Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв: Toyota Land Cruiser Prado. Додатковий ступінь свободи

Що є свобода і скільки ступенів її існує? З курсу механіки досконально відомо, що автомобіль, як якесь тіло має три ступені свободи. Але теоретики вимірюючи свободу не враховували, ті особливості, якими володіє Toyota Land Cruiser Prado. У цього автомобіля ступенів свободи виявилося на одну більше.
 Вирушаючи на тест, ми зрозуміло знали про традиційну любов українців до марки Toyota і до моделей Land Cruiser, але тільки проїхавши 1000 кілометрів приходить розуміння і повагу до вибору наших співвітчизників. Якщо спробувати резюмувати в одній фразі всі пригоди, що сталися з Prado за цей час, то можна ні скільки не лукавлячи сказати, що Toyota Land Cruiser Prado безумовно вартий кожен свій євро. Не вірите? Тоді читайте ...  На тест нам дістався Toyota Land Cruiser Prado з 4,0-літровим бензиновим V6, автоматичною коробкою передач, шкіряним салоном і в досить багатій комплектації. Відзначимо, що з офіційно поставляються Toyota в Україні Land Cruiser 120 Prado представлений саме в такому і поки єдиному виконанні. Зате офіційна дилерська мережа «Тойота Україна» забезпечує всі автомобілі 3-річної заводською гарантією. І це далеко не порожній звук.

 Вартість Land Cruiser Prado 4,0 в офіційній дилерській мережі 49200 євро (!). Так, так, у зв'язку зі зміною законодавства «Тойота Україна» першою оголосила про зниження ціни на автомобілі з великим об'ємом. І Prado став доступнішим майже на 7340 (!) Євро або на цілих 13%.  

Toyota Land Cruiser завжди сприймався в Україні як кастовий автомобіль. Land Cruiser 120 Prado - не виняток. 4-літровий V6 потужністю 249 к.с. вражаючий мотор, а габарити 120-го і 100-го дуже близькі. Цей факт багато в чому сприяв зростанню попиту на Prado, на додаток до більш «свіжої» зовнішності і енергоозброєності.

На перший погляд Toyota Land Cruiser Prado виглядає просто величезним позашляховиком, на якому в місті буде непросто керувати. Але варто проїхати десяток метрів і до його габаритам швидко звикаєш, а маневреність Prado дозволяє забути про «зростанні» габаритів. Прекрасний огляд зверху, зручні дзеркала, відсутність «запаски» на задніх дверях - через день сміливо можна штурмувати вузькі вулички і маневрувати в пробках. Є й ще одна особливість, яка властива Toyota Land Cruiser - це поважне ставлення з боку водіїв «малолітражок», але на цьому ми зупинимося трохи нижче.

  Дизайн

 З точки зору дизайну Toyota Land Cruiser Prado - один з найяскравіших позашляховиків в класі. У його зовнішності читаються і японські мотиви, і європейський стиль і всеперемагаюче «техно». Потужний «передок» з оригінальними фарами, затікає на крила - одне з найбільш вдалих рішень. Стильно виглядають і задні ліхтарі, які безумовно прикрасили вигляд автомобіля. У комплектацію входять підніжки і рейлінги на даху.

Зовнішність Prado розроблявся в європейській дизайн-студії в розрахунку на смаки і переваги європейців. Європейці, а з ними і українці сприйняли дизайн Toyota Land Cruiser Prado набагато краще, ніж будь-який інший позашляховик в класі. Погляньмо на цифри продажів. У березні продано 104 шт. Prado, тоді як найближчі конкуренти поступаються йому майже в 2 рази. З початку року Toyota займає 40% всіх продажів в класі SUV-Medium.

  Інтер'єр

   Потрапляєш у салон і ... крім бездоганної якості збірки японці пропонують затишний, стильний, сучасний інтер'єр. Лаконічні лінії, полірований алюміній, «оптитронне» панель приладів, яскравий дисплей бортового комп'ютера. А чого вартий електронний компас? Всі функціонально, легко читається, зручно і доступно.

 Вивчивши один раз інструкцію можна сміливо відправлятися в будь-яку подорож. Навіть, якщо ви забудете, як що-то включається, інтуїтивно можна визначити будь-яку функцію.

