05-01-2011 | Мототехника

Тест-драйв Aprilia ETV1000 Caponord

Дивна назва моделі, чи не так? Беремо словник, шукаємо ... Так, Caponord - найпівнічніша точка Європи, мис Нордкап. Все ясно, італійці натякають саме звідси почати подорож на своєму великому ендуро, через весь материк, через Росію на схід ...

   Ще пару років тому марка Aprilia сприймалася мною як щось дуже екзотичне, абсолютно далеке від реального життя. Але зараз ситуація різко змінилася, бренд активно просувається на європейському ринку і в Америці. Причому компанія цілком успішно «закриває» найпрестижніші «ніші» ринку, будь то літрові спортбайки (RSV1000R) або мега-скутера (Atlantic). Добралися італійці і до ринку великих туристичних мотоциклів, які ми як і раніше називаємо ендуро. Хоча, як мені здається, американці знайшли більш точний термін для цих довгоногих важкоатлетів - dual purpose, тобто подвійного призначення. На практиці це означає, що мотоциклу ніколи не судилося покинути асфальт. За рідкісним винятком. Адже в будь-якій країні завжди знайдеться божевільний фанат, який і Ducati Multistrada зажене в бруд по саме «не балуйся» ...

   Що ж підготувала Aprilia на противагу таким грандам як Honda Varadero або, скажімо, BMW R1150GS? Італійцям не можна не віддати належного в тому, що стосується дизайну: вони на кілька кроків попереду. Незважаючи на практично однакові розміри як з Honda, так і з BMW, мотоцикл в цілому сприймається значно легше і витонченіше, я б сказав, «повітряні». Чільне місце на приладовій панелі займає тахометр, ліворуч і праворуч від нього розташувалися відповідно спідометр і інформаційний дисплей. Що стосується останнього, то він досить функціональний. В електронному вигляді він надає інформацію як про температуру двигуна, так і про кількість палива в баку.

     Можна дізнатися і про «забортної» температурі повітря, тут же «живе» інформація про час доби. Одним словом - повноцінний інфоцентр цього дольнобойщіка. Хіба що компаса немає. Але зате є бортова розетка для живлення мобільного телефону або ліхтаря. До речі, тут же виявляєш маховичок для регулювання (попереднього стиску пружини) заднього амортизатора Sachs. Але це необхідно, коли машина навантажена багажем. А я-то без нічого! Дивимося далі ...

     Пасажиру напевно буде зручно на широкому знімному сидінні. Та й підніжки, як, втім, і поручні, розташовані раціонально і ергономічно. Здорово, що патрубки глушника упаковані під сідло - не обпечешся! У прозорій трубці з лівого боку двигуна ви завжди легко проконтролюєте рівень масла. Дуже витончене рішення! Не треба навіть нахилятися, як це відбувається у випадку, якщо контроль здійснюється через «оглядове» вікно. Втім, мандрівника все вище перераховане цікавить тільки як приємний бонус. Головне в дорозі, щоб було зручно і все працювало.

       Посадка дуже висока, висота по сидінню 850 мм. До землі, звичайно, дістаю, але якщо ваш зріст менше, ніж, скажімо, 180 см, думаю, будуть проблеми ... Зате ходи підвісок досягають цілком пристойних 200 мм і спереду, і ззаду. Загалом, цифра зовсім не маленька, відверто дистанціюються апарат від таких однозначно асфальтових моделей як, наприклад, Yamaha TDM900. Це добре.

     Завжди приємно мати хоча б теоретичну можливість «покопатися» в багнюці. Туди ж, в бруд, підштовхують і спіцованние, хоча і безкамерні (привіт від BMW), колеса, однозначно краще «тримають» удари, чим литі (до побачення, Varadero). У розгляді деталей можна загрузнути до самого вечора, поїхали, чи що? ..

