05-01-2011 | Доп.оборудование, автотюнинг

Розробки компанії МUL-Т-LOСК. Технологія теплескопіческого Піна.

Компанія МUL-Т-LOСК є одним з лідерів у виробництві засобів охорони автомобілів від викрадення, а зокрема дверних замків. Замки МUL-Т-LOСК виготовлені за найсучаснішим технологіям, в яких використані найсучасніші технічні рішення. Крім цього компанія має багато своїх запатентованих розробок, які дозволяють у багато разів збільшити ступінь захисту замків. У чому ж полягають принципові особливості їх конструкції? Для того щоб розібратися в принципових особливостях замків МUL-Т-LOСК давайте трохи заглянемо в історію.
 Винахід замку поршневого типу належить Лінус Ялу молодшому (1821-1868). Заявку на винахід він подав у 1861 р., а в 1868-му отримав на нього патент. З того часу його винахід постійно розширювало географію свого застосування, і на сьогодні пристрої, в яких використовується ця ідея, становлять понад 90%.
 Основна ідея замку (мал. 1) складається у використанні нерухомого корпусу циліндра, всередині якого розміщується обертовий елемент, який називається плугом. У поздовжньому напрямку плуг перетинає поглиблення, призначене для ключа.
       Корпус циліндра, і плуг мають ряд поперечних отворів, які називаються камерами. Углиб цих камер вставлені пари пінів, які вільно переміщаються між плугом і корпусом циліндра. Піни містяться в підпружиненому до ключа положенні за допомогою пружини. Пін, який знаходиться в безпосередньому контакті з ключем, називається просто пін, а інший пін називається бодіпін.
 Ключ має насічки, глибина яких змінюється в залежності від точок дотику з пінами. Ряд таких насічок називається кодом ключа, який визначає їх положення і глибину.
 Для відкриття замку повинно бути відповідність глибини насічок і довжини пінів. На ділі ж необхідно, щоб пін і відповідний йому бодіпін, були на одній лінії з поверхнею плуга, який дасть можливість обертатися останньому. Як можна здогадатися з малюнків 2 - 3 - 4, у разі, якщо пін короткий або довгий буде знаходитися на лінії поверхні плуга, то плуг буде заблокований. Але невірно говорити про короткі або довгі Піни, оскільки в цьому випадку мова йде про неправильно нарізаному ключі.
       Зробивши поперечний розріз замку Лінуса Яла (рис. 1), можна провести уявну лінію, яка відокремлює плуг від корпусу циліндра, яка називається лінією зламу.
   Умовою відмикання замку є знаходження на лінії зламу точок дотику пінів і відповідних бодіпінов (рис. 5). Природно, що чим краще в замку дотримується ця вимога, тим більше надійним він вважається. Тим не менше, внаслідок ряду чинників, пов'язаних з конструктивною проблематикою і геометричними обмеженнями, це легше сказати, ніж зробити, оскільки кожен елемент має свої конструктивні допуски, які при їх підсумовуванні призводить до відхилень від ідеальних умов. При цьому такі відхилення стають більш ймовірними, чим нижче точність виготовлення замку.  Неточність виготовлення позначається як на надійності, так і на терміні служби замку.
       До 70-х років XX століття принцип роботи замка типу Лінуса Яла залишався незмінним. До того часу для підвищення рівня надійності повторно виконувалися варіанти замку, які, головним чином, передбачали збільшення кількості камер і їх розташування. Також з'явилися дуже досконалі рішення, в яких об'єднувалося використання піновий системи та гребінчастих пристроїв, однак ні в одній з цих систем первинний принцип роботи замка не переглядався.
 Так тривало до тих пір, поки не з'явилася концепція МUL-Т-LOСК телескопічних пінів.
 Її основна ідея (рис. 6) була дуже простою і досить ефективною. Усередині кожної камери замість одного Піна і одного бодіпіна почали застосовувати дві телескопічних піни і два, також телескопічні, бодіпіни. Завдяки такій простій конструкції, кількість можливих комбінацій зросла в багато разів, а можливість махінацій і несанкціонованого відкриття практично звелася до нуля.
       На сьогоднішній день в комплект пінів (рис. 7) входять п'ять внутрішніх пінів, ідентифікованих цифрами від 1 до 5 (1 - для найкоротшого внутрішнього Піна, 5 - для найбільш довгого внутрішнього Піна), і чотири зовнішніх Піна, ідентифіковані літерами від А до О (А-для найкоротшого Піна, О - для найбільш довгого Піна). Всі вони виконані з нержавіючого та зносостійкого срібно-нікелевого сплаву. На відміну від пінів, телескопічні бодіпіни всі однакового розміру (рис.8).






