05-01-2011 | Законодательство

Транспортний збір можуть підвищити в десятки разів ... до 100000 грн. на рік

У надрах Верховної Ради з'явився Законопроект № 2082 «Про внесення змін до деяки законодавчих актів України (Щодо РЕЄСТРАЦІЇ транспортних засобів», який може докорінно змінити ситуацію на автомобільному ринку і повністю переінакшити ціноутворення на авто.
 Пропонується підвищити ставки транспортного збору у десятки разів (до 2000 грн. За 100 см3) при первинній постановці на облік для уживаного автотранспорту і в кілька разів підвищити ставки збору при перереєстрації і проходженні технічного огляду. Фактично, зазначені ставки транспортного збору закривають шлях до України вживаного автотранспорту і стимулюють українців швидше розлучатися зі своїми старими автомобілями.
 Навіть з урахуванням можливих пільг при подібних ставках ТЗ містити далі ГАЗ-24 «Волга» - просто безглуздо, а ВАЗ-2101-занадто накладно.   Імпорт старих автомобілів стане не доцільним

Законопроект уперше в українській практиці вводить диференціацію транспортного збору не лише за об'ємом двигуна, а й за віком автомобілів. З'явилися такі категорії:

 Нові автомобілі;  Автомобілі віком до 5 років;  Автомобілі від 5 до 8 років;  Автомобілі старше 8 років.  Крім того, на думку автора Законопроекту Святаша Д.В., він буде сприяти гармонізації переговорного процесу про вступ України до СОТ. І при веде норми законодавства у відповідність до положень Угоди СОТ про технічні бар'єри в торгівлі.

 Новація полягає в тому, що крім акцизного збору, мита, тепер старі автомобілі будуть обкладатися й збільшеною ставкою транспортного збору при першій реєстрації. Наприклад, якщо зараз для автомобілів з об'ємом двигуна 1001-1500 см3 ставка транспортного збору складає 4 грн. за 100 см3 (або 60 грн. в рік для автомобіля з двигуном 1500 см3), то при реєстрації такого автомобіля віком до 5 років доведеться вже платити по ставці 850 грн. за 100 см3 або 12750 грн. Якщо автомобіль буде старше 5 років, то платити доведеться по ставці 1700 грн. за 100 см3, що дорівнюватиме 25500 грн. Природно, що при існуючих величинах мита та акцизного збору на старі автомобілі, додаткові $ 5000 при реєстрації зроблять б-у авто економічно не цікавими для покупки.

 Ставка транспортного збору для більш об'ємних автомобілів може досягати 2000 грн. за см3. Приміром, за позашляховик з двигуном 4,7 л доведеться викласти 94000 грн. за 1 рік. (!!!!)

 Аналогічна ситуація і зі старими автобусами і вантажівками. Там також ставка транспортного збору сягає 1000 грн. за 100 см3 при першій реєстрації.

  Володіти старим автомобілем стане не вигідно

 У Законопроекті № 2082 вперше з'явилася і прогресивна ставка транспортного збору і для транспорту, вже зареєстрованого в Україні. Як і раніше, «контрольної точкою» буде перереєстрація або проходження технічного огляду. Ставки транспортного збору будуть збільшуватися залежно від віку автомобіля: нові, до 5 років, 5-8 років і старше 8 років.

  Скільки будуть платити

  Для автомобілів з об'ємом двигуна до 1000 см3
 Нові - 3 грн. за 100 см3.;
 До 5 років - 25 грн. за 100 см3.;
   5-8 років - 45 грн. за 100 см3.;
   Старше 8 років - 70 грн. за 100 см3.;

 Наприклад, власник 10-літньої «Оки» платитиме 525 грн. за рік.

  Для автомобілів з об'ємом двигуна від 1001 до 1500 см3
 Нові - 4 грн. за 100 см3.;
 До 5 років - 35 грн. за 100 см3.;
   5-8 років - 50 грн. за 100 см3.;
   Старше 8 років - 75 грн. за 100 см3.;

 Наприклад, власник старенької «копійки» ВАЗ-2101 буде платити 900 грн. за рік. А власник б-у Daewoo Lanos 2000 р.в. - 750 грн.

