05-01-2011 | Мототехника

Огляд новинок мототехніки в Мілані та Парижі

в Європі це самий розпал мотосезону. Не випадково провідні світові виробники саме восени представляють новинки сезону прийдешнього. А для показу їх публіці вибирають самі «мотоциклетні» країни. Кожен непарний рік паради новинок проходять в Мілані і, з тижневою затримкою, у Парижі.   Ринок вимагає більшого: більше обсягу, більше потужності - це тенденція. Ще пару років тому кожен виробник рвав на собі останню сорочку - аби підняти заповітну планку на «конячку-другу». Зараз тенденція не дуже змінилася - погляньте на Triumph 2,3 (вже вибачте за автомобільну термінологію). Але загальний настрій змінюється: у моду впевнено входять багатоцільові мотоцикли (all rounders). Успіх новинок цього року - стрітфайтери Kawasaki Z1000 і вседорожника Ducati Multistrada - тільки підтверджує це. Втім, «літрові» спортбайки як і раніше залишалися в центрі уваги. Наперед просимо вибачення за вільність класифікації, але так, нам здається, буде легше сприйняти значний обсяг інформації.


     «ЛІТРОРАКЕТИ»

   Так, при всій неможливості реалізації своїх характеристик на звичайних дорогах вони і тільки вони володіють серцями й розумами мільйонів мотолюбителів всього світу. І їх оновлення - завжди найбільш очікувані. Бал правлять японські виробники, як і раніше пропонують найкраще співвідношення ціна-якість. І мінімальна вага - максимальна потужність. Ці чарівні цифри проходять червоною ниткою через всі нові розробки.


     Назва Honda зберегла колишнім, незважаючи на чутки, пов'язані з доглядом беззмінного лідера всіх проектів «Лез» Тадао Баба. І правильно. Fireblade - ім'я в мотоміре загальне, років десять як стало точкою відліку поряд з легендарним Ducati 996. Що ж приховує новий «файєр» під пластиком? Використавши напрацювання, перевірені в проекті гранпрійной RC211V, мотоцикл був створений заново - в ньому немає нічого спільного з попереднім Fireblade. Компактний двигун нарешті став повноцінним «літром» - його обсяг 998 см3. Система харчування конструктивно базується на аналогічному сайті RC211V. Схоже, радіальні гальма стають обов'язковою частиною серйозного спортбайка - на новій Honda, зрозуміло, такі.


     Випускна система, слідуючи останньою модою, розташувалася під пасажирським сідлом. Один з найцікавіших вузлів мотоцикла - електроннорегуліруемий роторний рульовий демпфер. Його характеристики змінюються автоматично залежно від швидкості руху. Рішення революційне: мало того, що такий спосіб регулювання не застосовувався на серійних мотоциклах, не пригадаю і випадків використання на спортбайках роторних демпферів. Нагадаю, демпфери такого типу частіше використовуються на ендуро. Не забуті реалії життя - крім іммобілайзера в штатну комплектацію входить U-образний замок на колесо.


     Якщо інформація про Fireblade так чи інакше просочувалася в пресу, то поява нової Yamaha YZF-R1 було повною несподіванкою, тим більше що компанія представила свій модельний ряд ще місяцем раніше, в чому ви могли переконатися, читаючи наш вересневий номер. Незважаючи на зовнішню схожість з R1 попереднього покоління, здивуватися тут є від чого: 172 к.с. на 172 кг сухої маси (прес-реліз стверджує, що система інерційного наддуву додасть до цього показника близько 8 л.с.) - показник, доступний досі лише гоночним мотоциклів. Як і на FireBlade, випускна система - під сідлом.


     Інше нововведення в кріпленні двигуна до рами - виробник стверджує, що конструкція цього кріплення така, що крутильних жорсткість шасі зросла втричі. Що ж стосується зовнішності, то вона отримала Гран-прі асоціації мотоциклетних дизайнерів - нагорода більш ніж вагома.


