Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

Хто купить МАЗ?

10 липня перший віце-прем'єр Білорусії Володимир Семашко оголосив про початок в країні масової приватизації. Планується, що за 2008-2010 роки буде продано 519 підприємств, першим з яких буде МАЗ. Серед його найбільш вірогідних покупців - власник холдингу "Базовий елемент" Олег Дерипаска.    Дерипаска вже не перший рік придивляється до Мазу. У 2001 році він пропонував білоруській владі за нього $ 50 млн. Тоді угода не відбулася, тому що білоруську сторону сума не влаштувала. Але становище МАЗу залишалося дуже вразливим, оскільки 90% моторів, які використовуються на машинах білоруського підприємства, надходить з Ярославського моторного заводу, підконтрольного Олегові Дерипасці, писала в 2001 році газета "Час новин". Ситуація погіршувалася ще й тим, що 74% експорту продукції МАЗу йде до Росії. Серед претендентів на завод був ще і КамАЗ.

   Купівля МАЗу дозволила б "Групі" ГАЗ "розширити продуктовий портфель за рахунок сідельних тягачів, а КамАЗу - подолати нестачу потужностей.

   На початку літа 2008 стало відомо, що уряд Білорусії вважає за доцільне прийняти пропозицію Дерипаски. За словами прем'єр-міністра Білорусії Сергія Сидорського, уряд не ставить перед собою завдання реалізувати активи МАЗу: "ми хочемо, щоб вони максимально працювали з російськими компаніями" - цитує "Інтерфакс". На його думку, це дозволить російським і білоруським виробникам гідно конкурувати на світовому ринку. З точки зору експертів, білоруському уряду більш вигідне створення СП, оскільки воно дозволить зберегти контроль над МАЗом. За словами Сидорського, планується, що челябінський автозавод "Урал" (входить в "Групу" ГАЗ ") і МАЗ об'єднають всі свої активи, створивши нову компанію -" Міжнародний фінансово-промисловий союз ", в якій партнери володітимуть по 35 і 40% акцій відповідно. Що залишився пакет акцій планується запропонувати міжнародному інвестиційному банку, що погодився надати кошти для розвитку заводів цих автовиробників. Крім того, сторони мають намір створити керуючу компанію, що відповідає за вдосконалення виробничих потужностей МАЗу і Уралу, а також за створення єдиної збутової мережі, інжиніринг та закупівлю автокомпонентів - пише Lenta.ru.

   Як повідомив посол Росії в Білорусії Олександр Суриков, слова якого наведені на rb.ru, Росія пропонує об'єднати активи МАЗ, Руспромавто (керуюча компанія "Групи" ГАЗ ") і КамАЗа. За його словами, компанії повинні об'єднати свої зусилля, щоб скласти конкуренцію транснаціональним корпораціям - Volvo, Scania і іншим, які "на порядок потужнішою російських і білоруських, особливо в області машинобудування".  

 За даними електронної газети "Взгляд", МАЗ в цьому році інвестував у розвиток виробництва $ 380 млн і зробить 26 тис. автомобілів. Але до 2014 року в розвиток заводу необхідно вкласти ще мільярд доларів як мінімум, щоб спробувати подвоїти випуск продукції - до 50 тис. машин. А завдання перед МАЗом - виробництво більше 80 тис. машин. Взагалі в автомобілебудуванні право на життя має виробництво, що виробляє не менше 100 тис. машин на рік. Якщо менше - то це вже цех зі складання з чужих комплектуючих. Важко сказати, чи буде МАЗ перетворений в складальний ділянку, але навряд чи Дерипаска або будь-який інший інвестор захоче вкладати у виробництво МАЗів, які неможливо збути ніде, крім як у Білорусії, і поки що в Росії, до посилення екологічних вимог до викидів, пише " Погляд ".

   Втім, сумніватися в реальності угоди щодо купівлі МАЗу не доводиться ще й тому, що в 2008 він був прийнятий в асоціацію "Автовиробники Росії", про що повідомив генеральний директор ВО "БелавтоМАЗ" Микола Костень, слова якого наводяться на Newsru.com. Костень вважає, що тепер буде простіше вирішувати проблеми, пов'язані з тим, що російська сторона прийняла обмежувальні заходи з ввезення автотранспортних засобів. Засновниками асоціації є найбільші російські виробники, в тому числі АвтоВАЗ, КамАЗ, РусПромАвто, Северсталь-Авто.

   Крім МАЗу в поточному році уряд Білорусії планує акціонувати 176 підприємств, у тому числі Мінський моторний завод, Мінський механічний завод ім. С.І. Вавілова. Можливо і на них знайдуться покупці в Росії.


Статьи похожей тематики:

  • МАЗ і УРАЛ об&
  • МАЗ може розпочати складання автомобілів LADA
  • На МАЗі вважають вартість будівництва заводу легкових автомобілів для Chery
  • Приватизації МАЗу не буде - сказав Батька
  • Chery планує відкрити виробництво в Білорусії. Україна знову втрачає інвест ...
  • МАЗ має намір організувати виробництво легкових автомобілів
  • У Росії створено мегахолдингу РУССКИЕ МАШИНИ
  • МАЗ і ЗІЛ займуться спільною збіркою вантажівок
  • Абрамович продав свої акції РусПромАвто
  • МАЗ продасть в Україні 300-400 автобусів
  • МАЗ в 2007 р планує збільшити поставки до Німеччини в 2 рази до 100 автобус ...
  • У МАЗу зростання виробництва на 1,7%
  • Сіба продовжує скуповувати заводи
  • У України відкрито консигнаційний склад РУП МАЗ. У МАЗу буде нова стратегія ...
  • Дерипаска розлучився з Magna



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.