Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

Для КрАЗу наступають нелегкі часи

Підконтрольна Костянтину Жеваго холдингова компанія «Автокраз» нещодавно заявила, що скоригувала прогноз випуску вантажівок у бік зниження. Це пояснюється зростанням витрат і перехід на більш дорогі двигуни. Таким чином, «Автокраз» ризикує скороченням своєї частки ринку, на яку претендують російські та європейські виробники.
   У вересні Мінпромполітики затвердило нову держпрограму розвитку автопромисловості і регулювання ринку автомобілів до 2015 р. Документом, зокрема, передбачається збільшення виробництва вантажних автомобілів до 54 тис. на рік. Це означає, що за наступні шість років випуск вантажівок повинен вирости в 8 разів (!), Адже за минулий рік у країні виготовлено 7263 вантажних авто. Інакше чим фантастичними ці плани не назвеш. Хоча, можливо, в міністерстві «виробництвом» вважають великовузлове складання дешевих китайських брендів, яка набуває в Україні масовий характер.Рост українського ринку вантажних автомобілів прискорюється завдяки розвитку економіки, особливо приватного бізнесу, який більш активно закуповує вантажівки в порівнянні з держпідприємствами. Висока динаміка очікується у будівельному секторі (один з основних замовників великовантажних авто) - в тому числі, завдяки реалізації великих інфраструктурних проектів, пов'язаних з проведенням футбольного Євро-2012. Найбільшим попитом в даний час користуються самоскиди і сідельні тягачі (у загальній структурі продажів частка кожного з цих видів складає близько чверті), а також фургони та бортові вантажівки (приблизно по 15-20%).    У минулому році в Україну продажу середніх (повною масою 8-16 т) і важких (понад 16 т) вантажівок склали близько 10 тис. А тільки за I півріччя 2008 р. реалізовано вже 10,6 тис. штук, що на 94 % більше, ніж за аналогічний період минулого року. Причому більше половини з них припало на великовантажної техніки повною масою понад 16 т.    Лідерами ринку в середньому класі є КамАЗ, МАЗ, ГАЗ і ЗІЛ, на позиції яких активно наступає китайський FAW. У сегменті великовантажної техніки повною масою понад 16 т трійка лідерів залишилася незмінною, проте російські, білоруські та українські вантажівки здають свої позиції під натиском європейських марок. Якщо в 2006 р. КамАЗ, МАЗ та КрАЗ сумарно займали 82% вітчизняного ринку, то за минулий рік їх частка скоротилася до 63%. Продажі вантажівок із Західної Європи, Америки та Азії, включаючи Індію і Китай, ростуть динамічніше, ніж у виробників з СНД. У 2007 р. КАМАЗ зберіг свої лідируючі позиції в Україні (26% ринку), не набагато відстає МАЗ (25%), у той час як частка КрАЗу скоротилася з 17% до 12%.

    КрАЗ пішов на зниження

   Представники КрАЗу зниження частки на ринку пояснюють збільшенням ціни машин у зв'язку з переходом на випуск автомобілів з двигунами Євро-2. Випуск вантажівок у Кременчуці не скоротився, а виріс - на 21%, до 4,2 тис. шт. (Рекордний за останні 12 років показник). Із проданих 4,6 тис. од. на український ринок було поставлено 1,5 тис., що склало 31% загального обсягу продажів заводу. Основним же ринком збуту (49% загального обсягу продажів) є російський, поставки куди за 2007 р. виросли майже до 3 тис. машин. Ще майже 500 машин поставлено в країни Середньої Азії, третій за важливістю ринок для заводу.

У 2008 р. планується випустити 4,5-5 тис. авто, початковий прогноз (понад 5 тис.) скоректований у зв'язку зі зниженням продажів на українському ринку в останні місяці. На КрАЗі нарікають на зростаючу конкуренцію, в тому числі різке зростання завезення імпортних аналогів, з якими заводу складно конкурувати, у т.ч. з-за багаторазового зростання цін на сировину, комплектуючі та енергоносії.

