Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Зброя для аграріїв: тест-драйв сельхозсамосвалов КАМАЗ

У 2008 р. у структурі продажів лідирувала техніка для будівництва. Зараз же, з огляду на значну кількість «заморожених» об'єктів, попит на будівельну техніку знизився, а на перший план вийшла сільськогосподарська техніка. У зв'язку з цим, АВТЕК переглянув свою асортиментну політику, і в АВТЕК налагоджено локальне виробництво самоскидів-зерновозів на базі самоскидних шасі КАМАЗ.
 В кінці жовтня редакцією журналу "Комерційні автомобілі" проведені тестові випробування сільськогосподарських самоскидів на базі шасі КАМАЗ-6520, -53229. Моделі самоскидів надані супермаркетом вантажної та будівельної техніки АВТЕК.   Зброя для аграріїв
 Нещодавно нам вдалося провести тест двох різних самоскидів-зерновозів КАМАЗ c українськими кузовами (виробничі ресурси АХ «АВТЕК»). На відміну від суто камських «сельхозніков», у новинок ряд важливих технологічних переваг.

     Перша машина створена на великовантажному шасі КАМАЗ-6520 (6х4) і може перевозити до 20 т. Цікаво, що сам Камський автозавод пропонує це шасі тільки під будівельні самоскиди, бетонозмішувачі та автокрани. Тепер же в якості «сельхозніка» машина отримала кузов підвищеного об'єму - 26 кубометрів, виготовлений на підприємстві «Зернотранс» (Донецька обл.). Друга новинка виконана на шасі КАМАЗ ¬ 53229 (6х4). Самоскидний кузов для неї виконаний на Карлівському механічному заводі, що в Полтавській обл.
   У результаті вантажопідйомність машини збільшилася з 10 до 14 т, а місткість платформи - з 15 до 17 м куб.

    Зовні і всередині
 Платформа самоскида КАМАЗ ¬ 6520 вже знайома нашим читачам за раніше випробуваного зерновозів на базі Ford Cargo (див. «КА» № 9'2009). Вона оснащена високими рифленими бортами і гідравлікою відомої марки Hyva. Для здешевлення конструкції кузов може розвантажуватися тільки в одну, праву сторону, хоча про всяк випадок відкидні стулки є і в кормі. До речі, на задній стінці платформи є зручна відкидна площадка з розкладний драбинкою - для доступу до кріплень тентованою даху.

     КАМАЗ ¬ 53229 має двосторонню розвантаження. Кузов його виготовлений по традиційній для камських сельхозсамосвалов схемою - з бортами з двох горизонтальних половинок. Борти виконані з більш товстих, ніж на камських побратимів, профілів - товщина металу зросла з 2,5 до 3,0 мм. На відміну від моделі 6520 платформу піднімає вже не два, а один гідроциліндр - російського виробництва.  Обидва самоскида зовні відрізняються не тільки кузовами. На КАМАЗ ¬ 6520 застосована сучасна кабіна: бампер має аеродинамічну «спідницю», протитуманні фари і до того ж забарвлений в колір кабіни. Крім того, тут ширше крила і більш комфортабельні підніжки. КАМАЗ ¬ 6520 оснащений додатковими зовнішніми дзеркалами з правого боку: ширококутним і «бордюрним».

    Коробка передач ZF працює чітко, ось тільки хід важеля в поздовжньому напрямку завеликий

     Є відмінності і в інтер'єрі. Кабіна КАМАЗ ¬ 6520 - двомісна, а в моделі 53229 - з додатковим третім сидінням. Всі крісла - з підголовниками і ременями безпеки. Водійське крісло в обох випадках має тільки два регулювання: поздовжнього напрямку і кута нахилу спинки. На «шістьдесят-п'ять двадцять» встановлений інший щиток приладів з більш великим спідометром і тахометром, циферблат якого - з економічною зеленою зоною.

  Щиток приладів КАМАЗ-6520 відрізняється більшим спідометром і тахометром з червоною і зеленою зонами.

      На ходу
 Ходові випробування обіцяли бути цікавими: адже самоскиди відрізнялися не тільки кузовами і кабінами, але і двигунами і коробками передач. Так, модель КАМАЗ ¬ 6520 оснащена Камським турбодизелем потужністю 320 л. с. і 16 ¬ ступінчастою КП марки ZF, Інша машина укомплектована 240 ¬ сильним двигуном і вже «рідний» 10 ¬ ступінчастою коробкою передач.

  Посадка-висадка в КАМАЗ-53229 незручна: підніжка з єдиною сходинкою розташована занадто високо

     Починаємо тест з КАМАЗ ¬ 6520. На асфальті незавантажений автомобіль спокійно можна чіпати з п'ятої передачі. Мотор витягує сповна. Працювати коробкою - одне задоволення: передачі включаються чітко, швидко спрацьовує і дільник. Одне «але»: хід важеля з «нейтралі» вперед завеликий, тому доводиться нахилятися, що не зовсім зручно при частому перемиканні в місті.

