Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Кредиты, лизинг, страхование

Що зміниться на ринку автострахування в 2010 році

У Моторно (транспортне) страхове бюро (МТСБУ), що об'єднує страхові компанії, які здійснюють обов'язкове страхування цивільної відповідальності (ОСАЦВ), підвели підсумки 2009 року й озвучили прийдешні зміни на ринку страхування в 2010 році.
 Згідно зі статистикою МТСБУ за 2009 рік практично за всіма показниками діяльності СК було відзначено зростання. Особливо радує страховиків той факт, що збільшилося на 5% число укладених договорів по ОСАГО, а забезпеченість полісами автотранспорту досягла 70%.
 Але на цьому в МТСБУ зупинятися не збираються, а планують в 2010 році провести ряд новацій, щоб довести цей показник до 80%.    Зокрема, план дій передбачає:  
 1. Організацію та введення в експлуатацію єдиної бази даних, яка дозволить контролювати як водіїв, так і регулярність виплат.

   2. Ліквідацію «короткострокових» полісів. Як зазначив президент МТСБУ Володимир Романишин, мова йде про ліквідацію всіх короткострокових полісів, крім річних. Таким чином, МТСБУ планує побороти «хитрих» автовласників, які страхуються тільки перед проходженням ТО, а потім не продовжують поліс.
 При цьому, в МТСБУ акцентують, що і ті автовласники, які не експлуатують авто, наприклад взимку, також повинні бути застраховані на весь рік. Якщо ж вони не експлуатують авто, то Володимир Романишин порадив їм зняти авто з обліку, а потім знову його поставити на облік, або їздити цілий рік. Радує лише те, що цю ініціативу ще повинні затвердити в Держфінпослуг, де напевно звернуть увагу досить нав'язливу послугу.

 3. Впровадження так званого «європротоколу». Ця новація дозволить оформляти ДТП без потерпілих, без участі ДАІ. Така практика поширена в багатьох країнах, і її планують запровадити і в Україні. Начальник Департаменту ДАІ МВС України Сергій Коломієць також не проти, щоб ДТП оформляли без участі інспекторів ДАІ.


  Ми підтримуємо впровадження «європротоколу». Приміром, у 2009 році зафіксовано 230 тис. ДТП, і лише 30 тис. з них - це випадки з потерпілими, які вимагають втручання з боку держави. Близько 200 тис. ДТП - це суто майнові спори, які цілком можуть врегулювати самі страхові компанії. Така новація заощадить до 100 тис. робочих змін інспекторів ДАІ, які в цей час зможуть виконувати свої прямі обов'язки - стежити за порядком на дорогах.
 Крім того, якщо дрібні ДТП будуть оформлятися без участі ДАІ, це дозволить їх учасникам уникнути адмінвідповідальності, яка зараз настає у всіх випадках.
- констатує Начальник Департаменту ДАІ.  

 Впровадження «європротоколу» підтримують і в Кабміні. Так, заступник міністра юстиції Володимир Богатир відзначив, що Мін'юст також висловлюється за якнайшвидше впровадження такої форми. Однак, така новація вимагатиме змін до законодавства, а тут все залежить від Верховної Ради. Але учасники прес-конференції впевнені, що депутати знайдуть час і внесуть необхідні зміни.

 4. Перегляд базового тарифу по ОСАГО і підвищення лімітів. Страхові компанії вже не раз робили спроби підвищити тариф по ОСАГО і переглянути коефіцієнти, якими коригується сума в договорі по ОСАГО. Наприкінці року їх наміри підняти вартість страховок на 30% були відкинуті Держфінпослуг. Проте в МТСБУ мають намір домогтися свого і з цією метою зараз працює робоча група, яка напрацьовує нові правила визначення вартості та коригуючі коефіцієнти. На прес-конференції був озвучений базовий тариф у 150 грн, а також озвучені зміни в коригувальних коефіцієнти, які страховики запропонують Держфінпослуг. У кінцевому рахунку, суть нововведень знову зводиться до збільшення вартості більшої частини полісів, але зараз вона досягається за допомогою коефіцієнтів. Підвищення цін в МТСБУ аргументують необхідністю зберігати ліквідність СК, а також тим фактом, що вартість ОСАЦВ в Україні - найнижча в Європі.
 Але на цьому ініціативи СК не закінчуються. Були озвучені плани взагалі з переходу на «вільне» ціноутворення.

 Відрадно, що серед першочергових планів фігурувала і робота з «недбайливими» стразового компаніями, які не проводять виплати та всіляко затягують процес. У МТСБУ пообіцяли, що за допомогою нової бази даних будуть бачити як йде процес виплат і будуть реагувати. Оптимізувати процес дозволять зміни в законодавстві, де хочуть прописати крайній термін для виплат - 3 місяці з моменту ДТП. Більш того, за словами Володимира Романишина ця норма змусить самих страховиків бігати і збирати документи, а не чекати коли їм все принесе клієнт.

   Як це все буде виглядати на практиці - покаже вже 2010 рік. Поки ж Начальник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць пообіцяв, що вже найближчим часом інспектори на лініях почнуть ретельніше контролювати наявність полісів ОСАЦВ у водіїв. У разі відсутності такого - штраф 425-850 грн.

Деталі. AUTO-Consulting


Статьи похожей тематики:

  • Що "дає" автоцивілка. Пояснення
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • Водій - вчися їздити за Правилами. З 17 листопада в Україні діють нові штра ...
  • Страховики хочуть перекласти фінансову відповідальність за ДТП на ДАІ
  • Поліс ОСЦПВ подорожчає на 30%
  • Які повноваження будуть в обновленого ДАІ. Короткий аналіз нововведень
  • Які повноваження потребує ДАІ від Верховної Ради
  • В Україні буде новий закон про лізинг
  • Амортизація скасовується. Страхові компанії будуть виплачувати шкоду без об ...
  • У Росії змінюється порядок продажу подержаних автомобілів
  • Моторно-транспортне страхове бюро буде виключати страховиків, які не покрив ...
  • Як страховики позбавляються від неугодних клієнтів по ОСАГО
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • У 2007 році українські автомобілісти витратили понад 100 млн грн. на міжнар ...



  • На заметку автолюбителю:


    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.