05-01-2011 | Шины, диски, колеса

Як правильно підібрати, зберігати та експлуатувати шини. Рекомендації Nokian Tyres

У переддень нового осінньо-зимового сезону провідний менеджер та експерт з технічних питань компанії Nokian Tyres Матті Морі озвучив низку особливо актуальних рекомендацій щодо підбору, зберігання і використання шин. Термін використання шин
   На сьогодні в Європі не діє закон, що регламентує строки використання шин. Наполеглива рекомендація виробників - не використовувати шини, вироблені більш ніж десять років тому. Гумова суміш з роками стає все жорсткішою, що, у свою чергу, негативно позначається на її самої головної функції - зчеплення з дорогою.

   При правильному зберіганні, відповідно до рекомендацій виробників, шини в закінченні двох-трьох років як і раніше можна використовувати: твердне лише тонкий прошарок поверхні і через невеликий період використання шина відновлює свої властивості, а рівень твердості поверхні повертається в потрібний стан. Однак якщо шини вже пролежали п'ять або шість років, необхідний більший проміжок часу для відновлення початкової м'якості гумової суміші.

   Якщо ж говорити про не використаної продукції, виробленої шість-сім років тому, було відзначено, що, завдяки події за цей період затвердеванию гуми, ці шини володіють великим пробігом, їх протектор практично не стирається. Але при цьому серйозно страждають зчіпні якості шини, і суттєво погіршується керованість автомобілем.

    Умови зберігання шин
 Nokian Tyres рекомендує зберігати шини при прохолодній температурі нижче +25 С. Оптимальна температура зберігання - це від +10 С до +15 С. Навіть різке переохолодження (перепад до-10С) не зашкодить їм так, як зберігання при температурі вище + 25С.

     Рівень вологості в приміщенні, де знаходяться шини на зберіганні, повинен бути на такому рівні, щоб на їх поверхні не утворювалася волога.

   Важливо, щоб при зберіганні на шини не попадало пряме сонячне світло, оскільки він має властивості викликати утворення шару озону, провокуючого освіти тріщин на поверхнях шини.

   Не можна зберігати шини безпосередньо на вулиці, без навісу, оскільки виникає ризик попадання в колесо опадів: з часом вода може просочуватися крізь герметичний шар і проникати в конструкцію каркаса. Надалі це може привести до розшарування каркаса шини безпосередньо в момент експлуатації.

   Якщо мова йде про зберігання 1-2 комплектів, їх можна зберігати як у вертикальному, так і в горизонтальному положенні.

    Навантаження шин
 За результатами випробувань, проведених в логістичному центрі Nokian Tyres у Фінляндії, була розроблена наступна рекомендація: шини не можна кидати з висоти більше ніж 1,5 метра, щоб уникнути деформації бортового кільця. На жаль, не всі розуміють існуючі ризики подальшого використання шини з зламами в місцях бортового кільця: таку шину як і раніше можна змонтувати на диск, накачати і використовувати. Але необхідно розуміти, що під час експлуатації, буквально в будь-який момент, може відбутися розрив деформірванного кільця шини, а автомобіль - втратити керування.

    Експлуатація шин
 Для того, щоб перевірити, чи придатні зимові шини, використані в минулому сезоні, для експлуатації в цьому році, перш за все, необхідно перевірити залишкову глибину протектора. Як правило, водії схильні переоцінювати стан своїх зимових покришок. Щоб уникнути неточної оцінки шин «на око», компанія Nokian Tyres розробила спеціальний індикатор ступеня зносу DSI (Driving Safety Indicator), який показує залишкову глибину протектора в міліметрах. Для зимових шин вона повинна бути не менше 5 мм. Якщо сніжинки-індикатори в основі шашок центральної частини зітруться, шина вже не є безпечною для експлуатації взимку. Також потрібно перевірити, чи немає на протекторі і на боковинах шин тріщин. Власникам шипованих шин необхідно перевірити, чи не сильно відрізняється кількість шипів на кожній одиниці комплекту. Якщо в ході експлуатації значне число шпильок на різних шинах втрачено, то зчіпні властивості шин можуть погіршитися до небезпечної ступеня. Число шпильок на різних шинах автомобіля не повинне відрізнятися більш ніж на 25%.

     Якщо Ви придбали нові шиповані шини, рекомендується перші 500 км їздити у спокійному режимі, утримуючись від сильних прискорень, раптових гальмувань і дуже стрімких поворотів. Правильно проведена обкатка впливає на термін служби шипів і їх "посадку".

   Переставляйте шини з передніх коліс автомобіля на задні і на оборот кожні 8000 км пробігу, оскільки шини на різних осях зношуються по-різному. Змінюючи колеса місцями, не забудьте перевірити тиск у шинах.

