Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв: на Rolls-Royce по Північній Столиці

Не знаю як у кого, але в мене до Rolls-Royce завжди було трепетне відношення, як до чогось недосяжного і магічного. Образ власника Rolls-Royce асоціювався з таким собі відбувся в житті аристократом, у якого вже все є і йому нікуди не потрібно поспішати.
 Знай собі, насолоджуйся життям, та й все.
 Сам факт володіння Rolls-Royce - це вже певний рівень. Цей автомобіль не можна судити традиційними мірками. Хром радіатора, фігурка "Богині екстазу", дерево в обробці інтер'єру. Вже одні аксесуари приводять у трепет. У той день, коли я побачив Rolls-Royce Phantom, мені невимовно пощастило: його можна було не лише споглядати, але і мені навіть дозволили проїхатися ... за кермом годинки дві.
 Ось що з цього вишло.Rolls-Royce прийшов у Росію. З цієї нагоди був даний офіційний прийом, куди запросили всіх потенційних клієнтів і журналістів.
   А на наступний день Rolls-Royce вирушив підкорювати Північну Столицю. Там-то ми і перетнулися. І я щиро радий, що наше знайомство відбулося саме там.

Як відомо, RR зараз під контролем BMW, але ідеологія марки залишалася незмінною, навіть незважаючи на неодноразову зміну її господарів, і "Роллс-Ройс" сьогодні є таким же символом розкоші і престижу, яким був усі попередні сто років. Вирушаючи на зустріч з такою легендою, який для мене завжди був Rolls-Royce, зберегти недбалий тон як-то насилу виходить. І "Фантом" виправдав очікування на всі сто відсотків.

Керівництво BMW підійшло до продовження роду шикарного лімузина з максимальною серйозністю. На англійській землі, в Гудвуді, менше ніж за рік був побудований завод, який обійшовся BMW приблизно в 100 мільйонів євро. Завод займає площу близько 33 тисяч квадратних метрів і випускає близько тисячі Rolls-Royce в рік, причому на експорт йде лише 40% "тиражу" - найбільшим державою за кількістю купованих тепер вже німецьких "Роллс-Ройсів" як і раніше залишається Великобританія. Працює на заводі трохи більше 350 чоловік, і основна причина такої малої кількості персоналу прихована в досить цікавому факті. Справа в тому, що в Англії "Фантом" лише збирають, фарбують і виготовляють салон. Кузов, двигун і коробка передач, так само як і вся підвіска, "приходять" з Німеччини. Зрозуміло, з метою економії німці могли б збирати "Фантом" у мюнхенському технічному центрі, але в цьому випадку реноме британського патріарха було б завдано непоправної шкоди, а це могло призвести до величезних збитків. Адже пафос Rolls-Royce полягає саме в його іміджі. Ну і в зовнішності, природно.

Екстер'єр - не головне

   Історія створення німецького "Роллса" занадто схожа на сценарій голлівудського фільму, щоб бути правдою, але ... Займався проектом головний дизайнер "БМВ" Кріс Бенгла. Він набрав інтернаціональну команду з п'яти професійних автомобільних стилістів: зовнішність "Фантома" була доручена британцеві, американці та японці, інтер'єр - англійцю та американцю. Була куплена спеціальна дизайн-студія, причому не де-небудь у Штутгарті або Аахені, а в центрі Лондона, в будівлі колишнього банку на Бейсуотер-роуд. Щоб занурити художників і конструкторів в атмосферу справжніх англій-  ських традицій, їх возили на традиційні перегони в Аскот і веслову регату в Хенлі, влаштовували для них екскурсії вулицями лондонського кварталу Мейфер і алеях Гайд-парку.  Як виявилося, все це було не марно! Бенгла запропонував керівництву п'ять абсолютно різних варіантів дизайну, з яких перевага була віддана найбільш консервативному, виконаному в монументальному "архітектурному" стилі. Автомобіль вийшов справді величним. Довжелезний капот (щоб добитися рівномірної развесовки між осями, двигун довелося змістити ближче до центру, тому капот вийшов дуже довгим), величезні колеса, короткий передній звис, лаконічна лінія даху - в усьому чітко розпізнаються стилістичні елементи класичних автомобілів Rolls-Royce середини минулого століття. Однак є і зовсім нові риси: проходить над порогом кузова чітка складка або спрямована до задніх ліхтарів лінія під вікнами. У цілому, при всій сучасності і вдалості кузова в ньому простежуються аналогії з моделлю Rolls-Royce Silver Wraith, від якого на "Фантом" явно перекочували лінія багажника, потужна задня стійка, і, мабуть, форма бічних стекол.

