Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв: УАЗ-23602 Cargo. Спадкоємець «пуголовка»

Нарешті-то, нарешті УАЗ представив новий автомобіль комерційної групи. Скільки води утекло з тих пір, як з конвеєра в Ульяновську почав сходити бортовий вантажівку ... УАЗ майже єдиний з російських автозаводів, хто в новітній історії не надто багато приділяв уваги комерційних автомобілів. Всі сили підприємства були кинуті на розробку та впровадження у виробництво UAZ Patriot, а тим часом з конвеєра продовжували сходити «пуголовки» УАЗ-3303, які ледве вже вписуються в існуючі норми, навіть у Росії.
 Ульяновців періодично возили на автосалони різноманітні власні концепти, навіть заявляли про можливе виробництво ліцензійних моделей, але нової комерційної машини в серії так і не було. І ось, на початку 2008 року прийшла радісна новина, на УАЗі стартувало серійне виробництво вантажівки УАЗ-23602 під ім'ям Cargo, який приходить на зміну сімейства УАЗ-3303. Як тільки новинка надійшла в Україні, AUTO-Consulting відразу ж відправилася її тестувати.   Трохи історії
 За часів СРСР, УАЗ був одним з флагманів виробництва малотоннажних вантажівок, щорічно випускаючи сотні тисяч «головастиків» і «буханців». На пару з латвійським Рафом вони закривали весь сегмент повною масою до 3,5 т величезної країни. Десятиліттями дизайн і конструкція УАЗ-3303 не змінювалися, а з боку народного господарства існував колосальний попит.
 Після початку виробництва «ГАЗелі» на Горьківському автозаводі, позиції УАЗу в сегменті міських перевезень суттєво похитнулися, але залишалася ще глибинка, де не завжди є хороші дороги, а малотоннажну техніку 4х4 за такі гроші ніхто не пропонував. Такий штучний монополізм дозволив УАЗу, без істотної модернізації, випускати «пуголовок» аж до 2008 року і продавати його за $ 12-13000! Хоча ще в 1998 році за нього просили не більше $ 4000.

   Вирішальний удар по УАЗ-3303 стали наносити китайські виробники, в масовому порядку представили за аналогічні гроші свої пікапи. Ось тоді на УАЗі у спішному порядку стали готувати серійне виробництво нового комерційного автомобіля.
 Концепція нової вантажівки у УАЗу була готова ще 5 років тому. Його хотіли зробити ще на базі УАЗ-3160 «Симбир», злегка розтягнувши раму. У 2004 році УАЗ вже хотів випустити 1000 таких вантажівок, але ... Потім було прийнято рішення згорнути проект «Симбир» і спішно освоїти виробництво УАЗ Patriot. Зрозуміло, і нову комерційну машину на старому шасі вже не було сенсу масштабно запускати, і уазовци розробили «коммерціала» на базі Patriot. Новинка одержала назву Cargo і поступила в серію тільки в 2008 році.

  Тут російський дух, тут Руссю пахне

   Ми узяли на тест тент УАЗ-23602, вантажопідйомністю 800 кг. Зовні, це той же Patriot, тільки з кузовом від УАЗ 3303 ззаду. УАЗ Cargo виглядає монументально, як справжній вантажівку. Єдино, що сучасний дизайн «патріотовской» кабіни, модна оптика не дуже гармонує з простакуватим «УАЗівського» «бортовик». Чи не складно виглядають і плоскі щитки-бризковики навколо задніх коліс. І вже зовсім убого виглядають старі «УАЗівського» задні ліхтарі і лампа «заднього ходу».
 Вийшло дуже багато контрастів: передок ніби як сучасний, а задок - минуле століття.
   Кабіна порадувала свіжим «патріотовскім» інтер'єром, простенькою, але акуратною торпедо, є підлокітник, підстаканники, місця для сумок за сидіннями, штурманські лампи, пластикова оббивка дверей, навіть початковий борт-комп'ютер. Сидіння з тканинною оббивкою і жорсткими підголівниками, виявилися досить зручними, над ергономікою робочого місця конструктора також непогано попрацювали.
 Тільки от у новому автомобілі вже стояв споконвічний запах, який супроводжує всі нові автомобілі виробництва країн СНД - такий собі симбіоз аромату фенолу, бензину, різних мастил і салідола.

