05-01-2011 | Шины, диски, колеса
Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку Огляд літніх шин. Що нового на ринку Зимові шини. Огляд новинок сезону Тривалий тест зимових шин Nokian Hakkapeliitta R SUV Nokian представила 7-е покоління шипованих шин Hakkapeliitta Зимові шини подорожчали на 10-20% Зимові імпортні шини. Які моделі є на ринку Український ринок шин чекають нелегкі часи, але попит на літні шини істотно ... Як правильно підібрати, зберігати та експлуатувати шини. Рекомендації Nokia ... Як треба їздити взимку. Поради фахівця Шинний концерн Nokian Tyres виходить на ринок України «Трейд Лайн» презентувала нову лінійку зимових шин У що взути позашляховик взимку В Україні оголошено штормове попередження. Огляд новинок зимових шин Нова шина Fulda EcoControl забезпечить великий пробіг і знижує витрату пали ...
Винайдено засіб для безпеки автоводіння взимку
Фахівці ж радять міняти шини, як тільки температура повітря перестає підійматися вище плюс 3 градусів. Які зимові шини краще?
Новинки сезону
Серед новинок цього сезону експерти відзначають зимові покришки Michelin Pilot Alpin, Maxi Ice і Ivalo12. Однак малюнок протектора перший створений для руху по льоду та сухого зимового покриттю, тобто за очищеним від снігу дорогах, які найчастіше зустрічаються у великих містах. Другі призначені "для суворих зимових умов" і ефективні на засніжених дорогах. А треті годяться тільки під шипи.
- Michelin використовує в цьому році новий підхід до конструкції шини - систему PAX. У шину як би вставлена ще одна шина - гнучка проставка з еластомеру, яка бере на себе навантаження і керованість, коли основна шина отримує прокол або втрачає тиск з яких-небудь інших причин. На таких спущених покришках, не втрачаючи контроль над автомобілем, можна проїхати 200 км зі швидкістю до 80 км/ч. Але потрібні спеціальні диски.
Pirelli почала експансію на ринок СНД, пропонуючи зимові шини SnowStorm (ними тепер комплектують BMW 5-ої серії), шиповану "гуму" Pirelli Carving (для бізнес-седанів і позашляховиків люкс-класу - визнана шведськими експертами найтихішою з шипованих покришок) і Snowcontrol і Scorpion Ice & Snow (для інших позашляховиків). За даними компанії, в них застосовується нова - так звана інтелектуальна - гумова суміш, яка змінює жорсткість покришки в залежності від температури навколишнього середовища. Однак такі шини хороші на будь-яких дорогах, крім занесених снігом.
Фінська Nokian випустила четверте покоління самої популярної у нас моделі Hakkapeliitta, а Bridgestone розробила "віагру для шин" - нову технологію відновлення зчіпних якостей покришок на мокрій і засніженій дорозі і на льоду в міру того, як шини зношуються (зазвичай вони втрачають від цього свої властивості). За даними американського видання для споживачів Consumer Reports, "віагру" у гумі мають шини Turanza LS-H, Potenza RE950 і Potenza S-03 Pole Position (для високошвидкісних машин).
У шипованія покришок у цьому сезоні використовують нові шипи, "перешийок" і вставка у яких квадратні. Сумарна площа таких шипів, за даними фахівців, майже в 1.5 рази перевищує площу звичайних.
- Більшість виробників тепер вказують на шинах індекс навантаження (у вигляді числа) і індекс швидкості (буквою). З літерою J не можна експлуатувати шину вище 100 км/год, з P - вище 150, c Q - 160, з R - 170, з S - 180, з T - 190, а з H - 210 км/ч. Крім того, шини з маркуванням Т і Н позиціонуються як покришки для машин малого та середнього класів, з V (240 км/год) - в основному для престижних автомобілів.
Сьогоднішній маркетинг шин, повідомляє Consumer Reports, нерідко має особливості: шини спортивні і класу touring (туризм) підносять як шини з найвищими характеристиками, їх радять ставити всім. Однак власні випробування, проведені Consumer Reports, показали, що такі шини мають високі властивості лише на чистих і хороших дорогах, але часто марні на снігу і льоду. Не слід на свій смак змінювати запропоновані заводом розміри, тип, індекси шин, це не взуття, яка може бути модною, але не практичною, попереджають фахівці.
Що вважати за краще
- Залишити всесезонні або "перевзутися" в зимові шини, залежить від того, наскільки інтенсивними будуть поїздки взимку і по яких дорогах доведеться їздити. Від того ж залежить, шипувати покришки чи ні. Шиповані потрібні при їзді в погоду з частими відлигами і заморозками, на погано очищаються дорогах, укоченому снігу. Для городян, що їздять на машинах в основному на роботу, достатньо звичайних зимових. "Всесезонка" цілком підходить для тажних регіонів.
Покришки з європейським малюнком (дрібним, "дощовим") призначені для температур, близьких до нуля, і малосніжних зим. Тут фахівці відзначають шини Goodyear Medeo, Barum Polaris, Snowqueen. Скандинавський малюнок (велика кількість прямокутних і ромбовидних нарізок) краще всього підходить для їзди по глибокому або пухкому снігу (Nokian Hakkapeliitta Q, Goodyear UG500, Bridgestone W17, Fulda Montero, Uniroyal MS +55). Для кращого зчеплення шин з "шугою" ("каша" зі снігу, води і грязі) годяться покришки з асиметричним малюнком, при цьому внутрішня сторона у них повинна бути сильно порізаною, а зовнішня - масивною і жорсткою.
