Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Законодательство

Депутати спровокували продавців авто на порушення. Або як зараз продати авто?

Як вже повідомляв AUTO-Consulting, з 16 червня діяльність товарних бірж, через які проходила левова частка всіх угод на ринку уживаних авто, заборонена. Тим не менш, автомобілі продають і купують, правда, в меншому обсязі.
 Автомобілісти так і не дочекалися від держави чіткого і зрозумілого закону, що регулює операції з не новими авто, так званого закону «про trade-in». І ринок до осені почав самостійно шукати варіанти, як у нових реаліях продавати авто.  Депутати, з-за політичних пріоритетів, так і не знайшли час проголосувати за законопроект № 4385 «про trade-in» і залишили ринок уживаних автомобілів в умовах досить двозначного оподаткування.

 Ключовим питанням залишається 15%-ий податок з доходів фізичної особи, а сума, виручена від реалізації авто - вважається доходом фізособи, навіть не дивлячись на той факт, що купуючи автомобіль на зароблені гроші, це саме фізособа вже сплачувала даний податок при виплаті заробітної плати.

 До 16 червня (дата припинення діяльності товарних бірж з оформлення поодиноких угод. Прим. Ред.), Також діяла така несправедлива норма, але біржі лояльно ставилися до сум, зазначених у договорах, що дозволяло мінімізувати кінцеву суму податку.

 Зараз залишилося лише три схеми, як реалізувати автомобіль:

  Схема перша. Нотаріус

 Нотаріус може оформити угоду щодо зміни власника на авто. У законодавстві навіть передбачено, що при першому продажу авто за рік, продавець сплачує 1%, від суми експертної оцінки авто, але за умови оплати держмита або вартості послуг приватного нотаріуса. Ось тільки нотаріуси не мають можливості відстежити, яка за рахунком угода у даного продавця, крім того, вони і самі стягують чималу плату. На практиці, нотаріуси оформляють операції під 6%, але вимагають ще експертну оцінку автомобіля встановленого зразка, яка також обійдеться в пристойну суму. Крім того, експерт, оцінює авто, діє за встановленою методикою, і не зможе просто так значно занизити вартість авто.

 Наш кореспондент спробував умовити оцінювачів піти на ризик (зрозуміло не просто так) і прорахувати кілька варіантів. Вийшло менше, ніж реальна вартість авто, але все-одно, сума, з якою необхідно було сплатити 6%, вийшла чимала. Крім того, потрібно було стимулювати зговірливість експерта-оцінювача, плюс вартість самої оцінки, плюс, плюс, ... Фінальна сума оформлення угоди за такою схемою виходила на 7-8% від реальної ціни автомобіля.

  Схема друга. Довідка-рахунок

 У пошуках більш оптимального варіанту наш кореспондент відправився в МРЕВ, навколо якого завжди було багато фірм, які оформляли авто.
 Ситуація не змінилася, тільки більшість з них зараз реалізують поліси ОСАЦВ, готові викупити ваше авто (за гендорученнями. Прим. Ред.), А реально оформляють угоди лише кілька організацій. Ціни за виписку довідки-рахунки коливаються від 750 грн. до 1000 грн. Відповідно, відрізняється і лояльність по відношенню до зафіксованої суми угоди.

 У пошуках найбільш лояльних, вдалося поспілкуватися і з співробітниками товарних бірж, які зараз загоряють біля входу в офіси.

