Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Советы водителям

Де краще заправлятися. Тест палива на київських заправках

У нашому форумі автомобілісти часто скаржаться на якість пального, яке їм заливають на АЗС. Найчастіше на паливо «списують» багато неполадки, що відбуваються в автомобілі. «Грішать» цим і автомеханіки. Ледь що - причина у низькій якості палива. На це можна списати все що завгодно, у тому числі і свою некомпетентність.
 У лютому «Інститут потребітельськіх експертиз» провів тест бензину АІ-95 на окремих АЗС м. Києва. Результатами лабораторних досліджень вони поділилися і з нами. Про те, що заливали під виглядом 95-го бензину читайте в цьому репортажі.   «Інститут потребітельськіх експертиз» обрав оригінальну методику для відбору зразків палива, щоб не викликати підозри у працівників АЗС. Суть її в наступному:

   1. Заливали 5 літрів в 10 літрову каністру: по-перше щоб уникнути розпліскування, по друге щоб знизити вплив випадкових факторів на результати вимірів.

 2. Спосіб відбору зразків палива проводиться в суворій відповідності до ГОСТу вимагає відбору проб у скляну тару. Але ми цього не стали робити з наступних причин - адже подібний спосіб відбору 100% видавав би в нас незалежну контролюючу структуру і дуже ймовірно, що нам замість 5 оплачених літрів залили б злегка побільше. Крім цього, за словами співробітників випробувальної лабораторії нафтопродуктів Інституту біоорганічної хімії та нафтохімії, короткострокове зберігання автомобільного палива в металевих каністрах спеціально призначених для подібних цілей ніяк не позначиться на параметрах палива. Скрупульозне дотримання вимог ГОСТу було, безумовно, необхідно в тому випадку, якщо кінцевою метою перевірок було залучення до адміністративної відповідальності продавців палива. Ну а нашою метою є надання необхідної інформації для винесення читачами самостійного рішення з даного питання.

   3. Відбір палива проводився у м. Києві з банальної причини - середня кількість транспорту на одного жителя тут, мабуть, найбільше в Україну. Але надалі проби будуть відбиратися і в інших найбільших регіонах України та по самим жвавим трасах.

 4. Почали з 95-го, тому що на ньому їздить більшість іномарок, яким ремонт ДВС через заправки неякісного палива може обійтися ну дуже не дешево. Надалі обстежений буде весь спектр автомобільних палив від дизельного до 98.

 5. Відбирали (і будемо відбирати) паливо на великих мережевих АЗС тому що: заправитися на власній АЗС колгоспу «Світлий шлях» більшість автовласників може змусити тільки крайня необхідність. Крім цього поодинокі заправки цікаві дуже обмеженому колу людей, а дослідження мережевих АЗС дозволяє зробити висновки корисні для набагато більшої кількості автовласників (наприклад, найбільша українська мережа АЗС під брендом ТНК налічує близько 1000 заправок).

 Дослідження проводилися фахівцями профільної лабораторії інституту біоорганічної хімії та нафтохімії НАН України акредитованої на незалежність і технічну компетентність у системі Національної системи акредитації України. Для довідки; у фахівців цієї ж лабораторії профільні дослідження замовляє Бюро Верітас.

Досліджувані АЗС

 1. UP - вул. Братиславська, 48;
 2. Укртатнафта - Залізничне шосе, 1-а;
   3. ОККО - Чоколівський б-р, 42;
     4. Кло (джобер ТНК) - вул. Велика Окружна, 2;
   5. УБ ІНВЕСТ (джобер ТНК) - вул. Петропавлівська, 22;
   6. Лукойл - вул. Велика Васильківська, 139-а;
   7. Нафтогаз - Екойл - пр-т Перемоги, 11-б;
   8. Ойкос (джобер ТНК) - б-р Перова, 27;
   9. Кло (джобер ТНК) - Глибочицька, 53;

      Досліджувані параметри.

   Всі граничні норми бралися з ДСТУ 4063-2001

    Точність наливу

   Недолив у мілілітрах у всіх досліджуваних АЗС не перевищив 5-10 мл. на 5 літрів купленого палива. Це досить непоганий показник.

            Октанове число.

Досліджувався по моторному методу. Через більш жорстких умов дослідження ця величина завжди менше, ніж величина аналогічної цифірі отриманої по дослідницькому методу - в середньому на 10 одиниць. У бензину А-76 октанове число дослідним методом не вимірюють, у А-80 за дослідним методом = 80, по моторному -76, для всіх інших марок відповідність - моторний метод дає показник на близько 10 одиниць менше, ніж дослідницький.

 Зниження октанового числа призводить до небажаної передчасного самостійного згорянні бензину в камері згоряння. При цьому падає потужність двигуна, з'являється детонація, можуть застукали «пальці», зростає димність (паливо гірше згоряє). У результаті «горять» клапана і «летять» кільця.