     Не відстають за частиною прем'єр європейські компанії. Так, Aprilia тільки представивши новітній RSV1000 R і RSV1000 R Factory («Моторевю» 9/2003), показала публіці приголомшливий Nera, перший мотоцикл унікальної серії Dream. Мотоцикл мрії - ні що інше як 1000 R Factory в максимальному тюнінг. Якщо форсировка двигуна не так помітна, то заміна всіх пластикових деталей вуглепластиковим просто впадає в очі. А ще, якщо придивитися уважніше, можна звернути увагу на колеса з магнієвого сплаву, кожне з яких полегшено майже на два кг. Ціна на Nera, який буде проведений партією 200 штук, не повідомляється, але є підстави припускати, що вона складе близько ? 40000.


     Benelli представила модернізований Tornado RS. Не дуже змінившись зовні, мотоцикл отримав форсований на вісім к.с. двигун і модернізоване зчеплення. Але головне - з'явився масляний радіатор, який зробив тепловий режим мотора менш напруженим (слабке місце попередньої версії). Звичайно ж, не обійшлося без кованих коліс OZ Racing і радіальних гальм Brembo.


       Ducati пожинає успіх торішньої моделі 999. Але не забуває шанувальників року, що минає стилю компанії, відомого за моделями 996 і 748. Саме для них призначена версія 998 Matrix. Адже чомусь творці видовищного блокбастера не використовували 999 у зйомках, хоча могли ...

   Мотоцикли іншої італійської компанії - Mondial - практично не відомі в Росії. В останні роки Mondial спеціалізується на спортбайках з двигунами Honda VTR1000 SP. Безумовно, це цікаво: чудовий японський двигун у вишуканому італійському шасі - справжній коктейль для гурманів.


     Компанія представила відразу три новинки: спортбайк Evo і стрітфайтери RZ Nuda і RZ Starfighter. Машини технічно ідентичні, розрізняючи лише оформленням і посадкою пілота. До речі, про оформлення: до нього доклав руку сам Саша Лакік, жива легенда мотодізайна «не для всіх» (про його черговому творінні трохи нижче).


             MV Agusta не настільки екзотична, але у нас, на жаль, також не представлена. Натомість у Європі котирується дуже високо. Саме завдяки своїм спортбайка. І якщо раніше їх кубатура обмежувалася величиною 750 см3, то зараз вона зросла до 1000 см3. Новий «літр» представлений в трьох модифікаціях: стандартною, Mamba і Tamburini. Остання присвячена відомому дизайнерові Массімо тамбурин, багато в чому визначив вигляд сучасного мотоцикла. У такому контексті навіть страшно уявити, кому присвячена передостання версія.  Laverda порадувала поданням витонченого SFC1000. Прототип мотоцикла ми бачили в минулому році в Болоньї («Моторевю» 4/2002), але аж надто «сиро» і незакінчена він виглядав, змусивши сумніватися у швидкому серійному дебюті. Приємно інколи помилятися - перший зразок партії з 549 мотоциклів перед вами.


     Чому 549? Таким чином компанія продемонструвала наступність поколінь: Laverda 750 SFC - перший мотоцикл компанії, що отримав світове визнання в 60-х роках минулого століття, був випущений саме такою партією. До речі, первісток був представлений і в Мілані. Новий апарат - стовідсотковий «італієць». Рама з тонких хромолібденових труб, стиль, що змушує розглядати кожну дрібну деталь, V-подібний двигун. Його параметри ніяк не назвати скромними: потужність 141 к.с. дозволяє розганятися до вражаючих 280 км/ч. Це перший досвід компанії після багаторічної перерви, є підстави припускати про швидке розширення гами.


     А що ж з Suzuki? Небезпідставно вважаючи GSX-R1000 мотоциклом самодостатнім, компанія випустила нові GSX-R750 і GSX-R600. Точніше, «доповнені й перероблені». Дизайном тут справа зовсім не обмежилася: потроху модернізація торкнулася всього. Так, діаметр передніх гальмівних дисків ... зменшено з 320 до 300 мм для зниження обертових мас. Перероблені і геометрія шасі, і елементи підвіски, сильніше ж всього дісталося моторам, в які сузучьі специ внесли по кілька сотень (!) Змін. Результат? Боїмося наврочити, тести покажуть, але 163 «сухих» кг у -750 (161 у -600) - результат феноменальний.


