05-01-2011 | Законодательство

Що чекає автомобільний ринок з прийняттям нового "антикризового" закону

В урядовому законопроекті «Про мінімізацію вплива світової фінансової кри на економіку України» № 3309 передбачено підвищення акцизного збору на автомобілі, зростання транспортного податку, можливість Уряду змінювати ставки мит, з огляду на поточну ситуацію з виробництвом, що фактично може означати автоматичне їх підвищення вже найближчим часом .
 Крім того, підвищеними податками обкладуть торгівлю паливом, що призведе до зростання цін на бензин.  AUTO-Consulting проаналізував які ще «несподіванки» чекають автомобільний ринок після прийняття "антикризових" заходів і як вони можуть позначитися на вартості авто.  Відзначимо, що більшість нововведень Закону № 3309 названі тимчасовими і обмежені терміном до 1 січня 2011 року.

   1. У Законі «Про Митний тариф» тепер передбачено, що Кабмін у 2009-2010 рр. може тимчасово на термін 3-6 місяців міняти ставки мит і самостійно визначати дату вступу цих нововведень.

 Очевидно, що цим пунктом Кабмін зможе користуватися і щодо автомобільного ринку. До речі, розмір ставок в законопроекті не обумовлюється. Іншими словами, прийняття закону № 3309 дає «зелене світло» підвищенню мит на авто - це лише питання часу. І зробити це буде набагато легше, ніж раніше. Не потрібно буде переконувати депутатські фракції - достатньо лише протекції міністерства, наприклад Мінпромполітики.

   2. Податок з власників транспортних засобів не буде відноситься до загальнодержавних податків. Він тепер буде місцевим.
 Тепер бюджетом цього податку розпоряджатимуться місцеві влади. Це цілком позитивне нововведення, оскільки вони будуть в змозі фінансувати ремонт і будівництво нових доріг.

 3. Вартість торгового патенту при торгівлі нафтопродуктами і газом буде становити 300-2000 грн. на місяць за 1 «пістолет». Вартість патенту будуть встановлювати місцеві влади. Раніше було 60-320 грн. Зростання майже в 6 разів.

 Це додаткове навантаження на роздрібний бізнес нафтотрейдерів. Приміром, АЗС на 6 постів, в кожному з яких мінімум 4 пістолети - це 24 об'єкта або 48000 грн. податку. Трейдери його автоматично включать у ціну палива.

 4. Ставки акцизного збору на бензин тепер складе 110 євро за 1000 л (було 40-60 євро). Дизельне паливо обкладається акцизом 70-95 євро за 1000 л (було 20-45 євро).

 Ще одне навантаження на бізнес нафтотрейдерів, тепер вже оптових. Зростання акцизу призведе до підвищення оптових цін на 5-6%. А на кінцевому літрі роздрібного палива це виллється в 30-50 копійок. У цьому випадку про бензин А-95 дешевше 6 грн. за 1 л можна забути.

 5. Банкам дозволяють до рішення суду забирати майно боржників. У законі є страхітлива фраза: «стягнення на заставлене майно здійснюється у позасудове порядку банками, у разі Невиконання позичальником взятих зобов'язань, на майно його призначення та є забезпеченням ціх зобов ' язань ».  Банки і раніше могли забрати собі майно боржників, але тільки після рішення суду. Зараз процедуру спростять максимально. З одного боку це буде стимулювати позичальників справніше платити і не провокувати банки. З іншого ... є безліч причин, за якими людина може пропустити один платіж.

 6. Акцизний збір на нові автомобілі підвищується в 5-10 разів

 Кабмін не став міняти систему обчислення акцизу, щось модернізувати, а просто підняв ставку на всі нові автомобілі. Тепер покупці будуть платити за них більше.  Автомобілі з бензиновим двигуном до 1000 см3 - акциз стане 0,1 євро за 1 см3 (був 0,02 євро).
 Авто з двигуном 1000-1500 см3 - акциз стане 0,1 євро (був 0,02 євро). Наприклад, наймасовіший в Україну ЗАЗ Lanos додасть у ціні 150 євро. Або всього +1,9%.
 Авто з двигуном 1500-2200 см3 - стане 0,15 євро (був 0,03 євро). Наприклад, Toyota RAV4 з 2-літровим мотором стане дорожче на 300 євро.

 А ось авто з мотором 2200-3000 см3 - акциз стане 0,6 євро (був 0,06 євро). Доплачувати доведеться вже 1800 євро.

 Найгірше буде автомобілів з великим об'ємом більше 3000 см3 - стане 1 євро (був 0,1 євро). Підвищується в 10 (!!!) разів. Наприклад, за BMW X5 з двигуном 4,8 л доведеться віддавати зверху ще 4800 євро.

 Дизельні авто з двигуном до 1500 см3 - стане 0,1 євро (був 0,02 євро)

 Від 1500 до 2500 - стане 0,15 євро (був 0,03 євро).

 Більше 2500 см3 - стане 1 євро (був 0,1 євро)

 Після таких ставок ринок почне зміщуватися в сегмент дешевих автомобілів з малими обсягами 1-1,5 л. Не буде великих змін і в сегменті до 2,2 л. Але все що вище - буде трансформуватися.