У результаті випробувань всім «піддослідним» вдалося зберегти обличчя - жодна АЗС не показала результат нижче обіцяного. Правда деякі трималися з останніх сил - UP і Нафтогаз-Екойл (результат за моторним методом 85 одиниць, що відповідає рівно 95 одиницям у позначенні бензину), але витримали його все гідно. А ОККО примудрилося показати рекордний результат (86,3 моторний метод-96,3 дослідний, тобто запас якості склав 1, 3 одиниці) правда, при цьому і вміст свинцю у неї виявилося найвище.

  Фракційний склад.

Бензин має складний хімічний склад. У нього входять відразу кілька різних (за складом) фракцій мають різну температуру кипіння. Велика кількість легкокипящих фракцій забезпечує максимально повне випаровування бензину в камері згоряння до моменту його підпалу іскрою (в момент іскроутворення бензин в камері згоряння в ідеальному випадку повинен знаходитися виключно в газоподібному стані). Крім фракційного складу на це впливає ще й ступінь нагріву палива відбувається в процесі його стиснення. При досить високому ступені стиснення і відповідно високий ступінь нагріву можливо самозаймання палива. У принципі, в дизельних двигунах подібний спосіб займання це норма, в бензинових ж, передчасна згоряння призводить до перелічених вище проблем. Занадто великий вміст низькокиплячих фракцій призводить до появи парових пробок у паливній системі і збільшеним втрат на випаровування. Занадто великий вміст висококиплячих фракцій, також призводить до появи ряду проблем у роботі ДВС. У першу чергу це падіння потужності ДВС з-за неповного згоряння палива, утрудняється пуск двигуна і підвищується димність. Крім цього через попадання невигорілої залишків палива в масляну систему збільшується знос ДВС. Ці проблеми стають ще помітнішими для двигунів зі зниженою компресією (за будь-якої причини. Це можуть бути як б/у іномарки, так і ЗАЗи, ВАЗи, ГАЗи).

 Деякий випадання з формальних вимог ДСТУ по мінімальній температурі початку перегонки зазначено на АЗС УБ Інвест (28 замість 30), але оскільки в зимовий період часу ДСТУ цей показник не нормується взагалі, то загальний вердикт за цим показником для всіх АЗС - «все в нормі ». Полегшений фракційний склад (50% фракцій переганяються до температури в 99С у ОККО). У результаті полегшуються зимові пуски, але можливі підвищені втрати на випаровуваність бензину. Максимально високу температуру перегонки продемонстрував бензин, взятий на АЗС UP - 115C. Всі інші проби виявилися з невеликими разбросами в межах 102-108С, що як не можна краще відображає прагнення власників НПЗ забезпечити належні пускові властивості свого бензину при розумному розмірі втрат його на випаровування і як можна менший ризик виникнення парових пробок в паливних системах автомобілів.

    Вміст сірки.

Сірка, що входить до складу автомобільного палива, при згорянні останнього з'єднується з киснем повітря (окислюється). Виниклі оксиди сірки з водяними парами утворюють сірчану кислоту, а це не краще середовище для металевих деталей двигуна.

(Довідка. Це є однією з причин, по якій автомобільні масла роблять з деяким лужним запасом).

Крім деталей двигуна кислота руйнує всі металеві поверхні системи випуску відпрацьованих газів і псує каталізатори. Зрештою, все це потрапляє в атмосферу. Відповідно до ДСТУ 4063-2001 в автомобільному бензині сірки не повинно бути більше 0,05%, але по 2008-й рік тимчасово допускається і вдвічі більший вміст для бензинів вироблених з високосірчистої нафти. Загальний принцип оцінки «чим менше, тим краще». З великими відривом від інших АЗС з показниками рівними нулю (ого!) лідирують АЗС Ойкос і Нафтогаз-Екойл. Найбільше сірки в бензині виявилося в АЗС Лукойл (60% ГДК (гранично допустимої концентрації)). Всі інші міцні середнячки (20-40% ГДК). Взагалі з ГДК не вилетів ніхто.

  Вміст свинцю.    Через перевищення його концентрації в бензині, зростає токсичність відпрацьованих газів, збільшуються відкладення на свічках і клапанах, «летять» каталізатори. Цьому показнику теж як не можна краще відповідає фраза «чим менше, тим краще». До п'ятірки лідерів за цим показником увійшли джобери ТНК: Ойкос - 1 місце (у 13 разів менше ГДК); дві заправки КЛО -3,4 місця; УБ Інвест - 5 місце.

                  Сервіс:

   Під час свого рейду експерти «Інституту споживчих експертиз» оцінювали і загальний рівень сервісу на АЗС. Критерії, якими вони керувалися для оцінки персоналу, для нас залишилися «загадкою» та й оцінкою це важко назвати (Прим. Ред.), Але все ж таки наведемо тут їх думку.

 ОККО - персонал 5 балів, є пилосос, підкачка шин, є магазинчик з автотоварами, недоліки - платний туалет (позначається близька прихильність радіо ринку), відсутність миття.

