Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Мототехника

Огляд мотопроізводітелей СНД. Хто і скільки випустив за 2005 рік

Складання китайських мотоциклів та скутерів - це та соломинка, за яку зараз хапаються майже всі російські і розташовані на пострадянському просторі мотопроізводітелі. Нові моделі власної розробки якщо і з'являються, то конкурувати з "китайським" мотоімпортом просто не можуть. Хто, що і скільки випустив за 2005 рік.    «БАЛТМОТОРС», Калінінград
 Компанія, що збирає скутери, мотоцикли і ATV китайської компанії Qingqi, вже третій рік на мотоциклетному ринку Росії. На тлі «здув» програм випуску мототехніки мотозаводу «з ім'ям» обсяг виробництва тут не малий: за минулий рік складено і продано близько 7000 штук.

   Виробництво ведеться на «ручному» конвеєрі, збирають до 70 одиниць на день. Дилерська мережа охоплює півкраїни, торгують калінінградським скутерами близько 100 підприємств-продавців. Завдяки цьому БМ з виробництва та реалізації вийшов на перше місце на ринку Росії. Модельний ряд техніки підприємства в 2006 році збереже всі три напрямки: скутери, мотоцикли і ATV. Але асортимент збираються розширити - щоб піти від моделей, аналогічних тим, що виробляють конкуренти. Орієнтир - на копії провідних японських виробників, в першу чергу - Yamaha.    Кількість платформ (так називають базові моделі) стане менше: зникне клас мотоциклів 125 см 3, у нових кубатура буде не менше 200 см3. Залишиться один «великий» скутер (New Galaxy) замість двох, як було в минулому році. Акцент - на недорогі і прості «табуретки», по суті, копії популярного Yamaha Mint і «варіації на його тему». Їх стануть продавати під марками Smile, Mint, Style, Joy, JoyR, JoyS. Перші три моделі найпростіші і дешеві, з трансмісією без варіатора - тільки відцентрове зчеплення. Моделі Joy, JoyR і JoyS з «телескопами», дисковими передніми гальмами і 4 - та 2-тактний варіаторний моторами. «Ударна» модель у групі скутерів - 125-кубова Biwis, копія «ямаховского» бестселера BW's. <> P Більше, ніж у попередньому році, в Калінінграді збираються провести мотоциклів. Зібрані на одній 200-кубовою платформі, вони будуть відрізнятися призначенням (звідси і зовнішністю) - стріт, чоп-пер, ендуро. Три моделі ATV кубатури 80, 200 і 250 см3 - і для підлітків, і для дорослих водіїв.

«Іжевський МОТОЦИКЛИ», Іжевськ
 За минулий рік тут зібрали близько 15 000 мотоциклів кубатури «350». Це все старі знайомі «Планета-5», «Юпітер-5» та «Юнкер».    Експорт, на якому тримався завод, практично зійшов нанівець після увійшов в силу заборони на експлуатацію двотактних моторів в Ірані, ось-ось їх заборонять і в Монголії. Завод шукає заміну експортерам. Порятунок підприємства - все той же аутсорсинг. Вже випробовується «Планета» з китайським мотором, підприємство шукає партнера для постачання деталей під «викруткове» збірку мотоциклів, 4-колісників та скутерів. «Іжмото» залишається єдиним в Росії (та й у світі) виробником мотоциклів на шинах наднизької тиску: «Самсонов» тут збирають другий рік, їх випустили близько сотні штук.    Двомісна машина обладнана мотором з водяним охолодженням від «Юпітера-5», в її кузові можна перевозити до 100 кг вантажу.

