Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Тест-драйвы

Тест-драйв. BMW X3. Автомобіль, який їде сам

В Україні стартував продаж BMW X3. Автомобілі з'явилися у дилерів і вже почали траплятися в дорожньому потоці. Зовні Х3 нагадує Х5, але по габаритах все-таки ближче компактним позашляховикам.
 Офіційний імпортер BMW і Mini в Україні - компанія «АВТ Баварія» вирішила продемонструвати всі переваги новинки в реальних умовах і влаштувала тест-драйв BMW X3 в ірпінських лісах. Вирушили штурмувати обмерзлу трасу і ми ...
         Віддамо належне організаторам, траса дійсно розкривала всі переваги нового позашляховика. Щоб відчути перевагу xDrive - системи повного приводу BMW X3, кращого спецділянки і не треба. Але про все по порядку.  Зовнішній дизайн нового позашляховика, що стоїть на сходинку нижче BMW X5, баварці «обкатали» на концептуальному «паркетник» «БМВ-xActivity», представленому на початку 2003 року. Вже тоді було зрозуміло, що «Х3» буде схожа на легковий універсал третьої серії, тільки пропорційно збільшений. Правда, у концепт-кара була безліч оригінальних рішень, які викликали інтерес у відвідувачів виставки, але не були затребувані на серійній моделі. Зокрема, серійна «Х3» «втратила» футуристичний інтер'єр концепту, але зате «знайшла» традиційний п'ятидверний кузов замість «хардтопа», продемонстрованого на «іксАктівіті». Цілком розумне рішення, «хардтоп», звичайно, стильно, але з точки зору безпеки і практичності - «класичний» універсальний кузов куди звичніше.

   Зовні

 Успіх BMW Х5 змусив конструкторів розробляти нову модель «за мотивами». Чи не вважаєте, що «Х3» є практично зменшеною копією «Х5»? Той же п'ятидверний кузов, практично однакові пропорції і дизайн, звичайно, «у фірмовому стилі». Фари, «ніздрі», фальшрадіаторная грати, задні ліхтарі - все схоже на «Ікс-п'яту», тільки пропорційно змінено.

 Однак зовнішня схожість з Х5 - це всього лише ілюзія. Х3 - повністю самостійна модель, взяти хоча б здіймається вгору в районі задніх бічних вікон лінію - це цілком оригінальне рішення, раніше на продукції концерну не застосовувалося.
 Х3 більше скидається на повнопривідний універсал, ніж на ті моделі, які наші співвітчизники звикли називати «джип». Нахилена під великим кутом задні двері з елегантним антикрилом, висока поясна лінія і чітко промальовані розширені колісні арки створюють образ стрімкого універсального автомобіля, який в рівній мірі впевнено почуває себе і на швидкісній трасі, і на пересіченій місцевості. Саме так він і задумувався і позиціонується, як спортивний, універсальний і функціональний. Для нього баварці навіть окрему абревіатуру придумали. Замість звичного SUV (sport utility vehicle), яким позначають практично всі «асфальтові позашляховики», для позначення класової приналежності BMW X3 використовується позначення SAV - Sport Activity Vehicle. Що має на увазі не «спортивно-утилітарну» спрямованість моделі, а її «спортивно-активний» характер.

 І цю «активну спортивність» баварці демонструють наочно. Наприклад, нижня частина переднього і заднього бамперів зроблена з грубого незабарвленого пластику, який не дряпається і не деформується при дрібних ушкодженнях. І навіть на дорогих версіях пластмаса бамперів залишається незабарвленої.

 Усередині

 Сідаємо в салон. На якості матеріалів для оздоблення салону баварці як і раніше не економлять. М'який пластик панелі, алькантара, обшитий шкірою кермо - це добре. А те, як «дорого» працює кожен тумблер або перемикач, - це просто чудово.

