05-01-2011 | Доп.оборудование, автотюнинг

Позаштатні лампи у фарах. Тест різних "модних" лампочок

Про переваги газорозрядних ламп у поєднанні з фірмовою оптикою сказано все або майже все. Прочитавши чергову хвалебну оду в автомобільній пресі, власник машини дзвонить установників. А ті не поспішають розкривати секрети: наприклад, що техогляд з «самопалом» не пройдеш! У ГОСТ Р 51709-2001 чорним по білому написано: «Використання джерел світла категорії D (тобто ксенонових ламп), не оснащених автоматичними коректорами фар, НЕ допускається».     Встановити такий коректор можна (хоча іноді виникають проблеми суто технічного характеру), але він обійдеться вам у суму, яку можна порівняти з комплектом самого «ксенону».

   Є й інші нюанси. Брудне скло фари втрачає светопропуськную здатність і разом з тим посилює сліпуче дію «ксенону». Ось чому омивач фар на машинах із ксеноновим світлом обов'язковий - така вимога безпеки.

   Нарешті, ГОСТ унормовує не тільки форму світлового пучка, але і освітленість в певних точках. Що буде, якщо замість штатних ламп встановити ксенонові, яким потрібен відбивач з вільною поверхнею. Вони можуть виявитися не в фокусі, і правильного регулювання ви не досягнете при всьому бажанні.  

 Не бачили!

     Припустимо, ви всього цього не знали і готові витратити на «ксенон» суму з трьома, а то й чотирма нулями. Не поспішайте: ознайомтеся з результатами наших дослідів.

   Для редакційній «Калини» в якості відправної точки використовували комплект галогенних ламп штатної потужності: Н7, 12 В, 55 Вт. Конкурентами стали лампа аналогічної потужності, але із заявленим збільшенням сили світла на 50%, а також незаконні 100-ватні лампи «під ксенон». Нарешті - цвях програми: комплект ксенонових ламп корейського виробництва зі світловою температурою 4200 К, що не вимагає, за словами установників, який-небудь переробки оптики. На наше прохання проводку машини дублювали, щоб можна було оперативно демонтувати газорозрядні лампи і замінити їх на галогенні. Природно, кожен раз контролювали кут нахилу світлового пучка.

     Ми навмисно не вказуємо виробників ламп, не вдаємося до допомоги фахівців і використанню професійного устаткування: проводити повноцінну експертизу завідомо незаконного світла безглуздо. Наш експеримент складався з трьох вправ.

   Для початку - візуальна оцінка светотеневой кордону в порівнянні зі штатним світлом. На другому етапі відстежували освітленість в дорожніх умовах. Нарешті, заключна стадія - спроба визначити, наскільки великі шанси засліплення зустрічних.

   Об'єктивно оцінити яскравість допоміг комп'ютер. Всі представлені кадри були зроблені з однаковою експозицією, камера закріплена на штативі. Кадри зберегли у форматі RAW, згодом фотографії відкривали в просторі LAB графічного редактора Photoshop. Колірні складові не враховували, нас цікавив лише канал яскравості L зі шкалою від 0 до 100, де 100 - абсолютно білий колір. Вимірювання проводили, розподілених 3х3 для виключення впливу шумів матриці.

   В черговий раз констатуємо: вимоги ГОСТу мають під собою вагомі підстави! Ніде, ні в одній країні вам не дозволять їздити з незаконним світлом, і будуть тисячу разів мають рацію. У кращому випадку «ксенон» - це викинуті гроші. Якщо вам їх не шкода, то чому б не подумати про те, як почувають себе зустрічні? Погляньте: на заголовному фото не НЛО - це наша «Калина», підстрибнули на купині. Вам би сподобався такий «ближній»?!  

   Наші висновки

   Перший і головний - експерименти зі світлом не настільки вдалі, як запевняють продавці. Журнал неодноразово проводив експертизи ламп різних стандартів, у тому числі з посиленням сили світла, а також збільшеної потужності. У більшості випадків обіцяної надбавки вони не давали, як правило, не вкладалися і в нормативи. Сьогоднішній експеримент в черговий раз підтвердив це.

   Що стосується «ксенону», то результат тесту став зрозумілим, ледь машина під'їхала до стінки. Домогтися правильного світлорозподілу, об'єднавши розраховану на лампу розжарювання фару та газорозрядну лампу, вельми проблематично. Так, ваші фари будуть висвітлювати дорогу яскравіше, але і шанси засліпити зустрічних виростуть багаторазово. Життя показує - важливо не тільки кількість, але і якість!

За інф. "За  кермом "


Статьи похожей тематики:

  • Що потрібно знати, вибираючи ксенонові лампи
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • До кінця року в Тойота Центр Київ «ВіДі Автострада» діє акція з установки к ...
  • Тест-драйв. ВАЗ-1118 Калина. Вже майже визріла
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Програма екстреної допомоги власникам Jaguar і Land Rover
  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Діагностика бортового комп&
  • Прем&
  • Перший в Україні Volkswagen Phaeton проданий ще до презентації
  • Як купити авто в кредит. Підводні камені і "розлучення" при авток ...




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.