05-01-2011 | Рынок автозапчастей

Підсумки та перспективи українського ринку запчастин

Дестабілізація світових економік, спричинене світовою фінансовою кризою, боляче вдарила по багатьох ринків. Найбільш сильно постраждав автомобільний, де продажі істотно скоротилися. А ось як йдуть справи на ринках-супутниках? Стан справ на ринку aftermarket коментує Олександр ЄФІМОВ, директор компанії «АІС-Автозапчастини» , що входить до Групи компаній «АІС».
 Якщо зі скороченням кредитування, продажу автомобілів практично зупинилися - ринок в 2009 р. впав на 74% в порівнянні з 2008 р., то продажі запасних частин не такі плачевні. Розглянемо окремі сегменти ринку запасних частин: оригінальних і неоригінальних, ринку масел і автохімії, шин і додаткового устаткування. Кожен з цих сегментів потребує окремої уваги.  Також варто зазначити, на яких ринках сконцентрувалися оператори ринку aftermarket і які активності вони роблять для стабілізації своїх напрямків.

    Ринок оригінальних запчастин
 Ринок оригінальних запасних частин традиційно ділять на окремі сектори: запчастини для легкових автомобілів виробництва СНД, запчастини для комерційного транспорту й запчастини для вантажівок.

   Продажі запасних частин для легкових автомобілів зараз перебувають на рівні 2008 р. Оскільки цей асортимент товарів складається з недорогих продуктів для бюджетних автомобілів, то тут немає різких коливань зростання і падіння. Однак у цьому сегменті вже спостерігається дефіцит запчастин до автомобілів виробництва СНД. Він пов'язаний, перш за все, зі скороченням виробництва таких автомобілів, а виробники оригінальних комплектуючих до них оптимізували свої обсяги. Логічно чекати, що через дефіцит «рідних» запчастин, автомобілісти незабаром перейдуть на дешеві китайські аналоги.

     У комерційному напрямку в 2009 р. був спад. Він був викликаний різким скороченням продажів автомобілів комерційної групи, скороченням споживання і використання техніки, її простоями, економією на ремонтах (або, навіть, відмова від ремонтів). Все це спричинило і зменшення попиту на запчастини. У порівнянні з 2008 р., продажу минулого року знизилися на 10-15%.

   А ось продаж запчастин для вантажних автомобілів в 2009 р. просто обвалилися. Падіння склало 60-70%. Причини аналогічні тим, що ми виділили для ринку комерційних. Однак через специфіку техніки, попит на запчастини для вантажівок був вкрай низьким. Слід віддати належне дистриб'юторам цього асортименту запчастин - всі вони залишилися на ринку, але зазнають скорочення доходів через відсутність попиту.

    Ринок неоригінальних запчастин
   Ринок неоригінальних запасних частин у минулому році також важко розвивався, однак це перший сегмент, який став оживати і відновлюватися в цьому році. Попит на неоригінальні запчастини для іномарок, в порівнянні з 2008 р., в минулому році впав на 35-40%. Причини скорочення попиту зрозумілі - дистриб'ютори змушені були піднімати ціни, захищаючись від курсових коливань, а також шукати більш дешеві аналоги. Таким чином, на ринку відбулося перерозподілом - автовласники в спробах економії частіше купували запасні частини «ноу-нейм», переважно китайського виробництва.

   Слід зазначити, що цивілізовані виробники запасних частин з Європи, намагалися активно стримати падіння ринку, пропонуючи українським дистриб'юторам різноманітні програми лояльності, або фіксували курс валют в контрактах.

     Початок 2010 р. вже красномовно засвідчило приємні зрушення в продажах «неоригінальний». За майже 5,5 місяців ринок виріс на 25-30%, в порівнянні з тим же періодом минулого року. Але й на цьому ринку вже є дефіцит якісних товарів. Початок йому поклали події кризового року, коли виробники згортали виробництво, а дистриб'ютори, мінімізуючи власні ризики, не робили великих складських запасів. З ключових проблем ринку неоригінальних запчастин також слід виділити:
 - Відсутність запасів, доставка запчастин по факту замовлення;
 - Подорожчання транспортних витрат на доставку продукції від виробника;
 - Державний чинник (дуже тривале оформлення вантажів на митниці).

   Однак останній фактор вплинув і позитивні зрушення на ринку. Через реалізації повноцінної процедури проходження митного очищення, «сірі» імпортери вже не мають можливості занижувати вартість продукції в інвойсі - ринок поступово наповнюється офіційними неоригінальними запасними частинами.

      Ринок масел і автохімії
 Скорочення продажів нових автомобілів відбилося на споживанні масел. У першу чергу, зменшилося споживання олій, рекомендованих до затоки при гарантійних ремонтах і обслуговуванні.