 Цифра «3» в індексі моделі не випадкова. Про легковий «трійці» нагадує не тільки кермо, але і посадка. Незважаючи на регулювання водійського крісла по висоті, ноги все одно опиняються сильно витягнуті вперед, і посадка виходить напівлежача - як у спортивних авто!


 Єдине, чим трохи збентежила «Х3», - це відверто легкий «гучний» звук, що лунає при закритті дверей. На тлі загального пишноти підсвідомо очікуєш масивного брязкоту. Зате дизайн внутрішніх дверних панелей - просто супер! Особливо сподобалася внутрішня дверна ручка - верх витонченості.







   І ще. У BMW X3 немає звичної рукоятки-джойстика системи управління iDrive, але монітор системи управління залишився! Тільки тепер він не займає центральне місце на консолі, а «сховався» вгорі і висувається за допомогою електроприводів. Вставляєш ключ в замок запалювання і ... монітор сам поварачівается і займає похідне положення. Вимкнув двигун - монітор сам сховався. Надзвичайно ефектно.

 BMW X3 має систему Car Memory, за допомогою якої можна запрограмувати індивідуальні налаштування: включення світла фар при запуску двигуна, систему «проведи мене додому» і т.п.

 Під капотом

 Для своєї новинки концерн БМВ перемінив перевірені часом і іншими моделями силові агрегати: дві бензинові «шістки» рядної конфігурації і шестициліндровий турбодизель. На тест «АВТ Баварія» представила 3,0-літрові бензинові версії.

 Базова версія Х3 буде оснащуватися 2,5-літровим 192-сильним мотором, але так як у продаж вона надійде трохи пізніше, то точні техданих цієї модифікації ще невідомі. Зате про 3,0-літровому бензиновому Х3 і турбодизельной версії, що має мотор такого ж робочого об'єму, вже відомо практично все. Бензинова машина має під капотом 231 к.с., а турбодизельна - 204, що робить її прямим конкурентом топ-версії.

 Бензинова Х3 розганяється до 100 км/год за 7,8 секунди (з мех. 6-КПП). З «автоматом» цей процес займає трохи більше часу - 8,1 c. Максимальна швидкість в обох випадках становить 210 км/ч.

 BMW X3 створена на подовженій платформі легкової «троячки», що обумовлює деяку конструктивну схожість обох моделей. Колісна база збільшена на 108 мм, машина стала ширше, довше і вище.

 Схематично ходова частина залишилася такою ж, як і у легкової моделі третьої серії: спереду стійки «Макферсон», а ззаду багатоважільна схема. Але з огляду на призначення позашляховика його підвіски були посилені. Всі важелі замінені на елементи мають більшу міцність, а передня підвіска встановлена на більш потужному підрамнику, ефективно гасить вібрації.

 Такі доопрацювання дозволять власникам Х3 спокійно почувати себе на бездоріжжі. Ну, що ж, перевіримо ...

У русі

 Рядна 231-сильна «шестірка» - це своєрідний запорука того, що з динамікою все буде в повному порядку. Запуск мотора, перекладаю селектор АКПП в положення «D», а потім лівіше, на себе - так включається спортивний режим. Відпускання гальм, і машина жваво зривається з місця. При цьому зазначено, що ніякої пробуксувала на засніженій дорозі не було, тільки впевнений старт.
 Поки «працює» перша передача, проблематично навіть відірвати голову від підголівника - прискорення цілком відповідає очікуванням. Десь на 60 км/год включається друга передача, і вона допомагає автомобілю «вистрілити» до заповітної «сотні». Скидаємо «газ», і «автомат» клацати на дві передачі вгору: автомобіль продемонстрував свій завидний темперамент і тепер готовий їхати спокійно.