Одного разу настає момент, коли ти береш відповідальність на себе.

     Я довго і ретельно розглядав інтер'єр, натискав всі кнопочки і зловив себе на думці, що я намагаюся всіляко відтягнути момент поїздки. Чи то 500 тис. євро (Вартість RR Phantom) так сильно треба мною тяжіла, чи то монументальність скувала мою волю, але їхати я побоювався.

 Мобілізувавши всю рішучість, змушую себе вирушити в дорогу. Слабість - не наша риса.

 Тепер про запуск двигуна. Ця процедура проста як двічі два і велична, як ритуал жертвопринесення. Ключа немає, є тільки невеликий "брелок", який з м'яким клацанням вставляється в спеціальну щілину. Потім тиснеш на гальмо, і натисненням кнопки Start запускаєш двигун. Запуск відбувається так очікувано тихо, що хочеться відкрити капот і подивитися, наскільки сильні вібрації мотора. Під капот лізти я не став, однак наступною частиною тесту була перевірка "коробок", якої, як я чув, піддають саме "Роллс". Виглядає просто: на капот ставлять торцем сірникову коробку, заводять мотор і дивляться - впав коробок чи ні? У нашому випадку коробок навіть не ворухнувся!

   Козирна карта "Фантома" - салон. Розкіш обробки і справжня королівська вишуканість в кожній дрібниці спочатку трохи оглушають. Всім відомо, що автомобілі ручної збірки за якістю поступаються тим, що сходять з конвеєра. "Роллс-Ройс" - виняток з цього правила. Тут все на вищому рівні, і навіть непомітна кнопка, за допомогою якої закриваються задні двері, виглядає солідно. Ніяк не виходить позбутися спокуси розповісти про килимках, в ролі яких виступають шкури ангорської вівці найніжнішої вичинки, загальною вартістю 12 500 євро за чотири штуки! Мабуть, в цьому автомобілі килимки просто не можуть бути дешевшими.







   Салон не тільки благородний і доріг, він ще і гранично технологічний, причому технології не просто інтегровані в стилізований староан-  глійскій інтер'єр, вони в ньому відверто замасковані. Але досить натиснути пару клавіш, і панель з червоного дерева, в центрі якої мірно цокає годинник з логотипом Rolls-Royce, поступається місцем рідкокристалічному монітора (точно такі ж монітори вбудовані в спинки крісел), а з центральної консолі плавно виїжджає джойстик, який у BMW п'ятої і сьомої серій називається iDrive, а тут - rotary controller. Практичних відмінностей між цими пристроями я не виявив, що цілком логічно, враховуючи "майже баварське" походження "Роллс-Ройса".

 Передні сидіння дійсно cверхудобние та ергономічні, проте ззаду сидиться як ніби комфортніше. Широке заднє сидіння виконано у вигляді двох крісел із зігнутими, майже вертикальними спинками, вони встановлені таким чином, що сидять у них знаходяться позаду дверного отвору в тіні потужної стійки даху. Відчуття - ніби сидиш у десятиметровому лімузині: простір і одночасно з цим домашній затишок. На рівній дорозі швидкість не відчувається абсолютно, на нерівній енергоємна підвіска "з'їдає" всі огріхи дорожнього покриття з легким шелестом. Приміром, рейок для Rolls-Royce Phantom не існує зовсім.

Розкіш пересування

 Скажемо прямо, колесити весь день на машині, проїхала на своєму віку менше десяти кілометрів, мені не дозволили. Однак для того, щоб скласти уявлення про те, який "норов" у RR, можливостей було предостатньо. Головне правило - ніяких керованих заносів і їзди в бічному ковзанні! Я їхав чинно, як учень автошколи. "Сімковому" двигун залишився самим собою і виявився цілком здатний забезпечити акуратну їзду, не провокуючи водія на вчинення дорожніх "подвигів".

