Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест: Що нам заливають на заправках під виглядом А-92

У лютому незалежний Інститут споживчих експертиз перевірив якість 95-го бензину в столиці на мережевих АЗС. Рейд показав досить хороші результати за якістю майже у всіх перевірених. У березні експерти відвідали не тільки великі мережні АЗС, але й заїхали на кілька поодиноких заправок. Перевірці піддавався бензин А-92. Як показали результати досліджень, на одиночних АЗС паливо значно поступалося в якості, в порівнянні з АЗС великих мереж. Що ж заливали під виглядом 92-го ... Інститут Споживчих експертиз люб'язно погодився надати нам матеріали перевірок, які ми нижче і наводимо:

 1.В Цього разу список параметрів, за якими ми перевіряли бензин, був трохи розширений. Крім визначення октанового числа, фракційного складу, масової частки сірки, були введені наступні параметри: щільність, кислотність, випробування на мідній пластинці (коррозионность), сумарний вміст ароматичних вуглеводнів та вміст бензолу. Це було зроблено для отримання більш повної картини про якісні характеристики палива.

   Спосіб відбору зразків палива проводиться в суворій відповідності до ГОСТу вимагає відбору проб у скляну тару. Але ми цього не стали робити з наступних причин - адже подібний спосіб відбору 100% видавав би в нас незалежну контролюючу структуру. Крім того, за словами співробітників випробувальної лабораторії нафтопродуктів Інституту біоорганічної хімії та нафтохімії, короткострокове зберігання автомобільного палива в металевих каністрах спеціально призначених для подібних цілей ніяк не позначиться на параметрах палива. Скрупульозне дотримання вимог ГОСТу було б, безумовно, необхідно в тому випадку, якщо кінцевою метою перевірок було залучення до адміністративної відповідальності продавців палива. Ну а нашою метою, є надання необхідної інформації для винесення читачами самостійного рішення з даного питання.

   3.Ісследованія проводилися фахівцями профільної лабораторії 10 Хіммотологічний центр Міністерства Оборони України, акредитованої на незалежність і технічну компетентність у системі Національної системи акредитації України. Ця лабораторія є центральним контролюючим органом якості ПММ української армії.

  Досліджувані АЗС
 2. НК Альянс (Буоноато) - вул. Оранжерейна, 1;
 3. ТНК (Золотий гепард) - пр. Червонозоряний, 123;
 4. АЗС Тиса - вул. Велика Окружна, 4-б;
 5. ТНК (КЛО) - пр. Глушкова, 10;
 6. ЮТ Сервіс - пр. Возз'єднання, 28;
 7. АЗС Хвиля - пр. Ватутіна, 2-а;
 8. Лукойл - вул. Б. Васильківська, 139-а;
 9. ТНК (Золотий гепард) - Харківське шосе, 179-а;
 10. Україна - нафта - пр. Комарова, 42;
 11. ТНК (КЛО) - пр. Московський, 6;

          Досліджувані параметри.

     Всі граничні норми бралися з ДСТУ 4063-2001

      Октанове число. Досліджувався по моторному методу. Через більш жорстких умов дослідження ця величина завжди менше ніж величина аналогічної цифірі отриманої по дослідницькому методу - в середньому на 10 одиниць. У бензину А-76 октанове число дослідним методом не вимірюють, у А-80 за дослідним методом - 80, по моторному -76, для всіх інших марок відповідність - моторний метод дає показник приблизно на 10 одиниць менше, ніж дослідницький.

   Зниження октанового числа призводить до небажаного передчасного самостійного згоряння бензину в камері згоряння. При цьому падає потужність двигуна, з'являється детонація, можуть застукали «пальці», зростає димність (паливо гірше згоряє). У результаті «горять» клапана і «летять» кільця.  Якщо в минулих випробуваннях октанове число у всіх поголовно АЗС було не нижче норми, то цього разу на АЗС, що належить фірмі «Хвиля» октанове число виявилося істотно нижче норми - на 1,3 одиниці! У АЗС «Україна - нафта» октан був гранично допустимий і становив - рівно 82,5 одиниці, що є граничним показником для 92-го бензину. Це при тому, що в інших учасників тесту октанове число було «із запасом якості» - і склало не нижче 83 одиниць. А рекордсменом стали АЗС КЛО (джобер ТНК) із запасом якості на 0,9 одиниці, і АЗС Тиса, з запасом 1,5 одиниці. Але деяка нерівномірність фракційного складу палива у останньої АЗС може призвести до такого ж нерівномірного процесу горіння палива в двигуні.
 