 Сподобалися і сидіння. На перший погляд шкіряні крісла виглядають не на «люкс» салон, але з часом усвідомлюєш, що сидіти в них зручно і цілком комфортно.  

 Але при всій повазі до Toyota Land Cruiser Prado деякі речі в нас викликали нерозуміння. Так, торпедо оброблена полірованим алюмінієм і такі ж вставки є й на дверях, але в салоні присутній і обробка «під дерево», яка, на наш погляд, не зовсім «в'яжеться» із загальним стилем салону. Дисплей трип-комп'ютера - прекрасний (магнітний компас, альтиметр і кренометр), на окреме табло виводяться деякі показання (витрата палива, висота над рівнем моря), але навіщо-то вони виводяться у «хронологічному» порядку - за останні кілька сотень кілометрів.

  Повний привід

 Але наші «причіпки» виявилися забуті, варто було тільки виїхати на Land Cruiser Prado за межі асфальту. Prado залишився вірний «позашляхової конвенції»! У нього потужна лонжеронная рама, «залежний» задній міст і постійний повний привід. І навряд чи хто-небудь назве це рішення архаїчним: адже міст - на підвісці, в трансмісії - понижуючий ряд і міжосьовий диференціал Torsen (передбачена його примусове блокування), амортизатори - регульовані, з чотирма фіксованими режимами (комфортний, полукомфортний, напівспортивний і спортивний ), і, нарешті, під капотом - V6 і 249 л.с.

Постійний повний привід з двоступеневою роздавальної коробкою - незмінний атрибут справжнього «пройдисвіта». Відбір потужності на передній міст здійснюється безшумної пластинчастої ланцюгом Морзе. Міжосьовий диференціал - несиметричний, Torsen, з розподілом крутного моменту між осями в співвідношенні 40/60. Диференціал блокується автоматично або примусово на будь-який щаблі роздавальної коробки. Блокувань міжколісних диференціалів немає.

 Додаткові електронні системи, що підвищують прохідність:
 A-TRC (Active Traction Control) - стежить за розподілом крутного моменту, пригальмовуючи колеса, що буксують. Працює в двох режимах, в залежності від обраної передачі в роздавальної коробці; є ще системи допомоги при спуску з горя і підйомі.

   На що здатна така концепція стало ясно вже в перші дні, коли в пошуках вдалого пейзажу ми відправилися за місто. Погода цього року не балувала і сніговий покрив місцями сягав півметра. Невинна на вигляд сніжна цілина, яку ми вирушили штурмувати, щоб зрізати шлях, виявилася самої, що не є підступною. Але Toyota Land Cruiser Prado з нею впорався. Тільки коли ми зупинилися, а двері відкрити заважав сніг, стало зрозуміло що доїхати до цього місця можуть не всі машини. Land Cruiser Prado в їх числі.

А потім ми увірували в абсолютну прохідність Prado і поплатилися за це лише одного разу. У міських умовах не було замету, перед яким Prado спасував. Він їхав скрізь і паркувався там, куди легковикам в'їзд протипоказаний чисто конструктивно. Якщо не вистачало дорожнього просвіту, в Toyota Land Cruiser Prado його можна збільшити на 3 см простим натисканням кнопок у салоні.

 Коли комунальні служби тільки починали «боротьбу зі стихією» Land Cruiser Prado вже впевнено прокладав колію ЗІЛам і МАЗам. За ним їхав потік легковиків в засніжені провулки, він розчищав місце для парковки біля супермаркетів. Він скрізь був кращим і першим. Чим не абсолютна свобода?

В один із снігових днів, Toyota Land Cruiser Prado відправився за місто. Звичайний котеджне містечко, сніжна цілина і не душі навколо. Знижена передача, нижній ряд в трансмісії і Prado упевнено штурмує чергове бездоріжжі. Але ... відлига вже давала про себе знати, а під цілиною виявилися пристойні ями. В одну з них Prado увійшов і уперся бампером в сніг. Це був його межа. Далі їхати він відмовився, але і назад, як виявилося, теж. П'ять хвилин боротьби і стає зрозуміло, що Toyota Land Cruiser Prado міцно сів на днище і колеса просто не можуть зачепитися за землю.

