Тест-драйв: Chevrolet Nubira / Lacetti - розумне рішення автомобільного питання
У чому ж секрет популярності Chevrolet Nubira? Що змушує покупців чекати Nubira, коли конкуренти є у вільному продажу? Ми задалися цими питаннями і взяли Chevrolet Nubira на 7 днів. Ось що з цього вийшло ... Родовід
Chevrolet Nubira-3 в Україну прийшла на заміну Daewoo Nubira-2. Разом із поколінням і брендом змінився і рівень автомобіля. Chevrolet і звучить милозвучніше і виглядає цікавіше. Не дивлячись на американське ім'я, Chevrolet Nubira-3 проводиться в Кореї на підприємствах GM-DAT (правонаступника Daewoo Motor). Розроблялася Nubira також корейцями, хіба що до створення дизайну доклали руку італійці з Pininfarina. Нинішня політика GM-DAT - хрестоматійний приклад беджінжінірінга. У різних країнах ця модель продається під різними брендами та іменами. Наприклад, у Кореї та Узбекистані вона відома як Daewoo Lacetti, у нас, як Chevrolet Nubira, в Канаді - як Chevrolet Optra, в Європі - як Chevrolet Lacetti. У серпні GM-DAT почав поставляти дану модель вже і в Україні під ім'ям Chevrolet Lacetti, тобто ім'я Nubira залишилося в минулому.
Перші автомобілі з брендом Chevrolet з'явилися ще в кінці 2003 року, а масові поставки датовані вже 2004 роком. У свій час до нас «сірим» чином потрапляли Daewoo Lacetti з Узбекистану та Кореї, фактично це «родичі» Chevrolet, але відрізняються комплектацією, моторами і емблемою на капоті.
Під ім'ям Nubira-3 автомобіль поставлявся в Україну з січня по серпень 2004 року. Нам дістався автомобіль еше з ім'ям Nubira з серпневої партії. Тепер же всі Chevrolet в цьому класі називаються Lacetti.
Якщо спробувати намалювати генеологіческое древо Chevrolet Nubira, то виходить, що це міжнародний продукт.
Наш автомобіль в комплектації SX з 1,8-літровим двигуном був зібраний з SKD комплектів в Іллічівську, це дозволило ЗАТ «ЗАЗ» вийти на ринок з привабливою ціною 74845 грн. (Euro 11496). Фактично, за такі гроші конкуренти, в умовах нових мит, можуть запропонувати B або в кращому випадку С-клас зі слабенькою комплектацією і таким же мотором. Chevrolet Nubira - укомплектована непогано, оснащена 1,8-літровим 122-сильним мотором і відноситься до D-класу.
Дизайн
Італійські дизайнери з Pininfarina попрацювали на славу. Chevrolet Nubira виглядає непогано, а Lacetti навіть краще. Пропорції кузова досить сучасні, особливий шарм додають «роздуті» колісні арки. Оригінально виглядають і грановані задні фари. Гармонію продовжують і колісні ковпаки під легкосплавні диски.
Ми зловили себе на думці, що Chevrolet Nubira вже не здається корейським автомобілем - дизайн цілком європейський. Всі лінії кузова правильно промальовані, а грати радіатора, яка на Nubira ще віддалено нагадує Daewoo, на Lacetti замінили на стильну Шевролетовскую «посмішку».
За дизайн Chevrolet Nubira отримує 8 балів, з 10 можливих. Lacetti цілком може претендувати і на 9 балів.
Інтер'єр
Усередині Chevrolet Nubira знову-таки залишила хороше враження. Лаконічний строгий дизайн торпедо, стильний приладовий щиток, а яка тут веселенька бірюзова підсвічування! Матеріали, з яких все це зроблено цілком нормальної якості, приємні на дотик, в русі не скриплять. Обшивка керма шкірою взагалі відмінною фактури, правда сама бублик точно такої ж форми як в Aveo.
Але загальну гармонію розбиває дешевенькі чорні накладні панелі, які так і проситься зробити під алюміній. На інших ринках, до речі, вони такі і є. Відверто простакувато вбудована магнітола, та й уся центральна консоль могла бути цікавішою. Підлокітник між сидінь чомусь обшитий сірою шкірою, а весь салон велюровий?! Карти дверей виконані непогано, з велюровими вставками, є різні відсіки і кишеньки, але на сірому тлі знову безглузді чорні вставки?!