Шипи-зброю умілих
При їзді "на шипах" необхідно пам'ятати, що при різкому гальмуванні на асфальті вони можуть зіграти роль ковзанів, призвести до заносу автомобіля і збільшують гальмівний шлях на третину. На обмерзлих ділянках гальмування на шипах буде набагато коротше, ніж у автомобіля на звичайній "гумі". (Тому знак "Ш" на задньому склі обов'язковий.) Шиповані покришки потребують зовсім іншої манери їзди: старт стає більш динамічним, ніж в оточуючих, а маневрування створює ілюзію абсолютної стійкості. Проте після "зриву" "зловити" машину буде складно. Поставивши шиповані покришки, перші кілька днів слід "накочувати" шипи на швидкості не більше 60 км/ч.
Серед новинок цього сезону експерти відзначають зимові покришки Michelin Pilot Alpin, Maxi Ice і Ivalo12. Однак малюнок протектора перший створений для руху по льоду та сухого зимового покриттю, тобто за очищеним від снігу дорогах, які найчастіше зустрічаються у великих містах. Другі призначені "для суворих зимових умов" і ефективні на засніжених дорогах. А треті годяться тільки під шипи.
- Michelin використовує в цьому році новий підхід до конструкції шини - систему PAX. У шину як би вставлена ще одна шина - гнучка проставка з еластомеру, яка бере на себе навантаження і керованість, коли основна шина отримує прокол або втрачає тиск з яких-небудь інших причин. На таких спущених покришках, не втрачаючи контроль над автомобілем, можна проїхати 200 км зі швидкістю до 80 км/ч. Але потрібні спеціальні диски.
Pirelli почала експансію на ринок СНД, пропонуючи зимові шини SnowStorm (ними тепер комплектують BMW 5-ої серії), шиповану "гуму" Pirelli Carving (для бізнес-седанів і позашляховиків люкс-класу - визнана шведськими експертами найтихішою з шипованих покришок) і Snowcontrol і Scorpion Ice & Snow (для інших позашляховиків). За даними компанії, в них застосовується нова - так звана інтелектуальна - гумова суміш, яка змінює жорсткість покришки в залежності від температури навколишнього середовища. Однак такі шини хороші на будь-яких дорогах, крім занесених снігом.
Фінська Nokian випустила четверте покоління самої популярної у нас моделі Hakkapeliitta, а Bridgestone розробила "віагру для шин" - нову технологію відновлення зчіпних якостей покришок на мокрій і засніженій дорозі і на льоду в міру того, як шини зношуються (зазвичай вони втрачають від цього свої властивості). За даними американського видання для споживачів Consumer Reports, "віагру" у гумі мають шини Turanza LS-H, Potenza RE950 і Potenza S-03 Pole Position (для високошвидкісних машин).
У шипованія покришок у цьому сезоні використовують нові шипи, "перешийок" і вставка у яких квадратні. Сумарна площа таких шипів, за даними фахівців, майже в 1.5 рази перевищує площу звичайних.
- Більшість виробників тепер вказують на шинах індекс навантаження (у вигляді числа) і індекс швидкості (буквою). З літерою J не можна експлуатувати шину вище 100 км/год, з P - вище 150, c Q - 160, з R - 170, з S - 180, з T - 190, а з H - 210 км/ч. Крім того, шини з маркуванням Т і Н позиціонуються як покришки для машин малого та середнього класів, з V (240 км/год) - в основному для престижних автомобілів.
Сьогоднішній маркетинг шин, повідомляє Consumer Reports, нерідко має особливості: шини спортивні і класу touring (туризм) підносять як шини з найвищими характеристиками, їх радять ставити всім. Однак власні випробування, проведені Consumer Reports, показали, що такі шини мають високі властивості лише на чистих і хороших дорогах, але часто марні на снігу і льоду. Не слід на свій смак змінювати запропоновані заводом розміри, тип, індекси шин, це не взуття, яка може бути модною, але не практичною, попереджають фахівці.
Що вважати за краще
- Залишити всесезонні або "перевзутися" в зимові шини, залежить від того, наскільки інтенсивними будуть поїздки взимку і по яких дорогах доведеться їздити. Від того ж залежить, шипувати покришки чи ні. Шиповані потрібні при їзді в погоду з частими відлигами і заморозками, на погано очищаються дорогах, укоченому снігу. Для городян, що їздять на машинах в основному на роботу, достатньо звичайних зимових. "Всесезонка" цілком підходить для тажних регіонів.
Покришки з європейським малюнком (дрібним, "дощовим") призначені для температур, близьких до нуля, і малосніжних зим. Тут фахівці відзначають шини Goodyear Medeo, Barum Polaris, Snowqueen. Скандинавський малюнок (велика кількість прямокутних і ромбовидних нарізок) краще всього підходить для їзди по глибокому або пухкому снігу (Nokian Hakkapeliitta Q, Goodyear UG500, Bridgestone W17, Fulda Montero, Uniroyal MS +55). Для кращого зчеплення шин з "шугою" ("каша" зі снігу, води і грязі) годяться покришки з асиметричним малюнком, при цьому внутрішня сторона у них повинна бути сильно порізаною, а зовнішня - масивною і жорсткою.
Шипи-зброю умілих
При їзді "на шипах" необхідно пам'ятати, що при різкому гальмуванні на асфальті вони можуть зіграти роль ковзанів, призвести до заносу автомобіля і збільшують гальмівний шлях на третину. На обмерзлих ділянках гальмування на шипах буде набагато коротше, ніж у автомобіля на звичайній "гумі". (Тому знак "Ш" на задньому склі обов'язковий.) Шиповані покришки потребують зовсім іншої манери їзди: старт стає більш динамічним, ніж в оточуючих, а маневрування створює ілюзію абсолютної стійкості. Проте після "зриву" "зловити" машину буде складно. Поставивши шиповані покришки, перші кілька днів слід "накочувати" шипи на швидкості не більше 60 км/ч.