Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв Toyota Prius: Гібрид в українських реаліях

Вже майже 100 років чути прогнози, що час традиційних двигунів внутрішнього згоряння закінчується. Інженери не одне десятиліття б'ються над створенням електромобілів, намагаючись довести їх експлуатаційні характеристики хоча б до звичного рівня. Здавалося, ось-ось і електромотор повністю витіснить бензиновий двигун з-під капота авто, а автомобілісти кинуться купувати електрокари і забудуть про заправки. Але кожен раз переможний хід електротранспорту по світу відкладається. Нові орієнтири - 2020 рік.
 Toyota давно вирішила не чекати, коли з'являться технології, що дозволяють наблизити електромобіль до бензинових аналогам. І ще в 1997 році Toyota першою в світі запропонувала серійну технологію, при якій бензиновий двигун і електромотор один одного взаємно доповнюють. Так з'явився перший серійний гібридний автомобіль Toyota Prius.

Автомобіль вийшов дорогою, але дозволяв пристойно заощаджувати паливо. Скептики тоді в один голос стверджували, що ніхто не буде купувати автомобіль в 2 рази дорожче звичайного. Але як би там не було, а за 13 років Toyota Prius розійшовся по світу мільйонним накладом і став найбільш масовим і відомим гібридом. І ось ми за кермом вже третього покоління Toyota Prius, який тільки навесні 2010 року почали офіційно пропонувати і в Україну. У чому ж «родзинка» гібрида?

   Українцям пощастило. Ми не спостерігали «дитячих» хвороб перше гібридів. Нам пропонують вже третє за рахунком покоління гібридного автомобіля Toyota Prius, в якому технологія Hybrid Synergy Drive відпрацьована до дрібниць і ми отримали досконалий продукт.

 По-перше, в перших Prius був досить слабкий 1,5-літровий двигун і власник Prius був приречений бути тільки економним, без варіантів іноді «запалити». По-друге, перші Prius були досить скромними автомобілями, як зовні, так і всередині. Ну і можливості гібридної системи тоді були зовсім інші.



У третьому поколінні Toyota вже позиціонує Prius не просто як авто для економії. Це абсолютно повноцінний сімейний, комфортний автомобіль, з відмінними динамічними показниками, дуже непогано оснащений, прогресивний, але на додаток, ще й неймовірно економний.

 Toyota Prius - це вершина технічного прогресу, тому в ньому сконцентровані всі передові опції, які тільки можливі в авто такого класу: світлодіодні фари, камера заднього виду, паркувальний Assistance, клімат-контроль, навігація, сенсорний екран, бесьключевой доступ, запуск авто натисканням на кнопку, і, звичайно, «просунута» гібридна система, що дозволяє досягти феноменальних результатів в економічності - 3,9 л 100 км.

 Не станемо втомлювати технічними особливостями конструкції Toyota Prius, тим більше, що AUTO-Consulting вже докладно розповідав про новинку.

Зовні



За габаритами нове покоління Toyota Prius стало більше і тепер потрапляє в сегмент C-Hight. Але формально володіючи довжиною в 4460 мм, Prius порадує дуже довгою базою - 2700 мм, яка дозволила створити дуже просторий салон.

У новому поколінні Toyota Prius стала просто «красунею», завдяки клиновидном стилю силуету, стильним фарам і дизайнерським прийомам. В окремих ракурсах Prius виглядає навіть дуже по-спортивному, і це подібність підкреслюють пороги і спойлер. І лише синій фон логотипу Toyota, та кілька шильдиків, видають, що перед нами - гібридний автомобіль.

  Усередині

 Салон Prius дуже авангарден. Тут немає традиційних приладів, а вся інформація виведена на дисплей по центру. Центральна консоль також дуже оригінальна, і ніби ширяє в повітрі.

 Шкіряні сидіння з електрорегулюванням виглядають стильно, але не порадували короткою подушкою і відсутністю чіткої бічний фіксації.

 Зате задні пасажири будуть у захваті: у Prius дуже багато місця ззаду, а до того ж, ще й рівну підлогу без тунелю. Завдяки високій лінії даху пасажири мають більше простору над головою. По висоті салон Prius більше нагадує мінівен, ніж хетчбек С-Hight.

 Оглядаємося. В інтер'єрі риси high-tech поєднуються з природними фактурами, створюючи сучасний салон, при цьому спокійний і ергономічний. Prius пропонує більше місця для ніг, а також безліч варіантів розміщення великих і дрібних речей в багажному відділенні об'ємом 446 літрів.