     Два літри. ХТО БІЛЬШЕ?


   Відповідаємо: Triumph. Новий круїзер Rocket III компанії швиденько «переплюнув» планку, встановлену Kawasaki VN2000, який дебютував також у Мілані, і про який ми писали в минулому номері. Гігантський трициліндровий двигун нагадує аналогічний вузол повнорозмірного американського пікапа. Динамічні параметри також вражають: розгін до 50 км/год займає секунду, до 100 км/год - 2,8 с. 12-клапанний силовий агрегат встановлений в рамі поздовжньо і вражає нетиповою (якщо не сказати - дикої) для круізера потужністю - 142 к.с. Важить мотоцикл, ясна річ, зовсім немало (але за мірками класу і не особливо багато) - 320 кг.


     Неясно, навіщо конструктори застосували п'ятиступінчасту КПП, можна було б обійтися і чотирма ступенями (якщо не трьома) - максимальний обертовий момент, що становить 200 Нм, доводиться на 2500 об/хв. Навряд чи така величина помітна при їзді, але душу можна гріти тим, що вона перевищує аналогічний показник більшості круїзерів вдвічі. Монстр орієнтований на американський ринок, з чим пов'язаний один з його рекламних слоганів: «Поршні на ньому, як на вашому V8».  На тлі цих монстрів новий Suzuki VZ1600 Marauder виглядає просто мопедом. Виконаний у дрегстерном стилі, мотоцикл обіцяє гідні характеристики. Погодьтеся, шестипоршневі скоби і перевернута вилка про що-то так говорять.    BMW продовжує наполегливо атакувати американський ринок з новими «оппозітнимі» ідеями: про BMW R1200 C Montauk відомо вже не один місяць, але офіційне представлення новинки відбулося лише в Мілані. Змін не багато: встановлений двигун Dual Spark, змінена зовнішність.


     Не обійшлося і без Harley-Davidson: патріарх чопперостроенія не може залишатися в тіні. Закривши тему порожніх розмов про своє консерватизмі дебютом і розвитком чудового V-rod, компанія тим самим дала зрозуміти, що прагнення до класики для неї - потреба, а не єдина можливість. Ось і зараз: Road King Custom. Нічого революційного, ніяких двох літрів, зате стиль і форма, що повертає нас у буремні 60-ті. І не тільки форма, колишнім залишився Дух ... ні, не легенди, а просто по-справжньому чесного мотоцикла з усіма його болячками і живим характером, який не вб'єш ніякими уравновешивающим валами. А адже це головне в подібних мотоциклах.


     Втім, шанувальникам американського стилю впору затаїтися. Дуже скоро може статися, що ринок завалять корейці - я випробував легкий шок, побачивши на стенді Hyosung прототип повнорозмірного круізера Aquila. V2 об'ємом 650 см3 (двигун запозичений у моделі Comet 650), перевернута вилка, ремінний привід заднього колеса, витягнуті форми ... І, що найголовніше - повне стилістичне подобу Harley-Davidson V-rod. Мені нічого іншого не спало на думку, як тільки побачив характерну «грушу» спідометра і линули з боків «полугрушія» з іншими приладами. Сьогодні це тільки прототип, але серійна модель з'явиться вже на наступний рік. Звичайно, 650 см3 для круізера небагато: уявіть здивування, коли дізналися про розробку «літрової» модифікації як про доконаний факт!


