05-01-2011 | Законодательство

Дубль п&

Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації транспортних засобів)» (№ 2082), внесений народним депутатом Дмитром Святашем.
 Це вже п'ята редакція законопроекту, яка спрямована на приведення законодавства до вимог СОТ та скасування заборони імпорту за віковою ознакою. У той же час, передбачає підвищення ставок податку з власників транспортних засобів при першій реєстрації для старої автотехніки, як захисний механізм для ринку. Також фактично закритий канал безмитного ввезення авто через "спадок".
 Скільки тепер будуть платити при реєстрації за старі авто ...    Основна мета цього закону - зняти заборону ввезення на територію Україну автомобілів старше 8 років, як це вимагає СОТ (ніякі заборони, крім мита, податків або інших зборів не повинні застосовуватися до імпорту товарів з інших країн. Принцип СОТ). Автор ставив завдання повністю адаптувати українське законодавство, при цьому не погіршити умови зовнішньоекономічної діяльності (принцип "step still"), і захистити ринок і зберегти виробництво. Завдання дуже непросте, враховуючи, що в Польщі при відкритті кордонів внутрішнє виробництво скоротилося в рази, а в країну хлинув потік старих автомобілів (понад 2,5 млн. одиниць).

Як і в попередніх редакціях, захисний механізм знайде у податку з власників транспортних засобів і в його диференційованої ставки. Вводиться поняття першій реєстрації автотранспорту - перша операція по відношенню до даного транспортного засобу в органах реєстрації. Але прийнята редакція в основному спрямована на стримування імпорту старої техніки віком більше 8 років шляхом підвищення податку з власників транспортних засобів при першій реєстрації. Підвищення ставок робить такий імпорт економічно безглуздим, але теоретично можливим, що відповідає вимогам СОТ і знімає ряд питань до нашого законодавства.

Законопроектом передбачено підвищення розміру цього податку при першій реєстрації. Зокрема, для автомобілів легкових з об'ємом двигуна до 1000 см3 ставки за 100 см3 наступні:
 нові - 3 грн.
 до 8 років - 5 грн.
 старше 8 років - 250 грн.
Для автомобілів легкових з об'ємом двигуна 1001-1500 см3 ставки за 100 см3 наступні:
 нові - 4 грн.
 до 8 років - 5 грн.
 старше 8 років - 300 грн.
Для автомобілів легкових з об'ємом двигуна 1501-1800 см3 ставки за 100 см3 наступні:
 нові - 5 грн.
 до 8 років - 7 грн.
 старше 8 років - 400 грн.
Для автомобілів легкових з об'ємом двигуна 1801-2500 см3 ставки за 100 см3 наступні:
 нові - 10 грн.
 до 8 років - 12 грн.
 старше 8 років - 500 грн.
Для автомобілів легкових з об'ємом двигуна 2501-3500 см3 ставки за 100 см3 наступні:
 нові - 25 грн.
 до 8 років - 30 грн.
 старше 8 років - 750 грн.
Для автомобілів легкових з об'ємом двигуна понад 3500 см3 ставки за 100 см3 наступні:
 нові - 40 грн.
 до 8 років - 45 грн.
 старше 8 років - 1000 грн.

   Для сідельних тягачів віком понад 8 років ставка податку становитиме 500 грн. за 100 см3, а на більш ранню техніку - 15 грн. за 100 см3. А от для звичайних вантажівок застосований зовсім інший підхід. Для вантажних авто з об'ємом двигунів до 8200 см3 шкала податку розбита на нові (15 грн.), До 5 років (50 грн.), 5-8 років (700 грн.) Та понад 8 років (1000 грн.). При цьому, для вантажівок з двигуном 8201-15000 см3 вже інші шкали оподаткування: нові (20 грн.), До 5 років (30 грн.), 5-8 років (50 грн., А не 700 грн, як у більш легкій техніки) і старше 8 років (1000 грн.). І ще більше заплутує ситуацію оподаткування вантажівок з об'ємом двигунів понад 15000 см3: нові (25 грн.), До 5 років (30 грн.), 5-8 років (50 грн.) Та понад 8 років (300 грн, тоді як для інших сегментів вантажівок ця ставка скрізь 1000 грн.).

Для автобусів картина також неоднорідна. Якщо автобуси з об'ємом двигунів до 6000 см3 віком понад 8 років обкладають податком за ставкою 500 грн. за 100 см3., то для більш потужних моделей та аналогічного віку ставка всього 10 грн. Виходить, що даний законопроект захищає український ринок тільки в сегменті мікроавтобусів і моделей малого і середнього класу, а імпорт туристичних і міських моделей цей закон майже не торкнеться. Де ж логіка, якщо в України існують ЛАЗ (ЗКТ) та "Богдан", що випускають автобуси великого й особливо великого класів?

   Важливо, що при проведенні чергового техогляду податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів платитиметься за діючими ставками, тобто для зареєстрованого в Україну автотранспорту нічого не змінюється.  

 Крім того, законопроект № 2082 фактично закриває канал імпорту подержаних автомобілів через "спадок". Тепер такий автомобіль можна ввезти тільки на строк до 3 років, з оформленням права тимчасової експлуатації і без права відчуження або довіри права користування іншим особам. Важливо, що транспортний збір (за новими ставками) з таких транспортних засобів також сплачується. У випадку якщо такий транспортний засіб протягом цих трьох років захочуть продати або довірити, то доведеться ще заплатити всі передбачені митні платежі. Реально це означає, що канал "спадок" буде економічно не вигідним. Тепер громадянам України, які мають авто у спадок буде вигідніше його продати на території тієї країни, де отримано таку спадщину.

 

Попередня редакція Законопроекту № 2082


Статьи похожей тематики:

  • Дубль шість. Верховна Рада ухвалила закон про підвищення транспортного збор ...
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • На що вл?? Яет Закон № 2082 (щодо реєстрації транспортних засобів) № end
  • Депутати придумали як змусити позбутися старих авто
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • Дубль три. Податок з власників транспортних засобів знову переглянули
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • Податок з власників транспортних засобів вирішили не міняти
  • Транспортний збір можуть підвищити в десятки разів ... до 100000 грн. на рі ...
  • Україні може стати експортером 5 млн. бу автомобілів
  • До Верховної Ради внесено законопроект Про акцизний збір
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.