   Зокрема, двигуни Ярославського моторного заводу стоять уже на $ 700 дорожче, ніж силовий агрегат Cummins, при цьому росіяни не мають ще двигунів стандарту Євро-4. У минулому році 80% автомобілів КрАЗ були оснащені двигунами Євро-2, а в 2008 р. 3-5% загального випуску складуть авто з Євро-3. КрАЗ у минулому році знизив виробництво китайських FAW на 31%, проте цього року ситуація стабілізувалася - тільки за січень-червень їх випущено 1398, стільки ж, скільки за весь 2006 р.

   Запорізький автозавод у нинішньому році випустить майже 3 тис. вантажних авто, переважно китайських JAC і індійських ТАТА, плюс незначна кількість китайських Dong Feng. До збірки вантажних ТАТА у вересні поточного року приступив і Бориспільський автозавод (на майданчику в Чернігові). За умови стабільних постачань машинокомплектів, що відповідають стандарту Євро-3, на підприємстві готові випускати до 500 одиниць на місяць. У корпорації «Еталон», до складу якої входить БАЗ, впевнені, що така кількість «може поглинути тільки російський ринок», на який планується поставляти вантажівки.

   А корпорація «Богдан» (в минулому році майже 850 машин Hyundai і Isuzu) після запуску нового заводу в Черкасах планує різко наростити випуск вантажівок. У поточному році - 2 тис. шт. Isuzu, у наступному - 3,5 і далі поетапно до 15 тис. за рік. У минулому році в Україні було продано 500 вантажівок Isuzu. СП «Ісузу Авто, Україна», що реалізує в країні корейські вантажівки, в 2008 р. планує продати більше 1000 автомобілів, вивести на ринок нову малотоннажну серію, среднетоннажнікі і почати дистрибуцію важкої техніки.

    «Союзні» вантажівки



Найбільші виробники вантажівок в СНД, шт.

           

2007 р., тис.

   

до 2006 р.,%

     

КамАЗ

   

54,2

   

+20

     

ГАЗ (середні)

   

29,9

   

+123

     

Урал

   

15,8

   

+58

     

МАЗ

   

20

   

+10



   За даними AUTO-Consulting, У 2007 р. КАМАЗ продав в Україні 2225 авто. Російський виробник утримує 1-е місце на нашому ринку з 2006 р., коли він вперше обігнав за продажами МАЗ. За останні 2 роки компанія удвічі збільшила реалізацію своєї продукції в Україну. Наш ринок в експорті КамАЗу займає близько 20%. У цілому ж, за 6 місяців поточного року на українському ринку продано вже більше 2000 автомобілів.

Інший російський виробник - ГАЗ - традиційно домінує України в сегменті середньотоннажних вантажівок, частка ж компанії на ринку важких вантажівок (за рахунок поставок « Уралів »") складає до 10%. Якщо відбудеться широко обговорювана зараз операція по об'єднанню автовиробництво «Уралу» і Мінського автозаводу, в СНД з'явиться виробник, яка буде конкурувати не тільки з нинішнім лідером КамАЗом, але й зможе стати потужним гравцем у Европе.За минулі два роки частка МАЗу на українському ринку вантажівок знизилася з майже 42% до 25%, продажі білоруських вантажівок в 2007 р. скоротилися до 2150. Реалізація в Україні може зрости, оскільки з 2008 р. в число офіційних дилерів марки МАЗ в Україну увійшла корпорація «АІС».

   Всього за минулий рік Мінський автозавод випустив 24 тис. машин, з яких більше половини продано в Росії. У залежності підприємства від російського ринку і є основна проблема МАЗу - фактично, крім країн СНД збувати машину ніде, до того ж 90% моторів, використовуваних на білоруських вантажівках, надходить з Ярославського моторного заводу, підконтрольного групі ГАЗ.