Якщо б не окремі проколи, то інтер'єр Chevrolet Nubira міг би позмагатися з європейськими законодавцями, але поки він набирає 6 балів.
Ергономіка і обзорность
Тепер спробуємо, як усім цим користуватися. Водійське сидіння має крім стандартних регулювань, ще й поперековий підпір, регулювання по висоті подушки в двох зонах. Після декількох маніпуляцій сидіти в Nubira дуже навіть зручно. Основні органи управління - в межах досяжності, навіть електрорегулюванням дзеркал користуватися простіше простого.
Не обійшлося і без «проколів». Так, сигнал включається двома кнопками на кермі, добре, що хоч не одночасно. Якщо їдеш прямо - їх легко намацати, але варто повернути кермо, як їх доводиться шукати і відривати погляд від дороги. Дуже незручні кнопки включення кондиціонера, обігріву заднього скла, і режиму рециркуляції. Вони дрібні, розташовані занадто низько і близько один від одного. Щоб врятуватися від чадних КАМАЗу, доводиться відривати погляд від дороги і прицілюватися. Інших варіантів немає. Не порадував і ключ, де розташовані кнопки постановки-зняття з охорони і дистанційного управління замком багажника. На дотик їх не відрізниш, і знову доводиться концентрувати на них увагу.
Оглядовість також залишає бажати кращого. Ззаду крім додаткового стоп-сигналу жодних орієнтирів не видно, бічні дзеркала положення не надто рятують. Щоб ювелірно паркуватися краще спочатку обладнати Nubira парктроником.
Спереду ситуація краща. Лівий габарит непогано проглядається, а до правого незабаром звикаєш.
Отже, оцінка за ергономіку - 7 балів, за оглядовість - 6 балів.
Комфорт салону, багажник і комплектація
Наша Chevrolet Nubira 1,8 була в комплектації SX. Інші варіанти оснащення для цього двигуна з механічною КПП не передбачені. Є можливість взяти двигун 1,6 л, але в більш простій комплектації, або 1,8 в максимальній, але з «автоматом». На цьому свобода вибору закінчується.
Зате треба віддати належне імпортеру, в комплектації SX є майже все необхідне: гідропідсилювач куля, регулювання керма, регулювання водійського сидіння в двох площинах, поперековий упор, кондиціонер, центральний замок з ДУ, електросклопідйомники передні, електрорегулювання дзеркал, гідрокоректор фар, подушка безпеки водія, магнітола. Бампера, зовнішні дзеркала, ручки дверей і молдинги пофарбовані в колір кузова.
Спинка заднього сидіння складається по частинах, оббивка - велюр. Запасне колесо - повнорозмірне, ковпаки коліс і бризковики входять в комплектацію. Колеса-15-дюймові. За все це просять 74845 грн + 550 грн. доплати за металік. Разом - 75395 грн.
У процесі експлуатації нам не вистачало протитуманних фар, хоча штатні дуже пристойно світять, і відчувалася відсутність АБС. За великим рахунком і бортовий комп'ютер тут би не завадив. Chevrolet Nubira з АБС і протівотуманкамі існує, але в комплектації CDX з «автоматом», а це вже 85250 грн ... Магнітола в Nubira з дуже зручним інтерфейсом, але занадто простуватий і архаїчна. Якщо з якістю звуку ще можна миритися, то відсутність CD-рессивери, замість якого пропонують слухати звичайні касети, в XXI столітті мало кого влаштує. Комплектацію SX ми б назвали мінімально необхідною. Шкода, що інших варіантів з цим мотором і механічною КПП не передбачається.
Салон Nubira - один з кращих в класі, особливо в зоні задніх пасажирів. Для них запропоновані задні підголовники і окрема попільничка. А ось підлокітник на задньому дивані чомусь не передбачений, і плафон освітлення розташований в центрі і не вітає індивідуальне читання. Передньому пасажирові пощастило більше. Тут є і підстаканники, і підлокітник і індивідуальна підсвітка. Єдине зауваження - до ручок у стелі, їх пружини мають занадто великим зусиллям.