 Врятувала положення звичайна лопата. Варто було тільки зробити підкоп і диференціал Torsen, збільшений кліренс, знижений ряд у «раздатке» і міцне слівце зробили диво. Prado вибрався з «полону» і продовжив переможний рух.

   Після того випадку, до штурму цілини ми ставилися вже обережніше. Але впевненості у Prado той випадок не розвіяв. «Пройти» по тій цілині без проблем міг тільки трактор «Білорусь» або Hummer, а наш Prado ще й зміг сам вибратися з «пастки».

А як зручно на Prado спускатися з гори: натиснув на кнопку системи контролю спуску з гори (DAC), і тепер головне - не чіпати педалі. Вибірково пригальмовуючи те або інше колесо і старанно гальмуючи двигуном, електроніка дозволила Prado повільно і безпечно - зі збереженням курсу - спуститися вниз. Ніякого екстриму, навіть якщо під колесами обледенілий покрив.

        На трасі

Наскільки швидко було їздити в Prado і чи все там є? - Таке питання нам задають і до цього дня. 4-літрового двигуна і його 249-та сил вистачає з «головою». До 3000 обмин він лише жваво відгукується на акселератор під стати бажанням водія. А після ... от коли розумієш, що «під педаллю» 249-сил. Японський «бас» і блискавичний старт утискує в сидіння, і всі шість циліндрів вивергають енергію. На спідометрі це помітно до 190 км/год, тобто до цієї швидкості Toyota Land Cruiser Prado залишається активним лідером в заміських заїздах і прессенгует зарвалися легковика. Після 190 км/год настає торжество швидкісних седанів.

 Підкреслимо, що управляти Prado в інтервалі 100-190 км/год - справжнє задоволення. У будь-якому діапазоні він жваво отклівается на акселератор і впевнено тримає дорогу. Всупереч побоюванням і повороти Prado «пише» достаточномягко, але точно і впевнено, з поправкою на повний привід. У граничному режимі і в положенні «спорт» в роботу вступає система курсової стійкості (VSC), яка кілька разів реально рятувала становище. Спроби «додати вогню» приречені на провал: сувора система стабілізації VSC припиняє їх у зародку. І правильно, безпека - понад усе.

     Якщо поглянути на список оснащення, то ціна в 49200 євро перестане відлякувати: не вистачає хіба що ксенонових фар і люка в даху. Крім згаданої системи курсової стійкості (VSC), є ще антипробуксовочна система (A-TRC), що дозволяє ефективно розподілити крутний момент між усіма колесами, є система контролю за спуском з гори (DAC), система, яка допомагає забратися на гору (HAC) .. . Так Prado озброєний майже по повній програмі, при цьому він гарний, солідний і має кастовий імідж. За це варто заплатити ці гроші.

 По плавності руху Prado зіставимо з кращими седанами класу Luxury Premium. Ось що значить пневмопідвіска, якої немає в неофіційних арабських версіях з меншими моторами! І такий спокій на розбитій дорозі відразу формує шанобливе ставлення до автомобіля. Ось розбита дорога зі слідами ремонту. На легковику не заплющивши очі тут навіть їхати страшно. Prado бере цю ділянку взагалі не турбуючи пасажирів. Він дуже доброзичливий по відношенню до них. А зі зростанням швидкості це відношення лише зміцнюється.

Відмінна шумоізоляція, добре пророблена аеродинаміка, безшумна робота підвіски, тихий мотор - та це ж опис ідеального автомобіля, принаймні ми завжди при своїх оцінках ставимо ці критерії на вищі щаблі. Додамо до цього відмінну динаміку, величезний багажник, зручний доступ до нього, рівну підлогу, що складаються задні сидіння ... Чесно кажучи, у нас не виникло необхідності додати ще щось. Toyota Land Cruiser Prado повністю нас підкорив своїми їздовими якостями та споживчими властивостями. Тут всі вмеру і в потрібній кількості і навіть більше.



