05-01-2011 | Законодательство

Спеціальний Закон про Volkswagen відмінено

Верховний суд Європейського союзу, за позовом Європейської комісії, 23 жовтня, у Люксембурзі визнав протекціоністським і скасував так званий "закон Volkswagen", прийнятий у Німеччині ще в 1960 році в ході приватизації цієї компанії, нині - найбільшого в Європі виробника автомобілів.    Закон передбачав, що будь-який акціонер Volkswagen, незалежно від того, якою кількістю акцій компанії він володіє, не може розраховувати в ній більш ніж на 20% всіх голосів.  Саме така частка в статутному капіталі Volkswagen протягом багатьох років належить уряду Нижньої Саксонії - регіону Німеччини, де знаходиться штаб-квартира і головні заводи компанії.

   Закон фактично блокував навіть для великих акціонерів можливість домагатися стратегічних рішень без згоди земельного уряду. Найбільшим акціонером Volkswagen є інша німецька автомобільна компанія - Porsche, що володіє 31% акцій і готова значно збільшити свою частку. Тепер у концерну Porsche є можливість придбати німецького автогіганта, раніше захищеного цим законом від поглинання.    

Нарешті з цим пережитком покінчено, - заявили аналітики Cantor Fitzgerald, радять купувати акції Volkswagen. - Тепер Porsche спробує встановити повний контроль над VW, що призведе до збільшення прибутковості компанії ».

   Але є один нюанс. Горезвісний закон не втрачає своєї сили негайно, оскільки його основні положення (проти яких так боролася Єврокомісія) закріплені в статуті Volkswagen, і вони можуть бути змінені лише 80% голосів на загальних зборах акціонерів. Це означає, що Нижня Саксонія (володіє 20% акцій VW), яка виступає за збереження закону, фактично має право вето. Тільки от навряд чи вона стане сперечатися з рішенням Європейського суду.

   Porsche ж скасування закону тільки радий. Компанія особливо і не приховувала свого бажання збільшити свою частку в німецькому автогіганті. От тільки за рахунок кого? Уряд Нижньої Саксонії неодноразово переконував, що нікому не має наміру продавати свою частку. Решта акціонерів таких заяв не робили, але хто вони, ці акціонери, до пуття і незрозуміло.

   Інтерес Porsche до акцій VW зрозумілий. VW вже багато років постачає Porsche комплектуючі для третини усіх проданих ним автомобілів. Компанії спільно розробили три моделі - Cayenne, Touareg і Q7, а також виробляють гібридні двигуни. І це тільки основні проекти компаній. Династія також зіграла важливу роль у взаєминах VW і Porsche: Фердинанд Пьех, що володіє 13% акцій Porsche, за сумісництвом онук знаменитого Фердинанда Порше - засновника компанії, а також творця першої легковика Volkswagen. П'єх є главою наглядової ради Volkswagen.

   Проте головний інтерес, пов'язаний з VW, - національний. Німеччина понад усе боялася віддати своє рідне (а головне, прибуткове) в чужі руки. З цієї точки зору рішення Європейського суду нічого не змінює. Оскільки в сукупності німецькій стороні належить 51% акцій концерну, що виключає «захоплення» компанії спраглими прибутку іноземцями, чого Німеччина так боїться.


Статьи похожей тематики:

  • Уряд Німеччини повернуло Volkswagen Нижньої Саксонії
  • Заповіт Фердинанда Піеха
  • Німеччина схвалила новий "фольксвагенівський закон"
  • В Україні стартував продаж нового покоління Porsche Cayenne
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • В Україні презентували VW Touareg
  • В Україні буде новий закон про лізинг
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Ситуація навколо Закону № 3677. Є думки, що Закон відправлять на доопрацюва ...
  • Тест-драйв: VW Touareg 4.2. Коли дорога не має значення
  • Що чекає ринок ВАЗів після 8 грудня
  • &
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • У Верховній Раді зареєстрована нова редакція законопроекту № 3677


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.