 Нафтогаз - Екойл - персонал 5 балів, телефон-автомат, банкомат (в інших не виявили), є мийка, великий магазин, туалет, підкачка шин, зручний під'їзд (з проспекту Перемоги та вул. Борщагівській).

 УБ ІНВЕСТ - персонал 5 балів, телефон-автомат, мийка, обмін валют, туалет, підкачка шин, пилосос, недоліки - не працює магазин та кафе (у стадії будівництва);

 Укртатнафта - персонал 5 балів, магазин, кафе, телефон-автомат, автоматична мийка, підкачка шин, пилосос, туалет;

 Лукойл - персонал 5 балів, є магазин, телефон-автомат, пилосос, підкачка шин, немає туалету;

 Ойкос - найшвидший персонал, є магазин, телефон-автомат, недоліки - відсутність підкачки шин, мийки, пилососа і туалету;

 UP - персонал 5 балів, є магазин, туалет, пилосос, підкачка шин, немає телефону і кафе;

 КЛО - персонал 5 балів, повний фарш;

      Висновки:

Ситуація з найбільш популярним у столиці 95-м бензином не може не радувати. ВСІ великі гравці на ринку роздрібного продажу бензину по 95 бензину показали гідний результат з досліджуваних параметрах. Деякі станції грішать невеликим недоливу, але він все ж таки знаходиться в межах похибки роздаткового автомата, та до того ж компенсується європейським рівнем сервісу. Відзначимо, що автолюбителі можуть бути спокійні, в лютому на досліджуваних АЗС якість палива повністю відповідало всім нормам і було абсолютно нейтрально по відношенню до їхніх автомобілів. Якщо ви регулярно заправлялися на вказаних АЗС, а автомеханік якусь неполадку «списав» на якість палива, можете сміливо з ним попращаться.

 За змістом сірки в бензині всі уклалися в норми, але теж є лідери і аутсайдери - наприклад, у Ойкос і Нафтогаз - Екойл рівень сірки дорівнює нулю, а ось у Лукойлу - вже 60 відсотків гранично допустимої концентрації. Об'еясняется це різною технологією виробництва бензину.

 У цілому, звичайно, столиця - це не показник для України. Тут гостра конкуренція, близькість «перевіряючого» начальства, та й звернутися «в разі чого» є куди. А ось яка ситуація регіонах, і особливо на трасах, де всі заправляються «транзитом»? Адже не секрет, що для місцевих «шейхів» поняття власного прибутку - це єдиний критерій якості. Тому «Інститут споживчих експертиз» і його програма незалежного моніторингу якості на заправках - це постійно діючий проект, робота якого буде поширюватися на всі без винятку регіони України.

  Дуже важлива вставка.

 «Бензини можуть бути піддані контролю за набагато більшій кількості параметрів, ніж це зробили ми. Але зі всього різноманіття досліджень ми відібрали ті, результати яких на нашу думку, можуть бути найбільш інформативні для кінцевого споживача. А оскільки досконалості, як відомо, меж немає на наступних етапах, ми постараємося зробити ще більш очевидними деякі важливі характеристики бензину ».

   

АЗС

   

Октанове число (моторний метод)

   

Фракційний склад (50% переганяется при температурі С не вище)

   

Масова частка сірки,%, не більше

   

Концентрація свинцю, грам на 1 дм. Куб бензину, не більше

     

UP    

85.0    

115    

0,02    

*      

Укртатнафта    

86.1    

103    

0,01    

0,0036      

ОККО    

86.3    

99    

0,01    

0,006      

ТНК (КЛО)    

85.3    

107    

0,02    

0,0025      

ТНК (УБ ІНВЕСТ)    

85.2    

103    

0,01    

0, 0028      

Лукойл    

86.1    

102    

0,03    

0,0045      

Нафтогаз - Екойл    

85.0    

101    

0    

0,0045      

ТНК (Окос)    

85.1    

106    

0    

0,001      

ТНК (КЛО)    

85.2    

108    

0,01    

0,0016      

Норма по ДСТУ 4063-2001    

85    

120    

0, 05    

0,013  



Статьи похожей тематики:

  • Що нам заливають на заправках. Тест бензину АІ-95 на київських АЗС.
  • Як ми перевіряли якість 92-го бензину на київських АЗС
  • Тест: Що нам заливають на заправках під виглядом А-92
  • Тест палива на АЗС. Що нам заливають під виглядом солярки
  • Тест солярки на київських АЗС
  • У Англії з&
  • У Росії відмовилися від заборони бензину АІ-92
  • Вчені створили бензо-дизельний двигун
  • Американські вчені створили рецепт двигуна майбутнього
  • За бензин платить Toyota. Кожен покупець Toyota Camry отримує 1000 літрів б ...
  • Бензиновий двигуни можна зробити економічніше на третину
  • BMW серійно випускатиме водневі авто
  • З перших днів літа на київських заправках дорожчає 95-й бензин
  • Чи потрібно прогрівати двигун взимку перед стартом
  • Дизелі Volkswagen пройшли випробування українським паливом



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.