   З жалем доводиться констатувати, що кабіна УАЗ-23602 здатна вмістити тільки 2 людини, і це великий мінус. Зате двом тут буде цілком комфортно, є багато регулювань мікроклімату, цілих 5 дефлекторів обдування, зручний підлокітник, є куди покласти документи, мобільний телефон.

 Ретельний огляд кабіни трохи охолоджує перші позитивні емоції: кнопки, ручки і важелі - все це з минулого. Прямо по центру торпедо розташована низка гнізд для клавіш, з яких задіяна від сили одна. Регулятор напрямів обдування переключається з тріском, вентилятор вже на 2-ий швидкості - гуде, ручні склопідйомники піддаються тільки на пристойне зусилля. Усередині відчувається, що це саме УАЗ, а не якийсь інший автомобіль. Справедливості заради відзначимо, що ті, хто знайомий з авто радянського виробництва випробують в кабіні УАЗу навіть якусь ностальгію, коли все було ось так само просто і грубо. УАЗ - авто для справжніх чоловіків! Але за це його і цінують.

   Зате власники УАЗ-3303 випробують справжній шок. У порівнянні з «головастиків», інтер'єр УАЗ-23602 - це гігантський крок вперед. Забігаючи наперед, зауважимо, що вже через день-два перестаєш звертати на всі нюанси дизайну увагу, а безвідмовна робота всіх систем викликає тільки довіра. УАЗ-23602 взагалі володіє позитивну ауру, їм будуть пишається власники і по-своєму навіть любити.

 Огляд вантажного новацій не виявив - тут все так само як і 20 років тому. Заради практичності підлогу кузова зробили дерев'яним, щоб можна було згодом легко замінити настил. Туго відкриваються борту, а ремешек тенту стирається при перших же зачохлення. Ні, тут нічого не змінилося.

  На ходу

   Повагою і довірою до УАЗу переймаєшся вже через пару днів, коли він щоранку заводиться з пів-обороту й впевнено стартує з місця. Потужний рик 2,7-літрового 128-сильного мотора, безумовно вселяє впевненість. Гідропідсилювач працює досить коректно, щоб не втрачати зв'язок з дорогою, і при цьому не зазнавати труднощів при парковці. Управляти УАЗом стало взагалі легко: зчеплення вмеру пружне, педаль гальма майже «легкова», передачі включаються з чіткістю «затвора», тільки от «хряскіт кісток» шестерень часом та й проскочить. Включити повний привід - будь ласка, навіть не треба виходити з кабіни і перемикати колісні муфти.
   Перші сотні метрів взагалі вражають. УАЗ практично не відчуває поганої дороги і впевнено проходить великі вибоїни. Динаміка дозволяє не тільки бути в потоці, але і легко розвинути 120-130 км год і головне, без особливих зусиль підтримувати цей режим. Максимум УАЗ-23602 розганяється до 140 км год, що для повнопривідного вантажівки взагалі на межі рекорду.

Завдяки великим бічних дзеркалах УАЗ дозволяє легко маневрувати на тісних парковках, щоправда через довгої бази радіус розвороту все ж пристойний.

 Безумовно, не завантажений УАЗ на звичайних дорогах заслуговує непоганих оцінок. Тільки ось лихачити в поворотах на ньому не бажано, та й не для цього він призначений.
   УАЗ-23602 справно поглинає 14,5 л 92-го бензину, а в економічному режимі може вкластися і в 12 л. Паливних баків - два, загальною ємністю 70 літрів. Машина бере паливо з правого бака, в той же час бензин перекачується з лівого бака в правий. Можна по черзі дізнатися скільки палива в лівому або в правом баку.