УРАЛМОТО », Ирбит
   Обсяг виробництва тут планують на рівні минулого року - трохи більше 2000 мотоциклів. Чисельність робітників на заводі скоротилася до 1200 чоловік. У минулому році більшу частину мотоциклів експортували в США і країни Європи, причому обсяг експорту зріс в порівнянні з 2004 роком на 50 і 70% відповідно. (Показово, що на щорічні збори дилерів на підприємство тільки з США прилетіло 50 представників партнерських компаній.)
   Значна партія мотоциклів відправлена на Кубу, а ось Ірак, в 2004 купив понад 1500 мотоциклів, більше замовлень не зробив. У році, що заводчани покладають надії на замовлення з Афганістану: наприкінці 2005 року в країні з успіхом демонструвалися Ирбитский мотоцикли. Підприємство виробляє 10 моделей, з них найбільшим попитом користувалися Sportsman і армійська Gear-Up з ведучим колесом коляски. Частка «одинаків» - «Вовка», «Соло», «Соло-Класік» та «Ретро-Соло» не перевищує в програмі випуску заводу і п'яти відсотків.
   Помітних змін у конструкції оппозитов не відбулося, давно обіцяна 5-ступінчаста КП так і не з'явилася. Основну увагу фахівці приділяють підвищенню якості. І знову-таки покладають надії на аутсорсинг: комплектуючі Ирбит постачають такі відомі компанії, як Paioli (передню вилку), Brembo (гальма), Denso (генератор), Plaza (задні амортизатори), Ducati (запалювання), вали та шестерні КП будуть отримувати з Німеччини. Покращена обробка мотоциклів (у тому числі ушляхетнені сідла-«жаби»), всі оригінальні запчастини відтепер продаються тільки у фірмових упаковках - щоб відсікти «лівак».
   Керівники ІМЗ вважають, що нарешті завод зі своєю продукцією впевнено зайняв свою нішу на світовому ринку: це «колясочники» для всієї сім'ї та апарати для екстремалів - любителів офф-роуда, мандрівників, різних «надзвичайних» служб. Імідж техніки з брендом «Урал» тримається на представленні, що це прості по конструкції й в обслуговуванні, в той же час надійні і дуже витривалі російські мотоцикли.    Лише близько п'яти відсотків вироблених мотоциклів у минулому році продано в Росії, з них найбільше «Вовків» - аж 19 штук!

ЗАВОД ІМЕНІ ДЕГТЯРЬОВА (ЗИД), Ковров
 У кращі роки на ЗіДе випускали за рік сотні тисяч мотоциклів, в 2006-му планують зібрати не більше однієї тисячі одиниць. Більшу частину - за партнерської сприяння китайської компанії Lifan.
   У порівнянні з минулим роком, який ознаменувався реорганізацією (на 50-му році існування) ВКВ мототехніки і скороченням проектних робіт з мототематіке, в нинішньому намічається навіть деяке збільшення обсягу випуску та номенклатури моделей. Пріоритет - малокубатурних техніці з 4-тактний моторами. До успішно продаватися скутеру ЗИД-Lifan LF50QT-4 додасться більш сучасна по «начинці» і дизайну модель LF50QT-15 (з телескопічною вилкою і переднім дисковим гальмом). У класі «великих» скутерів з'явилася модель LF150T-6 з 150-кубовим мотором і 13-дюймовими колесами.  
 Для дітей призначені дві моделі ATV, одна - з ськутерной трансмісією і ланцюговою передачею на вісь задніх коліс, інша - з механічною коробкою передач (вона з заднім ходом), автоматичним зчепленням і карданної передачею.    Аутсорсинг використовують і тут, в Коврові. За цим принципом у ходові Ковровський мокикам «Пілот» і «Актив» вставляють китайський мотор. Досвід вдався, і його поширили на інші зідовскіе моделі: триколісний вантажний «Пілот», здатний перевозити до 100 кг вантажу, і дитячий квадрік «Робінзон». У ATV «Тарпан» оновлять трансмісію: на зміну застарілому «Мурав'євським» заднього моста прийде редуктор із заниженою передачею, заднім ходом і блокуванням диференціала. Оновлять і гуму: сумно відомі своєю «дубів» ярославські шини замінять на китайські - вони значно легше і більш еластично. У планах на 2006 рік випустити і дослідну партію з 100 одиниць «ЗИД-Кур'єр» з 200-кубовим 4-тактний китайським двигуном і литими колесами.  
 Нова продукція - два квадрациклах з 250 - і 400-кубовими двигунами. Їх повністю збирають з китайських комплектуючих. Вони поки не сертифіковані, так що їх поява слід очікувати в другому півріччі. Обидві машини - утилітарного призначення, з достатньою світлотехнікою й великими багажниками. 400-кубова модель JS400 ATV повноприводна.    Визначено перспективи випуску дорожніх мотоциклів ЗИД-Lifan з двигунами від 200 до 400 см3. Запуск їх виробництва залежить від того, наскільки успішно підуть продажу решти продукції.    У партії скутерів LF150T-6 в ході заводських випробувань фахівці виявили дефект у підшипниках рульової колонки, нестабільність роботи задніх амортизаторів. Причина - суміжники укомплектували підшипники «сирими» деталями, а в амортизаторах неприпустимий розкид характеристик. У підсумку у всіх 150 скутерах довелося замінити дефектні комплектуючі. Цей факт - свідчення того, що на підприємстві дорожать честю марки.

