05-01-2011 | Законодательство

Пристрасті по митах. Хто лобіює зростання цін на автомобілі? (Оновлено)

У суботу Віктор Пинзеник оголосив, що Уряд подасть в пакеті з Проектом Закону "Про внесення змін до Закону України" Про Державний бюджет України на 2005 рік "та деяким Інших законодавчих актів" "7221 від 21.03.05 пропозиції про підвищення ввізних мит на іномарки до 34,5% і ймовірно скасує пільги з ПДВ для автовиробників.
 Дана пропозиція була очікуваним, принаймні, про нього знали як імпортери, так і виробники. Більше того, сторони практично були згодні з таким ходом подій.
 Всі сподівання пересічних громадян про можливе зниження цін на автомобілі після «Помаранчевої революції», так і залишилися мріями. Автомобілі подорожчають, до того ж як імпортні, так і вітчизняні, хіба що в нинішніх цінах залишаться деякі моделі ВАЗ та ГАЗ ...   Мита
 Отже, з приходом нового Кабміну в автомобільних колах закралася надія про можливий перегляд політики держави щодо імпортних автомобілів. Так, перші кроки Кабміну у бік імпортерів були більш ніж обнадійливі: зниження мит на ряд товарів, у тому числі і побутову техніку, зміцнили впевненість, що в наступному списку будуть і автомобілі. Впевненість зросла після того, як до Ради Імпортерів увійшла ВААІД.
 Діалог ВААІД і Тимошенко обов'язково повинен був принести результат.

 У той же час, як повідомив "AUTO-Consulting" Олег Назаренко - Генеральний директор ВААІД, пропозицій щодо зниження мит імпортери Кабміну не подавали. Зате знайшлися опоненти, хто подав на підвищення.

  ПДВ

 Про можливе скасування пільги з ПДВ для автовиробників також стали говорити з приходом нового Кабміну. Дані розмови базувалися на інформації про підготовку в надрах Кабміну. Місяць тому запорізький губернатор Артеменко навіть пригрозив страйком ЗАЗу в разі, якщо Уряд скасує пільги автовиробникам.
 Тим не менш, Кабмін пішов на скасування пільг щодо ПДВ для автопрому. В інтерв'ю каналу «1 +1» Прем'єр Міністр Юлія Тимошенко чітко сформулювала позицію Кабміну з даних питань:
 - «ПДВ повинні платити всі. Якщо держпідтримка і чи галузі і буде, то вона буде рівною для всіх підприємств, щоб всі були в рівних умовах. "
 Прем'єр розкритикувала практику попередньої влади надавати пільги якомусь одному підприємству.

 У тому ж інтерв'ю Юлія Тимошенко зазначила, що вона знає про можливий протидію, яке послідує за такими діями Уряду і наголосила, що в Парламенті багато розсудливих людей і на них вона і расcчітивает.


Акциз

 Не обійшли увагою міністри і акцизний збір. Як повідомив "AUTO-Consulting" Олег Назаренко, пропонується зменшити його в 10 разів, але платити його будуть всі, в тому числі і автовиробники. Пропозиція про зниження акцизу в 10 разів не викличе у імпортерів критику, так і автовиробники не дуже акцентують на ньому увагу. Для дилерів російських автомобілів з двигунами 2,3-2,9 л - це взагалі благо.

  Підсумуємо

 Фактично, мова йде про повний перегляд «правил гри» на автомобільному ринку. Однозначно подорожчають іномарки, вітчизняні автомобілі, а от російські авто від даних пропозицій тільки виграють. Ще б пак, адже мито при їх імпорті не платять, акциз знизиться в 10 разів, а ПДВ будуть платити всі. Виникне питання з доцільністю складання російських авто в Україну, оскільки величина акцизу буде невеликий і немає сенсу нести витрати на логістику машкомплектів, а простіше буде імпортувати готовий автомобіль.

