Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест палива на АЗС. Що нам заливають під виглядом солярки

У період приголомшуючого зростання цін на паливо можливі будь-які махінації. Прибуток роздрібних мереж зростає з кожним днем, а співробітники АЗС не встигають міняти цінники. Вчорашнє паливо по 2,20 грн. за літр, сьогодні можна пустити вже по 2,60 грн., а якщо ще пару днів притримати, то й за 2,80 його куплять.

Що ж нам заливають під виглядом дизпалива? На це питання спробували відповісти співробітники Інституту споживчих експертиз, в черговий раз проінспектувавши для цього ряд київських АЗС. Дизпаливо досліджувався в профільній лабораторії за кількома параметрами, таким як цетанове число, вміст сірки і води, фракційний склад і т.д. Ось що у них вийшло ... Цетанове число.

 Цей показник характеризує здатність паливної суміші власне розпалиться. Цетанове число визначає період затримки запалення паливної суміші - це той проміжок часу, який проходить від моменту впорскування палива до початку його горіння. Цетанове число дизельного палива залежить від його складу. «Чим нижче цетанове число, тим вище жорсткість роботи дизельного двигуна, витрата палива і димність відпрацьованих газів. А чим воно вище - тим нижче швидкість наростання тиску і менш жорстко працює двигун »*.

 Нижня межа значення цетанового числа у нас - 45 одиниць. У Європі - не нижче 48. По хорошому, цетанове число річної солярки має складати 47-51 одиниць.
 Всі випробовувані як змовилися. Значення цетанового числа всі АЗС показали на рівні 45-46 одиниць, що цілком достатньо для упевненої роботи звичайних дизелів, але сучасні швидкохідні турбодизелі європейських авто розраховані на європейську ж солярку з європейськими ж цетановим числом. Тому не доводиться дивуватися тому що "і потужність не та і робота жорсткіше".

    Масова частка сірки.

 Сірка - це один з найголовніших показників якості палива з екологічної точки зору. Сірка, згораючи у двигуні, утворює оксиди (SO2 і SO3), які при взаємодії з водою (або її парами) утворюють сірчану і сірчисту кислоти.
 Відбувається це через те, що дизпаливо, одержуване з нафти з високим вмістом сірки (більшість російської нафти саме таке) містить багато сірки. Для того, щоб привести зміст сірки в норму, використовують гідроочищення, де в середовищі водню видаляється сірка і деякі інші шкідливі компоненти.
 Викиди всіх цих «неприємностей» в атмосферу, у свою чергу, погано впливає на здоров'я тих, хто дихає вихлопними газами, які у великих містах їх жителі гордо іменують «повітрям». Піддаються шкідливому впливу і двигуни. «Збільшення вмісту сірки вище допустимих значень призводить до зростання корозійної агресивності палив та продуктів їх згоряння, а також підвищенню зносу деталей двигуна, утворення відкладень, нагароутворенню та підвищення токсичності викидів».

 Відповідно до діючого в Україні ДСТУ 3868-99 вміст сірки в дизпаливі реалізується на АЗС не повинен перевищувати 0,5%. А от у Європі і «братньої» Москві вимоги набагато жорсткіше - вміст сірки повинно бути не більше 0,05%. Відчуйте, що називається, різницю ....

 «Відзначилася» в цьому параметрі заправка, що продає паливо під брендом «НК Альянс» - вміст сірки в тутешній «солярці» виявилося рівним 0,57%. З іншого боку барикад опинилися АЗС Екойл (0,107%), та АЗС, що належать джоберами ТНК, мереж КЛО та ЮТ, - 0,14% і 0,17% відповідно.

  Фракційний склад.

 Показник, «вказує складу палив, що визначає кількісний вміст фракцій википають у певних температурних межах». У дизельних паливах визначаються температури, при яких переганяються 50% і 96% палива. Перша має бути не більше 280 ° С, друга не більше 370 ° С. «Надмірне полегшення фракційного складу призвести до зниження цетанового числа і збільшення жорсткості роботи двигуна, погіршення пускових властивостей, зростанням зносу паливної апаратури та зростанням витоків палива; надмірне ускладнення фракційного складу може призвести до погіршення сумішоутворення і пускових характеристик, підвищення нагарообразования і закоксовиванія форсунок, збільшення димності і підвищеного зносу деталей двигуна ». Особливо чутливі до зміни фракційного складу турбодизелі з безпосереднім уприскуванням палива. За фракційним складом перевірені зразки палива будь-яких особливих нарікань на викликали - така собі середньостатистична «зразково показова картина».

