05-01-2011 | Автохимия, масла, автокосметика

Лукоїл купив в Америці 800 АЗС

"ЛУКОЙЛ" вирішив продовжити експансію на ринок нафтопродуктів США і купив у цій країні мережу майже з 800 АЗС, витративши $ 265,75 млн. З урахуванням взятої раніше в управління мережі автозаправних станцій Getty нова угода збільшить частку "Лукойлу" на роздрібному ринку Східного узбережжя США до 8%. Але аналітики неоднозначно оцінюють нову інвестицію російської компанії.  Як повідомив "Ведомостям" віце-президент "Лукойла" Леонід Федун, у вівторок "дочка" "ЛУКОЙЛу" Lukoil-USA завершила операцію з придбання мережі з 795 АЗС в американської ConocoPhillips. За його словами, для фінансування покупки компанія залучила шестирічний кредит на $ 325 млн у американського банку Lehman Brothers і вклала $ 50 млн власних коштів. З цих грошей на оплату покупки піде $ 265 750 000, решта - на поповнення оборотних коштів самої автозаправної мережі. Федун підкреслив, що цей кредит не ляже на баланс компанії, оскільки узятий під заставу нерухомості, що купується - адже АЗС придбані у власність, причому близько 20% з них - разом із землею. Віце-президент "Лукойла" вважає, що в Західній Європі для такої покупки знадобився б $ 1 млрд.   Це вже третя атака компанії на автозаправний ринок США. Перша і абсолютно безуспішна відбулася в 1997 р., коли російська компанія оголосила про проект будівництва 2000 невеликих АЗС при супермаркетах. Вклавши $ 4 млн, "ЛУКОЙЛ" відмовився від цієї ідеї. Удача посміхнулася російської компанії тільки в 2000 р., коли вона за $ 71 млн придбала Getty Petroleum Marketing, що володіє правом довгострокової оренди 1300 АЗС та мережі нафтобаз в східних штатах США від канадського кордону до Північної Кароліни.

   Заправки, куплені "ЛУКОЙЛом" на цей раз, розташовані в східних штатах Нью-Джерсі і Пенсільванія і працюють під торговою маркою Mobil. Як говорить Федун, більшість АЗС збережуть цю марку ще не менше чотирьох років, але ті, що розташовані у найбільш престижних місцях, в самий найближчий час отримають бренд "Лукойла".

     Топ-менеджер вважає, що новопридбані заправки набагато краще за якістю, ніж вже наявні в США: якщо на одній АЗС Getty продається в середньому 6 т палива на добу, то на Mobil - 10 - 12 т. Тому вони забезпечать подвоєння ринкової частки "Лукойла" в східних штатах, яка нині дорівнює 4%. Федун запевняє, що в Getty дохідність на вкладений капітал складає 10% і цей проект уже окупився, а по АЗС Mobil ефективність буде вищою. З введенням в дію нафтопорту у Висоцьку "ЛУКОЙЛ" планує постачати бензин для своїх заправок в США.

     У штаб-квартирі ConocoPhillips в Х'юстоні угоду з "ЛУКОЙЛом" вчора прокоментувати не змогли. Але, як пише New York Times, компанія зараз продає більшість своїх заправок в США, щоб скоротити борг і до кінця цього року виконати план з продажу активів на $ 4,5 млрд. У вчорашньому прес-релізі ConocoPhillips сказано, що за 2003 р. компанія продала активів на $ 2,7 млрд і скоротила борг на $ 4,8 млрд.

     Аналітик Brunswick UBS Пол Коллісон відзначає убогість інформації про операцію. "Але на перший погляд, - говорить він, - вона виглядає вигідною для" Лукойла ", тому що компанія є однією з найкращих у світі за upstream, і тепер вона додала гарний актив до downstream". На думку експерта, у середньостроковій перспективі, якщо "ЛУКОЙЛ" зможе транспортувати нафту в США у великих обсягах, він стане серйозною міжнародною компанією. Коллісон також відзначає відносно невисоку вартість куплених АЗС (у середньому $ 335 000), які в США дешевше, ніж у Європі.

     А фінансового аналітика компанії "АВК-Аналітика" Марію Радін угода "Лукойла" насторожує. Вона побоюється, що розширення збутової мережі в США сприятиме прискореному зростанню як операційних витрат, так і витрат компанії на придбання нафти і нафтопродуктів.

     Валерій Нестеров з "Трійки Діалог" вважає цю новину нейтральною для ринку. "З одного боку," ЛУКОЙЛ "не переплатив за мережу, якщо американський банк дав кредит під заставу придбаного, з іншого - викликає сумнів, що" ЛУКОЙЛ "незабаром зможе реалізувати в США переваги вертикальної інтеграції", - говорить експерт. Втім, він не виключає, що додатково до заправкам компанія спробує купити НПЗ у США.


Статьи похожей тематики:

  • Де краще заправлятися. Тест палива на київських заправках
  • Що нам заливають на заправках. Тест бензину АІ-95 на київських АЗС.
  • У Києві проходять відразу чотири виставки автомобільної тематики
  • У Москві бум кредитних продажів
  • Як купити авто в кредит. Підводні камені і "розлучення" при авток ...
  • ТНК-ВР може покинути Україні
  • Тест: Що нам заливають на заправках під виглядом А-92
  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Операції з нерухомістю в світлі Закону України "Про податок з доходів ...
  • Як ми перевіряли якість 92-го бензину на київських АЗС
  • ТНК-ВР-Україна припинила продаж бензину на своїх АЗС за все?? території Укр ...
  • ТНК припинила продаж бензину на своїх АЗС по всій території Україні
  • Лізинг чи кредит. Що вигідніше?
  • Запасів нафти у світі ще на 140 років
  • Прем&




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.