  Пора потрудитися

 Випробування автомобіля ми продовжили в різних режимах завантаження. Виробник заявляє про вантажопідйомність 800 кг. Для початку ми взяли на борт половину цього вантажу. УАЗ трохи присів на ресорах.

   У цьому місці необхідно згадати, про конструкцію УАЗ Cargo. Автомобіль побудований на подовженій платформі УАЗ Patriot. Колісна база подовжена з 2760 мм у легкової версії до 3000 мм у Cargo для збільшення корисного об'єму. На практиці це дозволило за кабіною втиснути стандартний кузов з вантажною платформою 2525х1900 мм від УАЗ-3303 і досягти корисного обсягу тентованою кузова - 6,7 куб. м. Як бачимо, характеристики на рівні того ж «пуголовка», але якщо у 3303-го більша частина кузова знаходиться в базі, то у 23602 навряд чи половина. На практиці це означає, що при незначному змішанні вантажу тому, УАЗ починає вставати «на диби».

   Завантаження в 800 кг взагалі на межі його можливостей: УАЗ-23602 пристойно присідає, ресори практично випрямляються і передні колеса на купині починають втрачати зчеплення з дорогою. До того ж амортизатори не завжди справляються з «хитавицею» корми і управляти вантаженим на межі автомобілем дуже складно. Доведеться покупцям УАЗ Cargo доставляти додаткові листи ресор, інакше про перевантаження УАЗу навіть краще не думати.




     Не продуманий питання і з перевезенням довгомірів: борт опускається таким чином, що закриває і номерний знак і задні ліхтарі. З такими характеристиками на УАЗ-23602 краще возити об'ємний, але легкий і недовгий вантаж, бажано зміщуючи його до кабіни. Але в цьому випадку можливий підступ, оскільки в кузові (вірніше в конструкції тенту) немає захисту від зсуву багажу в напрямок кабіни.

  Стихія УАЗу

   Щоб зрозуміти, За що так люблять УАЗ, досить з'їхати найближчим бездоріжжі. Ось вона стихія УАЗу, ось де він розкривається у всіх своїх позитивних якостях, ось його шарм. І тоді йому прощаєш всю брутальність і незграбність, і починаєш по-справжньому пишається цим автомобілем. УАЗ - це підкорювач бездоріжжя та авто для справжніх чоловіків!

 Завдяки підключається переднього моста і пониженій передачі, УАЗ здатний творити чудеса на бездоріжжі. Він охоче штурмує калюжі, впевнено їде в раскісшей глині, рушає на хиткому піску. Поїздка по лісовій дорозі після дощу - це для нього взагалі звичайна справа, тільки встигай чистити лобове скло від бруду.

   Поведінка УАЗу з зростанням завантаження стає ще більш впевненим, якщо б не «розгойдування», яка починає заважати проходженню траєкторії і «відрив» передньої осі.
 Але в натяг під гірку УАЗ-23602 їде вже не так бадьоро, а забуксував, доводиться ретируватися вниз і починати маневр з розгону.

  Вердикт

   УАЗ Cargo практично унікальний автомобіль на ринку. Інших таких точно немає. Хіба, що його попередник «пуголовок» УАЗ-3303. Всі інші близькі за «духом» автомобілі з іншої «площині». У свій час ГАЗ випускав повноприводні «ГАЗелі», але автомобіль виявився занадто дорогим і не прижився. Є ще китайські повноприводні пікапи з дворядної кабіною, у яких заявлена вантажопідйомність 600 і вище кг. «Китайці» у такому виконанні призначені насамперед для перевезення людей, і іноді вантажу. УАЗ-23602 - 100%-ий вантажівку. «Китайці» не зможуть взяти на борт 6 м3 вантажу, а УАЗ зможе.
Є ще дорогі пікапи Mitsubishi L200, Nissan Navara, але їх призначення, швидше, іміджеве, УАЗ призначений для щоденної роботи.
   Порівнювати УАЗ з «Газеллю» також безглуздо. У місті однозначно краще «ГАЗель», на бездоріжжі - УАЗ. Виходить, що аналогів у 23602 на ринку немає зовсім. Хоча ні. Усе ще продається його «родич» УАЗ-3303, який і за ціною, і за призначенням близький до Cargo.