  Кор: Автомобіль оформляєте?
 Зараз немає, але підкажемо де можна.
  Кор: Де?
 Вам як? Через нотаріуса або через довідку-рахунок?
  Кор: Як дешевше.
 (Один дзвонить по мобільному телефону). Серьога, тут людина хоче дешевше оформити машину. Скільки зробиш? (Пауза) Зробить за стільки ...
  Кор: Так це ж скільки податків потрібно сплатити!
 Ну, зараз по-іншому ніяк. От раніше, коли біржі працювали. Ех ... У нас тут чергу кожен день стояла, все гуло. Люди оформлялися. Зробили подарунок депутати. Тепер ось загоряємо. Страховки продаємо.
 Депутати думають, що вони краще зробили? Все одно люди не будуть платити 15% від ціни машини. Це абсурд. Для цього потрібно підвищувати ціни на 15%, а машини тоді ніхто брати не буде. З яких таких заслуг, я повинен від ціни своєї машини 15% віддати? Я от свою купував за 120000 грн., А нещодавно продав за 60000 грн. Де тут дохід? За 5 років збиток на ній 60000 грн, а в доларах і того більше. Якщо б я ще 15% від 60000 грн сплатив, то, на руках би залишилося 51000 грн. Хто ж сплатить стільки грошей? Краще на ній ще їздити.
 Ні, я згоден платити і не занижувати, але адекватні податки. Приміром, 0,5%. Заплатив б 300 грн. і чесно вказав би ціну в 60000 грн., за яку продав. А так люди і раніше шукали як занизити, і зараз будуть шукати. І знайдуть.
  Корр: А як же продати?
 Генеральну довіреність виписав і через 15 хвилин людина поїхав. Ніяких податків. Коштує недорого. І депутати отримають нуль. (Сміється)
 Невже їм незрозуміло, що людей не можна так обкладати. Ніхто не буде платити. Зробіть адекватний податок, тільки не 1% - все одно шукатимуть як занизити. А адекватний, 0,3-0,5%. І всі пишуть реальні суми і платять податки. Ні, хочуть щоб платили по 10000 грн. і вище. А в результаті отримують нуль. (Сміється).


 Після такого діалогу додати що-небудь важко, адже «біржовик» дуже точно змалював ситуацію з оподаткуванням операцій з уживаними автомобілями. Влада самі спровокували продавців автомобілів шукати «лазівки», обходити закони, замість того, щоб створити прозорі умови для оподаткування. Адже вже неодноразово доведено на практиці, що чим вище податки, тим більше їх прагнуть обійти.

  Схема третя. Генеральна довіреність

 Не сама бездоганна схема продажу, тому що продавець може її завжди відкликати, а покупець у випадку ДТП може кинути автомобіль, а розшукувати будуть формального власника. Не будемо зараз вдаватися в усі недоліки даної схеми продажу - їх досить багато, але відзначимо, що така схема виходить найдешевша. Її часто використовують при продажу старих автомобілів, коли сума платежів на перереєстрацію дорівнює або вище ціни автомобіля.
 Її рідше використовують при продажі авто до 100000 грн., І зовсім мало при угодах з дорогими авто. Однак, зараз число генеральних доручень різко зросла.

  Що далі?

 Як вже зазначав AUTO-Consulting, після вступу в силу закону № 2275-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", який заборонив оформлення авто на товарних біржах, генеральна довіреність - самий простий і доступний спосіб продати автомобіль.

 У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) також стурбовані ситуацією, яка склалася на ринку старих автомобілів, і ще в кінці червня звернулася з листом до Голови Верховної Ради Володимира Литвина з проханням дати доручення включити до порядку денного сесії "трейдіновскій" законопроект № 4385 від 04.06.2009 р., який вже пройшов перше читання.
 Згідно з листом ВААІД, текстом якого володіє AUTO-Consulting, ситуація, яка склалася на ринку старих автомобілів після обмеження діяльності товарних бірж (згідно із Законом України № 2275-VI «Про внесення змін до деяки законодавчих актів України») загрожує недоотриманням платежів до бюджету з операцій купівлі-продажу автомобілів, а також зростанням соціальної напруженості. ВААІД відзначає, що через законодавчі "прогалин" громадяни не можуть реалізувати свої конституційні права і змушені шукати не зовсім коректні способи продажу авто.

