Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв: Toyota RAV4 vs Nissan X-Trail. Кому що подобається.

В Україні стартував продаж нового третього покоління Toyota RAV4, який з першого ж місяця став претендувати на звання лідера в класі компактних позашляховиків. Хто може кинути виклик «новачку»?
 Nissan X-Trail, який з цього року в Україні представлений у виконанні Columbia, давній суперник «Равіка». Ми взяли обидва автомобілі на тест і вирушили перевіряти їх у різних режимах. Отже, хто ж кращий?  Новий Toyota RAV4 - став цілком іншим автомобілем, більш містким, з яскравим стильним салоном, приємної зовнішності і з хорошою ціною. Класика. Новачок підріс за всіма напрямами, причому істотно. У довжину машина збільшилася майже на 15 см, завширшки - на 8. А така дуже важлива для простору в салоні величина, як база, отримала надбавку в цілих 7 см. Що дозволило додати між передніми і задніми сидіннями додаткові 5,5 см простору. На задньому дивані стало відчутно вільніше. Засмучує лише, що в Україні офіційно поставляється RAV4 тільки з 2,0-літровим 152-сильним двигуном. Наш екземпляр з 2,0-літровим мотором і «автоматом» обійдеться в 30500 євро.

 А ось Nissan пропонує в Україну відразу три двигуни: 2,0 (140 к.с.), 2,5 л (165 к.с.) і 2,2-літровий турбодизель. Відзначимо, що «механічний» 2,0-літровий X-Trail Columbia (від 31 330 $) дешевше аналогічного Toyota RAV4 (від 27450 євро), а основний попит доведеться на версії із «автоматом». З ним RAV4 пропонується за 28850-30500 євро а версія з шкіряним салоном обійдеться в 34400 євро. За ці гроші можна вже взяти Nissan X-Trail 2,5 (165 л.с.) у версії Columbia Premium з шкіряним салоном і ксеноновими фарами. Враховуючи таке цінове позиціонування, потенційний покупець буде вибирати: чи взяти йому 2,0-літровий Toyota RAV4 або 2,5-літровий Nissan X-Trail. Ось ці дві версії ми і вирішили порівняти. До того ж, RAV4 новинка, а X-Trail на ринку вже 5-й рік, так що фора по двигуну йому не завадить.

  Зовнішність

 Toyota RAV4 виглядає дуже свіжо. Наступність з колишнім поколінням - в наявності, в ньому 100%-во вгадується саме RAV, але ніби подорослішав. RAV4 став ширше, довше, мускулистее. Це вже не автомобіль для заможних дам, яким був попередник. Новий RAV4 однаково підійде і чоловікам і жінкам - вообщем унісекс.

 Nissan X-trail, навіть через 5 років, виглядає цілком актуально. Його дизайн анітрохи не збляк і не втратив своєї енергії. Але X-Trail візуально здається більшим, ніж «подорослішав» новий RAV4. Інструментальні виміри показують, що довжина X-Trail 4455 мм проти 4395 мм у RAV4. Nissan трохи вище - 1765 мм проти 1720 в Toyota. Крім того, новий RAV4 більш округлий, а X-Trail - грановані, ось ці пропорції і створюють таке різне враження.

 Оцінки за зовнішність: Toyota RAV4 - 9 балів,  Nissan X-Trail - 8 балів.

  Усередині

 Внутрішнього простору візуально у X-Trail побільше, але і в RAV4 не тісно. Інтер'єр нового RAV4 - стильний, з круговою ідеєю. Приємна підсвічування приладів, зручні сидіння, красивий кермо і стильна консоль по центру. Всі сучасно, зручно, під рукою. Матеріали обробки досить приємні на дотик, а вставки під алюміній додають інтер'єру особливий відтінок.