  Температура спалаху в закритому тиглі.

 «Показник, який вказує мінімальну температуру горючої речовини, при якій в умовах випробувань над його поверхнею утворюється суміш парів або газів з повітрям, здатна спалахувати у повітрі від джерела запалювання, але швидкість їх утворення ще недостатня для подальшого горіння». Цей показник характеризує температуру запалення палива. Залежить від фракційного складу палива, ніж він легше, тим нижче температура спалаху.
 Каже в першу чергу про пожежонебезпеку палива. За свідченням практиків контролерів, іноді трапляються таланти, «бодяжащіе» дизельне паливо до такої міри, що воно має температуру спалаху в закритому тиглі близько 20 ° С. У випадку ДТП за участю автомобіля, заправленого таким паливом, безпеку водія в цьому випадку є досить умовною. Температуру спалаху на межі необхідного значення 35 ° С показав зразок палива придбаний на АЗС «Реле». Нижче ДСТУшного значення не опустився ніхто.

  Вміст води.

 В ідеалі води в паливі бути не повинно взагалі. «Вода в паливах знаходиться в розчиненому та вільний станах. Розчинена в паливі вода вимерзає при низьких температурах і виділяється у вигляді дрібних кристалів або пластівців, які можуть забити фільтри і порушити роботу двигуна. Вільна вода погіршує прокачиваемость палива, знижує теплоту згоряння палива і викликає корозію деталей двигуна ».  У всіх все на «п'ять». Вода не була виявлена ні в одній пробі.

    Висновок.
   * - Всі виділені зірочкою цитати взяті з «Каталогу паливно-мастильних матеріалів» під редакцією А.К. Караулова, м. Київ, 2002р.



Тест 95-го бензину на київських заправках
 Тест 92-го бензину на київських заправках

   


   Інформація надана «Інститутом Споживчих експертиз». З усіх питань щодо методики визначення та достовірності наведених у статті даних просимо контактувати за тел: (044) 235-01-91

              Фракційний склад                        

     

Фракційний склад

     

Цетанове число

     

Вміст води

     

Температура спалаху  в закритому тиглі, С

     

Масова частка сірки

         

Україна-Нафта

     

261

     

353

     

46

     

-

     

58

     

0,23

         

ТНК-Сузір'я

     

264

     

344

     

46

     

-

     

59

     

0,23

         

Нафтогаз-Екойл

     

259

     

353

     

45

     

-

     

47

     

0,107

         

НК Альянс

     

261

     

355

     

46

     

-

     

71

     

0,57

         

ТНК-ЮТ

     

261

     

349

     

46

     

-

     

62

     

0,17

         

Реле

     

259

     

344

     

46

     

-

     

35

     

0,25

         

ТНК-КЛО

     

264

     

337

     

45

     

-

     

56

     

0,14

         

ANP

     

257

     

330

     

45

     

-

     

49

     

0,19

         

ОККО

     

267

     

359

     

45

     

-

     

55

     

0,28

         

Лукойл

     

267

     

359

     

46

     

-

     

53

     

0,18

     
   

       


Статьи похожей тематики:

  • Тест солярки на київських АЗС
  • Тест: Що нам заливають на заправках під виглядом А-92
  • Як ми перевіряли якість 92-го бензину на київських АЗС
  • Де краще заправлятися. Тест палива на київських заправках
  • Що нам заливають на заправках. Тест бензину АІ-95 на київських АЗС.
  • Вчені створили бензо-дизельний двигун
  • Чи потрібно прогрівати двигун взимку перед стартом
  • У проекті Податкового Кодексу передбачено підвищення акцизів на бензин на 3 ...
  • Нова система упорскування від Bosch для двигунів BMW.
  • Новинка компанії BRISK
  • Volkswagen представив найчистіший у світі дизель
  • Верховна Рада збільшила акциз на бензин, ДТ та скраплений газ
  • У Англії з&
  • Універсальний Лямбда-датчик Bosch виграє Міжнародну нагороду.
  • Які мотори випускають в Ульяновську?



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.