   Втім, називати цей мотор "сімковому" вже не можна. Розточчя на 3 мм циліндри і на  4.6 мм збільшивши хід поршня, робочий об'єм 12-циліндрового V-образного баварського мотора довели до цілком "роллс-ройсовского" (як у "Срібної тіні" 1970 року) - 6749 куб. см. Потужність зросла незначно - з 445 до 453 к.с., але і досягається вона за меншої кількості обертів - 5350 замість 6000. А ось крутний момент виріс істотно - з 600 до 720 Нм. У вуличних гонках "Фантом", мабуть, мав би великий успіх, тільки от кого ставити з ним в пару? Заміряти, чи дійсно така громадина може розігнатися до 100 км/год за п'ять з невеликим секунд, ми не стали - на такому авто ніхто не буде брати участь у street racing.

Шестиступінчастий "автомат" виробництва ZF - точна копія трансмісії "сімки" BMW. Тут навіть важіль кріпиться так само, а саме на рульовій колонці.  Найяскравіша деталь - знаменита фігурка на капоті. Її офіційна назва "Дух екстазу", неофіційних багато, і не всі вони годяться для того, щоб бути згаданими на авторитетному інтернет-порталі.

До цих пір існує думка, що зроблена вона з чистого срібла, і, хоча насправді зараз "дух" роблять із нержавіючої сталі, а в минулому із сплавів міді, цинку і нікелю, фігурки ці раз у раз намагаються викрадати любителі автомобільної геральдики. За неперевіреними даними, статуетка повинна ховатися всередину навіть від легкого клацання по ній. Перевіряли. Не ховається. Під кінець експерименту клацання стали вже далеко не легкими, але полірована подрібненими в порошок кісточками черешні (теж неперевірена інформація) фігурка стояла на капоті, як непорушний монумент нашої довірливості. Втім, можливо, для того щоб вона почала ховатися, треба було натиснути яку-небудь таємну кнопку ...

Крім того, спеціально для колісних емблем Баварія-ські інженери розробили свою систему підшипників. Коли колесо починає крутитися, його центр залишається практично на місці, і емблема RR на всіх колесах завжди розташована строго вертикально.

 Час тесту закінчувалося, а я все оглядав і обмацував автомобіль, ніби хотів насолодитися його величчю на решту життя. Дивне відчуття, начебто бачив і Maybach, і Bentley, а все одно Rolls-Royce мене сильно вразив. Ні, володіти таким авто я б не хотів (поки що), просто поруч з ним розумієш, як ти ще мало зробив у житті. І ще признаюся, що до кінця зрозуміти "магію" RR я так і не зміг. Можливо, щоб це усвідомити, потрібно бути "обраним", або вся справа в "рівні". Так чи інакше, але RR і після поїздки я буду називати на "Ви" і в моїй свідомості він залишився еталоном престижу та розкоші. Можливо, ми ще зустрінемося ...


Статьи похожей тематики:

  • Rolls-Royce Phantom в Києві
  • У Москві відкрили автосалон Rolls-Royce
  • У салоні в Києві вперше представлені відразу два унікальних Rolls-Royce
  • Rolls-Royce хоче випустити доступну модель
  • Rolls-Royce випустив 2000 Phantom
  • Rolls-Royce Phantom не залишить свій "пост" до 2016 року
  • Rolls-Royce буде сам продавати свої бу автомобілі
  • Rolls-Royce готує три новинки на базі Ghost
  • Rolls-Royce Phantom продадуть до кінця року 1 000 шт.
  • Rolls-Royce до 2010 року представить "демократичну" модель
  • Rolls-Royce відзначає столітній ювілей свого талісмана - статуетки Spirit o ...
  • Rolls-Royce Ghost можна сконфігурувати на iPhone
  • У Москві викрали Rolls-Royce Phantom
  • У Rolls-Royce Phantom додали опцій
  • У Києві відкрили перший автосалон Rolls-Royce і оприлюднили українські ціни



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.