Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Советы водителям

Що означають ВАЗівські бренди: "Жигулі", "Самара", "Нива"

Спочатку були "Жигулі"  

 Історія появи цього найменування по, суті, недавня, але, виявляється, неабияк забута не тільки вдячними нащадками, а й самими учасниками подій.    За загальноприйнятою версією, ім'я у тольяттінського автомобіля з'явилося в результаті чи не всесоюзного конкурсу. Нібито в пресі оголосили умови, і полетіли зі всієї країни послання. Всього листів і телеграм набралося близько 30 тисяч. Прискіплива держкомісія відібрала вісім штук, а конструктор А. Чорний запропонував ще одне - "Жигулі". Воно-то і було затверджено урядом.   Однак є й інша думка. Належить воно конструктору Геннадію Ляхову, а надбанням громадськості стало минулого року, після виходу в світ збірки спогадів конструкторів-ветеранів Ваза під поетичним заголовком "Високої думки полум'я". Ось цитата з Геннадія Олексійовича: "Одного разу, десь у середині лютого (1967 року. - А. Ш.), Поляків поставив перед Поспєловим (заступник першого головного конструктора Ваза В. Соловйова. - А. Ш.) завдання - придумати назву для автомобіля, який буде випускатися на новому заводі. Через два дні роботи в бібліотеці НАМИ з матеріалами (журнали, енциклопедії) мною було виставлено на голосування близько восьми назв. До них за пропозицією А. М. Чорного додали "Жигулі". У результаті голосування у двох турах було вибрано назву "Жигулі", яке і було затверджено Поляковим і повідомлено на FIAT. Це було задовго до всіх конкурсів різних журналів ... "

   Як би там не було, але назва "Жигулі" проіснувала недовго. На початку 70-х ВАЗ зі своїми автомобілями вийшов на міжнародний ринок, і ось тут-то трапився казус. Мало того, що для іноземного вуха назва вазовской машини було дуже незвичним. Так відразу в декількох мовах воно мало не дуже-то пристойні співзвуччя. У цьому сенсі особливо відзначився угорську мову, в якому є вислів, що звучить як "щікулі". Переклад абсолютно нецензурний. Таким чином, принаймні на міжнародній арені доля "Жигулів" була вирішена наперед.

   Угорський скриню

   "Людина, що придумала назву" Лада ", існує, - переконаний нинішній головний конструктор автоваза Петро Прусов. - Але його ім'я історії невідомо ..." Адже пройшло всього нічого - 27 років. Саме з 1973 року у "Жигулів" з'явилося найменування для закордонного, так би мовити, користування.

   Завдання було поставлене гранично проста: нова назва має бути звучним, коротким і красивим. Щоб іноземцям сподобалося. Після цілеспрямованого пошуку зупинилися на "Ладі". Очевидці не беруться судити про причини цього вибору. Хтось згадує популярну пісеньку "хмуритися не треба, Лада". Інші проводять аналогію із заводським товарним знаком "Тура", який з'явився на світ мало не одночасно з "Жигулями". Нібито співзвуччя з жіночим ім'ям навело на думку дати останнє автомобілю. Одне точно: нове ім'я відразу всім сподобалося. Але з урочистими хрестинами не поспішали. Перевірити "Ладу" на благозвучність вирішено було з особливим натхненням. На щастя, ніяких накладок виявлено не було. Якщо не вважати, що на угорській мові близьке по звучанню слово позначає "скриня", а хорватському подібне слово позначає "скриня, скринька".

   Сьогодні "Лада", якщо так можна висловитися, головний бренд "автоваза". Це найменування практично витіснило "Жигулі". У всякому разі вазовськіє функціонери, маркетологи - все ті, хто займається просуванням продукції автогіганта на ринку, що не підійшло іноземцям ім'я не вживають.

   Вазовський "сателіт"

   Через десять років історія з первинним вибором невдалого бренду повторилася. Образно висловлюючись, тольяттинців судилося не тільки ще раз наступити на граблі, але й увійти двічі в одну й ту ж воду. На цей раз вазовци промахнулися зі "Супутником" - брендом модельного ряду "восьмого" сімейства. З'ясувалося це дуже швидко - як тільки "вісімку" почали просувати за рубежами нашої Батьківщини.

