05-01-2011 | Законодательство

За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто

Учора депутати підтримали норму "Купуйте українське", і проголосували за законопроект, що передбачає, що закупівля товарів, робіт і послуг за державні гроші здійснюється виключно у вітчизняних виробників. І це обмеження стосується тільки тих товарів, які не виробляються в Україні.

 Таким чином, український автопром отримає гарантовані контракти із закупівлі авто за бюджетні кошти. Це досить потужне джерело стабільності, оскільки бюджетні організації на рік закуповують десятки тисяч різних видів транспорту.
 Пропонуємо Вашій увазі стенограму обговорення законопроекту № 3430 (Щодо мінімізації вплива фінансової кри на розвиток автомобілебудування та Інших галузе вітчізняної промісловості).  Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до деяки законодавчих актів України (Щодо мінімізації вплива фінансової кри на розвиток автомобілебудування та Інших галузе вітчізняної промісловості). Реєстраційній номер 3430.

   Доповідач народний депутат України Наталія Юріївна Королевська. Співдоповідачем віступатіме член Комітету з питаннь проміслової І регуляторної політікі та підпріємніцтва Крайній Валерій Григорович.  

 18:28:12    Королевська Н.Ю.

     Шановні колеги! Я хочу звернутися до наших колег, які зараз покидають зал, тому що ми говорили довго про комплексний підхід, то якраз цей законопроект, який має комплексний підхід до всієї переробної промисловості.

     І шановні колеги депутати, давайте ми закінчимо, і я потім відповім на всі питання.    Шановні колеги депутати! Шановний виборці!

     Вашій увазі пропонується проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів - щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток автомобілебудування та інших галузей вітчизняної промисловості.

     Ми всі з вами чудово пам'ятаємо підсумки 9-місяців 2008 року колосальні темпи зростання внутрішнього валового продукту, прекрасні темпи зростання переробної промисловості. Але, на жаль, з настанням світової фінансової та економічної кризи, ситуація стала набагато гірше. І наші підприємства втратили, як можливості кредитних ресурсів, як внутрішнього споживання, так і споживчих кредитів.

     І сьогодні, втрата від кризи тільки автомобілебудівники налічують близько 3,5 мільярда доларів і галузь, звичайно, знаходиться в серйозному і глибокій кризі.

     Так само і вступ до Світової організації торгівлі, яку ми зараз обговорювали, справила неабияке значення. І наші товаровиробники поступилися значну частку внутрішнього ринку імпортним товарам.

     Тут не треба зменшувати і недоробки самих власників, керівників підприємств, тому що скільки ми не говорили, як про вступ СОТ, як про необхідність модернізації, як про необхідність інвестування, процеси, на жаль, йшли досить повільно.

     І зараз ми хочемо говорити не про «латання окремих дір» у даному законопроекті, а говоримо про досить комплексному підході, ми розуміємо, що потрібна буде доробка до другого читання.

     Але я хочу вам всім нагадати, що зараз переробні галузі працюють: у виробництві харчових продуктів - 447 тисяч чоловік, металургійне виробництво та виробництво готових металевих виробів - близько 400 тисяч осіб, виробництво машин та устаткування - близько 290 тисяч працюючих, виробництво транспортних засобів та обладнання - близько 230 тисяч працюючих, виробництво електричного, електронного та оптичного устаткування - 161 000 працюючих.

     Я підкреслю, що прибутки багатьом підприємствам дозволяли підходити досить більш відповідально до покращення своїх основних фондів, модернізації виробництва. Ми також багато чули про соціальну відповідальність в бізнесі, але, на жаль, соціальна відповідальність бізнесу теж з настанням кризи якось пропала. І сьогодні працюють працівники підприємства в принципі, опинилися в заручниках того, що самі підприємства, на жаль, неконкурентоспроможними. І те, що не робилося протягом десяти років, зараз для того, щоб вижити в жорстких умовах, для того, щоб залишитися конкурентоспроможними, для того, щоб зберегти внутрішній національний продукт ми розуміємо, що модернізацію підприємства повинні зробити не за десять, а як максимум, за півтора-два роки. А завдання держави, створити сьогодні всі умови для того, щоб гроші було вкладати вигідно в нашу економіку, внутрішню економіку.