 У X-Trail внутрішній дизайн - гранчастий. Приладовий щиток розташований по центру, що спочатку викликає дискомфорт, але поїздиш день-два і повністю звикаєш. Приємні враження залишив ниссановский кермо з напливами в місцях хвата, а також безліч відсіків для речей.
 Проте інтер'єр X-Trail вже не так свіжий ідеєю, як новий RAV4, все-таки йому вже п'ятий рочок йде. Підсвітка приладів в Toyota модніше, а в X-Trail тільки жовтий фон.

Оцінки за інтер'єр: Toyota Rav4 - 10 балів, Nissan X-Trail - 8 балів.

  Ергономіка і обзорность

 Тепер настала черга перевіряти зручність управління. В обох автомобілях вдалося влаштуватися з комфортом. Обзорность вперед у X-Trail трохи кращі з-за гранованого капота, а й в RAV4 все проглядається. Управління мікрокліматом не відволікає, але в RAV4 налаштується можна швидше. Обидва автомобілі з управлінням магнітолою на кермі, так що пошук улюблених FM-станцій взагалі одне задоволення.

 Рух тому краще дається в Nissan X-Trail завдяки великому панорамному склу, а у RAV4 невеликий сегмент приховує «запаска». Загальне враження практично однакове: і там і там зручно, і там і там є свої плюси і мінуси.

 Оцінки за ергономіку: Toyota RAV4 - 9 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.
Оцінки за обзорность: Toyota RAV4 - 8 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.



  Місця пасажирів

 Позаду місця більше у Nissan X-Trail, хоча й «гальорка» RAV4 також досить комфортна. Справа в тому, що колісна база у Nissan -2625 мм проти 2560 мм у Toyota. Ця різниця позначилася на просторі ззаду. Спинки задніх сидінь у обох машин регулюються по куту нахилу, а в Toyota можна організувати ще й лежанку. Задні сидіння RAV4 можуть бути пересунуті вперед або назад на 165 мм. Якщо скласти праву частину багатофункціонального заднього сидіння, утворюється простір для перевезення довгих предметів. При цьому, на частині легко розмістяться два пасажири. У X-Trail є люк для перевезення довгих, але подушки сидінь зафіксовано. Спинки також складаються.  
 До послуг задніх пасажирів підстаканники, підлокітник, кишені на спинках передніх сидінь. По зручності ззаду автомобілі знову показують рівний результат, У Nissan більше місця, але за рахунок трансформацій Toyota відіграє бал.
Оцінки за комфорт ззаду: Toyota RAV4 - 9 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.




  Багажник

 Досить важливий елемент для компактного позашляховика. Почнемо огляд з кришки. У Toyota RAV4 багажник відкривається хвірткою, тобто вправо, а в X-Trail - піднімається вгору. Навантажувальна висота менше у RAV4, зате у X-Trail більше отвір. На відміну від попереднього покоління RAV4, у новенького багажник став глибше - 800 мм і цілком пристойного обсягу. Але у X-Trail багажний відсік більше, а глибина становить 1000 мм. Оббивка підлоги багажника краще у X-Trail, де використаний не царапающийся, що миється матеріал, а у RAV4 звичайний ковролін. Під Поліком у RAV4 є відсіки для инстумента і запасний шторки (60 л), а у X-Trail ховається повнорозмірне запасне колесо і є ще кілька відділень. У Nissan є ще дві приховані ніші, куди поміститься, наприклад, трос або набір ключів.

 Але Toyota вразить функціональністю сітчастого гамака, який входить в комплект. Його можна змонтувати або як перегородку від салону, або як захист вантажу при відкритих задніх дверях, або встановити замість верхньої ширми і використовувати як полицю. До речі, якщо туди помістити пакет з покупками, то його вміст не розкидає по багажнику під час руху.
 До того ж, в багажнику RAV4 є чудо-ручки, за які потягнув - і задні сидіння склалися. Система легкого складання сидінь Toyota Easy Flat, дозволяє просто відкрити задні двері автомобіля, потягнути за важіль і задні сидіння в один момент повністю і рівно складуться, надаючи максимальний простір для перевезення вантажів. Вся поверхню підлоги перетворюється в багажне відділення лише за пару секунд і без особливих зусиль, і вам не потрібно знімати підголовники або чохли з кожного сидіння. Дуже зручно, коли щось не поміщається в багажнику і потрібно швидко збільшити його обсяг.


