05-01-2011 | Шины, диски, колеса

Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку

Для оцінки поведінки зимових шин в реальних умовах існує декілька методик. Але краще, ніж "Авто-Ревю" тести шин в СНД всеодно ніхто поки не робить. Принаймні, серед ЗМІ.

 У методиці "Авто-Ревю" є частка суб'єктивізму, але у кого її немає? А загалом і в цілому підхід хлопців запросто дозволяє розібратися в різноманітності шинних моделей і зрозуміти за що варто платити гроші, а що - невиправдано дорого.
 Отже, публікуємо тест зимових шипованих і нешипованих шин.    За минулий рік нових зимових шин з'явилося не багато, тому дев'ять з тринадцяти учасників випробувань нам вже знайомі. Це шиповані шини Goodyear Ultra Grip 500, Gislaved Nord Frost 3, Nokian Hakkapeliitta 2, Michelin Ivalo, Continental WinterViking 1 і шини без шипів Nokian Hakkapeliitta Q, Bridgestone Blizzak WS-50, Continental ContiVikingContact 2, Michelin Maxi-Ice. З дебютантів - шиповані шини Kumho KW11 і Aurora W403 і нешиповані Goodyear Ultra Grip 6. Крім того, на заполярному льоду залишилися сліди і від шипів російських шин Кама-501.
 Розмірність шин - найпоширеніша серед сучасних іномарок: 195/65 R15. Такі ж шини, до речі, ставлять і на Волгу ГАЗ-3110.
 Як і в минулому році, в якості «агрегатоносій» були використані автомобілі Saab 9-5, оснащені антипробуксовочними і антиблокувальними системами.
 Методика випробувань принципово не змінилася. Головна відмінність від тестів двох-трирічної давності в тому, що при визначенні розгінної динаміки антипробуксовочна система не відключалася. А ще випробувачі обзавелися комплектом новітньої вимірювальної апаратури VBox, яка працює на основі GPS-технологій, одержуючи сигнали від космічних супутників.
 Після обкатки - виміри гальмівної і розгінної динаміки на льоду і на снігу. Для кожної моделі шин виміри виконуються не менше десяти разів. Розгін на льоду - з 5 до 30 км/год, гальмування - з 50 км/ч. Періодично на автомобіль встановлюють так звані базові шини - і повторюють виміри. Це - щоб коректувати результати вимірювань з урахуванням зміни стану покриття.
 Мінімальний гальмівний шлях на льоду Saab 9-5 показав на шипованих шинах Continental, а кращу динаміку розгону забезпечили шини Nokian Hakkapeliitta 2. Зате в класі нешипованих шин ніяких «розбіжностей»: шини Nokian Hakkapeliitta Q лідирують у всіх «крижаних» тестах!
 На снігу шипи вже не відіграють такої важливої ролі, як на льоду, тому результати, показані шипованими і нешипованими шинами перемішалися. Явних лідерів немає, причому в окремих видах випробувань результати дуже близькі. Наприклад, розкид результатів розгону на снігу для чотирьох моделей не перевищив однієї десятої секунди.
 Отже, із зчіпними властивостями в подовжньому напрямі ми розібралися. А що з поперечними навантаженнями?

 На льоду замерзлого озера розмічений круг діаметром 60 метрів. Завдання випробувачів - пройти його за мінімальний час.