     Тому зараз нам необхідно ввозити нове, менш енергоємне обладнання, більш продуктивне, інакше ми розуміємо, що і далі будемо втрачати частку на внутрішньому ринку. На жаль, сьогодні основні фонди українських підприємств зношені в середньому більш ніж на 60 відсотків у той час як моральне застаріння склало близько 90 відсотків. Звичайно високої якості продукцію на такій якості обладнання зробити навіть теоретично неможливо. При цьому в Україну в порівнянні з схожими молодими економіками наших східно-європейських сусідів як раніше діють ставки амортизаційних відрахувань досить низькі і особливо це стосується третього групи товарів.  

   Крім того, українські підприємства сьогодні позбавлені можливості імпортувати обладнання, яке не виробляється в Україні тому не мають українських аналогів так як ввізні мита, не враховуючи навіть того, що ми вступили в СОТ сьогодні, досить високі. І в результаті ми маємо досить жалюгідний вигляд. На тлі розрастающего світової кризи у переробній промисловості зафіксовано спад виробництва.  

   Тому ми пропонуємо, по-перше, підприємство переробні промисловості надасть 20-відсотковим норму прискореної амортизації тим самим цикл амортизації становитиме 4 роки.

     По-друге, від сплати митне мита звільнити обладнання, яке ввозиться підприємствами переробної промисловості за умови, що аналогічні обладнання не виробляються в Україні.

     По-третє, виробництво автомобіля-обладнання комплектуючих виробів буде позначено як стратегічна пріоритетна інноваційна діяльність в Україні.

     Четверте ...

         Головуючий. Дайте можлівість Завершити. Будь ласка.

         Королевська Н.Ю. Пропоную продовжити термін дії Закону України «Про розвиток автомобільної промисловості України». Світова криза також призвів до того, що внутрішній попит у нас скоротився. І я прошу звернути увагу на це всіх депутатів, присутніх у залі. Для того, щоб зараз захистити наших внутрішніх виробників, ми пропонуємо тимчасово до 2011 року встановити, що закупівля товарів, робіт і послуг за державні гроші здійснюється виключно у вітчизняних виробників. І це обмеження стосується тільки тих товарів, які не виробляються в Україні.

     Тому закон надає пільги, ми повинні розуміти, не для власників підприємств під час кризи, а закон надає можливість підприємствам зберегти всередині себе гроші для того, щоб в максимально короткі терміни провести реінвестицію і провести модернізацію устаткування.

     Тому я звертаюся до всіх, колегам, коли ви будете голосувати, прошу вас не забувати, що переробна промисловість це більше мільйона чоловік, яка включає в себе більше 8 галузей і голосувати не за політичними мотивами, а зараз в даний момент з економічних мотивів захистити наших робітників. Спасибо большое.

         Головуючий. Запитання. Будь ласка, запісуємось, шановні колеги. Прошу показати список народних депутатів, Що записалися.

     Народний депутат Гордієнко, будь ласка.

         18:34:55    Гордієнко С.В.

     Прошу передати слово Петру Миколайовичу Симоненко.

         Головуючий. Петро Миколайович Симоненко, будь ласка.

         18:34:58    СИМОНЕНКО П.М.

     Симоненко, фракція комуністів.

     Я хотів би, щоб ви все-таки дали відповідь на головне питання. Ми ставимо завдання сьогодні - захистити наші галузі промисловості. А якщо говоримо ми про переробної промисловості, в даному випадку для кого-то міксери виготовити, та це ж не ті основні фонди, які дійсно вимагаю амортизації 25 відсотків. Амортизація в 25 відсотків - це збільшення відпускної ціни тієї чи іншої продукції, це теж зрозуміло всім.

     Якщо ми говоримо про автомобілебудуванні, я дійсно розумію, що треба захистити сьогодні наші підприємства, щоб у нас були базові підприємства, які виробляють цю продукцію. Далі будуть природно по кооперації працювати маса інших підприємств. А у нас машинобудування розвинене, одне з кращих в Європі в тому числі. Невже ми міксери і іншу для переробки не можемо забезпечити? Це було б ганьбою, якщо все буде завозити. Якщо є ті, що мають відношення, допустимо, до медичної техніки та інше, вимагаю ввезення, це зрозуміло. А якщо ми можемо самі виробляти, давайте будемо ...

         Королевська Н.Ю. Спасибі велике, Петро Миколайович.

