Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв: Alfa Romeo 159 TI - Кохання з першого погляду

Alfa Romeo 159 - не новинка на ринку, але чомусь, така яскрава і красива машина до сих пір - рідкість на українських дорогах. Красуню-Альфу і в Європі не часто зустрінеш, зате в Італії цю модель люблять і купують. Можливо, у нас її не до кінця зрозуміли? Або вона надто примхлива для українських реалій? Ми задалися цими питаннями і взяли Alfa Romeo на тест-драйв і ... вже через годину, закохалися по вуха.
 Не закохатися в Alfa Romeo 159 дуже важко, адже над її виглядом працював не хто інший, як Джурджетто Джуджаро зі студії ItalDesign, про що інформують і маленькі шильдики на крилах. Італійці знають толк в дизайні, але в Alfa Romeo 159 Маестро Джуджаро перевершив усіх. Отже, у нас на тесті Alfa Romeo 159 у правильному «альфовском» кольорі Alfa Rosso, і у виконанні "TI» (Tourizmo Internationale) з 2,2-літровим бензиновим 185-сильним мотором і «роботом» Selespeed.

     Відразу відзначимо, що пакет «TI» (Turismo Internazionale) передбачає солідний список доробок. По суті, це «правильний» заводський тюнінг. Зовні його відрізняють пороги, полегшені диски R19 спеціального дизайну, потужні червоні супорти Brembo, з написами Alfa-Romeo, і зрозуміло шильдики. У техніці «TI» означає більш жорстку спортивну підвіску, зменшений дорожній на 20 мм просвіт, гостре рульове керування (два з невеликим обороту від упору до упору). Спеціальна вихлопна система з налагодженою акустикою.

 

     Для простого обивателя виконання "TI" може залишитися і не поміченим, але автогурмани оцінять кожен елемент і вийшов у результаті новий образ і так гарного автомобіля. Зауважимо, що вартість пакету «TI» не така вже й висока - трохи більше 3300 євро. Таку Alfa Romeo зараз можна купити за 307044 грн., А стандартну 159-у в більш простій комплектації за 257913 грн. За теперішніх часів, ціни на рівні звичайних авто D-класу. Ще ніколи Alfa Romeo не була такою доступною, хоча за ієрархією вона позиціонується як авто Premium-класу.

      Дизайн
 Дизайн Alfa Romeo 159 відразу ж приголомшує своєю красою і грацією. При цьому фото не передають всіх його тонкощів. Наживо, машина завжди виглядає краще.

   Вона нереально красива, притому це не футуристична краса концепткара, а якщо хочете, сучасне прочитання класики, дизайн на стику століть і поколінь.

   Кожен елемент окремо - шедевр. Чого варті тільки шість окремих «гармат» передньої оптики. Альфовскій «щит» облицювання радіатора, плавно перетікає в лінії капота, надає передку особливу «хижу» грацію і завершеність.

 

     Збоку Alfa Romeo 159 виглядає просто чарівно, немов гарне тіло манекенниці, завдяки легким «м'язистим» припливам. А де ще можна побачити, щоб «поворотники» так підкреслювали б динаміку? Ні в одній іншій машині такого немає.

   Довго дивитися на Alfa Romeo 159 не рекомендується - можна без пам'яті закохатися. І тоді ... А ось тоді просто перестаєш помічати її недоліки, прощати їй «капризи» і «фокуси». І вже не так страшний низький кліренс (реально близько 8 см), адже саме завдяки низькій посадці Alfa Romeo 159 TI так граціозна.

 

      Інтер'єр
 Настане час, коли Ви залишитеся з Нею один на один всередині. А інтер'єр Alfa - це ще один шедевр дизайну. Тут є все: і сучасне прочитання класики і повернена до водія центральна консоль, і чудові спортивні сидіння і холодок цього алюмінію, доторк до якого моментально викликає бурю емоцій. Але мабуть, в Alfa Romeo є те, чого в інших машинах точно немає - це Cuore Sportive Alfa (Альфовскій спортивний дух), який так шанують справжні шанувальники марки.