   Споживчий попит перемістився із сегмента більш дорогих олій європейських і російських виробників в менш дорогий сегмент, де панують дешеві, «ноу-нейм» товари.
 У цілому, 2010 р. виявився знаковим для ринку - вперше можна було спостерігати, як знижуються ціни на масла преміум-сегмента. Виробникам не залишалося нічого, крім як прагнути стати доступним для кінцевого споживача.

   Тут вже привертали увагу різними маркетинговими інструментами. Багато виробників масел заманювали ребрендингом і позиціонуванням продукту в більш недорогому сегменті, зміною упаковки і зниженням ціни.
 За такою ж схемою розвивався і ринок автохімії.

      Ринок шин і додаткового устаткування  Ринок шин і додаткового устаткування продемонстрував найбільше падіння. З 2009 р. попит у преміум-сегменті, який завжди був стабільний, скоротився на 70-80%. Якщо ще у минулому році всі розпродавали запаси попереднього року, то до 2010 р. довелося робити нові закупівлі за новими цінами. Природно, виробники намагалися стимулювати дистриб'юторів до співпраці, пропонуючи відстрочки платежу й інші заохочення для закупівельників. Однак належного ефекту такі затягають заходи не справили.

   На цьому тлі відродився ринок шин, що були у вжитку. Ключову роль відіграє ціна, яка в 3-4 рази нижче, ніж на нові шини.
   Серед гравців ринку стабільні показники тільки в українських виробників. Вони пішли від збільшення вартості продукції, соптімізіровав виробництво, тим самим врятували себе.

   Ринок додаткового обладнання перебуває в депресивному стані. Пов'язано як зі скороченням продажів автомобілів, так і з неготовністю банків підключати кредитні інструменти. Якщо раніше ті ж банки озвучували вимоги до обов'язкового пакету для комплектації нового авто, то зі скороченням кредитування і зі спадом продажів транспорту скоротилися і продажу допоборудования.

      Компанія «АІС-Автозапчастини» - лідер ринку запасних частин
 У 2009 році «АІС-Автозапчастини» збільшила свою частку ринку на 15%. Були відкриті супермаркети запчастин Stop & Go, представлені власні торговельні марки, підписаний контракт ексклюзивного імпортера запчастин «ГАЗ», «ЯМЗ», «ЯЗДА». У планах на 2010 рік - збільшення частки ринку в 1,5 рази, випуск акумуляторів під власним брендом Docker, реалізація програм лояльності для оптових і роздрібних покупців.

      Підсумки 2009 року
 У 2009 році компанія «АІС-Автозапчастини» збільшила свою частку ринку на 15%. У торгову мережу «АІС-Автозапчастини» надійшли нові пропозиції оригінальних і неоригінальних запчастин, мастильних матеріалів, шин, аксесуарів. Відкрилися перші «супермаркети запчастин» Stop & Go - у Запоріжжі, Житомирі, Миколаєві. Сьогодні торгова мережа «АІС-Автозапчастини» нараховує 40 фірмових магазинів.

     Компанія «АІС-Автозапчастини» випускає товари під власними торговими марками. У 2009 році їх асортимент поповнили акумулятори Tornado, шини America, колісні диски Smart Wheel, експлуатаційні рідини GoLine - все це власні бренди «АІС-Автозапчастини». У 2009 році «АІС-Автозапчастини» стала ексклюзивним імпортером оригінальних запчастин «ГАЗ», «Автодизель »(ЯМЗ),« ЯЗДА »в Україні. І на початку 2010 року компанія підтвердила свій статус ексклюзивного імпортера цих запчастин. Почав роботу роздрібний інтернет-магазин «АІС-Автозапчастини». Він відрізняється зручним інтерфейсом і великим асортиментом товару.

    Плани на 2010 рік
   У 2010 році компанія «АІС-Автозапчастини» планує збільшити свою частку ринку в 1,5 рази. Пріоритетними напрямками для компанії будуть як оптові, так і роздрібні продажі. Також «АІС-Автозапчастини» у 2010 році сформує спеціальну пропозицію для сервісних станцій.

    Напрямок оригінальних запчастин
 Компанія «АІС-Автозапчастини» вже підтвердила статус ексклюзивного партнера «ГАЗ», «ЯЗДА», «Автодизель» (ЯМЗ), «ПАЗ» у 2010 році. Відновлено статус офіційного дилера «КАМАЗ». Протягом 2010 року портфель компанії поповнять нові ексклюзивні контракти з російськими і європейськими виробниками запчастин середнього цінового діапазону.

    Напрямок неоригінальних запчастин
 У 2010 році компанія «АІС-Автозапчастини» розширить пропозицію неоригінальних запчастин для китайських і корейських автомобілів. Будуть запропоновані європейські і українські запчастини всіх груп - для двигуна, ходової частини, електрики, гальмівної системи.