 Повнопривідна трансмісія Х3 повністю унікальна. Вона отримала назву X-Drive і є оригінальною розробкою австрійської компанії «Штейр-Пух», тієї самої, що випускає Gelendwagen. До речі, і сам Х3 виробляється на народите Шварценегера в австрійському місті Грац, на заводі «Magna Steyr», там же, неподалік випускають Jeep Grand Cherokee

 Її головна відмінність від інших повнопривідних систем - відсутність центрального міжосьового диференціала. Крутний момент за допомогою механічної 6-ступінчастої коробки передач (або «автомата» на замовлення) передається на задні колеса, а передня вісь за допомогою віскомуфти підключається тільки по команді електроніки. У блок пам'яті електронного «мозку» зашито безліч режимів роботи, і тому в залежності від умов руху і багатьох інших факторів реакції трансмісії на одні й ті ж дії водія будуть зовсім різні.

 X-Drive враховує все: положення дросельної заслінки, кут повороту керма, номер включеної передачі і т.д. Є навіть датчики бічних і поздовжніх прискорень. Відповідно ситуації підбирається і потрібний алгоритм дій.

 Наприклад, на старті машина є повнопривідної: електроніка заздалегідь прораховує ймовірність пробуксовки і частково блокує муфту, розподіляючи таким чином крутний момент між передніми і задніми колесами. А на високій швидкості, близькій до максимальної, все відбувається з точністю до навпаки: муфта «розпускається», і вся потужність мотора передається тільки на задні колеса. Крім економії палива і незначного поліпшення динаміки, це сприяє стабільності поведінки «Ікс-третьої» - вона поводиться як звичайний задньопривідний автомобіль.

 Зовсім інакше поводиться «розумна» повнопривідна трансмісія в перехідних режимах: на розгоні, у віражах. Конструктори вирішили використовувати розподіл крутного моменту по осях не тільки для поліпшення керованості, але і для контролю поведінки автомобіля. Приміром, якщо водій «заправляє» машину у віраж на занадто високій швидкості і обороти при цьому не скидає, виникає небезпека занесення, на яку X-Drive реагує просто: він блокує муфту і збільшує частку крутного моменту на передній осі. У результаті провідними стають вже всі чотири колеса, і схильність до занесення зменшується. А якщо маневр виконується таким чином, що першою зісковзувати починає передня вісь, то електроніка, навпаки, передає більше крутного моменту на задню вісь.

 Ці «переміщення» крутного моменту по осях відбуваються постійно: система працює повністю автоматично, і навіть при бажанні водій не зможе нічого «вказати» їй.

   Окремої «позашляхового» режиму у X-Drive не передбачено, що цілком логічно, враховуючи спрямованість автомобіля. Розташована відразу за КПП «раздатка» не має понижувальної передачі, що одразу знімає питання про можливе використання «Х3» на бездоріжжі. А якщо ж ви все-таки туди потрапили, то на допомогу вам прийде звичайна антипробуксовочна система, що імітує блокування міжколісних диференціалів. Якщо одне з них починає пробуксовувати, електроніка пригальмовує його, примушуючи таким чином обертатися «сусіднє» колесо, що має кращий контакт з покриттям. Стандартний, в загальному, набір для «паркетника» ...

>  А от система допомоги при спуску з гори, розроблена ще в ті часи, коли BMW володіла Land Rover, річ рідкісна і корисна. Вона вже застосовується на Freelander.  Система, що отримала назву HDC, діє за принципом антипробуксовочной системи, тільки з використанням двигуна і трансмісії. Вона обмежує швидкість руху на спуску в межах від 8 до 25 км/ч. Водій, залежно від крутизни гори, на яку його попало забратися і тепер лячно спускатись, може сам регулювати швидкість спуску клавішами на кермі. Неймовірно зручна штука.

 До речі, ця система може бути затребувана набагато частіше, ніж ви думали. Наприклад, почавши штурмувати пагорб або круту гору і не доїхавши до вершини, можна спокійно спуститися з неї заднім ходом, не ризикуючи перевернутися через помилкової дії кермом. Ми спробували зупинитися на самій середині підйому в 40%. Як тільки відпускаємо педаль гальма і додаємо газу, Х3 впевнено рушає, навіть не висловивши натяку на пробуксовку, тільки одна електроніка знає, як непросто було зберегти «ауру» легкого старту.

