Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Законодательство

У Грузії водійські права можна отримати за 140 секунд. Реально.

Про реформи ДАІ в Грузії ходять легенди. Мовляв Грузія повністю позбулася від корупції в системі ДАІ, а процедура реєстрації авто або отримання водійських прав займає лічені хвилини і доступна абсолютно будь-якому громадянину. Абсолютно відпала професія "вирішував" і "прискорювачів", так як вирішувати і прискорювати тепер нічого. Всю систему зробили зручною і доброзичливій до автолюбителя. Невже таке можливо? Так, при тому навіть на території країн СНД. Виявляється, так.
 З дозволу колег з "Авто-Ревю" публікуємо матеріал про отримання водійського посвідчення в Грузії і про систему реєстрації авто. Ось як це має бути і до чого потрібно прагнути. Михайло Подорожанскій. Головний редактор "Авто-Ревю"

Тим, хто розпитує мене про Грузію, я простягаю синю пластикову картку.

   - Грузинські права? А що, там не можна їздити по російським?

     - Можна. Але вгадай, скільки на це пішло часу?

     - Ну ...

     - Сто сорок секунд!





     Ще раз: дві хвилини і двадцять секунд! Час засікав не я, а фотограф. Переносячи в комп'ютер дані з російського водійського посвідчення, дівчина-поліцейський попросила мене подивитися у вічко фотокамери, потім взяти стило і поставити «електронну» підпис. Дівчина натискає на клавішу «Print» і вручає мені картку. І адже 140 секунд - явно не рекорд: секунд десять пішло на те, щоб виправити помилки, - треба не Mihail Podorojansky, а Mikhail Podorozhanskiy ...

Та все ж без блату не обійшлося. По-перше, мені повірили на слово - і не зажадали «офіційного підтвердження» з органу, який видав посвідчення водія в Росії. По-друге, зі мною був Лаша, колега з грузинського видання журналу Auto Bild, який «оселив» мене у своїй тбіліської квартирі: отримуючи водійське посвідчення, потрібно вказати адресу, за якою будуть приходити «листи щастя» - вимоги заплатити штрафи за порушення.

   А якщо у тебе взагалі немає прав - ні російських, ні будь-яких інших? Тоді все може затягнутися мало не на годину! Це я теж перевірив.

   Після хвилинного оформлення документів здобувач йде в заставлену моніторами сусідню кімнату - і здає теорію. Півгодини на тридцять питань, максимум три помилки.

А як же медична довідка? Ніяк: довідки скасовані!

     - Якщо наші співробітники побачать, що людина, наприклад, без руки чи веде себе неадекватно, то покличуть лікаря, а той скаже, чи можна йому давати права чи ні, - пояснює Леван Санадзе, директор міжрайонного сервісного агентства МВС під Тбілісі. Тут приймають іспити, видають водійські посвідчення, ставлять і знімають з обліку автомобілі, реєструють зброю.

     - А дальтоніки?

     - А ви сідаєте за монітор.

     Спочатку комп'ютер пропонує вибрати один з восьми мов, на якому ти будеш здавати іспит. Природно, є і російська. Потім на екрані з'являється поліхроматичних картинка - це і є тест на дальтонізм. Якщо вірно визначиш «замасковані» цифри, то, вважай, пройшов медкомісію - і приступаєш до іспиту. Не здав - приходь через тиждень. А здав - виходь на вулицю, де тебе чекає Skoda Fabia і екзаменатор-поліцейський.

Як володаря російського водійського посвідчення, мене звільнили від іспитів. Від першого кадру (прийом документів) до останнього (вручення посвідчення) пройшло 140 секунд. Поруч, очікуючи претендентів на грузинські права, нудьгували ще кілька красунь у поліцейській формі

     На передній панелі перед поліцейським - сенсорний монітор: в комп'ютер вводиться твій персональний номер - і вся водійська біографія як на долоні.

     Заїзд заднім ходом в «гараж», змійка, старт в гору, зупинка на червоний, парковка біля узбіччя в обмеженому просторі і т.д.

     - Здав! - Констатує поліцейський.

     І ось тепер я б отримав права вже як «людина з вулиці», заплативши близько 35 доларів.

     Про навчання на курсах навіть не питають.

     А що з реєстрацією машин?

     - Рідко коли на зняття та постановку на облік, включаючи розмитнення, іде більше п'ятнадцяти хвилин, - запевняє Санадзе. - Зазвичай дев'ять-десять хвилин. Не вірите? А ви поговоріть з водіями.

     - У кого скопіювали систему, в американців?