 

   Ні, слово «шанувальники» по відношенню до Alfa Romeo - це не правильне визначення, швидше за справжні і віддані фанати. Так, їх не так багато, але вони годинами можуть розповідати про Alfa, вони завжди вітаються на дорогах морганням фар і дивно доброзичливі по відношенню до колег.

 

   Але внутрішня краса інтер'єру, коли сидиш, як у кокпіті спорткара, має і зворотний бік - салон сто п'ятьдесят дев'ятого не такий і просторий, як у інших преміальних конкурентів.

     Одного разу підібравши положення красивих анатомічних сидінь і, виставивши нахил керма, цю посадку Ви точно не забудете. А варто взятися за кермо ... Кермо - це взагалі окрема «пісня». Він - справжній спортивний, з алюмінієм і зручним ободом, обшитий шкірою з червоною строчкою, і з зручними припливами. Обережно! Варто лише один раз за нього взятися і всі інші керма, за які Ви трималися, відразу потемніють. На довершення образу, додамо, що запуск мотора - це цілий ритуал, за допомогою кнопки.

   Інтер'єр Alfa Romeo 159 не залишає байдужими майже нікого, але у виконанні "TI» він ще цікавіше. Тут немає супермодних «штучок», але чого варті окремі криниці з стрілочними приладами, на яких італійці спеціально не перекладають: Acqua, Benzina, Olio. Навіть у таких деталях Alfa виняткова. Здавалося б, банальні «кругляччя» регулювання мікроклімату, на перевірку дуже зручні і інформативні. А сам клімат-контроль працює бездоганно і дуже швидко досягає потрібної температури.

 

     Але ефект закоханості швидко проходить для рослих водіїв, яким буде не так зручно через низької стелі. Ззаду в Alfa Romeo 159 місця також не багато, та й високий тунель з'їдає багато простору, а високі пасажири поскаржаться все на той же стелю. Але які тут сидіння! Подушка плавно перетікає вниз, профіль чітко фіксує тіло, а візуально вони просто черговий шедевр від італійських кутюр'є.

    Багажник
   Багажний відсік нічим особливим не здивує. Він дуже скромний - 405 л, має вузький отвір, але дитяча коляска сюди увійде. Зате під підлогою розташувалася повнорозмірна запаска, та ще й на тому ж самому 19-дюймовому диску. Якщо потрібно перевозити довгомір - спинки задніх сидінь можна відкинути. Є й лючек для перевезення лиж.

   Але в порівнянні з іншими автомобілями D-Premium, багажник Alfa Romeo 159 буде явно програвати.

 

   Ну, досить про меркантильному, Alfa вже застоялася. Пора знову за прекрасний кермо.

      Драйв
 Якщо дизайн Alfa Romeo 159 - це, безумовно, головний козир, то драйв - це друга важлива риса образу. Після поїздки на Alfa стає зрозуміло, чому цю марку так шанують «Альфісти». Вона не те щоб їде, вона просто летить і постійно фонтанує емоції, які здатна дарувати тільки Alfa. Перші 5 хвилин за кермом і вже отримана денна порція адреналіну для водіїв поступливих «японок», ще 10 хвилин і свою дозу отримають любителі «німців». Ні, Alfa Romeo 159 зовсім не спорткар, і навіть не «гарячий» хетч і зовсім не Mitsubishi Lancer EVO. Італійці змогли знайти свою нішу, торкнутися зовсім інші «нитки» емоцій.

 

   Запуск мотора - ритуал, коли прокидається червоне підсвічування приладів (зрозуміло з альфовского логотипу) і починає ледь-ледь бурчати налаштована (для TI) випускна система. Якщо при цьому включити фари, то Alfa зробить помах вгору-вниз, немов вітаючи свого володаря.

     Коротенький важіль selespeed в положення «D» і газ. Alfa незвичайно не відразу рушає, їй потрібно побільше газу - вона відразу починає настроювати на свою манеру водіння. Вирулюємо з парковки, маневруючи пружним коротким кермом і вперед.