 Урядову пропозицію скасувати пільги з ПДВ та акцизу для автовиробників призведе до підвищення вартості автомобілів українського виробництва та збирання. Так, Daewoo Lanos з нинішніх $ 8485 подорожчає до $ 10000-10200, тобто на 19-20%, а якщо акциз не зміниться, то й до $ 10600.

 Іномарок доведеться не легше. Крім того, що мито на них підніметься з нинішніх 15% до 34,5%, так ще ПДВ (вартість авто + акциз + мито) * 1,2 з неї необхідно сплатити. Фактично, від підвищення мита сумарна податкове навантаження на імпортний автомобіль збільшиться на 23,4%, в порівнянні з існуючою і досягне сумарною цифри в 67-69% (!). Це - заборонна мито. Так вважають і в Асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД). У роздрібі ціна на іномарки зросте на 16-23%.
 Генеральний директор ВААІД Олег Назаренко минулого тижня готовий був до компромісу:
 «Хоч я і повинен захищати позиції імпортерів, але якщо уряд все-таки позбавить деякі підприємство автомобілебудування існуючих преференцій, у тому числі щодо ПДВ, то може бути варто ще навіть підняти мито. Але треба чітко  розмежувати - дрібновузлове складання одна преференція, повне виробництво - інша. »

 У суботу Уряд висловив свої пропозиції (мито 34,5%), які вже в четвер можуть бути проголосовані. Олег Назаренко повідомив "AUTO-Consulting", що ні про який баланс інтересів уже не йдеться. Це не преференції автовиробникам, це фактично заборонне мито і закриття ринку. Втрати бюджету від таких дій будуть величезні.

 Тепер спробуємо проаналізувати що ж буде з ринком і хто від цього виграє.

 1. Споживач. Він програє, так як вітчизняні авто подорожчають на 27-30% (при нинішньому акциз) або на 19-20% (при зниженому акциз), а іномарки - на 16-23%. Все це подорожчання запропонують профінансувати кінцевому споживачеві.

 2. Імпортери. Програють однозначно, а хтось навіть згорне свою діяльність. Після червневого зростання цін на іномарки ще одного подорожчання на 16-23%, вони не витримають. Особливо підкреслимо, що розрив у ціні між імпортними авто і вітчизняними при цьому не збільшиться, але іномарки будуть знаходиться за межами розумною вартістю.

 3. Автовиробники. Автовиробникам за великим рахунком не вигідні такі дії, оскільки їхні автомобілі перейдуть на більш високі діапазони, що призведе до скорочення продажів. З іншого боку, у сегменті до $ 8000 вітчизняні авто явно поступляться російських автомобілів, чиї ціни або залишаться колишніми, або взагалі подешевшають. Зниження акцизу може поставити на грань виживання кілька автоскладальних заводів, що спеціалізуються на російській техніці. Економічного сенсу збирати ВАЗи і ГАЗи може вже і не бути.
 Але якщо поглянути на проблему з іншого боку, то загнавши іномарки в ще більш високий ціновий діапазон, вітчизняний автовиробник буде як і раніше дешевше на 38-39%, і в конкурентному порівнянні автовиробник вийде переможцем.

 4. Імпортери російських автомобілів. Однозначно виграють. Їх зростання мита не торкнеться. Квотування імпорту автомобілів з двигунами 1,0-1,5 л вони вже обійшли, розпочавши випуск автомобілів з моторами 1,6 л. Якщо ще й акциз буде знижений, то для російських авто з гігантськими двигунами - це взагалі буде благом. Але вбачати в представниках російського автобізнесу лобістів підвищення мит наші інтервьюери не стали. Швидше за все, для них просто так все добре склалося.


 Виникає багато питань:
 Чи зможуть українські споживачі платитимуть за машини на 30-60% більше ніж у Європі та США? І головне, заради чого вони повинні це робити?
 Як бути з європейським курсом України та намірами зробити мито 12% вже в 2006 році?
 Чому, і на догоду чого автомобілі в Україну будуть на 20-40% дорожче, ніж у Росії, Білорусі, і на 60% дорожче ніж у Прибалтиці?