   7. Податок з власників транспортних засобів також підвищується :

 Цей податок не позначиться на цінах на автомобілі, але він також буде змушувати власників купувати все більше малолітражні автомобілі. Якщо покупець ЗАЗ Lanos заплатить при реєстрації 300 грн. за рік, то це 0,6% від його ціни. А ось покупець Toyota Land Cruiser 200 з двигуном 4,7 л заплатить вже 7755 грн. А власник Mercedes-Benz ML55 і всі 11550 грн. за рік. і близько 2,2%.
 Здавалося, справедливий підхід «багаті» платять за «бідних», але тільки в законі чомусь не підняли податок на човни і яхти і абсолютно не стимулюють купівлю екологічних автомобілів. Але не забули пройтися по вантажопасажирських автомобілів, які будуть цінується за ставками для вантажівок.

У Верховній Раді є і більш радикальні версії "антикризового" закону, де податок з власників транспортних засобів підвищується не тільки при першій реєстрації, але і при подальших техогляди. Він також прогресивний і змушує позбуватися від авто вже на 2-му році, а на 8-му робить його експлуатацію - марнотратством. Ми навмисно тут не наводимо цю радикальну версію, так як ще не зрозуміла її доля. Але очевидно, що не тільки в Кабміні подумали над тим, що треба б змусити автовласників частіше міняти авто. Пам'ятається, схожі версії ми вже десь бачили кілька років тому.

 Для автобусів з двигуном до 6000 см3 - податок стане 15 грн. за 100 см3 (був 5 грн.)
 Для автобусів з двигуном більше 6000 см3 нові і бу до 8 років - 15 грн. (Був 5 грн.), А для більш старої техніки - 30 грн. за 100 см3. (Було 10 грн.).

   Для легкових автомобілів з двигуном до 1000 см3 податок стане - 15 грн. для нових, 25 грн. для техніки до 8 років і 100 грн. для техніки старше 8 років (було 3, 5 та 100 грн. соотвественно).

 Легкові авто з двигуном 1000-1500 см3 - стане 20 грн., 25 грн. і 200 грн. відповідно.

   Легкові авто з двигуном 1500-1800 см3 - стане 25, 35 і 300 грн. відповідно.

   Легкові авто з двигуном 1800-2500 см3 - стане 30, 36 і 500 грн. відповідно.

   Легкові авто з двигуном 2500-3500 см 3 - стане 75, 90 і 750 грн. відповідно.

   Вводиться нова категорія автотранспорту 3500-4500 см3 - для неї податок стане 120, 135 і 1000 грн. за 100 см3.

   Ще одна нова категорія 4500-5500 см3 - для неї податок складе 165, 180 і 1250 грн.

   І максимальна категорія більше 5500 см3 - податок 210, 225 і 1500 грн. за 100 см3 відповідно.

     Найдорожче будуть обходиться і мотоцикли.  Для техніки з двигуном до 500 см3 - податок 3 грн., 501-800 см3 - 5 грн., А для більш 801 см3 - 10 грн. за 100 см3 відповідно.

   «Транспортні збір» буде зараховуватися до бюджетів міст і направлятися на будівництво і реконструкцію доріг. Порізали і пільги. Тепер пільги можуть поширюватися тільки на авто з мотором до 1500 см3, хоча раніше допускалися до 2500 см3, щоб не ущемляти інтереси власників стареньких «Волг». Тепер в Кабміні вважають, що пільговики не повинні їздити на "Волгах», а пересісти на інші авто. Цікаво які?

 Якщо Закон «Про мінімізацію вплива світової фінансової кри на економіку України» буде прийнятий у Верховній Раді, то авторинок найближчим часом чекають знову нелегкі часи. Протистояння імпортерів з виробниками знову загостриться, автомобілі почнуть дорожчати, а покупці змушені будуть все частіше вважати майбутні витрати на авто, оскільки вони можуть скласти вже пристойну суму. Та й експлуатація автомобіля буде дорожче. А у випадку, якщо авто придбано в кредит, то розслаблятися взагалі не можна.

 Закон № 3309 планували голосувати вже в п'ятницю 24.10, але політичне протистояння не дозволило Кабміну його проштовхнути. Добре, що хоч до Дня Автомобіліста, всім автомобілістам не зробили такий «подарунок». А може це взагалі PR-акція? Але судячи по кількості різновидів "антикризових" законів, доводиться вірити в їхню реальність.
 Зі Святом Вас, дорогі автомобілісти! Колектив AUTO-Consulting бажає, щоб Ваші авто Вас тільки радували. День Автомобіліста буде безхмарним.

 Деталі. AUTO-Consulting  

Що змінюється з новим Законом про безпеку на дорогах? Повноваження ДАІ


Статьи похожей тематики:

  • До Верховної Ради внесено законопроект Про акцизний збір
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • Тест-драйв: Toyota RAV4 vs Nissan X-Trail. Кому що подобається.
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Депутати придумали як змусити позбутися старих авто
  • У України гряде тотальна каталізацію
  • Транспортний збір можуть підвищити в десятки разів ... до 100000 грн. на рі ...
  • Україні може стати експортером 5 млн. бу автомобілів
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • Кабмін вимагає скасувати пільги з акцизу для автоскладальників
  • Тест-драйв: Toyota Land Cruiser Prado. Додатковий ступінь свободи




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.