05-01-2011 | Шины, диски, колеса

Тривалий тест зимових шин Nokian Hakkapeliitta R SUV

Нинішня зима виявилася надзвичайно вимогливою до якості зимових шин. За кілька місяців погода змінювалася кардинально: від суцільного ожеледі до сухого асфальту. Але зимові шини, як правило, купують один раз на сезон, тому вони повинні забезпечувати ідеальне зчеплення при різних умовах дорожнього полотна. Особливо на важких позашляховиках, чия маса і момент інерції набагато більше, ніж у звичайного легковика.
 А чи є такі шини взагалі? Про це читайте в нашому тривалому тесті  Цього разу ми вирішили взяти на тест зимові шини для позашляховиків і випробувати їх в умовах міста. З досвіду попередніх зим ми порахували, що достатньо буде і нешипованому моделі.
 Комплект Nokian Hakkapeliitta R SUV ми почали по черзі встановлювати на різні позашляховики, перевіряючи її поведінку при різному покритті. При цьому ми не звертали увагу на особливостях поведінки автомобілів, відмінності в роботі систем АБС, стабілізації і курсової стійкості, а сконцентрували увагу тільки на поведінку шин. З цієї причини ми й не наводимо дані вимірів, тому що вони занадто різнилися залежно від автомобіля, на якому їх проводили. Але характер Hakkapeliitta R SUV став помітний відразу.

 Але для початку розглянемо, чим же відрізняється Hakkapeliitta R SUV від попередніх моделей.

Як повідомляє нам офіційна інформація: шина Hakkapeliitta R SUV створена спеціально для міських кросоверів, і вона не боїться зустрічі з зимою.

  Баланс надійності та безпеки

 Інновації, впроваджені в протекторі і гумових сумішах, за своїми властивостями зчеплення на льоду і мокрій дорозі піднімають Nokian Hakkapeliitta R SUV на рівень, що перевищує звичні показники. При виготовленні шини використана зовсім нова гумова суміш для зимових умов, у якій натуральний каучук доповнює з'єднання силіки й рапсового масла.

 Така гумова суміш поліпшує зчеплення на зледенілих і засніженій дорозі, а також підсилює міцність шини на розрив.

 Крім характеристик зчеплення в умовах зимового водіння при розробці шини ставилося завдання поліпшити стійкість і зчеплення на мокрих поверхнях. Впевнене й стабільне відчуття керма особливо важливо, коли мова йде про великогабаритний і важкий міський позашляховик. Надійне відчуття порога зчеплення, слухняність і точність поліпшують керування автомобілем, особливо на слизькій зимовій дорозі.

 Для позашляховиків важливі також міцні боковини шин. Всі розміри Nokian Hakkapeliitta R SUV мають міцний двошаровий каркас, створений для SUV. Для боковин використовується спеціальна особливо міцна гумова суміш, більш стійка до ударів і розривів.

 Nokian Hakkapeliitta R SUV підходить практично для всіх міських позашляховиків, асортимент цієї шини самий широкий на ринку. Велика частина з 17 типорозмірів 16-20-дюймових шин має маркування XL, значить, вантажопідйомності достатньо і для масивних марок автомобілів. Нова фрикційна шина SUV має індекс швидкості R (максимальна швидкість 170 км/год). Аналогічні вироби конкурентів найчастіше мають індекс швидкості Q (максимальна швидкість 160 км/год).

 Навіть не дивлячись на те, що багато позашляховиків і кроссовери зараз вже мають максимальну швидкість під 200 км год, розробники вважали, що в зимових умовах на таких швидкостях наврядчи хтось буде їздити.

    Сухе покриття. Температура +5 +10 град.

 Як і належить, як тільки температура повітря почала падати до 10 градусів, ми вирушили на шиномонтаж і «перевзули» тестові авто. При монтажі ніяких зауважень до покришок висловлено не було. Колеса досить швидко отбаллансіровалі і ми вирушили в пробіг.

 У порівнянні зі стічними шинами, на Hakkapeliitta R SUV авто стало м'якше, але очікувано гучніше. На позашляховику стало приємніше долати «лежачих поліцейських» і «провалюватися» в дорожні стики. Але на швидкісній трасі ми стали відзначати нестабільна поведінка авто.

 Причина виявилася в погано закріпленому важки, через що одне колесо разбаллансіровалось. Повторна баллансіровка ситуацію виправила, але кросовер все одно на високих швидкостях був менш слухняним, ніж на стоковій гумі.  А от на швидкості до 120 км год ніяких нарікань до Nokian Hakkapeliitta R SUV у нас не виникало. Вона прогнозовано гальмує, непогано тримає в повороті. Хіба що при гальмуванні «в підлогу» кілька лякав інший алгоритм спрацьовування АБС.

  Мокре покриття. Температура вище +2 град.