 Кращий результат - у шин Goodyear Ultra Grip 500. Гірший - теж у Goodyear, але це були шини без шипів - Goodyear Ultra Grip 6.
 Тепер - оцінка керованості на звивистій крижаній трасі. Шини тут оцінюються як за об'єктивним критерієм (час проходження кола), так і за суб'єктивним (зручність управління автомобілем).
 Кращий час - на шипованих шинах Michelin Ivalo, проте простіше було управляти автомобілем, «взутим» в шини Goodyear Ultra Grip 500. Та і на сніжному треку ці шини забезпечили не тільки високу швидкість, але і надійність, зручність управління.
 Тепер - на дороги загального користування. Як правило, заполярні дороги Фінляндії взимку покриті вкатаним снігом, але нерідко попадається лід, а місцями і асфальт. Завдання випробувачів - оцінити, наскільки стабільно поводиться автомобіль при зміні покриття. У цьому відношенні більше за інших сподобалися шини Continental WinterViking 1 і Nokian Hakkapeliitta Q. Вони дуже зручні для дальніх зимових подорожей! А ось до «нервових» шин, які вимагають підрулень навіть при русі по прямій, були віднесені наші шини Кама-501 і обидві корейські моделі.
 На черзі - випробування на слашпленінг, здатність автомобіля триматися на дорозі, покритій снігом і водою. По суті, слашпленінг - це зимовий варіант аквапланування: зі зростанням швидкості канавки протектора не справляються з відведенням каші з води і снігу з плями контакту - і шини втрачають надійний зв'язок з дорогою. Проїжджаючи по спеціальній ділянці дороги, залитій чотирьохсантиметровим шаром шуги (так називають суміш снігу з водою), водій спочатку відзначає швидкість, коли шини починають спливати, а потім - швидкість, коли відбувається повна втрата контролю над машиною. Зрозуміло, що чим вища швидкість, тим краще. Причому дуже важливо, щоб між двома значеннями залишався «зазор», тобто, щоб шини спливали не відразу, а попереджали водія про небезпеку.

 У цій вправі кращими були шини Nokian Hakkapeliitta 2 і Gislaved Nord Frost 3: початок слашпленінга був відмічений при швидкості 49 км/год, а ось автомобіль на корейських шинах Kumho і на наших шинах Кама-501 при цій швидкості вже повністю виходить з- під контролю. Втіхою нашим шинникам може послужити те, що такі ж посередні результати продемонстрували і шини Michelin.

 І нарешті, тести на асфальті. Навіщо? Потім, що у великих містах їздити по снігу і льоду доводиться все рідше і рідше. Як ми і очікували, шини, що лідирували на зимових покриттях, на асфальті виявилися безпорадними. Це шиповані шини Nokian і Goodyear, Bridgestone нешиповані і Nokian. Зате шини Goodyear Ultra Grip 6, що провалилися в «зимовому» заліку, на асфальті були поза конкуренцією. Все передбачено: виготовити дійсно універсальні шини дуже складно. Але можна: володіючи неабиякими зчіпними властивостями на слизьких покриттях, шини Continental WinterViking 1 непогано виступили і на асфальті. Це відмінні зимові шини для міської експлуатації!
 Тепер за налагодженою схемою переводимо всі цифри в бали і підсумовуємо їх з урахуванням вагомості кожного виду випробувань. Як і минулого року, перемогу отримали шини Goodyear Ultra Grip 500. Але їхня перевага над найближчими конкурентами нікчемна - всього 0,1 бала! Тобто при нашій системі оцінок шиповані шини Goodyear, Nokian, Gislaved і Сontinental можна вважати практично рівноцінними, хоча, як завжди, є нюанси. Одні шини кращі на снігу, інші на льоді, а треті показують «рівні» результати у всіх видах випробувань. Що для вас важливіше?

 У заліку нешипованих шин вже п'ятий рік поспіль перемагають Nokian Hakkapeliitta Q. Дуже добре виступили шини Bridgestone Blizzak WS-50. А ось шини Goodyear Ultra Grip 6 показали вельми посередні результати. Але тому є пояснення - ці шини розроблялися для Центральної Європи з її м'якими зимами. І тому особливу увагу було приділено «асфальтовим» якостям.
 Шкода, звичайно, що за рамками тесту знов залишилася ходимість - проводити коректні ресурсні випробування ми поки не готові: дорого - а головне довго і надзвичайно клопітно. А так звані прискорені випробування дають вельми наближені результати. Але деякою інформацією, хай і суб'єктивної, ми все ж таки поділимося.