 Фракційний склад. Бензин має складний хімічний склад. У нього входять безліч різних вуглеводнів, що мають різну температуру кипіння. Велика кількість легкокипящих вуглеводнів (фракцій) забезпечує максимально повне випаровування бензину в камері згоряння до моменту його підпалу іскрою (в момент іскроутворення бензин в камері згоряння в ідеальному випадку повинен знаходитися виключно в газоподібному стані). Крім фракційного складу на це впливає ще й ступінь нагріву палива відбувається в процесі його стиснення. При досить високому ступені стиснення і відповідно високий ступінь нагріву можливо самозаймання палива. У принципі, в дизельних двигунах подібний спосіб займання це норма, в бензинових ж, передчасна згоряння призводить до перелічених вище проблем. Занадто великий вміст низькокиплячих фракцій призводить до появи парових пробок у паливній системі і збільшеним втрат на випаровування. Занадто великий вміст висококиплячих фракцій, також призводить до появи ряду проблем у роботі ДВС. У першу чергу це падіння потужності ДВС з-за неповного згоряння палива, утрудняється пуск двигуна і підвищується димність. Крім цього через попадання невигорілої залишків палива в масляну систему збільшується знос ДВС. Ці проблеми стають ще помітнішими для двигунів зі зниженою компресією (за будь-якої причини. Це можуть бути як б/у іномарки, так і ЗАЗи, ВАЗи, ГАЗи).

 Нетиповий, полегшений, фракційний склад в АЗС «Хвиля» - і це при щільності нижче вимог ДСТУ (норма - 725-780 кг/м. куб у «Хвилі» - 722) і надзвичайно низькому октановому числі, а також практично максимальної масової частини бензолу (4,9 при нормі не вище 5), що може дозволити засумніватися в якості цього бензину.

 Завидну стабільність всі проби показали по такому показнику, як сума залишку палива в колбі і втрат під час фракційної перегонки. При нормі не більше 4 відсотків, ВСІ бензини показали результат 2,0%. Дуже обнадіює.

    Вміст сірки. Сірка, що входить до складу автомобільного палива, при згорянні останнього взаємодіє з'єднується з киснем повітря (окислюється). Виниклі оксиди сірки з водяними парами утворюють сірчану і сірчисту кислоти, а це не краще середовище для металевих деталей двигуна. Крім деталей двигуна кислота руйнує всі металеві поверхні системи випуску відпрацьованих газів і псує каталізатори. Зрештою, все це потрапляє в атмосферу. На цей раз сенсаційних результатів за змістом сірки не було. Сірка була присутня у всіх, але у 80% перевірених АЗС коливалася в межах 0,02 - 0,03% (при максимальній дозволеної концентрації 0,05%) *. Знову засмутив Лукойл - вміст сірки в його бензині склала 0,055%, що не є порушенням ДСТУ, але, не кращим чином відбивається на стані двигуна. Очевидно, це паливо вироблялося з сірчистої або високосірчистої нафти. До речі, з 1.01.08 масова частка сірки в усіх без винятку бензинах не повинна перевищувати 0,015%.

    Кислотність та коррозионность. Зростання цих показників призводить до збільшення корозії і інтенсивності зношування деталей двигуна та системи подачі палива. На щастя для автолюбителів величини цих параметрів вказують на відсутність корозійно активних речовин у тестованих бензинах.

  Сумарний вміст ароматичних вуглеводів. У бензинах ароматичні вуглеводні підвищують їх детонаційну стійкість (тобто октанове число), але при цьому зростає нагарообразование, і вони можуть надавати агресивну дію на гумові та пластмасові ущільнення (фільтри , сальники і т.д.), тому, що, по суті, ці речовини є розчинниками.  Найбільша кількість ароматичних вуглеводнів виявилося у палива НК Альянс - 54,7%. Найменша в бензині АЗС Хвиля.

    Бензол. Не випаровуючись повністю під час такту стиску (зауваження справедливо для всіх бензинових двигунів мають компресію в циліндрах нижче 16 атмосфер), бензол здатний конденсуватися на стінках циліндрів, змиваючи масляну плівку, що призводить до підвищеного зносу циліндрів. Крім цього, чим вище вміст бензолу в бензині, тим більш токсична продукти його згоряння.
 На межі фолу «грає» АЗС «Хвиля» - вміст бензолу 4,9%, що всього на 0,1% не дотягує до максимально дозволеного. Високий вміст бензолу також і в НК Альянс (3,66%) і України - Нафта. Заправляючись на цих АЗС дев'яносто другого бензином, слід частіше міняти моторне масло в двигуні. А ось джобери ТНК завидно стабільні - у всіх вміст бензолу коливається від 2,02 до 2,32%.

    Висновки.

 У двох з трьох немережевих АЗС октанове число знаходилося на межі дозволеного чи було нижче норми, при цьому одна з них примудрилася випасти також і з дозволеною щільності. У «мережевиків» настільки зневажливого ставлення до якості не допустив ніхто. «Мережевики» підтвердили своє реноме (якщо не вважати кілька підвищеного вмісту сірки в АЗС Лукойл). На АЗС, що належать джоберами ТНК, показники 92-го і 95-го бензинів, крім, природно, октанового числа, дуже схожі, що свідчить, по-перше, про високі технології виробництва автомобільних бензинів, а по-друге, про належну роботу служб контролю якості нафтопродуктів.