     Однією з цікавих рис нового Prius є використання спеціально розробленого Toyota екологічного пластику. Екологічний пластик тільки на рослинній основі або суміші рослинного та нафтової сировини використовується в багатьох частинах автомобіля, зменшуючи викиди CО2 протягом усього життя автомобіля. Але при русі цей диво-пластик поскрипує, та й на дотик він не ідеальний.
 Зате в області безпеки в Prius явно не економили. Автомобіль оснащений новітніми системами активної і пасивної безпеки, 7-у подушками безпеки. У салоні все зроблено таким чином, щоб водій не відривав погляд від дороги. У нижній частині вітрового скла, на рівні очей водія, завдяки індикатору на лобовому склі (HUD) відображається необхідна інформація для водія: швидкість, показники споживання палива, режим роботи гібридної системи.

   

 На панелі приладів розташовані дисплей Touch Tracer з графічним меню, завдяки якому легко управляти роботою кондиціонера і аудіосистеми; монітор ECO Drive, який показує споживання пального в реальному часі, роботу гібридної системи, результати за попередні поїздки; перемикач трьох режимів руху: «EV »,« ECO »і« Power ». Все зручно і під рукою. А кнопки на кермі дублюються навіть у графічному вигляді на дисплеї, щоб можна було контролювати куди натискаєш. Погляд від дороги, дійсно, можна взагалі не відривати, лише злегка скосити очі на дисплей.

 Але ось огляд назад залишає бажати кращого. Подвійне скло на задніх дверях трохи виправило ситуацію, але орієнтуватися при русі назад можна тільки по камері, благо вона кольорова і є графічні «підказки». Можна й взагалі покластися на професіоналізм «Помічника паркування», при якому Prius самостійно (так, саме самостійно) займе місце між автомобілями.

На ходу



 Пора протестувати Toyota Prius в русі. Кнопкою «Power» запускаємо автомобіль, але у відповідь спалахує лише дисплей, звуків не чутно. Коли загорівся індикатор готовності системи, переводимо джойстик в положення «D» і натискаємо на «газ». Prius слухняно і беззвучно вирушає в дорогу. Фантастика!



 На дисплеї контролюємо, як енергія з «батарейки» перетікає в привід, а на лобовому склі проектується цифра поточної швидкості. Але от дисплей показує, що в роботу включився бензиновий двигун, і Prius продовжив розгін вже в «комбінованому» режимі. Якщо «продавити» педаль «газу» ще більше, то вийдемо за рамки «економічного» режиму, але динаміка зросте.

 Завдяки варіатору Prius розганяється в оптимальному режимі і через 10,4 с вже відобразить 100 км год «Продавлює» далі і розганяємося до 195 км год, хоча паспорту повинні були не більше 180 км год

 На трасі Toyota Prius - досить динамічний автомобіль, він їде на свої сумарні 136 к.с. Бензиновий 1,8-літровий двигун, що працює по циклу Аткінсона, видає 99 к.с. і 142 Нм моменту. А електромотор здатний видати 207 Нм крутного Мементо. Якщо потрібно швидко прискоритися, секундне замішання і варіатор швидко виведе розгін в потрібну динаміку. Інше питання, що агресивна їзда заганяє індикатор споживання палива в «червону зону». Недобре.

 Підвіска Pruis, традиційно для Toyota, зміщена в комфортну зону. Автомобіль дуже непогано справляється з дефектами покриття, відпрацьовує дрібні ями, і лише поскрипування пластику в салоні значно докучає.

 Спроби «пошустріть» у поворотах присікає електронна система стабілізації, але відчувається, що Toyota Prius здатний на більше, ніж здається на перший погляд. Стоп. А який у нас витрата палива при такій манері їзди? А всього то 6,4 л 100км!

 Оттормаживаются, при цьому з насолодою спостерігаємо на дисплеї, як росте заряд електричної батареї. Це якраз той випадок, коли гальмувати - корисно, адже теплова енергія, що виділяється при гальмуванні перетворюється на електричну? і накопичується в батареї. Кілька хороших гальмувань і на дисплеї вже «повний заряд». Toyota Prius не потрібно заряджати від розетки, підключати до мережі, а зарядити батарею можна просто під час руху. Та й звертати увагу на процес зарядки АКБ взагалі не треба. Просто їдеш і все. Toyota Prius сам приймає рішення коли їхати в режимі електромобіля, коли підключити бензиновий двигун, коли його вимкнути і т.п. То сам процес водіння на Prius нічим не відрізняється, від їзди на звичайних авто.

