05-01-2011 | Законодательство

Український автопром знову хоче нових пільг. Що буде з цінами на авто

1 січня 2008 закінчилася дія преференцій українському автопрому, згідно закону «Про стимулювання ...» (відомого в народі як Закон Daewoo). Нагадаємо, що автомобілі випущені в рамках цього закону не обкладалися ПДВ, що давало преференції мінімум в 20% в порівнянні з іномарками.
 Передбачалося, що автовиробники продовжать собі пільги, але нестабільна політична ситуація не дозволила «провести» новий Закон через Парламент. Зате 26 грудня 2007 у Верховній Раді з'явився новий законопроект «Про внесення змін до деяки законів України З метою зниженості різіків, Що мо-жуть вінікнуті внаслідок вступ України до Світової організації ТОРГІВЛІ». Цей документ таїть і автомобільні питання. До речі, його сьогодні обговорювали в профільному комітеті ВР.  Головний постулат нового Законопроекту - продовжіть дію Закону України "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні", який діяв до 01.01.2008 року, до 1 січня року, наступного за роком в якому Верховна Рада ратифікує протокол приєднання України до СОТ. Якщо цей факт здійсниться в 2008 році, то пільги автопрому діятимуть до 1 січня 2009 року і т.д.

 Тим часом, ми проаналізували ціни на автомобілі, після закінчення дії пільг. Істотно вони не змінилися. Коментувати ситуацію навколо оподаткування автомобільного виробництва після 1 січня 2008 року, і перспектив підтримки галузі з боку держави, в офісі «Укравто» відмовилися.

 Генеральний директор ВААІД Олег Назаренко в інтерв'ю AUTO-Consulting повідомив, що законопроект «Про внесення змін до деяки законів України З метою зниженості різіків, Що мо-жуть вінікнуті внаслідок вступ України до Світової організації ТОРГІВЛІ» направлений на доопрацювання. Проти пільг автопрому висловився і Мінфін. Присутні 28 грудня на засіданні комітету ВР з податкової та митної політики чиновники Кабміну виступили проти перегляду оподаткування перед вступом країни до СОТ. "Це призведе до ускладнення процедури вступу до СОТ", - упевнений заступник міністра фінансів Денис Фудашкін.

"Всі ці переноси - від лукавого. На сьогоднішній день у нас всі документи готові: є звіт робочої групи, є графіки по всіх групах товарів і послуг. Якщо ми зараз скажемо, що починаємо вносити зміни до звіту робочої групи , то це буде означати, що всі дати ми переносимо на невизначений термін ", - заявив пан П'ятницький. При цьому, за інформацією «Коммерсант», він не виключає, що запропоновані норми і зовсім можуть заблокувати вступ України в торговельну організацію. "СОТ регламентується нормами ГАТТ. І тому ми або приймаємо ці норми і вступаємо в організацію, або намагаємося придумати щось інше і знаходимося поза СОТ", - вважає Валерій П'ятницький.

   Пан Назаренко вважає, що даний законопроект - це не головний напрямок, за котрому лобі автопрому буде домагатися підтримки від держави, а швидше результат системної роботи по всіх напрямах.
 "Цей проект, швидше, сигнал переговірникам з СОТ, про необхідність активне відстоювати інтереси автопрому." "На мою думку, висока ймовірність, що автопрому вдасться добитися перехідного періоду терміном 2-3 року, на протязі якого будуть збережені існуючі ставки мит, »- вважає Олег Назаренко.

 Необхідність перехідного періоду для автопрома, як інструмент захисту галузі при вступі до СОТ, постійно озвучується перед членами української делегації на переговорах із СОТ. Це не спроста.
 Такий розвиток ситуації прогнозують і інші експерти, опитані AUTO-Consulting. Залишилося дочекатися результатів лютневих переговорів з СОТ.

  Довідка AUTO-Consulting
 Пільги за Законом «Про стимулювання ...» у 2005 році були скасовані, але в 2007 році двом підприємствам (ЗАТ «ЗАЗ» і «ЛуАЗ») вдалося повернути рішенням судів. Інші підприємства (КрАСЗ, Анто-Рус, Єврокар, КрАЗ та ін) пільг з ПДВ не мали.

Наступне засідання генеральної ради СОТ, на якому Україна можуть прийняти в організацію, заплановано на 5-6 лютого 2008 року.      

Ситуація на ринку після закінчення пільг. Що з цінами


Статьи похожей тематики:

  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Ситуація навколо Закону № 3677. Є думки, що Закон відправлять на доопрацюва ...
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?
  • У Верховній Раді зареєстрована нова редакція законопроекту № 3677
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • Пристрасті по митах. Хто лобіює зростання цін на автомобілі? (Оновлено)
  • Україні взяли до СОТ. Коли зміняться ціни (оновлено)
  • У Верховну Раду надійшов Законопроект про складальних виробництвах


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.