   "Ми думали, - згадує Прусов, - що слово" супутник "відоме у всьому світі і його розуміють всі. На ділі все вийшло інакше. Виявилось, що ходіння воно не має, а здебільшого люди користуються перекладами. Десь переводили його як "сателіт", а десь ще інакше ... "

   У 1985 році перед керівництвом заводу постало завдання перейменувати "Супутник". Враховуючи досвід минулих років, до роботи відразу ж був притягнутий "Автоекспорт". У Петра Прусова в пам'яті залишилася тільки прізвище одного з його співробітників - Пономарьов. Йому-то і випала честь дати новому для того часу автомобілю ім'я. Після відбору на суд було винесено шість варіантів, але за наполяганням Пономарьова зупинилися на "Самарі". Варто згадати, що в середині вісімдесятих наш обласний центр ще був Куйбишевому, а не Самарою.

   З "Самарою" пов'язана цікава історія. Ім'я "вісімці" з "Супутника" на "Самару" вирішили поміняти остаточно і безповоротно, але за існувала в той час традиції автомобілі з конвеєра сходили в двох виконаннях - для внутрішнього ринку і для міжнародного. Відповідно було два варіанти написання назви: "Самара" і "Samara". Чи варто дивуватися з того факту, що з деяких пір на ділянці, де таблички з назвою встановлювалися на кузов, "Самар" залишалося більше, ніж "Samara": усередині країни машини з написом латиницею і коштували дорожче, і розходилися швидше. Загалом, довелося напис уніфікувати - з конвеєра пішли тільки "Samar" и ".  

 Легенда про "Ниві"

   Назва вазовского позашляховика - одне з найбільш вдалих. Воно звучно і красиво. Його не довелося міняти, підлаштовуючись під іноземців.

   Хто і як придумав цю назву, ніде не описано. Навіть причетні до створення ВАЗ-2121 говорять лише про асоціації, які у них викликає назву "Нива". Неважко здогадатися, що вони пов'язані з хлібними полями і луговими просторами. Але ось у нинішнього головного конструктора автоваза є своя версія появи назви "Нива": "Це абревіатура з перших букв чотирьох імен: двох моїх доньок - Наталії та Ірини та синів першого головного конструктора Ваза В. Соловйова - Вадима (або Володимира) і Андрія. .. "

   Красива легенда, і "Нива" її гідна.

   Бренд "Нива" настільки розкручений, що новий вазовський позашляховик із заводською маркуванням ВАЗ-2123 піде також під ім'ям "Нива". Маркетологи як зразок наводять приклад з "Фольксвагеном Гольфом": вже четвертий раз під цією назвою з'являється новий автомобіль. З цих слів можна зрозуміти, що у "Ниви" ще велике майбутнє, тому як -2123 - лише другий автомобіль під який став популярним у всьому світі брендом.  

 Пальцем в "десятку"

   Кампанію навколо "Лади-110" на АВТОВАЗі називають першою спробою розкручування бренду моделі. Перший млинець трохи вийшов грудкою.  

 Перш за все тому, що цим доводилося займатися тоді, коли у всього "десятого" сімейства не виявилося свого оригінальну назву. Спочатку передбачалося за яку витратили з "Самари" традиції дати "десятці" яке-небудь ім'я. На попередньому етапі було відібрано два варіанти - "Афаліна" і "Посейдон". Однак з якихось причин на комітет зі стратегічного планування - орган, який приймає доленосні рішення, - варіанти за назвою "десятого" сімейства так винесені і не були. Зате з'явилися "Лада-110", "Лада-111", "Лада-112".  

 За словами заступника начальника управління по маркетингу Олександра Бредіхіна, вживання цифр у назвах моделей - справа нерідка. Так, наприклад, надходять виробники "Ауді", "БМВ", "Пежо", які розрізняють свої моделі тільки по номерах. Але абсолютно завжди цифри несуть в собі певну інформацію. Іноді це клас автомобіля, деколи цифрами позначається серія, досить часто - об'єм двигуна і його потужність.  

 Але випадок з тією ж "Ладою-110" особливий. Ці цифри не несуть ніякої інформації. А вийшли вони дуже просто - шляхом усікновення виробничого конструкторського найменування. З має внутрішньозаводське ходіння назви ВАЗ-2110 прибрали тільки цифру "2", що вказує на клас автомобіля, та "ВАЗ" поміняли на бренд "Лада".

   Тепер країна змушена звикати до нового позначення вазовской продукції. Звикання йде не завжди гладко. Коли в Тольятті повернувся герой Сіднея-2000 Олексій Немов, АВТОВАЗ нагородив олімпійського чемпіона автомобілем - новітньою модифікацією "десятки" ВАЗ-21108. Генеральний директор - президент Олексій Миколаїв обмовився і назвав "сто восьму" модель "вісімкою". Справді, досить дивно виходить, що базова модель має нумерацію "110", а її поліпшені модифікації відповідно позначаються як "102", "103", "106", "108".