  Шиповані шини

    Goodyear Ultra Grip 500  Країна-виробник - Німеччина
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - T (190 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 10,1 мм
 Тип шипів - Sitek M68/99
 Висота робочої частини шипів - 1,08-1,22 мм
 Другий рік шини Goodyear UG 500 перемагають в заполярних тестах. Щоправда, цього разу їх перевагу вже не можна назвати переважною. Причина, швидше за все, в тому, що минулого року в тесті брали участь фактично передсерійні зразки, надані компанією Goodyear, а цього року ми маємо справу з «товарними» шинами.
 На льоду ці шини демонструють дуже хороші зчіпні властивості. А на снігу вони просто прекрасні. Важливо те, що і на льоду, і на снігу шини Goodyear забезпечують машині відмінну керованість, передбачуваність реакцій.
 Шкода, що ці шини не дають розслаблятися на зимовому шосе - зміна покриття і накатані вантажівками колії викликають рискання автомобіля, вимушуючи водія постійно підрулювати. А очищена від снігу дорога - це і зовсім вороже середовище проживання для шин Goodyear: низькі зчіпні властивості, реакції на керуючі дії мляві і нестійкі. До того ж, як підказує наш досвід, на асфальті ці шини дуже швидко зношуються. Тому ми б не рекомендували їх тим, хто більшу частину зими їздить по асфальту, та ще і з відносно високими швидкостями. Стихія шин Goodyear Ultra Grip 500 - сніг і лід.

  Плюси:
 - Зчіпні властивості на слизьких покриттях
 - Керованість на льоду і на снігу
  Мінуси:
 - Керованість на сухому асфальті
 - Недостатня стабільність при русі по зимовій дорозі

  Загальна оцінка: 8,7

      Continental WinterViking 1
 Країна-виробник - Швеція
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - Q (160 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 9,4 мм
 Тип шипів - Kometa Triathlon
 Висота робочої частини шипів - 1,15-1,35 мм
 У наших тестах зимові шини Сontinental завжди займали високі місця. І на цей раз вони поступаються переможцям лише 0,1 бала. Проте шини WinterViking 1 зовсім не схожі на шини Goodyear - по збалансованості споживчих якостей шинам Continental немає рівних: жодного явного провалу. Саме на цих шинах Saab продемонстрував мінімальний гальмівний шлях на льоду. Експерти залишились задоволені і керованістю автомобіля, відзначивши точні реакції, а також незначну схильність до занесення, яка допомогла швидко пройти засніжену звивисту трасу.
 На зимовому шосе автомобіль чудово тримає пряму, не реагуючи на колії і сніжні замети. Але більше здивували відмінні «асфальтові» звички «вікінгів». Крім того, разом з шинами Kumho, вони виявилися самими тихими з числа шипованих шин.
 Шини Continental WinterViking 1, продемонструвавши неабиякі якості не тільки на снігу і на льоду, але і на асфальті, краще за інших підходять для зимової експлуатації в крупних містах.

  Плюси:

 - «Рівні» результати у всіх видах випробувань
 - Зчіпні властивості на льоду
 - Висока стабільність при русі по зимовій дорозі

  Загальна оцінка: 8,6

      Gislaved Nord Frost 3
 Країна-виробник - Швеція
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - Q (160 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 9,3 мм
 Тип шипів - Kometa Triathlon
 Висота робочої частини шипів - 1,18-1,34 мм