   Машина слідує за рухами керма як жива, вона рухається і маневренна. Незважаючи на коротку рульову рейку, 159-а відмінно стоїть на швидкісній прямій, не напружуючи водія без причини. Ситуацію може зіпсувати тільки глибока колія, яка змушує Alfa несамовито нишпорити. Зворотній зв'язок по керму чиста і непорочна. Це майже 100%-е відчуття керма, відчуття машини, після такого вже важко сприймати інші керма, з їхніми штучними зусиллями і прогресивними електромоторами. (А ми вже попереджали, що кермо - це окрема «пісня» Alfa Romeo 159). Але в управлінні Alfa не така холодна, як японська «катана» Lancer Evo, вона і тут своєрідна.

 

     На жаль, загальну гармонію непоганого шасі починає розбудовувати алгоритм роботи selespeed. Не дивлячись на те, що в машині немає педалі зчеплення, за своєю суттю, selespeed - це «механіка», де зчеплення за Вас перемикає «робот». Ця технологія прийшла в Alfa Romeo з формульних болідів спорідненої марки Ferrari. Так, "робот" робить все дуже швидко, але розрив крутного моменту все одно відчуємо, і через це є якийсь дискомфорт. Ситуацію трохи рятує режим «Спорт» (багато хто тільки в ньому і їздять), при цьому «робот» стає «спритнішим» на 20%, що більш відповідає очікуваному характеру Alfa Romeo, але такий плавності роботи, як на «автоматах» або на коробках DSG тут немає.

   Зате «робот» може непогано адаптуватися під стиль водіння, в залежності від того, як продавлюєш педаль газу, selespeed може переключитися і на 2500 об хв, і на 4000 об хв, і на 5500 об хв і навіть злітати до 7000. Він може «стрибнути» на кілька сходинок вниз, але перед цим «задумається» на довгі частки секунди. З ним треба тільки «подружитися», прийняти його таким як є, і не вимагати від нього комфорту «автомата», в замін, він буде обдаровувати «стусаном» тільки у Вашому стилі водіння.

 

     Якщо ж пропонований алгоритм перемикання не влаштовує, завжди можна відкоригувати його підрульовими «пелюстками». Є у Alfa Romeo 159 і чесний «ручний» режим, де можна викручувати двигун до тих пір, поки сам не зміниш передачу. Ось у ньому Alfa Romeo вже схожа на себе саму.

   Вона слухняно слідує за педаллю газу, блискавично змінює передачу і знову до «верхів», щелчек підрульового «пелюстки» і знову штурм нових «висот». Все це супроводжується «альфовскім» звуком, хоча шумоізоляція салону відмінна, але рівно настільки, щоб не турбувати сторонніми шумами і дозволяти насолоджуватися «піснею» мотора.

     У поворот Alfa Romeo 159 входить під легкий знесення «передка», який можна коригувати або тягою, або кермом. Вона смачно «облизує» поворот без будь-яких натяків на крен, тільки контрольоване ковзання. Щелчек «пелюстки» на виході і вперед з новою силою.

   «Рулежка» на Alfa Romeo - одне задоволення, а на «TI» з її низьким центром мас і поготів. Ми ловимо себе на думці, що вже підсвідомо обираємо дорогу поізвілістее, щоб ще раз пройти віраж у легкому ковзанні.

Найцікавіше, що Alfa Romeo 159 ще і справляється з поганими дорогами. Спочатку, ми навіть замружувалися, под'ежая до ділянки розбитого асфальту або бруківки. Але ні, Alfa дуже добре відпрацьовує "дрібниця", на невисокій швидкості впорається і з "середняком", але повністю пасує перед великими ямами. Короткі ходу підвіски не залишають жодного шансу і сильний удар, звичайно, проходить. Але поїздивши на Alfa створюється враження, що вона комфортніше по підвісці, ніж спочатку чекаєш.
 Зате таке явище як розгойдування на Alfa Romeo не відомо зовсім. Вона немов прилипає до дороги і вмить гасить всі вертикальні коливання.

