTO-Consulting"
 Дякуємо за організацію поїздки прес-службу «Укравто», ЗАТ «ЗАЗ» і «Клуб автожурналістів».


Статьи похожей тематики:

  • Як роблять двигуни для Таврій і Daewoo Sens
  • ЗАЗ оновлює модельний ряд і колірну палітру
  • ХРП «АвтоЗАЗ-Мотор" отримав сертифікат ISO 9001
  • Як роблять польський Daewoo Lanos
  • Яким ЗАЗ підійшов до кризи
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • Як роблять запорізький ZAZ Lanos
  • Заводи, де роблять Ваші машини. Якість на ЗАЗі - це реально
  • Закон про підвищення мит на авто внесений до Верховної Ради
  • БОГДАНізація НЕ избежно. Або як роблять БОГДАН
  • Прем&
  • Проект закону № 3677 до другого читання
  • Проект закону № 3677 до другого читання на 05.02.2004
  • Як роблять «ГАЗель-Бізнес». Репортаж із заводу
  • Текст закону "Про розвиток автомобільної промісловості України" в ...




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.