Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra

Обидва ці автомобілі поодинці вже були у нас на тест-драйві, правда, в інших комплектаціях і з іншими моторами. Цього разу ми вирішили у прямому поєдинку звести Opel Vectra 2,2 і Toyota Avensis 1,8. Думаєте, що результат спаринг-тесту був вирішений наперед?  Ми спочатку теж так думали, але ...
 У компанію до Toyota і Opel узяли ще і Nissan Primera, яка виступала поза заліком, так би мовити для загального фону. Отже, три автомобілі відправилися в 1000-кілометровий пробіг за результатами якого ми і сформували свою думку.

     

  Учасники

 Седан Opel Vectra 2,2 у комплектації Comfort - одна з найбільш продаваних модифікацій. Це і послужило причиною того, що Opel був представлений на тест з мотором 2,2 л (147 к.с.) і з механічною КПП. Такі автомобілі представлені в дилерській мережі за ціною 19357 євро і за твердженням продавців, є яскравим підтвердженням принципу «розумної достатності».

   Седан Toyota Avensis 1,8 A/T - одна з двох офіційно постачаються в Україні модифікацій. Є ще Avensis 1,8 із механічною КПП. Постачання 2,0-літрових моделей очікуються, але вже в 2005 році. Комплектація Avensis тільки одна, але аж ніяк не бідна. Отже, в ході нашого тесту протистояти 2,2-літровою Vectra буде 1,8-літровий Avensis та ще і з автоматичною коробкою передач. Умови для Toyota, прямо скажемо, досить складні.



   Седан Nissan Primera 2,0 брав участь поза заліком, так би мовити для «масовки» і перевірки вірності оцінок експертів. Чому поза заліком, адже Primera цілком могла стати учасником спаринг-тесту? Спочатку так і передбачалося, але Nissan Primera була дискваліфікована суворої українською дійсністю. Справа в тому, що автомобіль мав пробіг 40 тис. км, з яких 30 тис. він проїздив в режимі «очікування гарантійного ремонту». Кожен візит на ТО для Nissan Primera обертався виявленням несправностей (в основному в ходовій), які підлягали гарантійній заміні. Запчастини ж не завжди були в наявності, і автомобіль продовжував експлуатуватися в режимі «очікування появи оних». У такому вигляді він і перебував на час проведення тесту. З несправною ходової Nissan Primera, природно, не могла брати участь у повноцінному змаганні, тому поїхала, так би мовити, поза заліком.

 

     

  Дизайн

 Зрозуміти той факт, що і Toyota Avensis і Opel Vectra - належать до одного автомобільного поколінню можна з першого погляду. Спереду обидва автомобілі - типові представники модного «техно» без особливих дизайнерських вишукувань. Схожі фари, взагалі створюють ілюзію схожості, але насправді спільних елементів у Toyota Avensis і Opel Vectra, звичайно ж, немає.

 

     

 Збоку силует Vectra більш стрімкий, а Avensis візуально виглядає нижчим, за рахунок округлених задніх крил. Округлі задні ліхтарі Avensis виглядають ефектно, особливо вночі, але й підхід дизайнерів Opel до оформлення «задка" ми б назвали «правильним».

 

     

 Довго ламаючи голову над оцінкою дизайну обох авто, ми вирішили вдатися до випробуваного методу і звернулися з питанням: «Який автомобіль красивіше?» До рядових автомобілістам. Відповіді розподілилися в пропорції 45:55 на користь Opel Vectra. Така статистика дозволила нам поставити однакові оцінки за дизайн, оскільки явної переваги не спостерігалося.

 

     

 Зате в інтер'єрі - вже різні стилі. У Toyota Avensis все по-японськи традиційно: класична центральна консоль з кнопками, інтегрована магнітола, індикатор борткомпьютера вгорі, традиційний кермо і велика кількість кнопок з підсвічуванням. Яскравий елемент - оптітронниє прилади, які ще й досить інформативні.

 У Opel Vectra - домінують «техно» і мінімалізм. Стриманий і функціональний інтер'єр, інформаційний дисплей в самому центрі «торпедо», авангардний кермо і стилізована під «техно» магнітола. Кнопок в Opel поменше, і більше вільного простору.
 