 Дощ не зіпсував поведінка Nokian Hakkapeliitta R SUV. Вона як і раніше стабільно тримала дорогу, прогнозовано оттормаживаются і з легкістю долала калюжі. Не піднесло сюрпризів і гальмування в калюжі (краще не перевіряти. Прим. Ред.), Шина - непогано бореться з акваплануванням.



    Сніг. Температура -5 град +5 град.

 Снігопад не застане користувачів Nokian Hakkapeliitta R SUV зненацька. Позашляховик з легкістю боровся з допустимою сніговою цілиною, заежал на нечищені тротуари, паркувався в заметах і тримав 100-120 км/год на нечищених засніжених трасах.

 Завдяки особливій формі протектора, шини прокатували колію в цілині покриву до 15 см і під скрекіт АБС сповільнювалися у вже прокатаної колії. При такому покритті поведінку автомобіля було цілком прогнозовано і очікувано. Зрозуміло, що гальмівний шлях, у порівнянні з мокрим асфальтом, зростав на 2-5 м залежно від швидкості, але на сучасному позашляховику з системою АБС будь-які переміщення були здійсненні.

 Снігопади кінця грудня також не стали перепоною для Hakkapeliitta R SUV. Вона непогано справлялася зі сніжною кашею як на основних трасах, так і у дворах.

 На такій гумі позашляховик ми могли запаркувати практично скрізь, де дозволяв кліренс і здоровий глузд. Саме в таку погоду і при такому покритті Nokian Hakkapeliitta R SUV продемонструвала всі свої найкращі якості. На наш погляд, саме температурний діапазон до -10 град, при сніжному і змішаному покритті - це найоптимальніші умови для даної покришки.

  Лід. Температура -18 - 10 град.

 Справжнім випробуванням стали обмерзлі траси, особливо коли з'явилися явно виражені колії. Через нерівного обледіненія, ширина колеса не завжди збігається з формою колії, і через це машину починає кидати, коректуючи траєкторію. Але це не вина шин, а скоріше комунальних служб, які в цьому році вирішили усунутися від розчищення снігу.

 Але на рівному обмерзлому покритті або укоченому снігу, Nokian Hakkapeliitta R SUV продовжувала до останнього тримати зчеплення, завдяки дрібному нарізці в ламелях і особливому складу гумової суміші. Правда, в таких умовах, безумовно, вже краще шиповані моделі.

 Тим не менш, Hakkapeliitta R SUV за умови зниження швидкості дозволяє пересуватися і обледенілою колії, але колишньої впевненості вже немає.

 Відзначимо, що за час тесту загальний пробіг комплекту шин склав більше 12 тис. км і з часом ми не помітили корекцію в поведінці. Протектор поки залишається у відмінному стані і в стані тримати дорогу.

  Вердикт

 У ході тесту ми довго випробували Nokian Hakkapeliitta R SUV в різних режимах, на різних позашляховиках і сміливо можемо рекомендувати її як шини для міських умов, за умови, що поїздки по зледенілих трасах будуть короткочасні і обережні.

 Наприклад, для торішньої зими Nokian Hakkapeliitta R SUV - взагалі майже ідеально б підійшла. Сніг, талий сніг, рідкісний ожеледь і мокрий і сухий асфальт - всі ці покриття шина долає стабільно і прогнозовано. Позашляховик, взутий у такі шини, легко знайде собі місце для паркування і виїде з будь-якого двору.

 Але нинішня зима вже показала, що шипи не бувають зайвими. І хоча ми забиралися на всі обмерзлі гірки, де інші авто безпорадно шліфували лід, в коліях шип би не зашкодив.

жаль, ідеальних шин поки не існує, але в порівнянні з іншого "позашляхової" моделлю Nokian WR G2 SUV, на Nokian Hakkapeliitta R SUV відчуваєш себе впевненіше, навіть на льоду.



   Деталі. AUTO-Consulting

   

Детальніше про типорозмірах і ціни на шини


Статьи похожей тематики:

  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Зимові шини подорожчали на 10-20%
  • Огляд літніх шин. Що нового на ринку
  • Nokian представила 7-е покоління шипованих шин Hakkapeliitta
  • Зимові імпортні шини. Які моделі є на ринку
  • Винайдено засіб для безпеки автоводіння взимку
  • Український ринок шин чекають нелегкі часи, але попит на літні шини істотно ...
  • Зимові шини російського виробництва. Огляд ринку
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Тест-драйв Mitsubishi ASX: Міський кросовер
  • «Трейд Лайн» презентувала нову лінійку зимових шин
  • Зимові шини. Огляд новинок сезону
  • В Україні оголошено штормове попередження. Огляд новинок зимових шин
  • Тест-драйв: Toyota Land Cruiser Prado. Додатковий ступінь свободи




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.