У Nissan також можна скласти сидіння, але в традиційний спосіб. До речі, спинки задніх сидінь складаються врівень з підлогою, а в X-Trail вони трохи підняті. Тепер настала черга відіграватися Nissan. Тильна сторона задніх сидінь у нього також оббита практичним пластиком і не дряпаються, що в складеному стані особливо актуально.

 Підіб'ємо підсумок. Багажник RAV4 зручний саме при повсякденному використанні, а X-Trail більше підійде любителям пікніків і новоселам.
Оцінки за багажник: Toyota RAV4 - 8 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.

  Комплектація

 Toyota RAV4 за 30500 євро порадував нас електропідсилювачем керма, електроуправлінням дзеркалами, склопідйомниками, центральним замком з ДУ, роздільним клімат-контролем, 9 подушками безпеки, АБС, системою курсової стійкості, антипробуксовочной системою, CD-MP3-чейнджером, обігрівом зовнішніх дзеркал і підігрівом передніх сидінь, протитуманними фарами, бортовим комп'ютером, рейлінгами на даху і литими 17-дюймовими дисками.







 Nissan X-Trail 2,5 Columbia Premium за $ 41810 укомплектований багатшими. Далі перерахуємо відмінності у комплектації порівняно з RAV4: гідропідсилювач керма, система повного приводу ALL-Mode з можливостями вибору 4х2 або 4х4, шкіряна оббивка сидінь, люк з електроприводом, ксенонові фари, додаткові прожектори у рейлінги на даху. Колеса на X-Trail мають розмірність 215 65R16 проти 225 65R17 на RAV4. Відзначимо, що бортовий комп'ютер на RAV4 набагато зручніше, а у X-Trail спочатку ми не виявили годинник. Потім виявилося, що вони відображаються у вікні добового пробігу, та ще й змінюються регістром з показником температури за бортом. А якщо хтось хоче одночасно знати і час і температуру? Зате світло на X-Trail могутніше, а якщо включити прожектори на даху (включаються при дальньому світлі), то подорож по нічними дорогами стане просто задоволенням.
Оцінки за комплектацію: Toyota RAV4 - 7 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.

У русі

 На ходу RAV4 і X-Trail - абсолютно різні автомобілі. Зрозуміло, що з 2,5-літровим двигуном X-Trail динамічніше і тяговитее, тому для коректності ми оцінювали позашляховики в звичайних режимах. На RAV4 підвіска м'якша і непогано «ковтає» дрібні нерівності, але вже великі ями починають «проходити». Nissan X-Trail жорсткіше. Він докладно доносить про стан покриття, але великі нерівності його не пробивають. На периферійної дорозі і швидкості за 100 км год м'яка підвіска RAV4 вже не так упевнено тримає дорогу, а X-Trail навпаки веде себе впевненіше. Узагальнено характер плавності ходу RAV4 і Nissan X-Trail являє собою щось середнє між справжніми джипами і звичайними легковими автомобілями.

 Те ж саме і з рульовим керуванням. Дуже легке кермо RAV4 - благо в місті, але на трасі йому не вистачає інформативності. Гідропідсилювач X-Trail більше «чоловічий», зате на швидкості великі зусилля виявляються благом. До речі, радіус розвороту на X-Trail більше майже на 1 м, і паркуватися в місті на X-Trail з-за цього складніше.

 На обох машинах встановлено 4-ступінчастий «автомат» і якщо на X-Trail він непогано справляється з розгоном, то на новітньому RAV4 4-ступінчастий «автомат» без «ручного» режиму виглядає архаїчно. Природно, що це відбивається і на розгінну динаміку. Ні, ниссановский «автомат» те ж не блищить швидкодією, але на RAV4 розтягнуті передачі при різких обгонах змусять похвилюватися. Прикро, що непоганий вообщем-то мотор Toyota через параметри «автомата» змушений частенько працювати в надрив.