     ALLROUNDERS


   Як би не надували щоки шанувальники великих чисел, майбутнє за багатоцільовий мототехнікою. Починаючись з мотоциклів подвійного призначення, allrounders сьогодні можуть бути і асфальтовими ендуро, і стрітфайтери зі збільшеними ходами підвісок, і супермотард. Загалом, це ті мотоцикли, які дозволяють їздити в реальному житті за реальними дорогах. Першим allrounder прийнято вважати Yamaha TDM850, мотоциклом, не мали конкурентів до минулого року. Сьогодні моду в цьому стилі диктує Європа.


     КТМ виявився вірним своїм обіцянкам - Duke 950 став серійною моделлю. Незважаючи на те, що ми тестували прототип («Моторевю» 4/2002), нагадаю, про що йде мова. Дорожній мотоцикл з просторовою трубчастою рамою і двигуном V2 від моделі 950 Adventure, з длінноходниє підвісками. По конструкції мотоцикл нагадує Ducati, але про перетин стилів можна не турбуватися: австрійські дизайнери - чудові майстри своєї справи.


     А Yamaha порадувала всіх шанувальників стилю супермото: вперше представивши під своєю маркою цілком дорожній супермотард. Мотоцикл виконаний на базі нового XT660R, представленого в «Моторевю» № 9/2003. Якщо ж поглянути ближче, не можна залишити без уваги факт, що це ще й перший масовий мотоцикл в самому бурноразвівающемся сегменті мотоциклетного ринку. З незрозумілих причин інші японські виробники цей факт ігнорують ... Але ж, здавалося б, відмінності XT660X від версії R мінімальні. Шосейні покришки, більш потужний переднє гальмо і змінені налаштування підвісок, які отримали нові більш жорсткі пружини.


     Ну, переднє крило довелося робити інше. Але, погодьтеся, приємніше купити готовий продукт від відомої компанії і відразу, ніж замовляти за каталогами зовсім не дешеві деталі або, ще гірше, купувати виріб дрібної фірмочки. Ексклюзив ексклюзивом, але законів ринку ніхто не скасовував: масовий продукт завжди доступніше і від того привабливіше.    Далі без сенсацій і революцій. Слідом за успішними серіями нейкед з V-божники SV650 і SV1000, Suzuki зробила цілком виправданий крок: випустила на ринок мотоцикл подвійного призначення V-Strom 650. Фактично, це колишній «тисячник», але з мотором від «маленького» SV. Очевидно, що зменшений мотоцикл буде доступніше, але і на ньому «все по-дорослому» - рама, як і раніше з алюмінієвого сплаву. У Токіо (знамените Tokyo Motorshow пройде в кінці місяця) побачимо SV400?


     Інші новинки - і зовсім модернізації існуючих моделей: Aprilia представила модернізований Caponord - крім зміненої зовнішності, в якості опції застосовується АБС. Крім того, змінені налаштування підвісок і геометрія посадки. Мотоцикл пропонується з двома варіантами висоти сідла: 800 і 860 мм. Не дрімає і головний конкурент моделі - Honda Varadero, також пропонуючи у версії 2004 АБС і нову електронну приладову панель.


     НОВА КЛАСИКА


   Дорого, просто, вишукано. Так можна охарактеризувати тенденції, що відбуваються в цьому секторі мототехніки. Moto Guzzi, марка, що входить до складу концерну Aprilia, продовжує динамічно розвиватися. Незважаючи на те, що представлені в минулому році концепти MGS-01 і Griso так і залишилися в стадії прототипів, новинка з'явилася в секторі мотоциклів, наближених до туристичним. Breva V1100 відрізняється вдалим поєднанням класичного поздовжньо розташованого V-образного двигуна і сучасної ходової частини.


     Рама використовує двигун в якості силового елемента, а задній маятник обладнаний системою важеля, що компенсує «ефект кардана», що полягає у піднесенні задньої частини мотоцикла при різкому збільшенні «газу». Зовнішній вигляд мотоцикла повністю відповідає сучасним уявленням про дизайн, а мультірефлекторная фара обіцяє відмінну якість нічного освітлення. Цікаво, що сама компанія позиціонує новинку як прямого спадкоємця V7 Special 1967 року, першого серійного твін з кондорів на бензобаку.