     

 Але найбільше сподобався інтер'єр Nissan Primera: Авангард і хай-тек. Відчувається, що над дизайном попрацював хороший стиліст. Він не тільки все зробив революційно, але і підпорядкував всі закону плавних ліній. А чого вартий перехід з карти дверей на приладову панель, а «гриб» з монітором та управлінням мікрокліматом. Відзначимо і колірну гаму торпедо в Primera.

   Оцінки за дизайн:
 Toyota Avensis: зовнішність - 8 балів, інтер'єр - 7 балів.
 Opel Vectra: зовнішність - 8 балів, інтер'єр - 8 балів.

 

     

  Ергономіка і обзорность

 У Toyota Avensis вдалося зручно розташуватися з першого разу. Всі органи керування під рукою і зручні в управлінні. Особливо відзначимо управління режимами борткомпьютера на кермі.

 А ось управління мікрокліматом вимагає підвищеної уваги. По-перше, температура в салоні регулюється клавішами «+»»-«, які розташовані внизу центральної консолі. Режими обдування також перемикаються повзунком, а відображаються на РК-дисплеї внизу центральної консолі. У русі доводиться відволікатися і відшукувати потрібну клавішу. Зате швидкості вентилятора змінюються круглою ручкою.

 

     

 Годинник у Toyota Avensis навіщо щось вивели на спідометр і право знати, котра година, є тільки у водія. А ось бортовий комп'ютер у Avensis і зручний і інформативний. На нього можна по черзі вивести миттєвий і середня витрата палива, запас бензину в баку, середню швидкість. Все це відображається великими цифрами, до того ж можна контролювати і відразу два показника в будь-якій послідовності. Інформаційний дисплей в Vectra видавав лише режими роботи магнітоли, поточний час і режим клімат-контролю. (Борткомпьютер встановлюється в інших комплектаціях.). Не дивлячись на пристойні розміри РК-дисплея в Vectra, відображувані символи дрібнуваті і рівнозначні. Зате управляти режимами відображення інформації можна з підрульового важеля, але в Avensis все ж таки «гортати режими» зручніше.

 

     

 У Opel Vectra ми відразу відзначили в міру жорсткі і зручні сидіння, які мали і ругуліровку по висоті і поперековий підпір. Досить зручним виявилося і керування кліматом - за допомогою двох круглих ручок. А ось для регулювання режимів обдуву необхідно входити в меню і вибирати відповідний розділ. На ходу це зробити не так-то й легко, зате інформація виводиться на дисплей у центрі торпедо.

 У перші хвилини руху було складно звикнути до нефіксованими перемикачам повороту. Але в ході тривалого тесту вони в результаті виявилися цілком зручними. Хочеш перебудуватися на іншу смугу - штовхнув важіль і «поворотники» мигнуть три рази. Треба включити поворотник надовго - штовхнув трохи сильніше. Єдиний мінус, що необхідно штовхати важіль назад і є ризик включити протилежний «поворотник». У Toyota Avensis такої ймовірності немає - тут все традиційно.

 

     

 У Opel Vectra керувати центральним замком на всі двері може не тільки водій, але і передній пасажир. У його розпорядженні і кнопка відкривання багажника. У Toyota Avensis при розблокованому центральному замку багажник завжди відкритий.
 Управління електросклопідйомниками в Vectra менш зручно, ніж у Avensis. У Toyota підйомом і опусканням скла відає одна кнопка, просто потрібно натиснути її вгору або вниз. У Opel на кожну операцію окрема кнопка і на дотик скло не опустиш, потрібно відірвати погляд від дороги і ткнути палець у відповідну клавішу.

 

     

 Оглядовість обох автомобілів ми оцінили однаково. Попереду цілком можна контролювати в'їзд в будь-якій вузький двір, а ось ззаду огляд вельми умовний. Парктронік і Toyota Avensis і Opel Vectra явно не завадив би. У Nissan Primera цієї проблеми немає і паркуватися можна бампер до бампера, завдяки відеокамері заднього огляду, яка передає зображення на монітор в приладовій панелі.

   Оцінки за ергономіку і оглядовість
 Toyota Avensis: ергономіка - 8 балів, обзорность - 7 балів
 Opel Vectra: ергономіка - 7 балів, обзорность - 7 балів.

