05-01-2011 | Законодательство

Україні ось-ось вступить до СОТ. Наслідки для авторинку

Україна не зможе вступити до Світової організації торгівлі (СОТ) в 2007 році. Про це повідомляє УНІАН з посиланням на заяву міністра економіки України Анатолія Кінаха. За його словами, рішення про прийняття України до СОТ не внесено до порядку денного засідання Генеральної ради СОТ, яке намічене на 19-20 грудня.
 У крайньому випадку, розгляд заявки України може бути перенесено на наступне засідання Генради СОТ. Воно має відбутися на початку 2008 року.  Нагадаємо, що зараз єдиною перешкодою для вступу до СОТ для України є вимога, яку висунув Євросоюз, про скасування експортних мит.
   Двосторонні угоди між Україною і всіма іншими учасниками СОТ, які необхідні для вступу в організацію, вже підписані. Останнім з них стала угода з Киргизією, укладену в середині листопада.
   Україна намагається вступити до СОТ з 1993 року. З 2005 року Верховній Раді довелося прийняти в цілому 38 законів, які необхідні для приєднання до організації.

 Якщо Україна все-таки стане членом СОТ, то з ряду угод вона повинна буде спростити доступ на власний ринок низки товарів, у тому числі і автомобілів. Наскільки швидко це відбудеться, з огляду на непрацюючий парламент та необхідність внесення змін до низки законів, поки сказати важко. Однозначно, що в 2008 році будуть змінюватися правила "гри" на авторинку в бік лібералізації імпорту автомобілів. Враховуючи той факт, що в 2007 році продано майже 540 тис. нових автомобілів (за даними AUTO-Consulting), у наступному році ринок може досягти 709 тис. автомобілів і стати одним з найбільших в Європі.  

Але після такого стрімкого зростання ринку, динаміка протримається ще років 2-3, а в подальшому упреться в три ключових стримують фактори, які можуть докорінно змінити обстановку на авторинку, якщо уряд терміново не внесе корективи в довгострокову економічну стратегію розвитку транспортної системи країни. Причому якщо один з факторів досить добре відомий - це слабка розвиненість дорожньої інфраструктури, а простіше кажучи, нестача і поганий стан доріг, то ось про двох інших розмова зайшла лише недавно, але наслідки від їх недооцінки можуть бути не менш тяжкими.

   В Україні практично відсутні цивілізований вторинний ринок ввезених і вироблених автомобілів, а також система утилізації старих автомобілів. Ці дві проблеми тісно пов'язані між собою. Якщо дотримуватися прийнятого на Заході терміну життєвого циклу автомобілів, що становить 7 років, то без впровадження загальноприйнятої системи здачі автомобіля дилерам з отриманням великої знижки за новий уже до 2010-2012 року може початися справжній автоколлапс. Необхідність користуватися автомобілем довше середньостатистичних світових норм автоматично призведе до падіння попиту на нові автомобілі і серйозних екологічних проблем. При відсутності ж системи утилізації старих машин дилери перейти на сучасні схеми продажів не зможуть.

 Таким чином, в 2008 році необхідно докорінно реформувати та автомобільне законодавство в галузі держаного ринку, виводити його з "тіні", інакше він стане непереборною перешкодою для разщвітія ринку нових автопродажів. Тільки за останні 2-3 роки продалося більше 1 млн. автомобілів усіх категорій, які до 2010 року необхідно буде міняти на нові. Традиційна схема "спіхіванія" у віддалені регіони старих машин може вже не спрацювати.      

Прогнози розвитку авторинку Україні
Які ще перспективи авторинку відкриваються після вступу до СОТ


Статьи похожей тематики:

  • Якими ж будуть мита на автомобілі?
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • У Верховній Раді зареєстрована нова редакція законопроекту № 3677
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • До Верховної Ради внесено законопроект Про акцизний збір
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • У Верховну Раду надійшов Законопроект про складальних виробництвах
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • Російські дилери готуються освоювати ринок секонд-хенду
  • Україні взяли до СОТ. Коли зміняться ціни (оновлено)




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.