Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Советы водителям

Як якісно зробити шумоізоляцію

Коли в машині шумно, хтось просто робить музику голосніше, але ми підемо іншим шляхом - зробимо машину тихою. Сам процес описувати не будемо - все одно «чайнику» за нього краще не братися, а досвідчений обійдеться і без підказок. Тим більше машини бувають різні ... Ми пройдемося за матеріалами. Хімія, фізика

   Шумоізоляцію кладуть у кілька шарів. Першими йдуть вибродемпфирующих матеріали, що гасять звук від тремтячих кузовних панелей. З цим завданням чудово справляється бітум, тому більша частина вибродемпфирующих матеріалів виготовлена на його основі. Асфальт недорогий, але в нього два недоліки: важкуватий, а при використанні вимагає розігріву (інакше важко обробляти нерівні поверхні). Матеріали на полімерній основі те ж саме: тяжкі, коливання гасять посередньо, а клеїти на нерівну поверхню - тортури. Заощадити вийде тільки в гладких місцях: на стелі, кришці багажника, капоті.

     Полегшити непросту долю любителів тиші може матеріал на бутілкаучукової основі, він самий еластичний і зручний в роботі. Багато хто тільки ним і користуються, кладуть у кілька шарів. Коштує такий матеріал, звичайно, дорожче. Якщо не дуже шкода грошей, має сенс доплатити за захисну плівку, яка буває вологостійкої і не дуже. Найнадійніший варіант з алюмінієвою фольгою.

     Звукопоглинальні матеріали роблять з поролону (пінополіуретану, ППУ) і з пінополіетилену (ППЕ). Їх наносять поверх вибродемпфирующих шару. Поролон, якому належить контактувати з вологою або з агресивним середовищем (наприклад, в багажнику і під капотом), покритий захисною плівкою. Оскільки матеріал відмінно мнеться, він незамінний у важкодоступних чи рельєфних місцях. ППЕ відмінний теплоізолятор, а вологу взагалі не пропускає. Ось його і кладуть на підлогу. Здібності звукопоглотителей сильно залежать від частоти коливань. Один добре спрацьовує на низьких частотах, інший - на високих. Вибір залежить від того, що докучає більше: гул або завивання.

       Економіка, маркетинг ...

     Гравців на ринку автомобільної шумоізоляції небагато. Імпорт, головним чином з США та Скандинавії, дуже дорогий, але за якістю порівняємо з російським. Очевидно, що на масовий попит «варягам» можна не розраховувати. Найпопулярніші матеріали - «Стандартпласт» з Іванова і «Нойсбастер» з Тольятті.

     Для вибродемпфирующих матеріалів головне - здатність до гасіння коливань (коефіцієнт механічних втрат). Чим вище коефіцієнт, тим тихіше в машині. Товщина матеріалу і питома вага допоможуть вибрати найефективніший. Адгезія дає уявлення про те, наскільки важко відірвати прилиплу до металу ізоляцію, вимірюється в ньютонах на см2.

     Лінійка матеріалів «Нойсбастер» (особливо прокладкових матеріалів) багатшими, ніж у «Стандартпласт», вони чудово приклеюються, працювати з такими зручніше і простіше. Зате іванівська продукція дешевше. Втім, той, хто звернеться до фахівців, великої різниці в ціні не відчує. «Нойсбастер» виробляє чотири родини вибродемпфирующих матеріалів. Перший різновид - бітумно-полімерний Isolermat (ISO-3, ISO-7 і LTS-5). Цифра в назві означає питома вага (кг/м 2). LTS покритий плівкою з целюлози. Сімейство Damping Faced (DF) - це фольгований Isolermat. Матеріали Damping Front Faced (DFF) виготовлені з бітумно-полімерної мастики: вона трохи легше, ніж в ISO і DF, і краще гасить коливання. Добавка AL в кінці позначення говорить про наявність алюмінієвого покриття. Найефективніший матеріал - Vibro Damper VD-13. Тільки не треба лякатися: 13 - це не вага (тут «Нойсбастер» відступив від правил позначення). Ціни - від 730 до 1600 руб./кв.м.

     У «Стандартпласт» два види вибродемпфирующих матеріалів: «Вібропласт» і «Візомат». Покритий алюмінієвою фольгою «Вібропласт» виконаний на бутілкаучукової основі. За товщиною і ефективності він близький до тольяттинском DF-3AL, але втричі дешевше (350 руб. Проти 1020 руб.). Фольговані «Візомат» марок М3 і МП - самі «тихі» з івановських.

     Сімейство звукопоглинальних матеріалів з Тольятті називається Acoustic Adsorber (AA) - це поролон, покритий вологостійкою поліестерової плівкою. Приставка S говорить про те, що поролон без плівки. «Нойсбастер» випускає і комбіновані матеріали (AAD) - поролон з вибродемпфирующим шаром VD-13. Такий собі варіант для ледаря. А якщо купувати все окремо, то на кожному квадратному метрі AAD-12, 5 можна заощадити 100 руб.  

   «Стандартпласт» випускає два сімейства звукопоглинальних матеріалів: з пінополіетилену, вони зазвичай кладуться на підлогу («Ізолон ППЕ» і самоклеючий Сплен) і з поролону («Ізолон», «Пролін», «Бітопласт»). «Пролін» звичайнісінький самоклеючий поролон без захисного покриття, добре гасить високочастотні звуки. «Ізотон ЛМ» - поролон з лавсановій плівкою, а «Ізотон В" - з плівкою з ПВХ. Перший добре гасить низькі і високі частоти, другий - середні. «Бітопласт» - це просочений бітумом поролон, використовується як прокладочний матеріал.

     Загалом, нудьгувати біля прилавка не доведеться. Найпростіше купити готовий комплект. Наприклад, «Нойсбастер» для «сімки» коштує 5370 руб., «Стандартпласт» - 3200 руб. Коробки укомплектовані вібро-і шумоізоляційні прокладними матеріалами для підлоги, стелі, дверей, підкапотного простору та багажника. І, звичайно, докладною інструкцією. А там обіцяно, що «Стандартпласт» знизить шум в салоні на 3 дБА (приблизно на 45% шуму і 25% звукового тиску). Ну що, є про що подумати ...


Статьи похожей тематики:

  • Звукоізоляція на "Самарі"
  • Дрібні ДТП скоро можна буде оформити без участі ДАІ
  • На Toyota діє акційна пропозиція за шумоізоляції
  • Авто на підприємстві: Купівля, оренда, перевірка, ДТП, страхування, нюанси ...
  • Great Wall має намір розпочати виробництво більш дорогих автомобілів
  • Два способи тонування скла авто
  • Volvo представила принципово нову концепцію електромобіля
  • ВАЗ буде знижувати собівартість
  • На Столичному Автошоу Mobil1 показав гоночний Vodafone McLaren Mercedes MP4 ...
  • Тест-драйв: Chevrolet Aveo-I vs Aveo-II. Хто на новенького?
  • Зробили автомобіль з 1000 к.с. на 1 т. ваги
  • Як поставити додаткові стоп-сигнали
  • Bosch почала виробництво заслінки з композитних матеріалів
  • Новинка від Sony - магнітола MEX - 5DI.
  • Потенційні покупці Lada, хто вони сьогодні?



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.