 

     

  Комфорт салону і комплектація

 Обидва автомобілі порадували хорошим комфортом, навіть не дивлячись на те, що Vectra була в більш демократичною комплектації. До послуг власника Toyota Avensis: електропідсилювач керма, 7 подушок безпеки, двозональний клімат-контроль радіо-касетна-CD мгнітола, центральний замок з ДУ, електросклопідйомники на всіх дверях, бортовий комп'ютер, ксенонові фари, протитуманні фари, підігрів сидінь, підігрів щіток склоочисника, електрокеровані і підігріваються бічні дзеркала, литі 16 'диски, автозатемняющееся дзеркало заднього виду, датчик дощу. Крім того, ABS, VSC (система курсової стійкості), TRC (антипробуксовочна система) постійно допомагають контролювати ситуацію.

 

     

 Opel Vectra була на нашому тесті в більш демократичному виконанні, але все основне в ній було: підсилювач керма, дві подушки безпеки, центральний замок з ДУ, передні електросклопідйомники, електрокеровані і підігріваються дзеркала, клімат-контроль, протитуманні фари, омивач фар, литі 16'-дюймові диски, автозатемняющееся дзеркало заднього виду, датчик дощу. На варті активної безпеки: ABS, ESP. «Зимовий пакет» у Avensis був краще, що одразу відчули наші експерти. Крім підігріваються дзеркал і зручного підігріву сидінь, дуже сподобався підігрів щіток склоочисників. Він дозволяє швидко звільниться від льоду на щітках і швидше вийти на оптимальний режим очищення скла. Дуже добре організований і омивач фар, який можна активувати скільки завгодно разів натисканням окремої кнопки.

 

     

 Opel Vectra ще приємно здивувала можливими налаштуваннями. Так, дистанційний замок можна налаштувати по-різному, або він відразу відкриває всі двері, або водійську, а вже потім всі інші двері. При русі замки можуть автоматично блокуватися, або цю функцію можна відключити. Вже у стандартній комплектації Vectra була оснащена системою «Проведи мене додому» - фари гаснуть самостійно із заданим інтервалом. Ящик рукавички в Vectra може одночасно бути і холодильником - туди організований підведення холодного повітря, що при бажанні можна закрити.

 У Toyota Avensis дуже зручна функція активації бічних дзеркал, якщо перед запуском двигуна їх склали.

 

     




 На задніх сидіннях місця більше в Avensis, але високі пасажири віддадуть перевагу розташуватися в Vectra, до того ж вони можуть організувати собі індивідуальний обдув. 12-вольта розетка і попільничка між передніми сидіннями є і в Vectra і в Avensis.

 

     

 Багажники обох автомобілів візуально однакові, а ось точні виміри показують, що в Avensis його обсяг 520 л, проти 500 л у Vectra. В обох багажниках ми знайшли допоміжні кріплення: у Avensis гачки для пакетів, в Vectra - такелажні кільця. В Vectra аптечка та інструмент заховані в скриньках уздовж бортів, є місце і під Поліком. У Toyota уздовж бічних стінок багажника є тільки поглиблення, а інструмент і аптечку потрібно возити в окремій сумці.

 

     

 Відіграє один бал Vectra і при трансформаціях. Так, крім складається в пропорції 2:3 і 1:3 спинки заднього сидіння, тут ще і лючок для перевезення довгомірів. У Toyota Avensis є можливість тільки складати спинки сидінь.

 Оцінки:
 Toyota Avensis: за комплектацію - 10 балів, за комфорт пасажирів - 8 балів, за багажник - 8 балів,
 Opel Vectra: за комплектацію - 7 балів, за комфорт пасажирів - 8 балів, за багажник - 9 балів.

