05-01-2011 | Советы водителям

Уроки економічної їзди. Як заощадити паливо при звичайній їзді

зростання цін на пальне став таким же звичним, як цвітіння каштанів. Ми бурчимо, обурюємося і ... продовжуємо їздити по-старому. А потрібно використовувати теорію, раціональне водіння, а також стежити за технічним станом авто, щоб знизити витрату бензину.
   Трохи теорії
   Кожен автомобіль має певну масу. Щоб розігнати його до деякої заданої швидкості, необхідно затратити енергію. Чим швидше розгін, тим більше її знадобиться. А оскільки енергія зберігається в пальному, то і спалюється його в циліндрах двигуна більше.     При постійній швидкості витрата палива відносно менше, але, так як сила опору повітря пропорційна квадрату швидкості, витрата бензину помітно росте на високих швидкостях. Потрібно враховувати і таку характеристику, як питома ефективна витрата палива. Це кількість пального, необхідне для отримання 1 л. с. на годину. Цей показник досягає найменшого значення (приблизно 180-220 г/л. С. · Год) при 2800-3500 об/хв.

   Переходимо до практики

     Виходячи з теорії, щоб витрачати менше пального, потрібно рідше розганятися, не розкручувати двигун до високих обертів і своєчасно переходити на вищу передачу. Педаль газу необхідно натискати плавно, щоб уникнути збагачення суміші на режимі розгону і якомога рідше користуватися гальмами. Тобто, найбільш економний режим - це рівномірний рух на вищій передачі при невеликих обертах. Його в коробках-«автоматах» реалізує комп'ютер, коли водій вибирає економічний режим. З «механікою» все доведеться робити самостійно, що, на жаль, не завжди можливо.

     Їдемо по місту

     В одному і тому ж місті витрата пального на аналогічних автомобілях у різних водіїв може відрізнятися на 10 - 20%. Якщо ви хочете заощадити паливо, почніть з вибору маршруту. Краще проїхати трохи більшу відстань, але не зупинятися на світлофорах і в пробках. Особливо це допомагає у великих містах. Враховувати потрібно все - час доби, день тижня, сезон, наявність тих чи інших установ в районі.

     Вуличний слалом практично не дає виграшу в часі. Самий раціональний режим - це рух у загальному потоці. Плавно розганяється і вчасно переходите на підвищену передачу. Для автомобілів, оснащених тахометром, краще тримати обороти в межах 2000-3000 об/хв. На рівних ділянках можна їхати і на п'ятій передачі, але при занижених обертах іноді витрата буде вища, ніж на четвертій при тій же швидкості. Якщо тахометра немає - орієнтуйтеся по спідометру, перемикаючись з 1-ї на 2-у при 20-30 км/год, з 2-ї на 3-ю - 40 км/год, з 3-ї на 4-у - 60 км/ч. Іноді можна використовувати перемикання через передачу, наприклад, перша - друга - четверта.

     При уповільненні на інжекторних автомобілях і карбюраторних, оснащених ЕПХХ, використовуйте гальмування двигуном, знімаючи ногу з педалі газу. У цьому випадку в певному діапазоні оборотів (1,5-2 тис. об/хв) електроніка відключає подачу пального. На карбюраторних автомобілях без ЕПХХ економічніше використовувати накат, тобто рух з вимкненою передачею, якщо попереду на світлофорі горить червоний.

     При тривалих зупинках в пробках або на світлофорах можна глушити двигун. Загальний принцип економічної їзди в місті - вибирати максимально рівномірний режим руху, перед перешкодою завчасно припиняти розгін, переходячи на накат або гальмування двигуном.

     Особливості шосе

     Як і в місті, по трасі необхідно рухатися рівномірно, без непотрібних прискорень і уповільнень. Оптимальна швидкість, що дозволяє отримати високу середню швидкість і мінімальний витрата пального - 90-100 км/год. Збільшення її вище 100 км/год призводить до помітного зростання витрати бензину.  

   Якщо ви часто їздите за містом, проведіть експеримент: заправтеся «під пробку» і запишіть показання спідометра (або Обнулите свідчення добового пробігу). На заправці в кінцевому пункті знову заправтеся до максимуму і порахуйте витрату. Наступного разу зміните режим їзди (наприклад, швидкість - не вище 100 км/год) і знову заміряйте витрата. Таким чином, можна обчислити раціональний режим для конкретного маршруту. Якщо потрібно «дотягнути» до заправки - займіть правий ряд і рухайтеся з мінімальною швидкістю на вищій передачі.

     Розганяючись за містом, потрібно якомога швидше вийти на вищу передачу і, відповідно, на «крейсерську» швидкість.

     На довгих спусках використовуйте режим гальмування двигуном, а на карбюраторних машинах без ЕПХХ - накат, але не глушіть мотор! На слизьких дорогах, а також на крутих спусках і в горах накатом не користуйтеся.

     Вплив техніки

     Тільки справний автомобіль може забезпечити мінімальний витрата пального. До збільшення його приводить цілий ряд несправностей в системах живлення, запалювання і шасі автомобіля. Частина потужності (і пального!) Витрачається для забезпечення роботи додаткового обладнання. Наприклад, кондиціонер, що працює на максимальній продуктивності, може збільшити витрату бензину на 1-2 л/100 км. Тому на невеликих швидкостях (до 60 км/год) іноді вигідніше відкрити вікна і не включати кондиціонер.

     Кожна з цих складових вносить свій невеликий внесок. Але якщо в сумі вдасться заощадити всього 10-15%, це якраз і будуть ті 40-50 копійок, на які подорожчав бензин.

     Швидкість і витрата

     З підвищенням швидкості росте і витрата бензину, причому чим вище швидкість, тим більше «апетит».

     Чи варто перемикати передачі?

     У ході експерименту, проведеного на автомобілі Citroеn Grand C4 Picasso, підтвердилися теоретичні положення. До 5-ої передачі включно при швидкості 60 км/год витрата бензину знижувався, а на 6-й при тій же швидкості він виріс. Тому їздити на дуже низьких оборотах недоцільно.


Статьи похожей тематики:

  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • На автосалоні в Женеві бьлі представлені нові Toyota RAV4 і Yaris
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Новий кросовер Audi Q5 з&
  • Більше простору для динаміки: Новий BMW M5 Touring
  • На автосалоні в Парижі Audi представила чотири новинки
  • Nissan представив серійний електромобіль Leaf. Подробиці
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Увага! Мінтранс ввів нові правила надання сервісних послуг
  • Тест-драйв. BMW X3. Автомобіль, який їде сам
  • Тест-драйв: FORD Cargo 1835T - новий флагман у лінійці Ford. Тягач з перспе ...
  • Світова прем&
  • Тест-драйв Toyota Prius: Гібрид в українських реаліях
  • Тест-драйв: Приборкання Mitsubishi Lancer X




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.