 Автоімпортери готові до активних дій, аж до пікетування і т.п. І без того з початку 2005 року продажі окремих марок йдуть неважливо і таке зростання цін вони не витримають. Однак якщо подальша дискусія буде зведена до обговорення величини мита: 34,5% або 20-25%, тоді імпортери будуть грати "не на своєму полі", і споживач все одно буде платити більше.

  Роздріб

 Яких цін тепер очікувати споживачеві в автосалонах. Ми спробували проаналізувати це питання і прийшли до таких результатів. Автомобілі С-класу (Ford Focus, Mitsubishi Lancer, Mazda3) подорожчають на 16%. Автомобілі E-класу підвищаться в ціні на 15-16% і впритул підійдуть до ціни в 40000 євро. Позашляховики з двигунами 4,7 л завзято будуть прагнути до 100000 євро (зростання ціни 23%). Чи будуть вони цікаві покупцям за такі гроші? Очевидно, що іномарки С-класу за 20000 євро зі скромними обсягами 1,4-1,6 л споживачеві стануть не цікаві. Розкішні седани Е-класу за 40 тис. євро стануть долею небагатьох. А на позашляховиках взагалі будуть їздити одиниці.

    Коментарі операторів ринку
Коментар народного депутата України Дмитра Святаша з приводу можливого скасування пільг з ПДВ для автовиробників:

   Я впевнений, що необхідно дотримуватися основний базовий принцип: всі повинні знаходитися в рівних законодавчих умовах. На сьогоднішній день, відповідно до чинного законодавства, я не бачу можливості законним способом скасувати прийняті норми. Якщо скасування буде проводитися, як частина закону про бюджет - ми отримаємо серію судових розглядів і в кінцевому підсумку, в судовому порядку ряд підприємств відстоїть себе (а хтось не відстоїть) подібну пільгу. Тому я думаю, що це питання необхідно вирішувати на законодавчому рівні, шляхом зміни чинного законодавства.  

 Коментар генерального директора "АвтоКапітал" Валерія Анохіна:

   Безумовно, будь-який імпортер зацікавлений у тому, щоб мито на ввезення  автомобілів була максимально низькою, а бажано, щоб її взагалі не було.
 Однак, політика підвищення мит змушує імпортерів шукати  виробничі проекти всередині країни, вести переговори зі своїми  іноземними партнерами про це, щоб забезпечити рентабельність свого  бізнесу.
   Сьогодні ми маємо успішний виробничий проект. Споживач довіряє  автомобілів українського виробництва. Сьогодні це 75 відсотків продажів  Mercedes-Benz. Сьогодні ведуться активні переговори з впровадження проектів  полномастабного виробництва в Україну Е і С-класів. Опрацьовуються також  проекти виробництва вантажівок, автобусів. Одним словом, крига скресла.  Однак, іноземні виробники готові нвестіровать в країну гроші,  тільки тоді, коли вигідніше буде виробляти, а не ввозити в країну  готовий автомобіль.

  Думки у форумі щодо ініціатив Уряду
  Заява Міністра фінансів Віктора Пинзеника під час представлення на засіданні Кабміну проекту змін до державного бюджету на 2005 рік


Статьи похожей тематики:

  • Уряд має намір підняти мита на ввезення авто до 34,5%. Подробиці
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Тест-драйв: Так в чому ж фокус, в новому Ford Focus?
  • На що впливає новий автомобільний Закон. Коли він набуде чинності (доповнен ...
  • Автоімпортери попереджають про загрозу обвалу авторинку (оновлено)
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • Тест-драйв: Chevrolet Aveo проти Daewoo Lanos
  • Авторинок може обвалитися. Імпортери застерігають від необдуманих дій
  • Як зміняться ціни на автомобілі. Аналіз впливу нового Закону (оновлено)
  • Кабмін звинувачує керівництво ЗАЗу в саботажі (оновлено)
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • У Верховній Раді зареєстрована нова редакція законопроекту № 3677
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • Як проходив процес голосування за Законом № 3677




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.