 Виходом з ситуації, що склалася у ВААІД вважають якнайшвидше прийняття "трейдіновского" закону № 4385, при якому основна частина операцій з оформлення старих авто відійде до компетенції автосалонів.

 Проте депутати так і не знайшли час до канікул прийняти законопроект № 4385 і залишили ринок до осені з існуючим неоднозначним оподаткуванням. Фактично, такими діями продавців авто спровокували лукавити і порушувати закон або вдаватися до сумнівних схем.

 Сподіваємося, що за час канікул, депутати належним оцінять ситуацію і розберуться, що ті ставки, які вказані в законопроекті № 4385 дозволять частково вирішити проблему.

Головне, що автори законопроекту нарешті-то прописали, що

"оподатковуваних доходів фізічної особини вважається прибуток, тоб різніця Між доходом від операцій з продажу або обміну рухомого майна та документально підтвердженімі витратами на Його придбання. "
У випадку, якщо витрати на придбання авто не підтверджені документально, то доходом є вся сума, отримана за реалізацію автомобіля.

   Дуже своєчасна і логічна норма. Але ось шкала оподаткування операцій з продажу вживаних автомобілів чомусь не змінилася. Як і було раніше, законопроект передбачає:

    при продаж одного з об'єктів рухомого майна у вігляді легкового автомобіля, мотоцикла, моторолерів або моторного (парусного) човни, не частіше одного разу Протягом звітного податкового року доходи продавця від зазначених операцій оподатковуються за ставкою в розмірі 1 відсотка від вартості такого об'єкта рухомого майна за умови сплату (перерахування) ним суми державного Міта до бюджету або суми плати нотаріусу за Нотаріальне Посвідчення відповідного договору до такого посвідчення.Дохід, отриманий платником податку від продажу Протягом звітного податкового року більш ніж одного Із зазначених об ' єктів, підлягає оподаткування, Відповідно до пункту 12.1 Статті 12 задовольняють Закону (15% Прим. ред.). Зазначені операції відображуються в реєстрі об'єктів рухомого майна.

   Як вже зазначав AUTO-Consulting, існуюча формулювання якраз і породила колапс на ринку старих авто, так як нотаріуси не в змозі встежити перша це угода у людини в цьому році, або він вже продавав авто. Навіщо ж законодавці знову прописують таку норму, щоб ускладнити адміністрування та облік? Крім того, необхідність такої перевірки тільки буде здорожувати процедуру оформлення, так як податковим агентам доведеться це десь перевіряти. Чи не простіше було встановити фіксовану ставку податку в розумних межах (0,5%) з усіх операцій, що ліквідує і бажання занижувати вартість авто, і буде сприяти фіксування реальних сум у договорах і прискорить процедуру оформлення авто?

 Деталі. AUTO-Consulting  

Як ще можна продати авто. Поради автовласників


Статьи похожей тематики:

  • Як рятуватимуть ринок старих авто
  • Українцям доведеться перед продажем авто брати довідки в ДАІ
  • В Україні паралізовано купівля-продаж уживаних автомобілів
  • Продати бу авто через біржу скоро буде неможливо. Що буде з цінами?
  • Як продати старий автомобіль і менше заплатити податків
  • Як буде функціонувати система trade-in після прийняття Податкового кодексу
  • Якими будуть умови для trade-in автомобілів в Податковому Кодексі
  • Як продати старий автомобіль без сплати 13%-го податку
  • У проекті Податкового Кодексу ліквідували щорічний транспортний збір
  • Законопроект № 4385 про "trade-in" можуть прийняти вже цього тижн ...
  • Найближчим часом закон про Trade-in розгляне комітет Верховної Ради
  • Операції з нерухомістю в світлі Закону України "Про податок з доходів ...
  • Чим загрожує НК авторинку. Депутати відкоригували поправки по trade-in в По ...
  • Верховна Рада прийняла в першому читанні закон про "Трейд-ін"
  • автодилерів знову залишили без trade-in



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.