Багажник Chevrolet Nubira має об'єм 405 л, який можна збільшити за рахунок відкидання спинок задніх сидінь. Сюди легко поміщається дитяча коляска, коробка з-під телевізіра 21''. Під підлогою багажника розмістили повнорозмірну запаску і тут ще залишилося достатньо місця для інструментів, аптечки, знаку аварійної зупинки і нехитрого інструменту. Так, що багажник з необхідною амуніцією залишається абсолютно порожнім. Багажний відсік Chevrolet Nubira - не найкращий у класі, але цілком гідний утішних оцінок.
До речі, шумоізоляцію ми виявили і на підлозі багажного відсіку - дрібниця, а приємно. Але ось матеріал, з якого зроблений підлогу багажника, не витримує ніякої критики. З вигляду, це звичайний ковролін, але на машині з пробігом 600 км він вже був витертий, притому, що окрім сумок там нічого не возили. Власникам Nubira радимо відразу покласти гумовий килимок.
Внутрішня поверхня кришки багажника - без облицювання, немає і внутрішньої ручки. Зате є підсвічування і дистанційне відкривання з брелка або кнопкою на водійських дверях.
Оцінки: за комплектацію - 5 балів, за комфорт салону - 8 балів, багажник - 7 балів.
У русі
Під капотом нашої Chevrolet Nubira встановлений 1,8-літровий бензиновий двигун потужністю 122 к.с., які він видає при 5800 об/хв. Максимальний момент 165 Нм він видає при 4000 об/хв.
Відразу звернемо увагу, що картер двигуна нічим не захищений і доцільно встановити металевий захист. В іншому випадку є великий ризик пробити картер.
Стартує Nubira дуже впевнено, на другій передачі досягає вже 90 км/ч. Розгін до «сотні» займає 11 с. У міському потоці вона майже завжди у лідерах, але на трасі поступається однокласникам з аналогічними двигунами. Дійсний характер мотора розкривається з 3000 обмин. Єдино, що засмучує, так це звук, який супроводжує «підрив».
Якщо до 3000 обмин двигун практично не чутно, а до 4000 обмин його рокіт можна назвати приємним, то потім він відверто ричить. Якщо не звертати на це увагу, то в цілому Nubira відверто порадувала .. Вона однаково хороша і для флегмата, і для водія, які вважають себе жвавими.
Nubira впевнено тримає дорогу на будь-якому діапазоні швидкостей, впевненість ця настільки велика, що можна відпустити кермо на швидкості 180 км/год без остраху вилетіти з траєкторії. На швидкості реактивне зусилля на кермі зростає і, якщо б не провал в зоні «0», то взагалі до керма не було б претензій.
Поворот Nubira проходить неоднозначно. За траєкторію вона тримається до останнього, наскільки дозволяють шини Kumho, потім різко зривається в замет, але не безнадійно, її ще можна повернути неабиякою порцією газу, якщо мотор опиниться в зоні 4000 об/хв. Якщо запасу тяги не виявиться, виправити ситуацію дуже проблематично.
Скажемо прямо, задоволення від цієї процедури з даними шинами замало, тому ми сконцентрувалися на менш ризикованих процедурах.
Слалом з обгонами Nubira виконує непогано, якщо швидкість не перевищує 130-150 км/год. У більш швидкісному режимі вже відчувається брак потужності і доводиться опускатися на 4-у передачу, щоб виконати елементарний обгін.
Гальма в Chevrolet Nubira - відмінні. Зусилля легко дозувати, інформативність цілком достатня. У граничних режимах відсутність АБС дає про себе знати, тому не радимо розслаблятися на мокрій дорозі й на міксті.
Плавність ходу Chevrolet Nubira нас просто підкорила. Настільки енергоємна підвіска, що будь-яку розбиту дорогу можна проїжджати без остраху. На кузов передаються лише удари від дуже великих ям, в які звичайні водії ніколи не потрапляють. Навіть лежачий поліцейський Chevrolet Nubira проходить на швидкості 80 км/год без наслідків!
Ризикнемо припустити, що підвіска Nubira - практично ідеальна для наших доріг. Розробники зробили акцент на комфорт, звідси і неоднозначне поведінку в поворотах. Як відомо, підвіска - це мистецтво компромісів. Ми без сумніву віддаємо 10 балів за плавність ходу.