   Перевірте, чи правильно встановлені шини на колісні диски по напрямку обертання, показаному на боковинах шин. Якщо шини встановлені так, що обертаються в напрямку, протилежному розрахунковому, то їх характеристики не будуть оптимальними у всіх режимах і умовах експлуатації.
 Водите автомобіль спокійно. Різкі гальмування і замети в поворотах скорочують термін експлуатації шин, що особливо характерно для шипованих шин.

   При заміні шин зверніть увагу на нерівномірність зносу старих шин. Правильно встановлені і нормально експлуатовані шини повинні зношуватися рівномірно. Якщо помітний нерівномірний знос протектора, необхідно перевірити кути установки керованих коліс, а також змонтувати і відбалансувати колеса на станції технічного обслуговування.

     Регулярно мийте шини і диски. Для миття шин рекомендується використовувати м'який миючий засіб, наприклад, автомобільний шампунь. Після миття шини необхідно ретельно промити водою, щоб залишки миючого засобу не скупчувалися в отворах для шипів або в дренажних канавках протектора. Не спрямовуйте струмінь води на поверхню шини з близької відстані, оскільки струмінь під високим тиском може пошкодити структуру корду.

   Термін експлуатації шин можна продовжити, перевіряючи тиск кожний третій тиждень експлуатації автомобіля. Нерівне тиск у шинах впливає на керованість автомобіля і призводить до нерівномірного зносу протектора.

    Тиск у шинах
 З боку водіїв часто можна почути нарікання на те, що в одних моделей шин від якогось виробника стійкість до утворення бічних здуттів вище, в інших - нижче. Намагаючись визначити причину таких нарікань, ми провели безліч досліджень в нашому дослідницькому центрі і прийшли до висновку, що товщина боковини шини, в принципі, у всіх моделей всіх виробників приблизно однакова.

   У результаті проведених тестів, Nokian Tyres прийшла до висновку, що вся справа не у виробниках або ж у моделях шин, а в тому, як їх накачують в процесі експлуатації. Якщо шина "недокачана", то при попаданні колеса в ямку боковина стискається, а для утворення здуття досить переривання одного волокна корду.

     У разі якщо шина накачана нормально, або ж рівень тиску трохи більше, стійкість до утворення здуття істотно збільшується. Особливо це важливо в зимовий період, тому що тиск в шині залежить від зовнішньої температури. Температура знижується - тиск падає. Тому взимку набагато краще шину трошки перекачати, ніж «недокачана».

   Для вироблення рекомендацій щодо оптимального рівня тиску в наших зимових шинах компанія Nokian Tyres постійно проводить тестування за участю всіх нових моделей автомобілів. І, як з'ясувалося, більшість виробників автомобілів дають рекомендації тільки за рівнем тиску для літніх шин і нічого не повідомляють про необхідний рівень тиску в шинах в зимовий період, яке, на думку компанії, має бути дещо вищим.

   Часто можна зустріти такі рекомендації з боку виробника автомобілів: тиск у шинах на передній осі повинне бути вище, ніж у шинах на задній осі. Даний рада пояснюється великим комфортом при водінні. Однак це погано позначається на керованості автомобіля, тому наша рекомендація наступна - тиск повинен бути або однаковим, або ж навпаки, вище у шин, що знаходяться на задній осі. Кожен автолюбитель може самостійно переконатися у дієвості даної рекомендації: достатньо просто поставити на автомобіль зимовий шинний комплект і для початку накачати передню вісь до 2,4, а на передню 2 і після цього спробувати провести перестановку. Автомобіль буде більш схильний до заносу під час руху, ніж, якби тиск у всіх чотирьох шинах було б однаковим або ж трохи вище в задніх. Також важлива рекомендація - ніколи не коректуйте тиск відразу після поїздки, оскільки у русі шини розігріваються.  

Як треба їздити взимку. Поради фахівця


Статьи похожей тематики:

  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Український ринок шин чекають нелегкі часи, але попит на літні шини істотно ...
  • Огляд літніх шин. Що нового на ринку
  • У що взути позашляховик взимку
  • Тривалий тест зимових шин Nokian Hakkapeliitta R SUV
  • Nokian представила 7-е покоління шипованих шин Hakkapeliitta
  • Зимові імпортні шини. Які моделі є на ринку
  • Зимові шини. Огляд новинок сезону
  • Шинний концерн Nokian Tyres виходить на ринок України
  • «Трейд Лайн» презентувала нову лінійку зимових шин
  • Зимові шини російського виробництва. Огляд ринку
  • Як завестися в мороз
  • Зимові шини подорожчали на 10-20%
  • Kраткій курс покупки небитого автомобіля




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.