  При посадці в КАМАЗ-6520 ногу задирати не потрібно: підніжка тут вже двоступенева і розташована нижче

   Кермо, хоча і багатооборотний (від упору до упору п'ять з гаком оборотів), але досить інформативний. Гідропідсилювач відмінно справляється зі своїм завданням. Не розчарував і педальний вузол: зчеплення бере в самому верху, педаль досить легка, не дивлячись на довгий хід. Зручний і підлоговий газ. А ось гальмо дуже чуйний - навіть при несильному натисканні вантажівка клює носом.

       Самоскид КАМАЗ ¬ 53229 теж сподобався. А ось посадкависадка виявилася не дуже зручною: ви ¬ за високо розташованої підніжки з однією сходинкою доводиться сильно задирати ногу.

    Гідравліка іменитої марки Hyva піднімає кузов самоскида КАМАЗ-6520 за 15 - 20 с.

  У кабінах обох машин - вентиляційний люк і потужні плафони на стелі, а над лобовим склом - два бардачка і полку для документів

     Незважаючи на меншу потужність двигуна, автомобіль досить жвавий. Стара добра 10 ¬ ступінчаста коробка передач не надто поступається західноєвропейському 16 ¬ ступінчастому аналогу. Звичайно, на трасі так і хочеться переключитися ще на пару передач вгору ... аж ні! Зате на сільській дорозі і просто по полю така трансмісія дуже підходить. Включив дільником нижній ряд - і вперед: рушати з другої, а там третя, четверта, п'ята ... Тут заплутатися неможливо. Менший самоскид при гальмуванні вже не клював носом, як 6520: туговато педаль дозволяє точно дозувати уповільнення автомобіля.

    Обидва сельхозніка стандартно оснащуються фаркоп для роботи з самоскидними причепами, що отримує отримати автопоїзд великої вантажопідйомності

     Рівень шуму в кабінах автомобілів цілком стерпний навіть на підвищених обертах. Оглядовість могла б бути і трохи краще в машині 53229, де немає додаткових зовнішніх дзеркал.

    Завдяки надставних бортах корисний об'єм кузова КАМАЗ-53229 доходить до 17 кубометрів

   Кузови самоскидів піднімаються всього за 15 ¬ 20 секунд. Шкода, що в 6520 ¬ м кузов опрокідуется лише в вправо.

   Сельхознікі КАМАЗ справили гарне враження. Легкі в управлінні, з ємними кузовами, прості в обслуговуванні, вони - хороші помічники аграріям. Поки шасі під самоскиди поставляються зі складу автомобільного холдингу «АВТЕК» за докризової ціни.

      Нижні, відкидні борта моделі 53229 мають зручні замкіфіксатори. При перевезенні вантажу з великою питомою вагою верхні борту зроблені легкос'емнимі

    Редакція дякує автомобільний холдинг «АВТЕК» за надані на тест автомобілі
 Юрій Гоголів
 Фото автора


    * тест-драйв опублікований в журналі "Комерційні автомобілі" (№ 12, 2009). Розміщений на порталі з дозволу редакції журналу.


    Підсумки:
 + Інформативне рульове управління
 + Чітка в роботі коробка передач
 + Ємні, вантажопідйомні кузова, якісно виготовлені в заводських умовах
 + Гарна оглядовість, завдяки системі дзеркал (КАМАЗ-6520)

   - Високо розташована підніжка (КАМАЗ-53229)
 - Відсутність додаткових зовнішніх дзеркал (КАМАЗ-53229)
 - Розвантаження тільки направо (КАМАЗ-6520)
 - «Сверхчуткіе» гальма (КАМАЗ-6520)


    Технічні характеристики


Статьи похожей тематики:

  • Тепер вантажівки FORD возять і зерно
  • КАМАЗ почав виробництво рестайлінгових вантажівок
  • АВТЕК - кращий продавець автокранів ДАК "Силач"
  • RABA буде збирати КАМАЗи в Угорщині
  • Важку техніку КАМАЗ можна придбати в розстрочку - без відсотків і комісій
  • Тільки до 1 травня 2010 р. автомобілі КАМАЗ пропонуються на 50 тис. грн. де ...
  • КАМАЗ планує зайняти 39% важкого ринку
  • АВТЕК став кращим українським дилером КАМАЗ
  • МАЗ і КАМАЗ доступні в лізинг під 0,1% річних
  • АВТЕК запускає аукціон на пониження
  • «КАМАЗ-Україна» радує аграріїв відмінними цінами
  • Новорічний сюрприз від КАМАЗу
  • КАМАЗ починає експорт вантажівок до Ірану з прецелом на виробництво
  • На КАМАЗі почалося дослідне виробництво среднетоннажніка
  • КАМАЗ наводить порядок на причіпному ринку



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.