      Післясмак
 Alfa Romeo 159 TI, як хороше вино колекційне, вона моментально приголомшує незвичайним ароматом і букетом, потім кружляє голову, потім занурює в приємну слабкість. Спробуємо зібрати свої враження. А чи вистачає 185 сил мотора? Якщо задаватися метою приїхати першим в драг-рейсингу, то однозначно - ні, та й зі світлофора, напевно деякі авто підуть швидше, але ... У Alfa Romeo 159 не захоплює дух від розгінної динаміки (0-100 км год за 8,7 з ), це трохи швидше, ніж у 2-літрової Honda Accord, але повільніше, ніж у BMW 320i. Немає особливих «одкровень» і після 100 км год: у Alfa Romeo впевнений, але не приголомшуючий розгін аж до «максималки» в 222 км год

 

     Але красуня-Alfa дарує щось інше, ніж просто відчуття динаміки - це особливі емоції. Задоволення від драйву приховано не в кількості «коней» і секундах, а в самому процесі: як вона їде, як рулится, як входить в поворот, та врешті-решт, як вона виглядає.

   Alfa Romeo 159 не вибирають з калькулятором у руках, її треба тільки відчути і тоді вона відповість взаємністю. А «взаємність» такої красуні теж багато коштує. До Alfa Romeo Ви будете поспішати, як до дівчини, а «змінивши» з поступливішою «японочка», знову до неї повертатися і думати про Неї.

   Alfa Romeo може показати і «характер», хоча в 159-ої моделі італійці дуже сильно підтягли якість, особливо в моделях після 2008 року. До того ж, зараз на Alfa Romeo поширюється 3-річна гарантія, а число сервісних центрів досягло 29.

   Але є і ще один аргумент на користь Alfa Romeo 159. Справа в тому, що згідно планів FIAT Group з об'єднання з Chrysler, наступне покоління спадкоємиці сто п'ятьдесят дев'ятий буде виконано на одній платформі з Chrysler 300C. І навіть якщо італійські дизайнери зможуть зробити такий автомобіль гарним, то чи залишиться в ньому «альфовскій» Cuore Sportivo? Схоже, що 159-а - це остання Alfa в даному класі суто італійської школи, з характером і норовом Alfa Romeo. Нова модель Jiulia з'явиться в 2012 році, і ще не відомо, якою вона виявиться. Так, що покупцям залишилося не так вже багато часу, щоб насолоджуватися особливим шармом сто п'ятьдесят дев'ятий.

     Ще менше часу в українців, оскільки Alfa Romeo 159 за ціною 257913 грн. (307 044 грн. За версію TI) - це лише спецпропозиція на лімітовану партію 2008 року. Нові поставки принесуть і нове ціноутворення.

     На жаль, Alfa Romeo в Україну - це скоріше екзотика, навіть частково «dream-car». Нею можуть захоплюватися, вона може подобається, вона навіть буде у кого-то в шпалерах на комп'ютері, але щоб зважитися на покупку, у багатьох поки не вистачає сміливості. Адже красунями-фотомоделями теж захоплюються мільйони, а одружуються на них - одиниці. Але може є сенс спробувати? Почати з Alfa Romeo ... Емоції гарантовані.

   Деталі. і фото AUTO-Consulting

 

   Редакція дякує ДП «Італ-Авто» за наданий на тест автомобіль

  Детальніше про Alfa Romeo в Україну

  Відгуки власників про експлуатацію Alfa Romeo


Статьи похожей тематики:

  • У Україну знижені ціни на Alfa Romeo 159
  • Alfa Romeo готується презентувати кросовер
  • Alfa Romeo розсекретила фото наступниці сто п&
  • Alfa Romeo повернулася на ринок США
  • Вихід Alfa Romeo на ринок США відкладається
  • Alfa Romeo спростувала чутки про розробку двигуна V8
  • Alfa Romeo повернеться в США в 2012 році
  • Alfa Romeo 159 подешевшала до 207000 грн.
  • Alfa Romeo готує 450-сильний premium-седан 169
  • Ума Турман зробила неймовірне: Подивитися на нову Alfa Romeo прийшло 90 тис ...
  • Alfa Romeo до 100-літнього ювілею випустить 100 штук 500-сильних спорткарів
  • У Женеві три дизайнерських ательє представлять спадкоємицю Alfa Romeo 159
  • Alfa Romeo Milano вже на конвеєрі
  • У Alfa Romeo може з&
  • Якою буде Alfa Romeo 159. Ескіз від Pininfarina



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.