«С. МОТО», Санкт-Петербург
, br>  Компанія продовжує потроху освоювати виробництво 50-кубовою техніки. У минулому році на невеликому конвеєрі збирали дві моделі «Пегаса» (мопед і мокикам) з індійськими двигунами Ancur з автоматичним відцентровим зчепленням. Займалися і «отверточ-ною» складанням скутерів моделі LZX50QT (з 2 - і 4-тактний моторами) китайської компанії Zongshen. Загальний обсяг виробництва не перевищив 1000 одиниць. Стільки ж планують випустити і в 2006 році. У новому році у співпраці з одним з підприємств Індії пітерці намітили підготувати виробництво двох моделей мопедів Cityflex. Від Zongshen, крім оновленого 4-тактного скутера, надійдуть два скут-Ретта, одна з них дуже прогресивної (за китайськими мірками) конструкції з сучасним дизайном, дисковими гальмами на обох колесах. Розробляється договір з китайською компанією Lifan на поставку скутера LF50QT-15 (зауважимо, цю ж модель буде продавати і ЗИД).

Тетіївський моторний завод (ТМЗ), Тутаев, і ін
 Основний профіль підприємства - виробництво комплектуючих до дизелів Ярославського моторного заводу. І ось тут розташувався невелику ділянку стапельного збірки мотоциклів.    Тетіївський квадрацикли «Рись» - довгожителі серед вітчизняних четирехколесніков, вони виробляються з 1996 року. У минулому році випустили близько 150 машин моделей «Рись-2». Вони з іжевським мотором водяного охолодження, незалежної 2-підвіскою важеля передніх коліс, багатофункціональним заднім мостом з двоступеневою коробкою передач (з реверсним ходом) і диференціалом, що блокується. Міст - з короткоходовой підвіскою, на іжевських амортизаторах.    Причина довгожительства «рисей» не в тому, що вони з якимись видатними технічними характеристиками, а в тому, що коштують недорого. Ціна ж обумовлена малою чисельністю задіяного в збірці персоналу. І інше: тут використовують практично дармові задні мости, що залишилися на складах ще з перебудовних часів. При існуючих обсягах виробництва цих вузлів вистачить ще на рік. Подальші ж перспективи Тутаєвський квадриків туманні: або доведеться розробити нову модель, або поставити хрест на мотопроізводстве.
   До речі, про ATV і інших вітчизняних позашляховиках. У сусідньому з Тутаеве Ярославлі компанія «Автодизель-Сервіс» згорнула виробництво подібних за конструкцією ATV АВДІС - їх у 2005-му випустили 26 одиниць. Виробництво проіснувало рік. На Гаврило-Ямському машинобудівному заводі «Агат» (теж недалеко від Ярославля) розроблений Болотохід на базі випускається мотоблоку на шинах Бел-79, а також «мотособака» - гусеничний буксирувальник по снігу. Ще одну модель сніжного «чотириногого» під маркою «Райда» випускають в Архангельську, у 2005 продали 800 штук.  