   Виробництво на МАЗі стане рентабельним при збільшенні випуску машин двоє-втричі - до 50-80 тис. за рік. До того ж потрібно переходити на стандарти Євро-3 і Євро-4. Для всього цього потрібні великі інвестиції, яких немає ні у заводу, ні в держави, якому МАЗ належить. Єдиний вихід - залучення інвестора або об'єднання з більш сильним гравцем.

    Європейці наступають

   У 2007 р. український ринок імпорту нової техніки з Європи збільшився майже на 50%, в тому числі, ринок вантажівок повною масою до 8 т збільшився більш ніж на 40% в порівнянні з 2006 роком, продажу важких вантажівок виросли більш ніж на 120 %.

   У 2007 р. компанія «Авто-Капітал», яка продає в Україну автомобілі Mercedes-Benz, збільшила реалізацію вантажівок в класі 8-16 т до 160 од. (На 139% більше рівня 2006 р.). У класі понад 16 т продано 470 од. (+86,51%), Включаючи нову модель Actros. У 2008 р. планується збільшення продажів машин середнього і важкого класів Mercedes-Benz на 65%.

   Компанія MAN в минулому році поставила в Україні 469 вантажівок, в поточному році продажі планується наростити втричі. За січень-серпень 2008 р. продано більше 600 вантажівок. У середньому класі (8-16 т) MAN контролює вже 32% продажів європейських вантажівок в Україну, у важкому секторі (понад 16 т) - 21% ринку. Компанія має намір у найближчі кілька років збільшити свою ринкову частку до 50%. Додамо, що представники німецької компанії спростували інформацію ЗМІ про нібито имевшемся намір MAN розмістити виробництво в Україну.

   «Renault Trucks України» за 2007 р. реалізувала 440 нових вантажівок, в 2,5 рази більше в порівнянні з 2006-м. Частка вантажівок Renault на ринку наближається до 20%. За підсумками 2008 р. Renault планує увійти до лідируючої «трійки» на українському ринку, завдяки розширенню переліку пропонованих моделей.

   У 2007 р. в Україні було поставлено 360 вантажівок Scania, що вдвічі більше, ніж у минулому році. Частка ринку Scania серед імпортерів становить 12%. Також в країну завезено близько 120 старих машин (багато клієнтів віддають перевагу недорогі б/у моделі Scania новим китайським брендам). У 2008 р. планується, як мінімум, подвоїти показники продажів в Україні.

   У минулому році компанія DAF Trucks поставила в Україні близько 300 одиниць нових вантажівок повною масою більше 15 т, що в 2,5 рази перевищує результати 2006 р. У 2007 р. «IVECO України» реалізувала в країні близько 200 среднетоннажніков EuroCargo, сідельних тягачів і самоскид IVECO.

За інф. ugmk.info        

На що проходила виставці TIR'2008 АвтоКрАЗ так і не показав "бескапотниках"


Статьи похожей тематики:

  • MAN буде продавати в Росії вантажівки з Індії
  • КАМАЗ в кризу зміг зайняти 58% ринку
  • Сплеск продажів на українському ринку автобусів і вантажівок
  • Світовий ринок вантажівок обрушився більш ніж на 50%, в Україні - на 54%
  • Корпорація "Богдан" за 11 міс. збільшила продажі автобусів " ...
  • ТД "Фотон" планує в 2008 р. довести частку вантажівок Foton в Укр ...
  • Підсумки виробництва вантажівок в СНД
  • КамАЗ збільшить випуск автомобілів
  • Європейський ринок вантажівок в 2009 році впав на 32%
  • Сенсації на ринку вантажівок
  • КАМАЗ не зможе продати в 2009 році більше 28 тис. авто
  • Росія збільшує мито на ввезення вантажівок
  • MAN переоцінює свої позиції в Україну
  • Ситуація на ринку автобусів і вантажних автомобілів за півріччя 2002 року
  • До 2020 року КАМАЗ планує випускати до 100 тис. вантажівок



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.