 

     

  У Русі

 А ось і головна інтрига. Як поведе себе 1,8-літровий Avensis, та ще й з «автоматом» проти 2,2-літровою Vectra з «механікою»?
 Тут треба зазначити, що на Avensis встановлений дуже вдалий «автомат», який має 4 режими. Вже в звичайному режимі «D» він адаптується до стилю їзди. При розміреному русі перемикання відбуваються плавно і мотор крутиться до 4500 обмин. Варто почати «спритно», як «автомат» миттєво це розуміє і переходить на наступний щабель вже при 5000 обмін. Режим «S» означає, що працює 3 передачі і мотор не поспішає переходити на вищий щабель. Але справжнє задоволення отримуєш, коли хитанням важеля «+» «-« переходиш з 1-ї до 4-го ступеня «автомата», тоді, коли вважаєш це за потрібне. Виходить фантастичне прискорення, де втрати на перемикання значно нижче, ніж на механіці і можна «потримати» передачу. На практиці це дозволяє чітко дозувати прискорення на оптимальної передачі, завершуючи у кінці ривком у «кік дауні».

 

     

 Мотор Toyota 1,8 л VVT-I 129-сил заслужив схвальні відгуки. Завдяки вдалій моментної характеристиці і змінним фазами газорозподілу він дарує два «ривка» на кожній передачі. Так, перший підхоплення йде від «низів» до середніх оборотів, а фінальний «ривок» слід вже у «верхах».

 При паралельних стартах з Vectra, Avensis відривався, притому це вдавалося йому і в режимі «S» і в «ручному», а ось «D» зберігав «статус-кво».  

Opel Vectra з 147-сильним мотором поступилася Avensis тільки через підбору передавальних чисел КПП, але потенціал 2,2-літрового двигуна відчувався вже на швидкостях вище 150 км/год - Vectra тут бере своє.

 А яким баритоном співає мотор в Avensis? Впевнений і налаштований звук навіть стимулює заганяти стрілку тахометра до червоної зони. Від 1,8-літрового мотора такий «пісні» явно не очікуєш.

 Робота підвіски в Toyota Avensis також підкорила. Ніяких сторонніх шумів, якою б не була яма, вона не змусить здригнутися пасажирів. В Vectra дорожніх шумів явно більше, та й вертикальні прискорення присутні в більшому обсязі.

 Має у своєму розпорядженні і керованість Toyota: кермо більш точний, реакції прогнозовані, але зворотного зв'язку все ж не вистачає. При виході з повороту немає чіткого контролю над ситуацією, але системи стабілізації допомагають скоректувати траєкторію.

 В Vectra сподобалася робота системи стабілізації. Трохи з'являється натяк на замет, як вона тут же його намагається погасити, притому діючи досить коректно. Але після заїздів по звивистій трасі переваги схилилися в бік Avensis - він стабільніший.

 У цій дисципліні всіх здивувала Nissan Primera, яка віртуозно прописувала дуги, до останнього опираючись заносу. Але перша ж ямка змушує її «зістрибувати» з траєкторії, змушуючи знижувати швидкість.

 Заміри гальмівного шляху виявили перевагу Toyota Avensis, яка зупинялася на 2 метри раніше.

 

     

 Їздові частина тесту Avensis однозначно виграв, але це зовсім не означає, що Vectra розчаровує. Ні, їздити в Opel комфортно, приємно і цікаво, але такого цілісного враження, як від Avensis він не виробляє.

 Оцінки:
 Toyota Avensis: розгінна динаміка - 8 балів, керованість - 8 балів, гальмівна динаміка - 9 балів, плавність ходу - 10 балів, шумоізоляція - 9 балів.

 Opel Vectra: розгінна динаміка - 8 балів, керованість - 8 балів, гальмівна динаміка - 8 балів, плавність ходу - 8 балів, шумоізоляція - 9 балів.

 Тепер підсумуємо бали:
       

Параметр

   

Макс. бал

   

Toyota Avensis 1,8

   

Opel Vectra 2,2

     

Дизайн

   

     

     

Зовнішність    

10    

8    

8      

Інтер'єр    

10    

7    

8      

Ергономіка

   

     

     

Ергономіка вод. місця    

10    

8    

7      

Оглядовість    

10    

7    

7      

Комфорт салону

   

     

     

Місця пасажирів    

10    

8    

8      

Багажник    

10    

8    

9      

Комплектація    

10    

10    

7      

У русі

   

     

     

Розгінна динаміка    

10    

8    

8      

керованість    

10    

8    

8      

Гальмівна динаміка    

10    

9    

8      

Плавність ходу    

10    

10    

8      

Шумоізоляція    

10    

9    

9      

Сумарний бал    

120    

100

   

95

     

Ставлення до ідеального варіанту    

   

83%

   

79%

     

Ціна, євро.    