 Шини Nord Frost 3 вже третій рік беруть участь в наших тестах і, судячи за результатами чергових випробувань, час здавати позиції ще не прийшов.
 Шини Gislaved показали непогані результати на льоду. Автомобіль швидко і точно виконує всі команди водія, ніяких різких зривів в ковзання, все під контролем ... І на снігу все добре, але вже з однією обмовкою: інколи автомобіль дуже активно реагує на зміну коефіцієнта зчеплення. Втім, водій це відчуває і легко гасить зриви в занесення поворотами керма і тягою. А ще шини Gislaved чудово виступили у випробуваннях на слашпленінг, де в черговий раз підтвердилося, що візерунки на протекторі не тільки красиві, але і функціональні - вони чудово справляються з відведенням сніжно-водяної каші з плями контакту.
 На асфальті шини Nord Frost 3 показали посередні результати: вони в міру галасливі, забезпечують задовільне уповільнення при екстреному гальмуванні, непогано реагують на різкі повороти керма при виконанні маневру «перестроювання». Втім, при перестроюванні автомобіль перед стабілізацією все ж таки здійснює два-три неприємних коливання.
 За сукупністю характеристик це дуже якісні і добре збалансовані шини, які сміливо можна рекомендувати і для міської, і для заміської зимової експлуатації.

  Плюси:

 - Зчіпні властивості на льоду і на снігу
 - Високий опір слашпленінгу
  Мінуси:
 - Гальмівні властивості на мокрому асфальті

  Загальна оцінка: 8,6

      Nokian Hakkapeliitta 2
 Країна-виробник - Фінляндія
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - T (190 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 9,1 мм
 Тип шипів - Nokian LRN 8-10/7
 Висота робочої частини шипів - 1,17-1,36 мм
 Компанія Nokian Tyres в останні роки активно освоює ринок літніх, в тому числі і високошвидкісних, шин. Серед новинок - всесезонні шини для позашляховиків. Але все ж таки «візитною карткою» цієї марки були і залишаються зимові шини. Ось чергове підтвердження: модель Hakkapeliitta 2 вже третій рік залишається на провідних позиціях в наших тестах.
 Для шин Nokian характерні дуже високі зчіпні властивості на льоду як в подовжньому, так і в поперечному напрямку. На крижаному треку експертам вдалося показати хороший час, але суб'єктивні оцінки за керованість були понижені: автомобіль не завжди швидко і точно реагує на команди водія. Втім, основною причиною відставання від лідера тесту стали не «крижані», а «сніжні» якості. Так, на шинах Nokian гальмівний шлях Сааба був на 2,5 метра довше, ніж на шинах Goodyear. А це істотна різниця! Зате керованість на снігу практично бездоганна - Saab на фінських шинах дозволяє йти по трасі швидко і красиво. А якщо сніг розтанув? Не біда: протектор Nokian чудово працює в «мокрих» умовах і по опору слашпленінгу з ним може змагатися хіба що «ялиночка» шин Gislaved.
 А ось на асфальті потрібно бути обережніше.

  Плюси:

 - Зчіпні властивості і керованість на зимових покриттях
 - Високий опір слашпленінгу
  Мінуси:
 - Гальмівні властивості на мокрому асфальті

  Загальна оцінка: 8,6

    Michelin Ivalo

 Країна-виробник - Франція
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - Q (160 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 9,2 мм
 Тип шипів - Sitek 8X11/2 MKM
 Висота робочої частини шипів - 1,19-1,41 мм

 Шини Michelin Ivalo розроблялися спеціально для експлуатації в північних країнах, причому випробування проводилися саме тут, на заполярному полігоні Test World поблизу міста Івало.
 Малюнок протектора розсічений безліччю тонких прорізів-ламелей, які активно допомагають шипам на льоду і непогано працюють на снігу. Результати наших випробувань це підтверджують: у «льодовій» частині програми шини Michelin заробили чотири вищі оцінки - більше за всіх! Проте назвати керованість автомобіля ідеальною все ж не можна. Мляві реакції і легка недостатня обертальність деколи заважають водію швидко їхати по крижаній трасі. На снігу Saab був слухнянішим і, що дуже важливо, пробачав водію навіть грубі помилки, дозволяючи швидко відновити контроль над машиною.
 А в тестах на слашпленінг шини Michelin провалилися - вони повністю втрачають контакт з дорогою на швидкості, при якій лідери лише попереджають водія про небезпеку слашпленінгу! Точно так само поводилися тільки корейські покришки Kumho і російські Кама-501.
   Що стосується їзди по асфальту, то шумлять шини Michelin пристойно, а користі від них на цьому покритті мало.