     Чорт забирай, яке ж тут туге зчеплення! Якщо уявити, що десь з півгодини пробираєшся з якого-небудь «оффроуд», де постійно доводиться «підігрувати» важелем зчеплення, то наступні хвилин двадцять потрібні на розминка кисті лівої руки. Для «туриста» це явний мінус. Але це теоретичні умовиводи, а поки я в місті, на асфальті. З перших же хвилин руху потрапляю в щільний «трафік». Тут «італієць» на висоті в буквальному сенсі цього слова. Висока посадка укупі з длінноходниє підвісками, плюс дуже непогана «підсмажити» мотоцикла (у тому сенсі, що з боків нічого не стирчить, а дзеркала розташовані значно вище таких у легкових машин), дозволили мені, практично не зупиняючись, «прошити» автомобільні затори та вирватися на волю за місто. Ось вона, стрічечка до горизонту, розганяють ... І на цій же першої прямої стикаюся з добре знайомим мені по Suzuki Bandit 1200S ефектом. Десь після 140 км/год вітер досить відчутно починає бити по шолому в ... потилицю.

     Особливість аеродинаміки. Виходу тут два: або трохи скинути швидкість, або приборкати гординю - трохи пригнутися, що я негайно і роблю. Максималку-то я ще не дізнався! 220 км/год, нехай навіть по спідометру, - вельми непоганий показник для такої високої машини. Загалом, примирливо до тривалих рухам на високих швидкостях модель досить непогано підготовлена. Двоциліндрова літрова «двійка» з кутом розвалу циліндрів 60 градусів начисто позбавлена вібрацій, яких волею-неволею підспудно від неї чекаєш. А що ви скажете про алюмінієву дуплексної рамі, і це на туристичному ендуро!? Звичайно, про спортбайківське керованості не може йти й мови, але в той же час очікуваної ваговитості і лінощів немає і в помині. Апарат слухається найменшого руху керма і тіла, легко кладеться і перекладається, провокує до все більшого екстриму.  

   Гальмові машинки Brembo в парі з 300-мм гальмівними дисками відмінно осаджують 240-кілограмову махину, але захоплюватися не варто. Величезні клювки передньої вилки явно не додають впевненості в благополучному завершенні подібних екстрених гальмувань. Можна розглядати цей аспект як плату за комфорт. Ходи підвісок, принаймні, в місті, дозволяють не звертати уваги на якість дорожнього покриття. Також до проколів слід віднести практично повну відсутність місця в підсідельному просторі. Такий собі натяк виробника, що все необхідне розміщувати стоїть у додаткових кофрах або рюкзаках. Які, природно, за додаткову плату.

     Тепер про двигун. Передбачаю ряд критики на адресу заевшегося спортбайками експерта, але, з моєї точки зору, потужності тут явно не вистачає. Так, 220 км/ч «максималки» і 98 заявлених сил вельми гідні показники. Але процес прискорення зі швидкостей порядку 120-140 км/год протікає аж надто аморфно. Зрештою, навіть сама Aprilia в модифікації Caponord Rally-Raid замінила 17-зубну передню зірочку на "шістнадцяту». Втім, а хто заважає зробити це самостійно? Можливо, проблема в дуже «довгих» передавальних відносинах ...

     Мотор без всяких спортивних викрутасів нижче 3000 об/хв невдоволено бурчить (не хочу, мовляв, тебе везти!), І лише піднявши стрілку тахометра вище, демонструє тягу. Коробка працює точно, хоча і досить жорстко, в принципі, мотоцикл новий, і після пари тисяч кілометрів процес перемикань напевно пом'якшиться.

     Місто, як ви вже зрозуміли, не його стихія. А безкрайні шосе, де можна легко тримати швидкість під 200 км/год - це до душі «італійцеві». Прекрасні аеродинаміка (все-таки не даремно форми облицювання продувалися в трубі) і здатність тримати траєкторію відразу народжують в свідомості думки про далекі країни, де можна ось так «пиляти» і «пиляти» по автобану, насолоджуючись красою за узбіччям. Далі думка несе на гірські серпантини Італії (таке собі спогад про батьківщину), де апарат покаже всі свої спортбайківське здібності по закладанню в поворотах. Загалом, на ньому реально хочеться подорожувати, і, що важливо, модель на це здатна. Шкода, що візи не оформлені, а то й справді все кинув би і «полетів» ...

     Що ж ми маємо в результаті? Компанія зробила дуже красивий і сучасний турер, гідно втиснувся в нішу великих і дорогих ендуро для подорожей. У найближчому розгляді з конкурентами картина виглядає наступним чином. Honda Varadero відверто страшною, на тлі нашого «італійця», литі колеса і м'які підвіски геть відбивають навіть думки про можливість бездоріжжя. BMW 1150GS дуже непоганий для своїх габаритів на оффроуд, але в порівнянні з Capo важкий, та й двигун страждає від вібрацій. Ще є Suzuki V-Strom, але він поки не попадався в руки тестерів, так що можна про нього говорити лише з чужих слів: його недолік - занадто малий дорожній просвіт. Навіть на грунтових дорогах траплялися проблеми. Що стосується останніх, то на щебінці і укоченій землі Aprilia тримається гідно. Ніяких складнощів я не відчував. Значить, на Capo можна пересуватися поза асфальтом і цілком динамічно.