 Отже, на дев'яносто другому бензині київського розливу їздити можна, а от у кого заправлятися - вирішувати Вам. Тест 95-го бензину на київських заправках



     

Назва показника

   

Значення за нормативними документами для А - 92

   

НК Альянс (Буоноато)

   

ТНК (Золотий Гепард)

   

Тиса

   

ТНК (КЛО)

   

ЮТ Сервіс

     

Щільність при 20 С, кг/м.куб    

725-780    

770    

762    

757    

760    

760      

Октанове число за моторним методом    

Чи не менше 82,5    

83,2    

83,0    

84,0    

83,4    

83,0      

Фракційний склад:                  

- температура початку перегонки, З    

не нижче 30    

39    

42    

41    

40    

39      

- 10% переганяется при температурі, С    

не вище 75    

66    

55    

54    

59    

60      

- 50% переганяется при температурі, С    

не вище 120    

114    

111    

106    

114    

111      

- 90% переганяется при температурі, С    

не вище 190    

164    

173    

159    

169    

166      

- кінець кипіння, З    

не вище 215    

201    

209    

206    

209    

210      

- залишок у колбі,%    

не більше 1,5    

1,0    

1,0    

1,0    

1,0    

1,1      

- залишок і втрати,%    

не більше 4,0    

2,0    

2,0    

2,0    

2,0    

2,0      

Кислотність, мг КОН на 100 см.куб бензину    

не більше 3,0    

відсутнє    

відсутнє    

відсутнє    

відсутнє    

відсутнє      

Масова частка сірки,%    

не більше 0,05    

0,02    

0,02    

0,028    

0,03    

0,02      

Випробування на мідній пластині    

витримує    

витримує    

витримує    

витримує    

витримує    

витримує      

Сумарний вміст ароматичних вуглеводнів,%    

не більше 45    

54,7    

39,7    

44,2    

46,2    

39,0      

Масова частка бензолу,%    

не більше 5,0    

3,66    

2,31    

3,22    

2,66    

2,02  

 
 


     

Назва показника

   

Значення за нормативними документами для А - 92

   

АЗС Хвиля

   

Лукойл

   

ТНК (Золотий гепард)

   

України - нафта

   

ТНК (КЛО)

     

Щільність при 20 С, кг/м.куб    

725-780    

722    

755    

760    

747    

759      

Октанове число за моторним методом    

Чи не менше 82,5    

81,2    

83,1    

83,0    

82,5    

83,0      

Фракційний склад:                  

- температура початку перегонки, З    

не нижче 30    

36    

40    

38    

36    

39      

- 10% переганяется при температурі, С    

не вище 75    

48    

54    

59    

51    

57      

- 50% переганяется при температурі, С    

не вище 120    

84    

111    

114    

96    

107      

- 90% переганяется при температурі, С    

не вище 190    

136    

168    

169    

161    

166      

- кінець кипіння, З    

не вище 215    

184    

201    

214    

214    

214      

- залишок у колбі,%    

не більше 1,5    

0,9    

1,0    

1,1    

1,1    

1,1      

- залишок і втрати,%    

не більше 4,0    

2,0    

2,0    

2,0    

2,0    

2,0      

Кислотність, мг КОН на 100 см.куб бензину    

не більше 3,0    

відсутнє    

відсутнє    

відсутнє    

відсутнє    

відсутнє      

Масова частка сірки,%    

не більше 0,05    

0,035    

0,055    

0,03    

0,03    

0,02      

Випробування на мідній пластині    

витримує    

витримує    

витримує    

витримує    

витримує    

витримує      

Сумарний вміст ароматичних вуглеводнів,%    

не більше 45    

27,1    

42,6    

40,5    

32,2    

44,2      

Масова частка бензолу,%    

не більше 5,0    

4,90    

1,80    

2,18    

3,97    

2,32  

 
   

 Інформація надана «Інститутом Споживчих експертиз». З усіх питань щодо методики визначення та достовірності наведених у статті даних просимо контактувати за тел: (044) 235-01-91


Статьи похожей тематики:

  • Як ми перевіряли якість 92-го бензину на київських АЗС
  • Що нам заливають на заправках. Тест бензину АІ-95 на київських АЗС.
  • Де краще заправлятися. Тест палива на київських заправках
  • Тест палива на АЗС. Що нам заливають під виглядом солярки
  • Тест солярки на київських АЗС
  • У Англії з&
  • Чи потрібно прогрівати двигун взимку перед стартом
  • Вчені створили бензо-дизельний двигун
  • BMW серійно випускатиме водневі авто
  • У Росії відмовилися від заборони бензину АІ-92
  • Нова система упорскування від Bosch для двигунів BMW.
  • Росія готується переходити на Євро-3
  • Американські вчені створили рецепт двигуна майбутнього
  • Бензиновий двигуни можна зробити економічніше на третину
  • Нелегальна нафтобаза давала мільйонні прибутки



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.