     Я хочу нагадати всім. Згідно кваліфікації Держкомстату, переробна промисловість включає в себе: харчова промисловість, легка промисловість, деревообробна, целюлозно-паперова, хімічна, нафтохімічна, машинобудування, металургія і виробництво коксу. Тим самим ми говоримо про величезний сегменті. Ми не говоримо про міксерах, ми не говоримо про олівцях і папірцях, ми говоримо сьогодні про преференції для переробної промисловості. Те, що стосується амортизації, то ми говоримо тільки про третю групу товарів. 3-а група товарів має для себе дуже чітку кваліфікацію, це більше року експлуатації та більше визначеної ціни, яка встановлена законодавчо. Тому ми не говоримо про всю амортизації. І ви тут абсолютно праві, що нам не потрібна амортизація для ручок і для телефонів, нам потрібна амортизація для основних засобів і для того, щоб модернізувати сьогодні підприємства, які перебувають з зносом основних фондів більше від 60 до 90 відсотків. Спасибі.

         Головуючий. Народний депутат Клименко, Фракція "Наша Україна - Народна Самооборона".

         18:37:19    КЛИМЕНКО О.І.

     Олександр Клименко, Українська народна Партія.

     Шановна Наталія Юріївна, безумовно вітаючі таку пропозіцію вашу Щодо задовольняють законопроекту, я буду Особисто підтрімуваті, но хочу зазначіті Ще де .... Ві Тільки Що в своїй промові сказали, що треба, щоб Це БУВ вітчизняний виробник. Звичайно, Купуй українське, Споживай українське, виробляємого українське - Це МАЄ буті основним гаслом задовольняють законопроекту.

     Альо у нас Немає вітчізняного перебирання, у нас, на превеликий жаль, ті, Що сказавши лідерка вашої Фракції, Що з Прийняття законопроекту антикризового Щодо аграрного сектору, Його підтрімкі майже 10 мільйонів тон можна буде спожіваті металу, но наша сьогодні природна промисловість до задовольняють не готова І мається врахуватіся У першому Черга, що треба буде Суттєво поліпшіті стан І Ще в машинобудування. І Це створи передумови для того, щоб ми споживчий наш ринок насітілі вітчизняним І Українськими товарами. Дякую ".

         КОРОЛЕКВСЬКА Н.Ю. Велике спасибі. Я ще раз хочу процитувати норму закону, що з метою захисту вітчизняної економіки від наслідків світової фінансової кризи встановити, що закупівля товарів, робіт, послуг за державні кошти здійснюється у вітчизняних виробників цих товарів, робіт і послуг, крім товарів, які не виробляються в Україні . Тобто ми прекрасно розуміємо, що є необхідність розвивати як внутрішній ринок. Але в той же самий час ми не можемо різко відмовитися, не маючи аналогового виробництва і аналогової продукції всередині.

     Але я вважаю, що якщо ми сьогодні почнемо за державні гроші закуповувати в більшості своїй лише вітчизняні товари, це буде перший приклад всім українцям, що Купуй українськое, захищай українське і сам підтримай внутрішній український товар. Це сьогодні для нас головне завдання. Тому що поки ми не відновимо внутрішній попит, на жаль, ніхто нам не допоможе, ми самі сьогодні повинні собі підтримати і підтримати наші підприємства.

         Головуючий. Дякую ". Наталіє Юріївно, дякую.

         Королевська Н.Ю. Спасибо большое.

         Головуючий. Година вічерпаній. Я не можу, на превеликий жаль. Сідайте, будь ласка.

     Шановні колеги, від комітету. Валерію Григоровичу! Є Крайній Валерій Григорович? Будь ласка, позіцію комітету, І ми тоді візначімося Щодо Прийняття Рішення.

         18:39:45    Крайній В.Г.

     Спасибі, Володимире Михайловичу.

     Шановний Володимире Михайловичу, шановні Народні депутати! Комітет з питань проміслової І регуляторної політікі та підпріємніцтва на засіданні 3 грудня восьмого року розглянув проект Закону про внесення змін до деяки законодавчих актів України (Щодо мінімізації вплива фінансової кри на розвиток автомобілебудування та Інших галузе вітчізняної промісловості, за номером 4330. Поданий народними депутатами України Королевська , Крайнім, Горбалем, Бабурінім.

     Метою напрямній законопроекту є стимулювання розвитку вітчізняної промісловості, Оновлення виробництва, в тому чіслі за рахунок придбання основних фондів, створення підпріємствам переробної промісловості умов для подолання кризових явища та Запобігання скороченню інвестування розвитку обсягів виробництва, продукції та кількості робочих місць. Сьогодні для Вирішення проблем переробної промісловості вкрай Необхідно сортаменту на законодавчими рівні прийнято дієві заходи, в якіх гарантують Вихід з кри та подальшій розвиток. Саме переробна промисловість є фундаментом усієї ЕКОНОМІКИ, І від її стану поклади забезпечення економічної та національної Безпеки "держави в цілому.