     Є ще два повних антипода. Yamaha TDM900 - такий собі асфальтовий іноходець, нітрохи не поступається за красою Aprilia. І «парний» трансконтинентальний бігун KTM950 Adventure, на якому на асфальті робити нічого ... Загалом, виходить цілком гідний конкурент, і єдине, що може заважати його активному просуванню на схід на нашому ринку, - це недостатня популярність бренду в цілому і природна недовіра до італійському якості зокрема. Що стосується останнього, то за час дводенного тесту і 800 пройдених кілометрів яких-небудь сюрпризів мотоцикл не викинув. Хоча, звичайно, говорити об'єктивно про надійність можна тільки після тривалого тесту. У будь-якому випадку, новачок вийшов досить гідний свого гучного імені, тільки не варто всерйоз сприймати його позашляхові здібності. Адже за кількістю пластику він мало чим відрізняється від якого-небудь спортбайка, а тягати з бруду майже 300 ке-ге повної маси далеко не всім під силу ...

Тест-оцінка:
 Динаміка - Вона є ...
   Керованість - Не спортбайківське, але дуже гідна, враховуючи розміри.
   Комфорт - Ех, добре ... Цікаво, а чому DVD-плеєр в комплектацію не входить?
   Ергономіка - Майже без проколів, ну а тим, у кого не дістають ноги до землі, треба їсти «Растишку».
   Гальма - Чудові, тільки пам'ятайте про «підламувалися» передній вилці.
   Драйв - Це ж «турист» »! Спокійніше, панове, спокійніше ...
     Параметри

     Модель Aprilia ETV1000 Caponord
   Дебют/початок виробництва 2000/2001 р.
   Суха маса 237 кг
   Споряджена маса 256 кг
   Довжина 2290 мм
   База 1560 мм
   Висота по сідло 827 мм
   Обсяг бензобака 25 л
   Нахил передньої вилки 28
   Двигун 997,6 см3, 4-тактний, 2-циліндровий, V-подібний, DOHC/4, рідинне охолодження
   Розмірність двигуна 97/67, 5 мм
   Система харчування впорскування палива
   Ступінь стиснення 12,0
   Потужність 98 л.с. при 8300 об/хв
   Крутний момент 97 Нм при 6300 об/хв
   Трансмісія 6-ступінчаста КПП, багатодискове зчеплення в масляній ванні, ланцюг
   Рама діагональна, алюмінієвого сплаву
   Передня підвіска телескопічна підвіска, хід 175 мм
   Задня підвіска маятникова, моноамортизація, хід 185 мм
   Передні гальма два диски О300 мм, 4-поршневі фіксовані скоби
   Задній гальмо один диск О240 мм, 2-поршнева плаваюча скоба
   Переднє колесо 110/80-17
   Заднє колесо 150/70-17
   Максимальна швидкість 215 км/год
   Розгін 0-100 км/год 4,9 с
   Витрата палива 4-6,2 л/100 км
   Запасу ходу середній 380 км


Статьи похожей тематики:

  • Огляд новинок мототехніки в Мілані та Парижі
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Тест-драйв: Chevrolet Nubira / Lacetti - розумне рішення автомобільного пит ...
  • Тест-драйв: Принципова дуель. Toyota Avensis & Opel Vectra
  • Зимові шини. Супертест. Те що є на ринку
  • Тест-драйв Mitsubishi Lancer: Подорож в місто, якого немає на карті
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • Nissan Pathfinder. Позашляховик з штучним інтелектом
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Тест-драйв: Toyota RAV4 vs Nissan X-Trail. Кому що подобається.
  • Тест-драйв: Honda Accord проти Nissan Primera. Очна ставка
  • Тест-драйв: Chevrolet Aveo проти Daewoo Lanos
  • Тест-драйв: Так в чому ж фокус, в новому Ford Focus?
  • Новинки мотоциклів BMW на виставці Мотобайк 2008




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.