05-01-2011 | Мототехника

Чи варто купувати китайський скутер

У геометричній прогресії збільшується кількість дрібних і великих фірм, що пропонують б/у японські скутери. Практично кожен великий (і не дуже) мотосалон вважає питанням честі відкрити відділ, який торгує скутерами. І, безсумнівно, відмінною рисою цього сезону, стало появи великого числа нових скутерів. "Безгрошовий" покупець, як зазвичай, відправиться на численні ринки в пошуках дешевого б/у скутера за 300-500 у.о. Багатий, швидше за все, зупинить свій вибір на нових європейців або японців. А ось всі, хто опинився посередині, опиняться перед непростим вибором: купити що добре зарекомендував себе, але б/у японця або, піддавшись зачаруванню новизни, за ті ж гроші відчути себе власником нового скутера. Якраз про другий варіант ми і поговоримо в цій статті.     Сьогодні у московських магазинах найбільше нових: європейців, японців, корейців і китайців (останніх особливо багато). Європейці і японці відпадають відразу ж через дуже високу вартість (зазвичай від 2500-3000 у.о.) (якщо порівнювати з б/у японцями). Корейці стоять дешевше і за всіма параметрами цілком можуть виявитися непоганим вибором (в середньому по Москві від 1800 до 2500 у.о. залежно від моделі). А от ціна на китайський скутер виявляється більш ніж привабливою. Новий (!) Китайський скутер можна купити за 600-1500 у.о. (приблизно стільки ж коштує б/в японський скутер в нормальному стані). (За 600 доларів можна купити китайський аналог японського скутера Yamaha Mint, інші моделі коштують Дорже.)

   ХТО?

Сьогодні в магазинах найбільше нових: європейців, японців, корейців і китайців (останніх особливо багато). Європейці і японці відпадають відразу ж через дуже високу вартість (зазвичай від 2500-3000 у.о.) (якщо порівнювати з б/у японцями). Корейці стоять дешевше і за всіма параметрами цілком можуть виявитися непоганим вибором (в середньому від 1800 до 2500 у.о. залежно від моделі). А от ціна на китайський скутер виявляється більш ніж привабливою. Новий (!) Китайський скутер можна купити за 600-1500 у.о. (приблизно стільки ж коштує б/в японський скутер в нормальному стані). (За 600 доларів можна купити китайський аналог японського скутера Yamaha Mint, інші моделі коштують Дорже.)

   ХТО?

           Якщо спробувати розібратися в морі дешевих китайських скутерів, що заполонили сьогодні ринок, то можна виділити наступних виробників.

     1.GEELY

     Виробник:  Geely Group Co., Ltd.
Найбільшого поширення отримала модель JL50QT-15. Вартість її в різних магазинах варіюється від 950 до 1200 у.о.
   Технічні характеристики:
 Розміри (довжина х ширина х висота), мм: 1660 x 680 x 1070
 Радіус повороту, (м): 1,6
 Максимальна швидкість (км/ч): ~ 45
 Витрата палива: (літрів/100 км): ~ 2.0
 Вага нетто (кг): 82
 Максимальне навантаження (кг): 80
 Модель двигуна: JL1PE40QMB
 Тип двигуна: одноциліндровий, 2 такту, форсована система охолодження повітрям  Максимальна потужність (кВт при об./хв.): 2,65 (7000)
 Максимальний крутний момент (Нм при про./хв.): 3,8 (6500)
 Стартер: електричний та кік-стартер (ножний)  

Zongshen

         Найбільш популярна модель: ZS50QT-4B
 Двигун: двотактний з примусовим повітряним охолодженням.
 Обсяг: 49,5
 Максимальна потужність: 3,05
 Максимальна швидкість: 45  



Qingqi

   Ось, наприклад, QM50QW-3 вартістю 1100 у.о.

   Технічні характеристики:
 ГАБАРИТИ (Д х Ш х В) (мм): 1680 х 630 х 1100
 Пуск двигуна: Кік стартер/електро стартер
 Тип двигуна: одноциліндровий двотактний з охолодженням потоком повітря
 Потужність двигуна: 2.42/6000 [kw/(r/min)]
 Макс. швидкість: 50 км/год
 Витрата палива: 2 літра на 100 км
 Робочий об'єм двигуна: 49 ml

   А ось ще одна модель, єдина, вартість якої нижча 1000 у.о. - Аналог японської Ямахи Мінт. У Балтмоторос вона називається Smile.