Шумоізоляція в Nubira також на висоті. Ми вже відзначали, що негативні моменти - це звук мотора на високих оборотах. Додамо до них ще шум від покришок Kumho, який відчутний на швидкості понад 120 км/ч. За великим рахунком - це мабуть і всі зауваження. У додатковій шумоізоляції Nubira не потребує - тут дуже багато зробили на заводі.
Оцінки за: розгінну динаміку - 7 балів, керованість - 8 балів, гальма - 7 балів, плавність ходу - 10 балів, шумоізоляція -7 балів.
Вердикт
Тепер підсумуємо бали:
А ось і розгадка популярності Chevrolet Nubira. Вона набирає 85 балів або 71% від можливих. Ще раз поглянемо на таблицю, відвертих''проколів''у Chevrolet Nubira - ні. Вона демонструє непогані показники, і виявилася дуже збалансованим автомобілем, з гарними характеристиками й відмінною ціною. Їй би ще трохи краще комплектацію і обробку салону ... Але навіть у такій комплектації, ми сміливо можемо рекомендувати Nubira/Lacetti як сімейне авто.
Проте в процесі експлуатації з'ясовуються нюанси. Періодичність ТО у Chevrolet Nubira - 10 тис. км, хоча в однокласників в середньому 15 тис. Витрата палива в міському циклі - 9,8-10,6 л на 100 км, в залежності від стилю їзди.
Автомобіль наданий «Парком тестових автомобілів» корпорації «УкрАвто»
Ціни і комплектації Chevrolet
Чим відрізняється Chevrolet Nubira від Lacetti?
Відгуки власників про Chevrolet Nubira і Lacetti. Звіти про експлуатацію
Обговорення всіх нюансів у форумі "Відгуки про Chevrolet/Daewoo"
Є й інші думки
Ми дали проїхатися на Chevrolet Nubira знайомим і записали їхні відгуки:
Кушковская Ірина, дизайнер
Водійський стаж 7 років
Їздить на Toyota Carina 1995 р.в.
Нова Nubira справила сильне, але двоїсте враження:
1. У цій машині все дуже мило і зручно.
Мотора 1,8 вистачило на всі мої водійські примхи - і швидко розігнатися зі світлофора і спритно по-маневрувати по центральних київських вулицях на годину пік, і з вітерцем (150 км) прокотитися по трасі.
Приємно здивувала підвіска - ями і дорожні шви не помітні, Nubira йде рівно, не розгойдується, не трясе й не присідає. Може бути, тому що нова. Хотілося б, звичайно, проїхатися на ній через рік.
У салоні відчуваєш себе гідно: просторо, кондиціонер і деякі елементи дизайну на приладовій панелі створюють атмосферу сучасного автомобіля. Об'єктивно кажучи, хотілося до помудрувати і до чогось причепитися, але я не знайшла приводу.
2. Ця машина не залишає ніякого особливого враження.
Ти їдеш на ній і не помічаєш її. Напевно, це найкраще досягнення автомобільної промисловості - безликий зручний автомобіль, в якому всі так доступно і непомітно відбувається, ніби саме собою. У ній немає ні характеру, ні стилю. Це ідеальна машина для людей, яким не потрібен стиль.
Паламарчук Олександр
IT-спеціаліст
Водійський стаж 5 років
З уживаного ВАЗу пересів на новий DAEWOO Sens
Для мене Nubira здалася розкішним лімузином після Сенса.
Тихий, плавний хід. Потужний прийом. Склопідйомники і кондиціонер. Що ще потрібно?
Давно хочу справжню іномарку бізнес-класу, думав купити старого «німця». Після знайомства з цим Chevrolet всі плани змінюються. Реально, за 11 тис. євро нічого хорошого і серед старих я не знайду. А тут всі умови дотримані - клас, комфорт, звучне ім'я, нова з гарантією. Мене ця Nubira підкорила.
Андрій Дуліба
Викладач ВНЗ
Водійський стаж 7 років.
Їздить на ГАЗ-3110
Яскравий автомобіль, мені він сподобався саме своїм дизайном і салоном. У ній зручно, з моїм зростом 1,95 м я зміг влаштуватися тут цілком комфортно. Ця машина мені подобається. Та й ім'я Chevrolet, звучить заманливо. Зароблю, обов'язково куплю собі Chevrolet.
Технічні характеристики Chevrolet Nubira/Chevrolet Lacetti