«Мотовело», Мінськ, Білорусія
 Справи тут не налагоджуються, незважаючи на ініційовану президентом Білорусії зміну керівництва заводу. У жовтні-листопаді минулого року відбувся спад виробництва, він викликав затримку зарплати та послідувала масовий страйк. Подібних акцій не траплялося з моменту виникнення підприємства.    За минулий рік випущено близько 9 тисяч мотоциклів - це втричі менше, ніж три роки тому. Тому є зовнішні причини: експортні ринки для продукції мінчан звузилися, залишилися, крім Росії, Афганістан, Казахстан, Молдова і України (в останню надходили мотоцикли для прикордонної служби). Основна причина незатребуваності мотоциклів з зображенням лелеки на баку - повсюдну заборону експлуатації 2-тактних двигунів. На 2-тактніках ще не поставили хрест і навіть намагаються їх вдосконалити - випробовуються три досвідчених зразка зі збільшеною до 150 см3 кубатурою. Але навряд чи це щось змінить. Вихід - горезвісний аутсорсинг в партнерстві з Китаєм. «Мотовело» в цьому відношенні отримало фору: тутешні розробники першими з усіх заводів СНД вживили китайський 4-тактнік. За рік їх зібрали менше однієї тисячі.    Виготовлені в 2005 році кілька сотень мотовелосипеди ММВЗ-1.102 стали раритетами - завод припинив їх випуск. Виною тому почасти стали конструкторські прорахунки (двигун міг запустити лише доросла людина, і то з трудом), почасти відмови техніки - як результат незадовільної якості виготовлення.    Спортивні машини для мотоболу і кросу хоча включалися у виробничу програму заводу, але далі за дослідні зразки справа не пішла. Виготовлена партія спеціальних машин на замовлення Міністерства лісового господарства республіки. Нова розробка лише одна - мокикам ММВЗ-2.154 з китайським 4-тактний двигуном. Особливості новинки - електростартер, пружинний моноамортизація з гідравлікою в задній підвісці, незвичайний дизайн і мала витрата палива (два літри на «сотню»). Завод виклався і провела підготовку виробництва новинки, протягом року повинні випустити 4000 мокикам, а всього мототехніки - близько 10 000 одиниць. Близько половини їх припускають продати в Росії.

Київський мотоциклетний завод (КМЗ), Київ, Україна

 Дивно, але, незважаючи на відсутність продукції на ринку, КМЗ не помер. За рік тут зробили трохи менше 1000 «Дніпров». Змогли б і більше (а мали намір півтори тисячі), але підприємство збиралися терміново приватизувати і вивести за межі міста, і завод кілька місяців не працював.    У його модельної програмі як мотоцикли-«одинаки», так і «колясочні». Їх левова частка експортується до Європи.

"РАКЕТА". Дніпропетровськ. Україні

 Підприємство збільшує кількість збирається продукції, а також розширювало асортимент. Основні моделі - скутери "Futong", які завоювали в Україну популярність, а також 233-кубові дорожні мотоцикли. Влітку 2002 року на ринок України надійшла перша партія мототехніки, представлена 12 моделями з об'ємом двигуна від 50 до 250 см3.

   Зараз проізводітм 14 моделей мотоциклів і скутерів, орієнтованих як на молодь, так і для мотоциклістів зі стажем ". Для любителів активного відпочинку пропонується дві моделі квадроциклів (ATV), призначених для їзди по бездоріжжю.


 Про те, як продавалися мотоцикли та скутери в Україні читайте в бюлетенях AUTO-Consulting (замовити можна по E-mail: cis@autoconsulting.com.ua)


 Деталі. за матеріалами журналу "Мото".


Статьи похожей тематики:

  • Підсумки виробництва мототехніки в СНД за 2005 рік
  • «Ракета-Futong» локалізує виробництво мототехніки
  • У Росії випустили 10000 скутерів QINGQI
  • Підсумки продажів мотоциклів в Україні
  • Підсумки моторинку за 2003 рік
  • Мотоцикли УРАЛ поїдуть до Іраку
  • У «АІС» стартує продаж мототехніки Lifan
  • В Україні стартують продажі мототехніки Lifan
  • Наприкінці червня очікується оновлення модельного ряду мототехніки QINGQI
  • Які мотоцикли популярні в Європі
  • Futong представив мотоцикл для МВС
  • В Україні стали продаватися мотоцикли Honda
  • Китайські скутера займуть половину російського ринку
  • Корпорація «АІС» розширює модельний ряд мототехніки ТХМ
  • На виставці «МОТОБАЙК-2007» буде представлений весь модедьний ряд мототехні ...



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.