   Технічні характеристики:
 Об'єм двигуна, мл: 49
 Витрата палива, л/100 км: 1.6
 Розміри, мм: 1520 x 620 x 970
 Тип двигуна: 1-циліндровий 2-тактний з повітряним охолодженням
 Потужність (кВт/об.мин.): 2.06/6000
 Запалювання: електронне (CDI)
 Трансмісія: безступінчаста
 Роздрібна ціна: 587 у.о.

Jialing

   Виробник:  China Jialing Industrial
   Країна:  Китай (Чончін)
   Ще один типово китайський скутер, орієнтований на не надто вимогливого покупця JL50Q.
   5. І ще незліченні модифікації одних і тих же скутерів, що продаються під різними торговими марками.
   Окремо хочеться відзначити посилено рекламуються в Москві скутери, що випускаються компанією Балтмоторс. Скутери ці збираються в Калінінграді. При зборі використовуються тільки китайські комплектуючі, а в основу покладена китайська технологія. Тому, якщо назвати ці скутери китайськими, великої помилки не буде.

Що ж ховається за такою привабливою ціною нового скутера? Для аналізу ми вибрали найбільш популярні моделі: GEELY JL50QT-15 і Qingqi QM50. Результат виявився невтішним (для китайських скутерів). Вираз "китайське якість", що було загальним, підтвердило своє право на життя.

   При тому, що кожен скутер має свої незначні особливості, загальна схема виявилася напрочуд схожою. По надійності й експлуатаційними характеристиками китайські скутери сьогодні найбільш близькі до аналогічної продукції вітчизняного мотопрому (для прикладу можна взяти той же Стриж).

   І порівнювати китайські скутери з японськими, як-то навіть не зовсім доречно. (Взяти хоча б ціну - новий японець коштує від 2500 у.о. і ніяка дешевизною робочої сили не покриє різницю в 2000 у.о. Природно, удар доводиться за якістю скутера.) Тим не менше ... що дав аналіз.

   Всі скутери китайського виробництва виготовляються тільки (!) З китайських комплектуючих. При виготовленні використовується застаріла японська технологія приблизно початку 80-х років. Тому про всі нововведення, що вже встигли стати звичними і само собою зрозумілими в усіх японських і європейських моделях, при покупці китайця можна забути.

   Технологічний процес, який застосовується при виготовленні запчастин в Китаї, якісно відрізняється від того, що є в Японії. При виготовленні використовуються зовсім інші матеріали. Все це і визначає дуже низька якість, недовговічність і погані експлуатаційні властивості китайських комплектуючих.

   Двигун - аналог Ямахи з вертикально розташованими циліндрами (саме аналог з поправкою на китайське якість). На справі з Ямаха не має нічого спільного. Характерна риса всіх китайських двигунів - дуже маленька потужність. У моделі, аналогічної японському скутеру Let's II, всього 2 к.с.

   Варіатор - склад матеріалу, використаного при виготовленні, навіть близько не відповідає самим елементарним вимогам.

   Електрика - спочатку в жахливому стані навіть у нового скутера. У двох з аналізованих скутерів жодна клема не була нормально обтиснута, і дроти висмикували, варто було за них зачепити одним пальцем (що і відбулося, коли ми проводили діагностику комутатора).

   Обгінна муфта стартера також "як у Ямахи" тільки на словах. Якість виготовлення - жахливий!! Це призводить до проблем при запуску в кожному другому випадку. Нам періодично доводилося при запуску вислуховувати противний скрегіт і Німа двигун. При цьому виконати регулювання виявилося дуже складно, що також є однією з причин нестабільної роботи двигуна.

   Китайці виявилися напрочуд примхливі по відношенню до масла і бензину. У відповідь на 92 паливо мопед довго "чхав" і навідріз відмовився їхати більше 30 км.  

 ЦПГ має характерний дефект лиття.

   Продувні вікна виконані неякісно, що пояснює нестабільну роботу двигуна в цілому.

   Колісні диски набагато слабкіше, ніж у будь-якого японця. Якщо ж порівнювати гуму, то можна відзначити поганий протектор і швидку стираемость (у 1,5-2 рази швидше, ніж у японців). Особливо це позначається на керованості скутера в умовах мокрої дороги.