   Винахідливі дилери

   У закордонних партнерів автоваза немає часу на звикання до нового і незвичайного бренду, їм потрібно думати про продажі. Тому зарубіжні дилери самі вирішують як їм бути - просувати запропонований Тольятті бренд або придумувати щось своє.

   У Греції у автоваза працює одна з найуспішніших дилерських фірм - "Лада Елас". Новинці "Ладі-110" вони заздалегідь придумали нове ім'я - "Лада Лібра" (це знак зодіаку Терези). Під цим найменуванням "десятка" стала розходитися вельми успішно.

   Однак греки мало не позбулися "Лади Лібра". Через деякий час раптом на ринку з'явилася "Лянча Лібра" виробництва концерну "ФІАТ". Мабуть, назва так і витало в повітрі, що відразу два великих виробники звернули на нього свою увагу. (А може, зіграло спорідненість двох автомобільних фірм?) Автомобілі були абсолютно різних класів, але з однаковою назвою на ринку їм місця не було. Так у автоваза з Фиат виникла суперечка. Через те, що греки все-таки зареєстрували свою назву раніше, Фиату нічого не залишалося, як піти на поступку. У написаному латиницею назві в слові "Лібра" вони поміняли одну букву: замість "i" вставили "y". Вимовляється так само, але пишеться інакше.

   Творчий настрій "Лади Елас" на "десятці" не вичерпався. Для "сто третій" модифікації "десятки" вони придумали інше зодіакальне найменування - "Акваріус" ("Водолій").

   Не сказати, щоб практика зарубіжних дилерів придумувати оригінальні імена була повсюдною, але іноді це просо необхідно. Так було у Франції, коли на ринку з'явилися "дев'яносто дев'ята". За кордон вони прийшли з запізненням, на п'ять років відставши від перших "Самар" - "вісімок" і "дев'яток". Щоб у покупців не виникало непотрібних асоціацій з вже застарілими моделями, вирішено було дати "99-й" своє ім'я. І з'явилася "Лада Сагона", що взяла в якості імені назва популярного курортного містечка. Хід спрацював.

   Можливо, знахідки західних партнерів автогіганта стануть в нагоді і на батьківщині "десятки". Не виключено, що після глибокої модернізації або рістайлінга "Лади-110" (а плани по удосконаленню цього автомобіля вже є) доведеться подумати і про новий імені для машини. Ось тоді-то і можна буде згадати про зодіакальному напрямку.

   "Калина" - остання імпровізація

   Як запевняють в управлінні маркетингу автоваза, на найближчі 5-7 років з брендами все ясно. Всі заплановані до випуску найближчим часом модельні ряди і моделі іменами вже обзавелися. Мова йде насамперед про машини сімейства "Калина". Своїм симпатичним ім'ям ВАЗ-2118 зобов'язаний дизайнерам, придавшим цьому автомобілю сучасні форми. Завдяки такому збігу обставин вдалося уникнути тієї промашки, що трапилася з "десяткою", і вже зараз в головах потенційних споживачів міцно осіло це красива назва, що викликає безліч приємних асоціацій.

   Пауза в творчому процесі придумування назв буде вельми до речі для становлення недавно створеного управління по маркетингу. Адже саме цьому управлінню належить народжувати пропозиції по іменах для нових моделей "Лад". Час творчих імпровізацій, коли назви майбутніх автомобілів з'являлися спонтанно, стало вже історією.


Статьи похожей тематики:

  • З 1 листопада всі випускаються в Тольятті авто будуть називатися ЛАДА
  • У 2004 році ВАЗ-21093 і 21099 можуть покинути вазовський конвеєр
  • "Вісімка" повернеться на конвеєр
  • Звідки беруться назви автомобілів
  • АвтоВАЗ через тиждень припинить випуск "Жигулів" 9-ї моделі
  • У бренда "Volga" буде велике майбутнє
  • ВАЗ-2110 почали комплектувати новими задніми ліхтарями
  • Хто очолить збут АвтоВАЗу
  • АвтоВАЗ знову почне випуск ВАЗ-2108
  • Близько 100 жінок взяли участь у парних гонках Лада-Леді-2005
  • Оператори ринку не в захваті від імені Priora
  • Для нової "бюджетної" LADA 2190 придумали 36 429 імен
  • ВАЗ провів тест-драйв перспективних моделей
  • У Рязані бойова машина десанту роздавила гусеницями "Ладу"
  • У Єгипті відкривається нове підприємство з випуску автомобілів LADA



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.