Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Кредиты, лизинг, страхование

Банкіри розповіли, яким буде автокредитування найближчим часом

У рамках «Столичного Автошоу 2010» пройшов круглий стіл «Автокредитування та страхування», на якому представники банківських кіл розповіли про новації на ринку автокредитування, які з'являться в найближчому майбутньому.
 Представники автомобільного бізнесу, у свою чергу, намагалися схилити банкірів до більш пільгового кредитування клієнтів, а також до освоєння нових сегментів ринку. Що з цього вийшло, читайте в нашому репортажі.  За даними AUTO-Consulting в серпні сегмент автокредитування склав уже 12% від усіх угод на ринку. Цю статистику підтверджують і внутрішні дані «УкрАвто» - кредитні продажі 11,7% у серпні. При цьому, по окремих брендам (Chery) автокредити вже підбираються до 14,4%. Однак у дилерів Renault частка кредитів сягає 30%, і цей факт не може не турбувати конкурентів. Що чекає ринок автокредитування в майбутньому? Про це банкіри і автотрейдери говорили у форматі круглого столу у присутності журналістів.

У цьому році круглий стіл з банківськими структурами став набагато більш представницьким. У ньому взяли участь: «Плюс Банк», «ПроФін Банк», «Брокбізнесбанк», «Астра Банк», «Банк Форум», «Укргазбанк», «Правекс-Банк», «Банк Кіпру», «Піреус Банк» і « Всеукраїнський Банк розвитку ». Спочатку топ-менеджери коротко змалювали ситуацію в банківському секторі та поділилися досвідом боротьби з «проблемними» кредитами.

 Підходи тут різні. Якщо одні банки вважають за краще йти на реструктуризацію боргу, збільшення термінів погашення, введення кредитних «канікул», тобто організації, де питання з «проблемкою» вирішують шляхом реалізації «заставних» авто, але за згодою позичальника.

 І один і інший спосіб дають можливість банкам поліпшити статистику і мінімізувати відсоток «проблемної» заборгованості. Але як зізнаються самі банкіри, спосіб реалізації заставних авто через аукціони або автосалони для них самий трудомісткий і дорогий. Тому якщо вони і наполягають на продажу, то намагаються домовитися з позичальником.

 

  Андрій Рязанцев «Плюс Банк»
   Основна частина проблемних кредитів сконцентрована у валютному портфелі, тому ми пропонуємо клієнтам, які потрапили в складну ситуацію реструктуризувати позику. На сьогодні нами переоформлено 25% «проблемних» кредитів і 45% з них у валютному портфелі. Можу з упевненістю сказати, що реструктуризація - на сьогодні найефективніший інструмент у роботі з «проблемними» кредитами. Ми використовували й інший спосіб та вилучили 60% авто у недобросовісних позичальників і 40% з них вже реалізували. Але цей метод досить сильно ускладнений через недосконале законодавство. Його необхідно спрощувати. Крім того, процедура вилучення з подальшої реалізації заставного авто, сильно розтягнута у часі.  На мій погляд, колишні кредитні автомобілі будуть виходити на ринок не відразу, а поступово і сильного впливу не нададуть.

  Інна Бурак "Брокбізнесбанк"

 Ми намагаємося вирішувати проблемні кредити за допомогою реструктуризації позики, переведення кредиту з доларів у гривню і т.п. Таким чином, нам вдалося зменшити в рази проблемний портфель і головне - зберегти довіру клієнтів та імідж банку.

      Максим Капелюш "ПроФін Банк"

 Процес відчуження автомобіля у недобросовісного платника - неефективний. З 2009 року ми стали застосовувати добровільний принцип реалізації заставного авто. У результаті продажу за ринковими цінами, клієнти майже завжди закривають заборгованість, а ми таким чином зменшуємо проблемний портфель.
 У випадку якщо справа доходить до виконавчої служби, то тільки уявіть в якому стані вони вилучають автомобілі.

  Сергій Міщенко "Астра-Банк"

 У нас створила спеціальна комісія з роботи з проблемною заборгованістю. Основний принцип її роботи - реструктуризація виходячи з реальної ситуації у позичальника. І, ви знаєте, люди стали вирівнюватися. Якщо ми і вдавалися до реалізації, то намагалися йти на добровільну продаж клієнтом. Досвід співпраці з комісійними майданчиками та аукціонами показав, що такий шлях дуже накладний.

  Що буде далі з ринком автокредитування?

 Проте банки вже думають про завтрашній день, тим більше, що за останній період приплив депозитів змушує фінустанови виходити на ринок кредитування. Але банкіри поки занадто обережні. Майже всі з них однаково описали ідеального для себе клієнта на сьогодні: 25-45 років, з офіційною зарплатою понад 8000 грн, і стажем роботи на одному місці протягом 5 років і в несхильною кризою галузі, при цьому кредитні платежі не повинні перевищувати 30% щомісячних витрат.

 Але описуючи свого клієнта, самі ж банкіри визнають, що таких не так вже й багато, і для подальшого розвитку ринку потрібно міняти критерії та ставки. І при тому, сильно міняти.

    Дмитро Лозовій "Банк Форум"

 Формально ми не зупиняли кредитування, але ми чудово віддаємо собі звіт, що при ставці в 30% річних у банк не прийде розумний позичальник. Навіть після зниження ставок мало хто готовий платити 28% річних.
 Ринок реально оживе лише після пониження вартості кредитних ресурсів. Найближчим часом відбудеться таке зниження на 1,5-2%. Ми вже сьогодні стартуємо з 17% річних у гривні.