  Для автомобілів з об'ємом двигуна від 1501 до 1800 см3
 Нові - 5 грн. за 100 см3.;
 До 5 років - 45 грн. за 100 см3.;
   5-8 років - 60 грн. за 100 см3.;
   Старше 8 років - 95 грн. за 100 см3.;

 Власник старого VW Passat 1,8 буде платити 1710 грн. за рік. А власник б-у Skoda Octavia 1,8 2001 р.в. - 1080 грн.

  Для автомобілів з об'ємом двигуна від 1801 до 2500 см3
 Нові - 10 грн. за 100 см3.;
 До 5 років - 90 грн. за 100 см3.;
   5-8 років - 120 грн. за 100 см3.;
   Старше 8 років - 190 грн. за 100 см3.;

 Найбільш поширені в Україні 2-літрові іномарки. За Opel Vectra 2,0 1995 р.в. доведеться викласти 3800 грн. на рік. А якщо у вас ГАЗ-24, то й усі 4650 грн.

Для автомобілів з об'ємом двигуна від 2501 до 3500 см3
 Нові - 25 грн. за 100 см3.;
 До 5 років - 120 грн. за 100 см3.;
   5-8 років - 150 грн. за 100 см3.;
   Старше 8 років - 190 грн. за 100 см3.;

 Чомусь ставки на більш потужні автомобілі зросли тільки в «середніх роках». Отже, якщо у вас 3-літровий Mercedes-Benz 1994 р.в. , То в рік обійдеться в 5700 грн. Докучатиме і Toyota Camry 2001 р.в. за 2700 грн. на рік.

Для автомобілів з об'ємом двигуна понад 3500 см3
 Нові - 40 грн. за 100 см3.;
 До 5 років - 175 грн. за 100 см3.;
   5-8 років - 225 грн. за 100 см3.;
   Старше 8 років - 350 грн. за 100 см3.;

 Володіння автомобілями з великими обсягами стане просто руйнівним. Так, 5-літровий Mercedes-Benz S500 1996 р.в. буде обходитися в 17500 грн. на рік., а зовсім ще «свіжий» Toyota Land Cruiser 100 2000 р.в. - 10575 грн.

 За таких ставках транспортного збору відбудуться різкі зміни на ринку, особливо у сфері ціноутворення уживаних автомобілів. Зрозуміло, що володіти новим автомобілем стає не тільки престижно, але й вигідно. Його має сенс тримати до 5 років, а потім - «скидати». Для тих, кому до душі власне авто можна ще потерпіти до 8 років, але «перетримувати» взагалі сенсу немає.

 З іншого боку купувати уживане авто «з рук» буде дуже накладно і ціни на них можуть упасти. Але що робити тим, у кого зараз старий автомобіль - у законопроекті не написано. Платити такий транспортний збір, навіть з пільгами - іноді вийде дорожче його ринкової ціни. З іншого боку, при таких ставках ТЗ продати старий автомобіль буде дуже проблематично. Що ж з ним робити? За попередніми оцінками в "зону ризику" потраплять 4-5 мільйонів автомобілів (близько 75% всього парку), які потрібно або дуже терміново продавати, або викидати в металом. Не відпрацьований і механізм утилізації автомобілів, тому в дворах все частіше осідатимуть безгоспні автомобілі, за які не зможуть заплатити транспортного збору. Виходом з можливої кризи міг би стати вивезення автомобілів з України в інші країни СНД.

 Деталі. AUTO-Consulting    

Текст законопроекту та нові ставки транспортного збору можна подивитися тут
   

Думки автомобілістів за новими ставками транспортного збору. Висловіть Вашу думку!


Статьи похожей тематики:

  • Україні може стати експортером 5 млн. бу автомобілів
  • Депутати придумали як змусити позбутися старих авто
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra
  • Дубль три. Податок з власників транспортних засобів знову переглянули
  • Податок з власників транспортних засобів вирішили не міняти
  • Дубль п&
  • До Верховної Ради внесено законопроект Про акцизний збір
  • На що вл?? Яет Закон № 2082 (щодо реєстрації транспортних засобів) № end
  • Тест-драйв: Chevrolet Aveo проти Daewoo Lanos
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Тест-драйв: Toyota Land Cruiser Prado. Додатковий ступінь свободи
  • Дубль шість. Верховна Рада ухвалила закон про підвищення транспортного збор ...
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.