 Інша допоміжна електроніка, присутня на BMW X3, призначена вже для «дорожніх» режимів. Сама «просунута» з них - DSC, сміливо «втручається» в роботу двигуна і гальмівної системи. DSC може зменшувати подачу палива, пригальмовувати колеса - загалом, робити все, щоб уникнути занесення і вже тим більше розвороту. До того ж електроніка може контролювати не тільки сам автомобіль, але і причіп, запобігаючи «складання» автопоїзда при екстреному гальмуванні - для цього передбачений спеціальний режим роботи DSC.

 Вердикт

   Якщо спробувати сформулювати в одній фразі сутність Х3, то «це автомобіль, який їде сам». Електроніка в Х3 настільки злагоджено і ненав'язливо втручається в процес водіння, що дійсно створюється враження, буд-то від водія мало що залежить. Але вся її робота підпорядкована єдиній меті - зробити драйв максимально безпечним.

 BMW X3 - вдала модель, з тих які вірою і правдою служать роками і з якими розлучаються зі сльозами. Як стверджують на BMW, у Х3 зараз практично немає конкурентів. За габаритами Х3 (4,56 м) близька до таких «паркетникам», як Mitsubishi Outlander, Hyundai Santa Fe, Nissan X-Trail, Toyota RAV4 або Land Rover Freelander. По масі (1760 кг) - також. Але всі вони ні за статусом ні по комплектації аналогами не є. Тоді хто ж може зрівнятися з Х3? Позашляховиків з 3,0-3,5-літровими двигунами і близькою комплектації в Україну декілька: Lexus RX300, Mitsubishi Pajero Sport, Toyota Land Cruiser Prado, VW Touareg, та ще мабуть і Nissan Murano. Проте всі вони більші Х3 і мають іншу філософію.

 Спробуємо з іншого боку. Базовий BMW X3 обійдеться в 44429 євро, тоді як BMW X5 з 3,0-літровим двигуном коштує 49800 євро. Розкішний Х3 зі шкіряним салоном, «автоматом», люком і іншим пакетом опцій обійдеться в 67 тис. євро, в акурат ціна Infiniti FX35. Важко не погодитися з маркетологами BMW, конкурентів у Х3 практично немає. Тоді хто ж буде купувати Х3? Це молоді, енергійні, успішні люди. Їх девіз - «життя на 100%», вони любителі активного відпочинку, але основну частину часу їздять у місті. Величезний рамний позашляховик їм не потрібен, оскільки вони воліють активний стиль водіння і не «закомплексовані». І ще одна деталь: Їх стиль - стиль BMW.

  Якщо ви впізнали себе в цьому портреті, тоді вам сюди.

 Деталі. "AUTO-Consulting"


Статьи похожей тематики:

  • Тест-драйв: VW Touareg 4.2. Коли дорога не має значення
  • Тест-драйв: Infiniti FX35 - нев&
  • Тест-драйв: У чому секрет зростання продажів Infiniti FX
  • Українці вже можуть замовити новий BMW ALPINA B3 Bi-Turbo Allrad
  • Audi представила 340-сильну RS 3 Sportback
  • Mini може стати повнопривідним
  • BMW оновила купе 3-серії
  • BMW X5 отримав восьмиступінчастий автомат і 407-сильний мотор
  • Як працює ESP
  • Як працює ESP
  • У наступному році в Україну почнуть продавати 2,5-літровий Nissan X-Trail
  • ТЕСТ-ДРАЙВ: BMW 520 - яскраве підтвердження правильності обраного шляху
  • Чим управляє електроніка в сучасних авто
  • Тест-драйв Mitsubishi Pajero Wagon: четверта генерація
  • Тест-драйв Mitsubishi ASX: Міський кросовер



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.