  Плюси:

 - Зчіпні властивості на льоду
 - Керованість на снігу
  Мінуси:
 - Низький опір слашпленінгу
 - Шум


  Загальна оцінка: 8,1


      Aurora W403
 Країна-виробник - Південна Корея
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - Т (190 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 10,3 мм
 Тип шипів - Sitek 8X11
 Висота робочої частини шипів - 1,16-1,55 мм
 Корейські шини Aurora, вироблені фірмою Hankоok, поки маловідомі, хоча в Росії вже продаються. Але цілком можливо, що через рік-два вони стануть так само популярні, як і корейські шини Kumho. Тим більше що за результатами наших випробувань шини Aurora W403 показали себе краще, ніж Kumho KW11.
 У першу чергу, шини Aurora продемонстрували добрі зчіпні властивості на льоду, причому як в подовжньому, так і в поперечному напрямку. Проте керованість автомобіля не сподобалася: мляві реакції в поєднанні з явно вираженою недостатньою поворачиваемостью перешкоджають швидкому проходженню поворотів. Доводиться боротися із зносом передньої осі, а деколи і хапатися за важіль ручного гальма, щоб не опинитися в заметі.
 На снігу автомобіль справляється краще - ковзання починаються плавніше і прогнозовано. Проте зчіпні властивості шин на снігу помітно гірше, ніж у конкурентів.
 На асфальті шини Aurora запам'яталися перш за все своєю голосистістю: вони видають такий гул, що мимоволі згадуєш про те, що під маркою Saab випускаються не тільки автомобілі, але і літаки. А при виконанні маневру «перестроювання» на сухому асфальті довелося так активно попрацювати кермом, що наступного дня руки боліли.
 Aurora W403 - непогані зимові шини за свої гроші, проте з «грандами» їм змагатися поки рано.

  Плюси:

 - Зчіпні властивості на льоду
  Мінуси:
 - Шум
 - Зчіпні властивості і керованість на асфальті

  Загальна оцінка: 7,5


      Kumho KW11

 Країна-виробник - Південна Корея
 Розмірність - 195/65 R15
 Індекс швидкості - Т (190 км/год)
 Глибина малюнка протектора - 8,6 мм
 Тип шипів - Scason 10
 Висота робочої частини шипів - 0,85-1,21 мм
 Корейським шинам Kumho цього року ми приділили уваги більше, ніж яким-небудь іншим, хоча результати випробувань показали, що вони навряд чи того заслуговують. Модель KW11 вельми посередньо виступила в тесті вітчизняних шин розмірності 175/70 R13 (див. АР № 18, 2002). А на тлі більш іменитих конкурентів покришки Kumho виглядають і зовсім блідо.                                                                                
                                   
                                                                                                               


Статьи похожей тематики:

  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Зимові шини. Огляд новинок сезону
  • Тривалий тест зимових шин Nokian Hakkapeliitta R SUV
  • Огляд літніх шин. Що нового на ринку
  • Зимові шини російського виробництва. Огляд ринку
  • У що взути позашляховик взимку
  • Зимові імпортні шини. Які моделі є на ринку
  • Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra
  • Nokian представила 7-е покоління шипованих шин Hakkapeliitta
  • Зимові шини подорожчали на 10-20%
  • Український ринок шин чекають нелегкі часи, але попит на літні шини істотно ...
  • «Трейд Лайн» презентувала нову лінійку зимових шин
  • Прем&
  • Nissan Pathfinder. Позашляховик з штучним інтелектом
  • Винайдено засіб для безпеки автоводіння взимку




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.