       Для більшої практичності внутрішній і зовнішній бодіпіни, а також пружинка внутрішнього бодіпіна є однією деталлю. Це високотехнологічне виріб, також виготовляється з срібно-нікелевого сплаву.








       Деякі технічні особливості телескопічних бодіпінов будуть детально розглянуті далі. Але зараз слід зупинитися на деяких конструктивних деталях, як, наприклад, пиловловлюючі пази.  Через щілину, в яку вставляється ключ, легко проникає пил, які з часом осідають усередині камер, ускладнюючи роботу замку. Пази збирають пил, що осідає всередині, і забезпечують, таким чином, постійну чистоту камер.



       Взаємодія пінів і бодіпінов показана на малюнках 9 10 11 12 13. На рис. 13 показано, як все телескопічні Піни повинні бути ідеально вирівнюються по лінії зламу для того, щоб розблокувати плуг. Зовнішні піни мають значні розміри, які служать гарантією протидії несанкціонованому отпиранию замку, а також спробам вийняти плуг.
       Також на малюнках показано, що ключ не нарезается по кромці, як у звичайних ключів типу Яла. Нарізка ключів МUL-Т-LOСК - карбовані типу, іншими словами, з вибіркою по товщині ключа, виконаної за допомогою циліндрових фрез. У ключах МUL-Т-LOСК використовується подвійна нарізка: одна кільцеподібної форми для зовнішнього Піна, а інша - для внутрішнього. Для наочності першу ми назвемо зовнішньої нарізкою, а іншу - внутрішньою. Як видно з рис. 13, нарізка розташована тільки на половині ключа, інша ж половина має ту саму нарізку на протилежній стороні. Таким чином, ключ є реверсивним, тобто його можна вставляти і тим і іншим боком.
       Можна також скористатися цією особливістю, щоб використовувати один єдиний ключ для відмикання двох замків. Відмовившись від реверсивності, можна нарізати боку ключа з різними кодами. Для цього на одній із сторін пластикової головки ключа встановлена кольорова позначка, яка свідчить про зворотний бік ключа.






       Ключ виготовлений з нержавіючого та зносостійкого срібно-нікелевого сплаву, а зручна ручка виконана з пластмаси (рис. 14). Також є варіанти виготовлення повністю з металу з індивідуальним логотипом. Пази, виконані на ключі, називаються профілем ключа. Плуги фасовані таким чином, що дають можливість вставляти тільки певні профілі ключів, але не інші.
 Існують численні профілі ключів, які діляться на праві і ліві. Постачання заготовок ключів (без нарізки), в залежності від їх різних профілів, здійснюється відповідно до територіальної приналежності і безпосередньо контролюється SPV Соmpаnу Ltd, через уповноважені центри МUL-Т-LOСК.

Інф. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • Розробки компанії МUL-Т-LOСК. Сфероїдальної технологія.
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • Нокаут! Викрадачі отримали нове "зброю", здатне розкривати майже ...
  • Нокаут! У криміналу з&
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • У національного виробника тепер є потужний захист від антидемпінгового імпо ...
  • Новинки Toyota на Женевському автосалоні
  • Вся нормативна база по імпорту автомобілів в Україні
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни
  • Сигналізації з двостороннім зв&
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Огляд автомобільних сигналізацій з двостороннім зв&
  • Nissan Pathfinder. Позашляховик з штучним інтелектом




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.