     - Навіщо в американців? Нічого не копіювали. Самі зробили так, щоб людина не витрачав нерви і час. Бачите он там стоянку з автомобілями? Це найбільший авторинок Кавказу, сорок гектарів! Там працює наш співробітник поліції, звіряє VIN, а продавцю або покупцю навіть не обов'язково там бути: інформацію занесуть у комп'ютер - і її відразу побачать тут. А господар може вже вибирати собі номер.

   Ми підходимо до подоби платіжного терміналу з сенсорним екраном. Ти вводиш букви і цифри, які хотів би бачити на новому номерному знаку. Якщо такий знак вже видано, комп'ютер пропонує подумати над іншим варіантом. Якщо комбінація вільна, то на екрані з'явиться ціна. Найдорожчий знак (скажімо, з твоїм ім'ям або тільки з сімок або одиниць) обійдеться у десять тисяч ларі (близько $ 6000), якщо знак містить три букви і три цифри, але без дефіса між ними - близько 700 ларі (приблизно 400 доларів), а якщо влаштовує звичайний «черговий» знак, то відразу підходь до стійки і отримуй.

     - І що, в Грузії немає номерів-«всюдиходів»?

     Санадзе гордо посміхається:

     - Немає у нас блатних номерів! Немає навіть номерів для поліції! У нас так не можна. Ось, наприклад, я поліцейський. Якщо я порушу і мене зупинить інший поліцейський, а я йому покажу посвідчення поліцейського або скажу: «Відпусти, брат, я сам з поліції», - мене звільнять.

     Леван веде в майстерню, де за допомогою нехитрих кліше та прес-центр один поліцейський штампує номери, а інший накочує на них фарбу. До речі, за бажанням номер може бути як довгастим «європейським», так і «квадратним», причому без доплати. На виготовлення «замовленого» номери йде хвилини три.

     Тут я зовсім було засумував, але в дальньому кутку холу побачив напис «VIP Service».

     - А що такого? Це як бізнес-клас у літаку! Не хочеш ходити по залу, не хочеш, щоб на тебе дивилося багато людей, заплати трохи в касу, сідай у крісло, пий каву, а наші співробітники все за тебе зроблять. Допьешь кави, сідай за кермо - і їдь.

     - А техогляд проводять тут же?

     - Який такий техогляд? Немає в нас техогляду!

Виявляється, техогляд спіткала та ж доля, що і медичні довідки. У Грузії визнали, що як осередок корупції техогляд приносить більше шкоди, ніж користі, - і скасували його мінімум до 2012 року, поки не з'явиться механізм, що виключає хабара. З тих же причин, до речі, скасували і санепідемнагляд, і пожежники інспекції ... Природно, у Грузії не стало більше ні тарганів, ні пожеж.

     Ні в Грузії та щорічного транспортного податку. Єдиний істотний збір з автовласників - мито, яка залежить від року випуску автомобіля і об'єму двигуна. Цікаво, що розмитнення нових машин обходиться дорожче, ніж старих. Наприклад, за автомобіль, випущений в поточному або минулому році, - за півтора ларі (трохи більше долара) за «кубик» робочого обсягу, за п'ятирічку - по одному ларі, якщо машині десять років - по 0,5 ларі, і лише починаючи з 13-річного віку розцінки знову зростають: за розмитнення 15-річного автомобіля - по 0,8 ларі за «кубик».

   

 У цей день в агентстві було поставлено на облік близько 500 машин, 230 осіб здавали теоретичний іспит, близько 300 - практичний, близько 200 отримали права, а всього було приблизно 1500 відвідувачів. І жоден з них не провів у черзі ні хвилини.

     - Михайло, постійте! Я забув сказати, що ми працюємо 365 днів у році, без свят і вихідних.

 Михайло Подорожанскій  

Деталі. і фото "Авто-Ревю"


Статьи похожей тематики:

  • У Грузії водійські права можна отримати за 140 секунд. Реально.
  • У Грузії дозволять не носити права з собою
  • Процедура спрощеної реєстрації скутерів продовжена до 1 листопада
  • Бродський запропонував садити за купівлю водійських прав
  • Права знову стали масово вилучати
  • Скільки будуть коштувати права на скутер
  • Українські посвідчення водія не діють в інших країнах
  • У Києві закінчилися водійські посвідчення
  • Європарламент схвалив введення єдиних водійських прав
  • Вантажівка врізалася в Smart і провіз його в решітці радіатора кілька кілом ...
  • У Донецьку 40% автотранспорту не пройшло техогляд
  • ДАІ дозволила їздити на мопедах без прав до листопада
  • У Києві почали видавати пластикові водійські посвідчення
  • Російські права заборонили за кордоном
  • Які документи потрібні для реєстрації скутера після 1 листопада 2010 р



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.