   У всіх моделях використовуються барабанні гальма старого типу. Як спереду, так і ззаду.    Якщо говорити про ергономіку скутера, то створюється враження, що такі речі при виготовленні скутера просто не враховувалися. Обтічність і вітрозахист не погані - їх просто немає. Вітрове скло зовсім не захищає водія, а при збільшенні швидкості починає деренчати і вібрувати, чим створює чималий дискомфорт.

   Облицювання (пластик). Якщо у японських мопедів облицювання досить пластична і сприйнятлива до зовнішніх впливів, що й забезпечує їй довге життя, то у китайців нічого подібного немає і в помині. Проблему у китайських скутерів можуть початися навіть після самого незначного удару.  

 Дізайн.С одного боку, оцінка дизайну річ досить суб'єктивна, але, в той же час, є й об'єктивні моменти. Відмінною особливістю всіх китайських скутерів є відсутність власного відмітного стилю, недоладність, що виявляється в усьому, і невизначеність квітів.

   Іншою стороною страхітливого якості китайських скутерів є практично повна відсутність вторинного ринку цих мопедів. Продати китайський б/у мопед практично неможливо.

   Ремонт

     Добре, а як же гарантія, може резонно заперечити будь-який покупець. Гарантія дійсно є і здійснюється в сервісних центрах. Більш того, ці сервісні центри реально існують, але все не так просто. Кілька років тому, коли все ще тільки починалося, діяв наступний механізм. Відкривався сервісний центр, його адресу вказувався в документах. Розпродавалася партія скутерів. Після цього сервісний центр закривався і потім відкривався вже за зовсім іншою адресою, коли потрібно було продати наступну партію мопедів.

   Але це було 2-3 роки тому. Зараз ситуація змінилася. Сервіс центри ніхто не закриває. Просто будь-який ремонт відтягується на невизначені терміни через відсутність запчастин (або з інших причин). Строки можуть складати і 4, і 5 місяців. Мало хто в змозі витримати такий довгий очікування, і мопед починають лагодити самостійно. Все. Гарантія більше не дійсна.

   А коли людина звертається до майстерень, то стикається з проблемою: ніхто не хоче стикатися з китайськими скутерами. А якщо хтось і береться, то ніколи не дають гарантію на виконану роботу. Причини найпростіші. По-перше, працювати з китайськими скутерами дуже складно, тому що, як кажуть самі майстри, не встигнеш полагодити одне, як вже ламається щось інше. По-друге, це дуже серйозні проблеми з запчастинами. Погана взаємозамінність агрегатів скутера.

   Прогноз  

 Насправді далеко не все, що робиться в Китаї, робиться погано. Китайці вміють робити (і роблять) цілком пристойні мопеди (можливо, не такі якісні, як японські або європейські, але їздити на них цілком можна). Проблема в тому, що в Росію сьогодні надходять зовсім інші скутери. Ситуацію, що склалася можна порівняти з тією, яка склалася в Росії в період перебудови. Кожен намагався урвати побільше, мало піклуючись про те, що його чекає завтра. Те ж саме відбувається зараз в Китаї щодо російського ринку.

   При виготовленні ввозяться скутерів переслідується тільки одна мета - зробити скутер якомога дешевше. Наскільки можливо мінімізувати витрати на його виробництво. І заробити на цьому якомога більше грошей.

   Можна припустити, що через кілька років ситуація зміниться, і в нас можна буде купити непоганий скутер китайського виробництва. Але це явно не сьогодні. А поки, маючи в кишені 500-1000 у.о., краще зупинити свій вибір на, що встигла добре себе зарекомендувати, б/в японської техніки.

Деталі. Scooterdigest.ru


Статьи похожей тематики:

  • Де купити скутер. Огляд ринку 2004
  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Підсумки виробництва мототехніки в СНД за 2005 рік
  • Огляд мотопроізводітелей СНД. Хто і скільки випустив за 2005 рік
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Перший в Україні Volkswagen Phaeton проданий ще до презентації
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Тест-драйв: Chevrolet Nubira / Lacetti - розумне рішення автомобільного пит ...
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Огляд новинок мототехніки в Мілані та Парижі
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • Що нам заливають на заправках. Тест бензину АІ-95 на київських АЗС.
  • Тест-драйв: Chevrolet Aveo проти Daewoo Lanos
  • Корпорація «АІС» пропонує китайську мототехніку за доступними цінами




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.