 Але Toyota Prius дозволяє на якийсь час стати електромобілем. Натискаємо режим EV, і Prius їде тільки на електротязі і практично безшумно. Тяга менше, ніж у комбінованому режимі, але достатня. Відкриваємо вікно, і можна розрізнити шум кочення шин і специфічний звук тягового електромотора.

Пішоходи, які звикли «відчувати» автомобілі по звуку, Toyota Prius взагалі не чують і постійно шарахаються, коли занадто пізно його помічають.

 У режимі EV можна проїхати до 2 км, та при швидкості до 45 км год Та варто трохи «продавити» педаль «газу», як тут же підключиться бензиновий двигун. При цьому немає ніяких поштовхів, вібрації, а лише індикатор гібридної системи доповідає про додаткові «силах».



 Відзначимо, що в «пробках» характеристик електрорежіма більш ніж достатньо. Наприклад, можна на електротязі проштовхнутися в «тягучці», а вже коли трафік поїде, то тільки тоді почне працювати бензиновий двигун. Нам легко вдавалося в «пробках» домагатися витрати палива 5,0-5,4 л 100 км, при цьому аніскільки не змінюючи стиль водіння.

 Але все ж Toyota Prius, іноді, відмовиться їхати в електричному режимі. Наприклад, коли недостатній заряд батареї, а також після нічної стоянки. Prius попросить трохи «потормозіть», і тільки потім дозволить перейти в режим EV. До того ж нам не сподобався нефіксованими джойстик з дуже легкими зусиллями для зміни режиму, його можна випадково зачепити і змінити «D» на «N».

Вердикт

 Отже, саме час упорядкувати свої враження. Toyota Prius-прогресивний і комфортний автомобіль, який не вимагає компромісів. Хочеш - їдеш швидко, як бензинові аналоги, ні в чому їм не поступаючись, а в «пробках» кілометри працюють вже на Вас, а не на нафтові компанії.

 Toyota Prius, цілком, підійде на роль як сімейного авто, так і транспорту на кожен день, особливо, якщо дорога на роботу регулярно проходить в «тягучках». Підійде Toyota Prius і в якості корпоративного автомобіля, а для «таксі» - це взагалі знахідка, з неймовірно низькими витратами. Toyota Prius чекав би оглушливий успіх в Україну, якби не одна обставина: в офіційній дилерській мережі «Тойота-Україна» Prius представлений у двох комплектаціях - Sol за ціною 286 765 гривень і Premium за ціною 354 244 гривень.

 Так, на жаль, гібридна технологія поки що дорога, що не дозволяє зрівняти вартість Prius з бензиновими аналогами. Якщо в сегменті Premium, гібридний автомобіль - це як додаткова «фішка, показник прогресивності, то в сегменті сімейних авто його вибирають, в тому числі, і з калькулятором у руці. У більшості країн, покупців гібридних автомобілів стимулює держава, надаючи або цільові дотації, або пільги по податках.

У України поки ніяких стимулів немає, тому гібриди обкладають митом, акцизом, ПДВ, як і бензинові авто. Зараз ВААІД розробляє пропозиції, спрямовані на стимулювання покупки таких екологічних і економічних авто, тим більше, що в Україні нічого подібного не випускають і поки не планують. Якщо держава дасть «зелене світло» «зеленим» авто, то тоді Toyota Prius стане доступніше, і за ньому вишикуються черги. А поки Prius вибирають стильні, прогресивні і небідні люди, просто тому, що вони завжди вибирають все прогресивне.

 Деталі. AUTO-Consulting
Фото AUTO-Consulting і Toyota Motor

 Автомобіль на тест був наданий офіційним дистриб'ютором "Тойота Україна"                        

Докладніше про Toyota Prius на toyota.ua


Статьи похожей тематики:

  • Toyota створить новий бренд
  • Toyota готує до випуску універсал Prius
  • Toyota продала більше 2,5 млн гібридів
  • У Toyota новий удар: тепер відкликають Prius
  • Lexus готує "гібрид" на базі Prius
  • Найбільш продаваним автомобілем Японії став гібрид
  • Toyota знижує ціни на наступний Prius
  • Toyota Prius вже розійшлася двохмільйонного накладом
  • Toyota почне продажі гібридного Prius в Росії
  • Toyota збільшить на 50% випуск гібридних Prius
  • Toyota показала майбутнє гібридних технологій
  • У світі продано понад 1 млн. Toyota Prius
  • Toyota випустить три "зелених" автомобіля до 2012 року
  • Toyota створить бюджетний гібрид на базі Yaris
  • У Україною почнуться продажі японського бестселера



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.