      Власні торговельні марки
 У 2010 році будуть представлені доступні акумулятори Docker, з'являться нові автомобільні рідини GoLine, продовжиться розвиток шинного бренду America.

    Мастильні матеріали
 Компанія «АІС-Автозапчастини» має намір зайняти лідируючі позиції серед дистриб'юторів Shell, Texaco, Лукойл. Для збільшення продажів мастил оптовим клієнтам буде надаватися знижка до 15%. А роздрібних покупців чекають різні стимулюючі акції - наприклад, при покупці масла буде надаватися знижка на масляний фільтр.

      Все для покупців: «b2с»-напрям роботи
 Мережа компанії «АІС-Автозапчастини» зростає як кількісно, так і якісно і прагне бути ближче до клієнта, тому сьогодні ми міняємо розташування магазинів - намагаємося перенести торговий об'єкт ближче до клієнта, до центрів міст або у звичні місця купівлі автомобільних комплектуючих.
 Мережа складає на сьогодні 40 магазинів у всіх ключових містах країни. У магазинах представлений весь асортимент продукції - а це понад 40 000 найменувань.

    Програми лояльності
 У торгово-сервісній мережі Групи компаній «АІС» стартувала програма лояльності. «Левова» частка спеціальних пропозицій для автовласників надається саме в магазинах «АІС-Автозапчастини». Покупці можуть приєднатися до цієї програми та отримувати знижки на товари в розмірі від 5 до 15%.

    Напрям «b2b»
 Сьогодні в нелегкому становищі перебувають не тільки оператори автомобільного ринку, які продають автомобілі. Нові вимоги пред'являються і до супутніх продажу бізнес-направленням.

     У 2010 році компанія «АІС-Автозапчастини» запропонувати професійним клієнтам і сервісним станціям гнучку систему знижок на запчастини і великі складські запаси - близько 60 000 найменувань запчастин. Також «АІС-Автозапчастини» може забезпечити швидку доставку партії запчастин у будь-яку частину Україна - середній час доставки не перевищує 24 годин. Все це дозволить «АІС-Автозапчастини» збільшити продажі товарів професійним клієнтам.

    Робота з великими корпоративними клієнтами
 У 2010 р. пожвавилися корпоративні клієнти. Якщо в минулому році цей сектор перебував у затишку, викликаному скороченням будь-якого виробництва і заморожуванням корпоративних автопарків, то зараз вже можна помітити, як оживають бізнес-процеси.
 Клієнти компанії «АІС-Автозапчастини» виявляють інтерес до запчастинах оригінального напряму. Ми стимулюємо таких покупців різними програмами підтримки. У першу чергу, ми таким компаніям пропонуємо широкий асортимент продукції з відстрочкою платежу. Такі дії були оцінені покупцями, а нам це дозволило в умовах важкого 2009 зберегти своїх клієнтів і збільшити їх кількість. Сьогодні співвідношення роздрібних і корпоративних продажів вийшло на рівень 2008 р.

      Робота з професійними клієнтами
 Також ми освоюємо роботу з СТО і столами замовлень. Один з методів - вдосконалення логістики товару в регіони, важливі і маркетингові підтримки клієнтів. Так, для СТО і столів замовлень передбачені передача спеціального обладнання для роботи, уніформи та розвиток навчальних програм за напрямами і продуктів. Все це ми реалізуємо спільно з партнерами-постачальниками.

    Програми лояльності
 Наші клієнти знають, що для нас немає єдиного шаблону роботи - ми працюємо з кожним клієнтом, компанією індивідуально, враховуючи специфіку роботи й побажання. Є ключові фактори, які впливають на розвиток відносин з клієнтом та його загальну знижку. Ми враховуємо передбачувані обсяги закупівель клієнта, його специфіку роботи, кількість замовлень на період. Виходячи з цих даних, оцінюючи інтереси клієнта, ми формуємо певні умови співпраці.    

Детальніше про компанію «АІС-Автозапчастини»


Статьи похожей тематики:

  • Компанія «АІС-Автозапчастини» збільшила свою частку ринку на 15%
  • «АІС-Автозапчастини» виводить на ринок акумулятори під власним брендом DOCK ...
  • Що буде з гарантією? Кабмін затвердив Порядок гарантійних зобов&
  • «АІС» робить ставку на сервіс і клієнтів
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Компанії «ВіДі Груп» виповнилося 15 років
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • Нова редакція Закону України "Про захист прав споживачів"
  • Прийнята нова стратегія розвитку напрямку запасних частин корпорації «АІС»
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • Автомобільної галузі катастрофічно не вистачає кадрів
  • У 2011 році український авторинок збільшиться до 205 тис. штук. - Прогноз в ...
  • «АІС-Автозапчастини» розпочала продаж автомобільних рідин під власним бренд ...
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • Техніка ГАЗ на TIR-2010. Подробиці про новинки




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.