   Улюблений аргумент «сірих» дилерів, що мовляв у їх Prado їздити точно також, тільки трохи повільніше. Тоді запитайте їх про пневмопідвіску. У 4-літровому Toyota Land Cruiser Prado, крім шкіряного салону, потужного мотора та окремих опцій в стандарті пневмопідвіска. У якому режимі ми зараз їздили? У «комфортному», самому м'якому. Спробуємо поїздити в положенні «спорт». Підвіска стала зібраніше й стала реагувати на окремі нерівності, на пологих хвилях Prado перестав завантажуватися, а крени стали помітно менше. Кому що подобається. Якщо дорога розбита, то «комфортний» режим підійде в самий раз, а якщо ділянка підбурює до активної їзди - пора перейти в «спорт». Для особливих естетів є ще проміжні режими - «полукомфортний» і «напівспортивний», але ці нюанси вже розраховані на витончений вестибулярний апарат.

  Підсумуємо

Toyota Land Cruiser Prado набирає рекордні оцінки в кожній номінації та абсолютно заслужено (90,77% по відношенню до ідеального варіанту). За 49200 євро це один з кращих автомобілів в класі, який повністю змінить Ваше світогляд на дорожній рух. Комфорт, впевненість, безпеку, повагу оточуючих, незалежність від дорожніх і погодних умов - все це коштує тих грошей. На додаток, в офіційній дилерській мережі «Тойота Україна» надається 3-річна заводська гарантія, підтверджена складом запчастин і кваліфікованим сервісом. Купуючи такий сучасний автомобіль, з такою кількістю електроніки, за такі гроші, цей фактор необхідно враховувати. Мало того, що цінова пропозиція по Toyota Land Cruiser Prado у офіційних дилерів з урахуванням знижки в 7340 євро - краще на ринку, так ще й рівень офіційного сервісу - відповідає статусу власників.

 Комплектація офіційних Toyota Land Cruiser Prado враховує умови Україні і вже в стандарті включає пневмопідвіску. Відчути різницю на автомобілі із звичайною підвіскою можна на першому ж розбитому ділянці дороги. Що стосується витрати палива, то під час нашого тесту він коливався в діапазоні 14-20 л/100 км і це на автомобілі з 4-літровим двигуном (!) І «автоматом». У міському режимі взимку Prado укладався в 18 л/100 км.

 Повернемося до філософського питання про ступінь свободи. Toyota Land Cruiser Prado гарантовано надасть вам ще один ступінь - свободу переміщення. З цих пір дороги і їх наявність не будуть мати особливого значення. Чи це не свобода?

  Детальніше про технічні характеристики, ціни, комплектації і координатах дилерської мережі на офіційному сайті toyota.ua



  Результати експертних оцінок

     

Параметр

   

Макс. бал

   

Toyota Land Cruiser 120 Prado 4,0

     

Зовнішність    

10    

10      

Інтер'єр    

10    

8      

Ергономіка    

10    

9      

Оглядовість    

10    

8      

Розгінна динаміка    

10    

9      

гальма    

10    

9      

Керованість    

10    

9      

Прохідність    

10    

9      

Плавність ходу    

10    

10      

Шумоізоляція    

10    

9      

Комфорт салону і комплектація    

10    

9      

Багажник    

10    

10      

Економічність    

10    

9      

Всього    

130    

118      

Ставлення до ідеального варіанту      

90,77%      

Ціна

     

49 200 Євро

 

 


Статьи похожей тематики:

  • «Тойота на Печерську» проводить акцію «Весняна полювання та риболовля»
  • Toyota обновила дизельну версію Prado
  • Toyota Land Cruiser Prado 2008 року отримає нові опції
  • Toyota Land Cruiser Prado отримав новий 3-літровий дизель
  • Переваги покупки Toyota Prado у офіційних дилерів
  • В Україні подешевшали Toyota Land Cruiser Prado
  • Toyota в Росії дорожчає на $ 500-2000
  • У модельному ряду Toyota в Україні тепер представлено 5 позашляховиків
  • Чи буде в Україні офіційно поставлятися Toyota Land Cruiser Prado 2,7?
  • Стали відомі офіційні ціни на нове покоління Toyota Prado
  • "Фабрикантка" Саті знову купила Toyota Land Cruiser Prado
  • До кінця місяця діють нові ціни на популярні моделі TOYOTA в «Автосаміт на ...
  • Новий Toyota Prado вже у продажу
  • Новий Toyota Land Cruiser Prado представлений в офіційній дилерській мережі ...
  • Дилери почали приймати замовлення на новий Toyota Land Cruiser Prado. Оголо ...



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.