 Тепер вдаримо по гальмах. З швидкості 60 км год обидва автомобілі зупиняються ніс до носа - 12 м. Знову рівний результат.

 Рівні вони і по шумоізоляції: двигуни «мовчать» до 3000 об хв., Але потім починають мучити. Аеродинамічні шуми різного походження на швидкості 120 км год присутні і там, і там. На трасі більш слабкий RAV4 змушений працювати на більш високих оборотах і через це здається трохи гучніше, але якщо вирівняти обороти по тахометрі, то в Toyota трохи тихіше.

 У поворотах поведінка RAV4 сподобалося більше, зате в X-Trail менше крен. Але у Nissan є можливість перейти на передній привід, а у Toyota - тільки повнопривідні реакції. Знову підкреслимо, що установки обох автомобілів абсолютно різні і по-своєму гарні: що для одного - благо, для іншого - зло.

Оцінки за розгінну динаміку: Toyota RAV4 - 7 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.
Оцінки за гальма: Toyota RAV4 - 10 балів, Nissan X-Trail - 10 балів.
Оцінки за плавність ходу: Toyota RAV4 - 9 балів, Nissan X-Trail - 8 балів.
Оцінки за шумоізоляція: Toyota RAV4 - 8 балів, Nissan X-Trail - 7 балів.
Керованість: Toyota RAV4 - 9 балів, Nissan X-Trail - 9 балів.
Бездоріжжя

 Після шосейних вправ ми вирушили штурмувати бездоріжжя. А ну ка перевіримо який у нас позашляховий арсенал! У Toyota RAV4 тепер не постійний повний привід. У більшості випадків RAV4 є чисто передньопривідною машиною. І лише за прослизанні передніх коліс на допомогу приходять задні. Але на них може передаватися не більш 45% крутного моменту. Ну а якщо попереду досить серйозне бездоріжжя? Тоді водій одним натисканням кнопки може заблокувати електромагнітне зчеплення, яка виконує роль міжосьового диференціала. У цьому випадку пропорція 55/45 буде залишатися незмінною. Тільки швидкість не повинна перевищувати 40 км/ч. Управляє всією система Integrated Active Drive System, що об'єднує в єдиний вузол систему курсової стійкості VSC +, електропідсилювач керма EPS та електромагнітну муфту, що управляє розподілом крутного моменту, що замінила традиційний центральний диференціал, позашляхові "вправи" викликають тільки насолоду. Окремою кнопкою блокується міжосьовий диференціал.

Дуже схожа система і в X-Trail. Тільки тут ручкою на приладовій панелі система ALL MODE 4х4 дозволяє водієві вибрати один з трьох режимів: 2 WD - передній привід, AUTO - автоматичне підключення заднього моста (при необхідності) або LOCK - блокування міжосьової муфти та примусове постійне підключення заднього моста.
   Система ALL MODE 4х4 на Nissan, вигідно відрізняється тим, що пробуксовка передніх коліс, необхідна для підключення задніх коліс, становить лише кілька градусів від повного обороту колеса. Кліренс X-Trail - 200 мм проти 193 мм на RAV4. Їзда по засніжених дворах обом машинам дається легко. Штурм брівок і цілинних заметів проходить без проблем. За досить глибоким калюжах з глинистим дном «паркетники» йшли спокійно, а після натискання кнопки "Lock" - взагалі аки по сухому. Навіть нецікаво. Вдосталь накатавшись по дрібному бездоріжжю, ми вирішили звернути в пісок.

Спочатку все було добре, але яма завглибшки з півколеса і стрімких схилом змусила X-Trail завмерти. Заднє колесо вивісити, переднє закопується, спроба, друга і вже пора бігти за буксиром. Як на зло, геометрія місця була така, що RAV4 не міг допомогти конкуренту. На щастя поруч проїжджав самоскид Ford, який і повернув «зарвався» «паркетник» на належне йому місце.