   

28800

   

19357

 

 
     

     

  Вердикт

 До фінішу Toyota Avensis приходить з кращим результатом (100 балів), а Opel Vectra набрала 95 балів (-5%). У ціні різниця куди більше. Так, тестовий Avensis дорожче на 9443 євро (32%). Навіть якщо зіставити Toyota Avensis з механічною КПП (27190 євро) з більш укомплектованої Vectra 2,2 Elegance (21489 євро), то і в цьому випадку різниця в ціні буде 5701 євро (20%). Відзначимо цей факт, як бесcпорное перевагу Opel.
 До достоїнств Toyota можна віднести 3 річну гарантію, проти 2-річної до Opel при рівних сервісних інтервалах в 15 тис. км. Це в українських умовах вагомий фактор. Палива Avensis також споживає менше 9-10 л 100 км в залежності від стилю їзди і чесності заправки. В Vectra витрата 11-12 л на 100 км.
 У дистриб'юторській компанії «Тойота Україна» планують домагатися перегляду цінової політики у 2005 році, з огляду на українські реалії і позиціонування конкурентів.

 А що ж Nissan Primera? Автомобіль сумлінно проїхав 1000-кілометровий тест, але нічим особливим нас не вразив. Так, на ньому непогано паркуватися, в салоні стильно, а при паралельних стартах він може потягатися з опонентами. Але за це доведеться заплатити 24000 євро, відвідувати сервіс через 7,5 тис. км (в 2 рази частіше) і знаходиться в «очікуванні гарантійної заміни». Сумнівне задоволення, тим більше на тлі Toyota Avensis і Opel Vectra.


 

     

  Редакція дякує:
  ПІІ «Тойота Україна» за наданий на тест Toyota Avensis
  «Парк тестових автомобілів корпорації УкрАвто» за наданий Opel Vectra
 Nissan Primera надано приватним особою.

     

Параметр

   

Toyota Avensis 1,8

   

Opel Vectra 2,2

     

Тип кузова, к-ть дверей    

Седан, 4    

Седан, 4      

Потужність двигуна    

129 к.с.    

147 к.с.      

Об'єм двигуна    

1794 см3    

2198 см3      

Коробка передач    

4-ступінчастий автомат    

5-ступінчаста механічна      

Максимальний крутний момент, (Нм/об/хв)    

1734200    

2034000      

Макс. швидкість км/год    

185    

216      

Час розгону від 0 до 100 км/год    

11,6    

10,2      

Витрата палива, шосе, л/100 км,    

6,3    

6,7      

Витрата палива в міському циклі, л/100 км    

10,3    

11,9      

Застосовується паливо    

АІ-95    

АІ-95      

Довжина, мм    

4630    

4596      

Ширина, мм    

1760    

1798      

Висота, мм    

1480    

1460      

Обсяг багажника, л    

520    

500      

База, мм    

2700    

2700      

Колія передніх/задн., Мм    

15051500    

15351525      

Кліренс, мм    

155    

160      

Паливний бак    

60 л    

61 л      

Маса спорядженого автомобіля    

1325 кг    

1395 кг      

Гарантія, років    

3    

2      

Періодичність ТО    

15000    

15000  

 


Статьи похожей тематики:

  • В Україні почали приймати замовлення на Toyota Avensis New
  • Toyota Avensis модернізували
  • Новий Toyota Avensis приїхав до Росії і Україні
  • Opel Vectra зміниться до осені 2005 року
  • Продажі Toyota Avensis New стартують через рік
  • Opel Vectra: ціна від 15 922 євро тільки до 28 лютого!
  • На Toyota Auris і Toyota Avensis діє гаряче цінову пропозицію
  • Opel Vectra чекає рестайлинг
  • Спадкоємець Opel Vectra буде називатися Insignia
  • У Opel Vectra внесуть зміни
  • Bukkehave готова поставляти в Україні нові Toyota Avensis і Honda Accord
  • В Україні стартують продажі оновленого Toyota Avensis
  • Покупці Opel Vectra отримують "Ще чотири переваги!"
  • Toyota в Росії дорожчає на $ 500-2000
  • Opel потужністю 360 к.с. - Це не фантазія



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.