     Головне науково-експерт Управління апарату Верховної Ради України у своєму висновка від 4 грудня визначи, Шо законопроект Може буті Прийнятий у Першому чітанні з урахуванням вісловленіх зауваження. Надані зауваження до конкретних положень законопроекту будуть опрацьовані та враховані Під годину підготовкі законопроекту до другого читання. Народні депутати, члени комітету прийняли Рішення проект Закону "Про внесення змін до деяки законодавчих актів України Щодо мінімізації вплива фінансової кри на розвиток автомобілебудування та Інших галузе вітчізняної промісловості" внести на Розгляд верховної Ради та пропонуваті прийнято Його за основу. Прошу підтріматі зазначених законопроект у Першому чітанні. Спасибі.

         Головуючий. Дякую ". Сідайте, будь ласка.

     Шановні Народні депутати, І автор законопроекту, І комітет віказалі свою позіцію, смороду пропонують прийнято за основу, дати можлівість оперативно доопрацюваті Його.

     Тому, я думаю, давайте ми пріймемо Це Рішення. Альо розуміючі одночасно сітуацію, я поставлю на сигнальні Голосування. Прошу шановні колеги, підготуватісь. Регламентом передбачена, щоб побачіті готовність Верховної Ради України. Тому прошу шановні Народні депутати зайти до сесійної зали.

     Я ставлю на Голосування, сигнальні Голосування, про Прийняття за основу проекту Закону (реєстраційній номер 3430) про внесення змін до деяки законодавчих актів України Щодо мінімізації вплива фінансової кри на розвиток автомобілебудування та ІншІ Галузі вітчізняної промісловості. Прошу проголосуваті. Це сигнальні Голосування.

         18:43:01

     За-231

     Рішення прийнято.

     Одну пропозіцію, Юрій Кармазін, голосуємо одну хвилинку. 30 секунд будь ласка. Прошу шановні колеги, ми повінні віконаті, Як планувалі сьогоднішній ....

         18:43:12    КАРМАЗІН Ю.А.

     Дякую ". Юрій Кармазін.

     Шановний Володимир Михайлович, шановні Народні депутати! Я хочу, щоб увійшла до стенограмі пропозиція. Я пропоную в пункт Закону про пріорітетні напрямки Добавити Ще: трамваїв, крім виробництва автомобілів, автобусів, велосіпедів, мопедів. Мі раніше випускає ХТЗ і "Верховину", і "Дніпро", на "Южмаші" трамваї випускає.

     І пропоную такоже включіті, раз тут окремі види товарів, значить, по групі 61, 62, 63, 64, 65 - Це якраз одяг І ті, Що мо-жуть робіті у нас в Україні, Це якраз сюди та Інших галузе вітчізняного виробництва.

     До іншого читання, я все розумію наших товаришів, но я Хотів би, щоб ми зараз не вікінулі потім Це І записали, І при доопрацюванні воно обов'язково ввійшло. Дякую вам за увагу.

         Головуючий. Дякую ".

     Шановні колеги, я просив би комітет розглянуті пропозіцію Юрія Анатолійовіча Кармазіна при підготовці законопроекту до другого читання  І з урахуванням задовольняють я ставлю на Голосування про Прийняття за основу проекту Закону, реєстраційній номер 3430, про внесення змін до деяки законодавчих актів України (Щодо мінімізації вплива фінансової кри на розвиток автомобілебудування та Інших галузе вітчізняної промісловості) з пропозіцією комітету доопрацюваті Його Протягом , скажімо, шести Днів, щоб на Наступний тиждень ми могли Його прийнято. Прошу голосувати з урахуванням цієї пропозіції.

     Прошу голосувати.

         18:45:04

     За-237

     Рішення прийнято.    

Які ще норми містяться в проголосоанном законі


Статьи похожей тематики:

  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Стенограма засідання ВР, де приймали законопроект № 2351. Як це було
  • У Верховній Раді зареєстрована нова редакція законопроекту № 3677
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • ЗАКОН УКРАЇНИ "Про розвиток автомобільної промісловості України"
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • Проект закону № 3677 до другого читання на 05.02.2004
  • Проект закону № 3677 до другого читання
  • Закон про підвищення мит на авто внесений до Верховної Ради
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.