 Пробуємо взяти аналогічне перешкоду на Toyota RAV4. Результат аналогічний. Варто було вивісити заднє колесо і загрузнути переднім, як і він застиг. Знову дістали трос і повернули на твердий грунт. Підсумок позашляхових вправ наочно показав, що в багажнику «паркетников» буксирувальний трос - обов'язковий атрибут а далі розмитих грунтовок краще не потикатися. Та й не для цього розраховані ці автомобілі.

 Яка з систем сподобалася більше? Та обидві хороші, обидві дозволяють впевнено рухатися по грунтовках і бруду. У неекстремальні умовах різниці і не відчуєш.

Оцінки за позашляхові властивості: Toyota RAV4 - 6 балів, Nissan X-Trail - 6 балів.  

Економічність

Тепер поглянемо на витрату палива. Toyota RAV4 в міському циклі показує близько 12 л на 100 км. У Nissan X-Trail 2,5 виходило під 14-15 л на 100 км. У економному режимі на передньому приводі вдалося вкластися в 12 л на "сотню", але так ніхто не їздить.

Оцінки за економічність: Toyota RAV4 - 9 балів, Nissan X-Trail - 7 балів.

  Вердикт

 Коли прийшла пора підвести підсумки, навіть всередині редакції думки розділилися. І новий Toyota RAV4, безумовно, хороший, та й Nissan X-Trail не виглядає «хлопчиком для биття». Вони радикально протилежні. Новий Toyota RAV4 гарний як стильний міський позашляховик. Він зручний, практичний, сучасний і цілком комфортний.

 Nissan X-Trail з 2,5-літровим мотором більше підійде любителям далеких подорожей, практичним новоселам приміських селищ.

 Підрахунок балів показав:
        Експертні оцінки AUTO-Consulting
     

Параметр

       

Макс.  бал

       

New Toyota  RAV4

     

Nissan X-Trail  2,5

           

Зовнішність

     

10

       

9

     

8

           

Інтер'єр

       

10

       

10

     

8

           

Ергономіка

       

10

       

9

     

9

           

Оглядовість

       

10

       

8

     

9

           

Розгінна  динаміка

       

10

       

7

     

9

           

Гальма

       

10

       

10

     

10

           

Керованість

       

10

       

9

     

9

           

Прохідність

       

10

       

6

     

6

           

Плавність  ходу

       

10

       

9

     

8

           

Шумоізоляція

       

10

       

8

     

7

           

Місця  пасажирів

       

10

       

9

     

9

           

Багажник

       

10

       

8

     

9

           

Комплектація

       

10

       

7

     

9

           

Економічність

       

10

       

9

     

7

           

Всього

       

140

       

118

     

117

           

Ставлення  до                                                        

           Деталі. AUTO-Consulting

 


           Див                                                                    при об/хв.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          


Статьи похожей тематики:

  • Nissan готує заміну X-Trail
  • Nissan показав конкурента Toyota RAV4
  • Nissan виводить на ринок "бюджетний" X-Trail
  • Яким буде новий Toyota Rav4
  • На Toyota RAV4 діє спеціальна цінова пропозиція
  • В Україні стартував продаж дизельного Nissan X-TRAIL
  • У Женеві показали новий Nissan X-Trail
  • На Столичному Автошоу 2009 представлять оновлений Toyota RAV4
  • Nissan X-TRAIL отримав 4 зірки в тестах на безпеку EURO NCAP
  • Яким буде нове покоління Toyota RAV4
  • Фокстрот-Авто розпочав продаж доступного Toyota RAV4
  • Toyota RAV4 оновлять в 2005-му.
  • Спеціальна пропозиція Nissan X-Trail Exclusive
  • На Toyota RAV4 діє спеціальна зимова пропозиція
  • Яким буде оновлений Toyota RAV4. Фото



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.