     Ducati представив класичний спорт-турер ST3. Новинка не була б настільки значна, якби в її основі не застосовувався вперше заявлений відхід в концепції в бік комфорту. Для цього був навіть розроблений спеціальний двигун з еластичною тягової характеристикою і зниженим рівнем вібрацій. Вперше в історії Ducati шестіклапанний десмодромний силовий агрегат з рідинним охолодженням отримав назву Desmotore. Тепер у «самого спортивного з туристів» ST-4s з'явилося гідне доповнення.


     Harley-Davidson нарешті показав новий Sportster 1200. Точніше, грунтовно перероблений: навіщо різати курку, яка несе золоті яйця, і ускладнювати собі життя повністю новими вузлами і рішеннями, які публіка може і не прийняти. А тому експерименти залишили Buell, а Sportster лише видозмінився. Найсерйозніше нововведення - мотор тепер на гумових подушках. Крихкі від вібрації пластини акумуляторів і тремтячі дзеркала відходять у минуле. Але при цьому відчуття «дихання» мотора нікуди не поділося. Ще один кивок на користь практичності - скошений в задній частині корпус воздухофильтр, раніше постійно заважали під коліном. А ще сімейство скоротилася з шести до чотирьох модифікацій: тепер їх звати 883, 883 Custom, 1200 Custom і 1200 Roadster. Ну і, звичайно ж, з торішніх моделей перейшло на нинішнє кріплення пасажирських підніжок «по-людськи», на рамі, а не на маятнику.


     Прямий опонент Sportster's family - Triumph Thruxton, друга новинка британської компанії. Виконаний у стилі кафе-рейсер, апарат повертає нас у 60-роки, за часів розквіту компанії і гонок на трасі Thruxton, у Гемпширі (Великобританія). Thruxton 500 - так називалася популярна в ті часи модель Triumph. Сучасний варіант «прочитання теми» ніяк не можна назвати прогресивним.    З іншого боку, і в надмірному захопленні ретроатрібутікой творців мотоцикла не назвеш. Ні, це доведена до досконалості ідея Справжнього Британського мотоцикла. Ніяких технологічних премудростей начебто пятиклапанной головок або, прости, Господи, дрібнодисперсного уприскування. Все начебто просто, але як вишукано: сталевий «дуплекс», два циліндри, повітряне охолодження ... До речі, мотор - ні що інше як розточений до 865 см3 двигун від Bonneville (790 см3) потужністю 70 л.с.


     А по інший бік Ла-Маншу цією темою впритул зайнявся Voxan. Ще недавно ці менш тиражні і значно дорожчі, ніж Triumph, мотоцикли виділялися саме авангардним (хоча і місцями спірним) дизайном. І ось французи вирішили спробувати вичавити все зі стилістики 50-60-х у сучасному прочитанні, як це вони вже спробували зробити з моделлю Scrambler. Питання, до кого звернутися за дизайн-проектом, тут навіть не стояло.


                   


                 


       


             


     Деталі.


Статьи похожей тематики:

  • Тест-драйв Aprilia ETV1000 Caponord
  • Прем&
  • Новинки мотоциклів BMW на виставці Мотобайк 2008
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Тест-драйв Opel Astra J. Flex-авто
  • Тест-драйв: Alfa Romeo 159 TI - Кохання з першого погляду
  • У Україну представлять новий Audi A3 Cabriolet
  • Новинки китайського автопрому. Що показали на Пекінському автосалоні
  • В Україні презентували новий IVECO Stralis
  • В Україні стартував продаж Opel Insignia. Оголошені ціни
  • Тест-драйв: По замках Львівщини на Toyota Camry
  • Ще більше причин для задоволення: новий BMW 1-ї серії
  • Honda завойовує 4 титули на конкурсі «Мото року 2010»
  • Nissan Pathfinder. Позашляховик з штучним інтелектом
  • Тест-драйв: УАЗ-23602 Cargo. Спадкоємець «пуголовка»




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.