05-01-2011 | Законодательство

Міністр юстиції офіційно дозволив ДАІ забирати "права"

Співробітники ДАІ все ж мають право вилучати водійські посвідчення. Таке роз'яснення зробив сьогодні міністр юстиції Микола Оніщук. Проте забрати права можуть лише тимчасово - до рішення суду. Крім того, міністр нагадав - вилучення документів - крайній захід, до якої слід вдаватися тільки у випадку серйозних порушень.  Микола Оніщук: "Наприклад, скоєння ДТП, переїзду на червоне світло, коли машина порушує правило двох вісьовіх смуга, тоді трішній Складення відповідній акт вилучення водійського Посвідчення, тоб, належний чином Це МАЄ буті оформлення".

 Нагадаємо, що днями раніше Мін'юст в особі заступника міністра Євгена Корнійчука офіційно назвав вилучення водійських посвідчень на місці інспекторами ДАІ - незаконним. Більш того, тільки за тиждень спецоперації ДАІ вже позбулися "прав" майже 7 тисяч водіїв і ще 16000 чекають своєї черги в судах.

 Після офіційного роз'яснення Мін'юсту інспектори будуть продовжувати нову "практику".

МВС стверджує, що вилучення водійських посвідчень та добровільно-примусове супроводження водіїв до суду в цілому не суперечить чинному законодавству. На обгрунтування наводиться стаття 260 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно з інформацією "Дзеркала Тижня", в 2004 році ці аргументи вже розглядали Генпрокуратура і суди. Результат для ДАІ невтішний.
   Повноваження щодо штрафування «на місці» та вилучення посвідчень водія народні депутати відібрали у ДАІ у 2001 році і передали до компетенції суду. Серед мотивів таких змін була боротьба з корупцією в лавах Державтоінспекції.

   У 2003 році МВС спробувало самостійно повернути собі повноваження з вилучення посвідчення водія. Два місяці проіснував наказ міністерства, що дозволяє це робити на підставі статті 15 Закону України «Про дорожній рух», в якій, зокрема, було передбачено, що «посадові особи Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України мають право не повертати зазначене посвідчення до прийняття рішення про позбавлення права або сплати визначеного штрафу ». За фактом «затримання посвідчення» видавався тимчасовий дозвіл на керування транспортним засобом. Після затвердження цього наказу інспектори «права» забирали масово, за будь-яке порушення ПДР, без встановлення судом винуватості водія. Була з боку представників МВС і гра слів, на кшталт - це «не вилучення», це - «повернення».

   Громадські правозахисні організації піддали дії правоохоронців жорсткій критиці, а водії, у яких вилучили (затримали, не повернули) водійські посвідчення, почали оскаржувати дії представників МВС у суді й отримували рішення на свою користь.

   Незабаром Генеральна прокуратура України направила до МВС припис «Про усунення порушення конституційних прав громадян шляхом скасування положень Інструкції з організації провадження та діловодства у справах про адміністративні порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, затвердженого наказом МВС України від 22.10. 2003  № 1217, у частині надання права посадовим особам ДАІ МВС України затримання транспортних засобів та посвідчень водіїв ». Цей припис МВС було виконано, а наприкінці 2004 року - парламент виключив цю зловісну норму закону.

   Як і тоді, «високі погони» від МВС знову вирішили спертися на статтю 260 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Ця норма допускає вилучення документів, але тільки «у випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу».

   Тобто, до прийняття змін до законодавства України, якими були б передбачені такі «випадки», дії співробітників ДАІ не відповідають законодавству, порушують конституційні права громадян, щонайменше - право на справедливий судовий розгляд, свободу пересування, право власності. Крім того, встановлений статтею 265 цього ж Кодексу порядок вилучення документів робить аргументи ДАІ просто смішними, оскільки передбачає вилучення тільки тих документів, «що є знаряддям або безпосереднім об'єктом правопорушення».

   Громадська організація «Спілка водіїв», яка активно сперечалася з МВС і в 2003-2004 роках, вже звернулася до Генеральної прокуратури України. Найближчим часом з'явиться судова практика щодо оскарження неправомірних дій інспекторів. Цього разу будь-яких письмових наказів міністра внутрішніх справ або будь-якого державного службовця, які можна було б оскаржити, не існує. І дії інспекторів є виключно їхньою «творчістю».

   Водії, позбавлені судами права керування транспортним засобом, мають право звертатися зі скаргами до голів апеляційних судів або голови Верховного суду України, які можуть скасувати або змінити постанову суду відповідно до статті 294 того ж Кодексу України про адміністративні правопорушення.      

Як працюють нові автопатрулі. Розповіді оцевідцев
Як вести себе при складанні протоколу


 За матеріалами "Дзеркала Тижня"


Статьи похожей тематики:

  • ДАІ отримує право вилучати водійське посвідчення у порушників
  • ДАІ отримала право вилучати водійські посвідчення
  • Порівняльна таблиця відповідальності за порушення правил дорожнього руху за ...
  • В Україні можуть зрости штрафи за порушення правил дорожнього руху
  • Начальник Департаменту ДАІ прокоментував Наказ, дозволивши інспекторам вилу ...
  • Начальник Департаменту ДАІ роз&
  • Законопроект № 4281 передбачає підвищення штрафів за порушення ПДР
  • В Україні буде новий закон про лізинг
  • Новий порядок проведення техогляду в Україну. Проект
  • Водій - вчися їздити за Правилами. З 17 листопада в Україні діють нові штра ...
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • В Україні введено нові правила торгівлі автомобілями
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • До Верховної Ради внесено законопроект Про акцизний збір
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.