    Дмитро Мусієнко "Піреус Банк"

 Ми бачимо, що число банків реально працюють у сегменті автокредитування зростає. І це позитивно. Найближчим часом ставки знизяться до 19-20% річних. Ми будемо пропонувати «короткі» кредити з фіксованою ставкою і «довгі» з плаваючою.



  Антон Косторніченко "Укргазбанк"

 Процентні ставки будуть знижуватися й перший внесок 20-25% можна очікувати вже найближчим часом. Наш банк поки працює з автомобілями вартістю до 100 тис. грн. і щомісяця видає по 30-50 позик в даному сегменті.

  Вадим Шкодовський "Правекс-Банк"

 У даний момент автокредитування - найцікавіший напрямок, так як в іпотеці та споживкредитами більше ризиків. У нас вже зараз реальна ставка - 17%. І не дивлячись на консервативний підхід банків, їм доведеться знижувати ставки ще на 1-3%. Перший внесок також доведеться опускати до 20-30%. Менше поки не буде, так як ми вже обпеклися на лояльних умовах у попередні роки. Проте в 2011 році ми поки будемо дотримуватися критеріїв «ідеального клієнта».

      Ганна Добриня "ПроФін Банк"

 Ми опустимо перший внесок до 25%, та й тенденції до зниження ставок проглядаються ще на 1-2%. Але підхід до клієнта істотно не зміниться.




 Банкіри відзначили, що сам розмір ставки по кредиту для клієнта знаходиться лише на 3-му місці при виборі банку. Набагато важливіше швидкість прийняття рішення та умови отримання кредиту. Клієнту важливіше: скільки він буде платити в місяць, ніж під який відсоток він бере кредит. Але якщо в одному банку йому запропонують на 1-1,5% менше, але будуть думати над вирішенням кілька днів, то він вже буде їздити на машині, купленої за кредит в іншому банку, коли йому тільки повідомлять, що кредитний комітет дав «добро ».

 Тому у фінансових структурах працюють над скороченням часу прийняття рішень і навіть готові деллігіровать такі права автосалонам, які працюють за методикою банків. Особливо, на такі кроки йдуть невеликі банки, що не мають своєї розвиненої філіальної мережі. Вони будуть працювати через автосалони і там же приймати рішення.

   А от іти на фінансування лізингових схем продажу авто в банках поки не поспішають, навіть не дивлячись на позитивний досвід створення подібних структур в кризу. Так, «УкрАвто» поділилася своїм досвідом реалізації авто через лізинг: ризиків менше, оскільки авто знаходиться у власності лізингової компанії і легше простежити за його долею. Але банкіри без ентузіазм поки говорять про лізинг, посилаючись на український менталітет та законодавство.

  Сергій Міщенко "Астра-банк"

Наші клієнти не готові купувати авто і бачити в техпаспорті, що він йому не належать. Так, ми можемо контролювати автомобіль під час ТО, але цього недостатньо. У результаті ми отримуємо той же ризик, та й законодавство щодо лізингу поки не досконале.

  Войцех Петрасік "Плюс Банк"

 У Чехії лізинг для фізосіб займає 80%, а в Польщі його майже немає, з причини менталітету. Автомобіль повинен бути у власності.

 Але за попередньою інформацією великі банки намагаються повернутися на ринок саме через лізинг.

 Не готові банки масово кредитувати і угоди по старих автомобілів. Номінально, такі програми з'являться, але ризиків на бу ринку більше, тому в даному сегменті українцям доведеться розраховувати на свої сили.

 Віце-президент «УкрАвто» В'ячеслав Поврозник констатує, що з усього заявленого списку партнерів, активно працюють з клієнтами лише 2-3 банки, при тому, що умови співпраці з «УкрАвто» у всіх однакові. Без збільшення автокредитування про істотне зростання ринку говорити передчасно.
 Резюмуючи можна відзначити, що найближчим часом ринок автокредитування чекають такі зміни:

 Зниження ставок на 1,5-2%
 Зменшення першого внеску до 20-25%
 Посилення конкуренції серед банків
 Скорочення часу прийняття рішення

 Але банки не обіцяють спрощення підходу до оцінки позичальника, занадто низьких ставок, а якщо вони і будуть, то тільки у партнерстві з дилерами авто.

Крім того, свого слова ще не сказали банки з Топ-5 , які поки що не поспішають в сегмент автокредитування. Це означає, що розраховувати на число автокредитів більше 20-25% від величини ринку поки не доводиться.

Деталі. AUTO-Consulting  

Що говорили банки про автокредитування рік тому


Статьи похожей тематики:

  • Зараз автокредити вже видають 20 банків. Хто і під який відсоток?
  • Автокредитування не повернеться на рівень 2008 року ще п&
  • Проблемних автокредитів стає менше
  • Автокредити вже восени стануть ще доступнішими
  • Чого чекати від автокредитування. Хто і як реально кредитує
  • Піреус Банк в Україні покращує умови автокредитування
  • Точка зору: До кінця року автокредитування може повернутися на докризовий р ...
  • Банки у вересні видали рекордну кількість кредитів
  • У листопаді в Україні зафіксовано рекорд автокредитування
  • Сьогодні лише один банк з 50-и пропонує автокредит
  • Вперше в Україні! Автокредитування без довідки про доходи
  • Що буде з автокредитами? Перспективи ринку
  • Рівень проблемних кредитів досяг вже 10-20%
  • Позичальники перестають платити кредит за авто. Ситуація на ринку
  • Україні чекає ще одна хвиля жорсткості умов автокредитів



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.