 Але на тлі «предка» УАЗ-23602 залишив неоднозначне враження. З одного боку, за рівнем комфорту, динаміці і їздових властивостей - він на «голову» вище попередника УАЗ-3303 і лише трохи поступається «люксових» УАЗ Patriot. Але володіючи такою ж вантажний платформою, Cargo з вантажних характеристиках поступається «головастиків».
 У такому виконанні - це безкомпромісний всюдихід для перевезення неважкого і габаритного вантажу в глибинці. Ціна в 82 990 грн. цілком відповідає ринковим очікуванням і виправдана на тлі вартості 64500 грн. за УАЗ-330394.
   Як ми вже відзначали, за такі гроші взагалі не знайти аналогів на ринку. Але хто стане цільовим споживачем вантажного УАЗа? Як нам здається, це сільські підприємці, часто колесять по глибинці, аварійні служби та обслуговування важкодоступних об'єктів. У такій іпостасі УАЗ-23602 буде працювати вірою і правдою, і напевно виправдає кожну гривню. Ще проявляють інтерес до УАЗу і фірми з торгівлі будматеріалами, які освоюють сегмент віддалених містечок, де не завжди є асфальт. Часом доїхати до таких замовникам на "Газелі" або "Спринтер" майже не реально. Ось тут на допомогу і прийде УАЗ-23602.
 Але такому авто явно не вистачає невибагливого дизельного мотора з меншою витратою палива, та ще УАЗ-23602 не завадили б більш потужні ресори і ретельне опрацювання вантажного відсіку. Ну і ці ностальгічні задні ліхтарі ...

  Спостереження на дорозі
   Найкраще УАЗ-23602 сприймають ... співробітники міліції. Вони завжди звертають на нього увагу, але по-доброму. Нас навіть наздогнав патруль «Беркута» на УАЗ Patriot, щоб з'ясувати: «Що це за звір такий?».
 У сільській місцевості такий УАЗ біля магазину - привід обговорити тенденції сучасного автопрому. Імідж УАЗу там на дуже високому рівні, а Patriot котирується на рівні іномарок. Викликав невеликий інтерес наш Cargo і у нової сільської буржуазії, так що потенціал у такого автомобіля є. Його чекають. На черзі й пікап з дворядної кабіною.

   Автомобіль на тест був наданий Корпорацією «АІС».        

Технічні характеристики УАЗ-23602


Статьи похожей тематики:

  • УАЗ повертається в сегмент комерційних автомобілів. Стартувало виробництво ...
  • УАЗ почне серійний випуск вантажівки УАЗ-2360
  • УАЗ Patriot отримає дизельний мотор IVECO
  • Восени в Україні з&
  • Тест-драйв: УАЗ Hunter. Як повів себе «Мисливець» в заплаві Дніпра
  • Почалося виробництво спецтехніки на базі УАЗу
  • УАЗ почав серійне виробництво газових моделей
  • УАЗ продасть 70 тис. авто в 2005 році
  • Тест-драйв сільгосп самоскида Ford Cargo: Пшеничний король
  • УАЗ представив "бюджетний" Patriot за $ 14000
  • Антикризові знижки на FORD CARGO. Економія близько 300 тис. грн. (!)
  • Тепер вантажівки FORD возять і зерно
  • У України з&
  • УАЗ планує збільшити випуск автомобілів в 2010 році на 32%
  • Тест-драйв самоскидів Ford Cargo 3530D з двома типами кузовів



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.