Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Шины, диски, колеса

Як доїхати до шиномонтажу. Огляд засобів по вулканізації

Прокол колеса - річ на наших дорогах, на жаль, не рідкісна. Що робити в такій ситуації, коли до найближчого шиномонтажа не один десяток кілометрів і немає «запаски»? Неприємність цю можна запобігти, але можна і перемогти, маючи в багажнику спеціальні засоби.          Зберегти рухливість автомобіля у випадку проколу, часткового розриву покришки, її пошкодження або збройного нападу - завдання спеціальних засобів захисту, арсенал яких досить широкий. Їх можна розділити на три групи.     До першої відносяться різного роду профілактичні засоби, що дозволяють постійно контролювати стан шин, тиск повітря в них і здатні сигналізувати про найменші зміни параметрів колеса. У другу групу можна включити хімічні засоби, що забезпечують «життєздатність» покришки в разі проколу або невеликого порізу - ремонтні аерозолі, «антіпроколи» ... Третя група - механічні засоби, що є частиною конструкції колеса. З їх допомогою можна продовжувати рух на повністю спущеному колесі або навіть при повній його втраті. До неї належать шини, що випускаються із застосуванням новітніх матеріалів і технологій, і різного роду бандажі, монтовані на обід колеса.  Профілактичні засоби - найбільш доступні за ціною, і їх також можна розділити на два види.

   Одні монтуються безпосередньо на вентиль і допомагають контролювати тиск повітря в колесі за колірною мітці. Так, британська компанія Universal OKO Ltd. випускає комплект датчиків Pressure Check, відомий у Росії під маркою Easy Control. Ковпачки-індикатори випускаються заздалегідь налаштованими на певний тиск в діапазоні від 1,8 до 4,0 атм. з кроком 0,2 атм. Вони можуть встановлюватися на всі типи вентилів будь-яких безкамерних шин або камер легкових автомобілів, вантажівок, автобусів, мотоциклів, квадроциклів і навіть велосипедів. Невеликий (діаметром 10 і довжиною 24 мм) датчик навертається безпосередньо на вентиль замість штатного ковпачка. За вмонтованому в нього штоку з кольоровими секторами визначається стан покришки. Зелена мітка, нанесена на сам ковпачок, говорить про те, що тиск повітря в шинах не викликає побоювань. Поява жовтого сектора штока свідчить про падіння тиску на 0,3 атм. нижче стандартного. Рух на таких колесах можливо зі зниженою швидкістю і не більше 50 км. Червоний сектор свідчить про падіння тиску до критичного рівня (більш ніж на 0,7 атм.). У цьому випадку потрібна негайна зупинка і підкачка колеса.

   Другі являють собою комплект електронних вимірювальних блоків з передавачем, які кріпляться на обід колеса в процесі монтажу покришки. Вони знаходять все широке застосування на автомобілях середнього і представницького класів. Датчик може встановлюватися на обід колеса (RoadSnoop, Фінляндія) або монтуватися в корпус повітряного вентиля, що вставляється замість штатного (компанія Precise Meters Co, Тайвань). Принцип роботи обох систем однаковий - датчик тиску передає інформацію про стан колеса приймального блоку, що має світлову і звукову індикацію. У фінів він виконаний у вигляді брелока, у тайванців - у вигляді окремого пульта, встановленого на панелі приладів або центральної консолі. Падіння тиску на 10% супроводжується миготливим сигналом, а перехід за критичну позначку 20% - збільшенням частоти мигання і звуковим сигналом.  Великою перевагою електронних систем є можливість їх налаштування на будь-який тиск в шинах.

   Для цього досить послідовно натиснути на пускову кнопку при досягненні робочого тиску в кожному колесі.
   Ремонтні герметики і аерозолі - наймасовіші і досить ефективні засоби надання першої допомоги «пробитим» покришкам в дорозі. Через вентиль вони вводяться під тиском безпосередньо в порожнину безкамерної шини. Входять до складу цих коштів резіносодержащіе, органічні або азбестовмісні високотекучіе компоненти струмом виходить з колеса повітря втягуються в «пробоїну» і намертво закладають її. Свого часу у нас проводилися випробування надійності таких матеріалів, під час яких колесо отримувало до чотирьох кульових пробоїн (але тільки в протекторі) і при цьому залишалося цілком «життєздатним». Як приклад можна розглянути «антіпрокол» американської компанії Prestone.  Одного балона аерозольного герметика достатньо для того, щоб «залатати» звичайну 13-дюймову шину і проїхати на ній до найближчого сервісу до 100 км.
   За визнанням західних експертів, російський «антіпрокол» Long Way, розроблений на базі конверсійних технологій, відрізняється чудовою рецептурою і високою надійністю.    А що робити, коли висока ймовірність взагалі залишитися без шин? Простим смертним така ситуація навряд чи загрожує, але на VIP-автомобіль можуть же і напасти. На такі машини ставлять колеса зі спеціальними ободами, в які вмонтовані вставки-бандажі з металу або високоміцної пластмаси. Навіть у випадку підриву автомобіля і повного руйнування шини, на них можна вийти з небезпечної зони і проїхати досить велику відстань на відносно високою (60-80 км/год) швидкості. Щоправда, вартість одного такого колеса зашкалює за $ 3 тис.

   Останнім часом провідні шинні компанії запропонували чимало технологічних новинок, що дозволяють використовувати покришки навіть у тому випадку, коли з них повністю вийшло повітря. Незвичайні конструкції шин з жорсткими бортами, спеціальними малюнками протектора, розроблені фірмами Goodyear і Continental дозволяють рухатися зі швидкістю до 80 км/год при проколі покришки або поломки вентиля. При цьому водій не втрачає контроль над керованістю машини, а автомобіль зберігає маневреність і стійкість навіть при проходженні поворотів з збільшеним навантаженням на спущене колесо.


Статьи похожей тематики:

  • Нові шини DUNLOP - ще один крок до безпеки руху.
  • Через три роки шини самі будуть повідомляти інформацію про свій стан комп&
  • Pirelli готує електронні шини майбутнього
  • Michelin розробив "невбивані" шини
  • Чергова новинка від Nokian Tyres
  • Для Audi доступна нова зимова дизайнерська колекція коліс
  • Придумані покришки з висуваються шипами
  • Власники Audi можуть підготувати свій автомобіль до літа зі знижкою 50%
  • Мережа шинних центрів Pole Position проводить «Програму безпеки Вашого руху ...
  • Не тільки «Французам»: на шиномонтаж потрібен активатор колісних вентилів
  • У Британії замість зимових шин запропонували "зимові шкарпетки"
  • Винайдено засіб для безпеки автоводіння взимку
  • Continental наполягає на жорсткості нормативів ЄС по контролю за тиском в ш ...
  • Як правильно доглядати за литими дисками
  • Як правильно підібрати, зберігати та експлуатувати шини. Рекомендації Nokia ...



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.