Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

У ряді великовантажної будівельної техніки з&

До недавнього часу китайські вантажівки були представлені на дорогах Україні тільки машинами легкого класу. Компанія «ФАВ-Україна» вирішила змінити ситуацію: так на нашому ринку з'явилася великовантажна техніка марки FAW - зокрема, кар'єрні самоскиди.
 Концерн FAW (China First Automotive Group Corp.) Є одним з провідних виробників вантажних автомобілів в Китаї і володіє чотирма десятками заводів, у тому числі і за кордоном. У найважчому класі (повною масою понад 15,0 т.) він щорічно виробляє близько ста тисяч вантажівок. На нашому ринку марка вперше засвітилася на минулому в кінці травня Міжнародному київському автосалоні. Зовні
 Красиві светоблоки фар з «очками»-лінзами, обтічний бампер зі спідницею-спойлером, цікаві проштамповування на дверях ... Все це затьмарює величезна хромована емблема: стилізована крилата одиниця, що нагадує орла.

   Привертає увагу і яскрава двоколірна розфарбування: жовта кабіна і червоний кузов. В останнього незвичний для нас малюнок «у клітинку»: зовні на бортах горизонтальні ребра жорсткості діляться поздовжнім силовим елементом на квадратні секції. Нам це нагадало ворота старовинного замку. Задній борт відкривається за допомогою механічного приводу.

   З боків і ззаду є протипідкатний бруси, пофарбовані, немов шлагбаум, в білий і червоний кольори. Правда, захисна сталева конструкція з лівого боку, біля акумуляторного відсіку і «запаски», на перевірку виявилася досить хліпковатой: вона кріпиться до рами тільки спереду, тому легко прогинається, навіть при легкому натисканні. Привертають увагу великі задні светоблоки: вогні стоп-сигналів і покажчиків поворотів добре проглядаються і в сонячний день.

    Усередині
   Беремося за тонку хромовану ручку дверей. Так, на західних вантажівках зараз такого не зустрінеш - кругом пластик. А тут - міцний метал. Посадка і висадка заслуговує усіляких похвал. У кабіну ведуть дві сходинки, причому нижня знаходиться всього в 40 см від землі. На оптимальній висоті розташована і ручка-поручень ліворуч від керма.

 Перше, на що звертаєш увагу в кабіні, - оригінальна передня панель. Вона встановлена досить низько і майже горизонтально. Тим не менш, щиток приладів відмінно читається, праворуч від нього розміщена зручна «клавіатура» управління допоміжними функціями: блокуванням міжосьового диференціала, пневмосігналом, «аварійкою» і т. д. Ще правіше - речовий відсік.

 Рульове колесо регулюється в двох напрямках. Незважаючи на відсутність пневмопривода, робити це дуже легко - досить потягнути за невеликий важіль зліва на рульовій колонці. Приємно здивував великий крок налаштування кута нахилу «бублика».

   Особливий інтерес викликає моторний тунель. Незважаючи на те, що він досить високий, дизайнери вміло його замаскували. Це не просто короб, покритий пластиком. По-перше, з боку напарника на ньому встановлений поручень, за який зручно триматися на ходу, краще навіть, ніж за ручку над дверима прорізу, до якої ще треба тягнутися. По-друге, на ньому є дві відкидні кришки. Під більшою - відсік для документів, під меншою - прикурювач. Більш того, на моторному тунелі легко можна пообідати, як за столом - тут навіть підстаканники є. Одна незручність: помінятися місцями з напарником, не виходячи з кабіни, буде нелегко. Крім того, високий тунель заважає забиратися на спальну полицю. Її, до речі, дуже часто можна зустріти на самоскидах, а адже це зручно. Наприклад, стоїш в черзі під завантаження - чому б не задрімати?

    На ходу
   Найцікавіше розпочалося після того, як ми під'їхали до портового крану-«павука», який засипав в кузов 25 з лишком тонн піску замість покладених 23-х. Як поїде 260-сильна машина повною масою за сорок тонн, адже показник питомої потужності не такий вже й великий?

 Уявіть наше здивування, коли навантажений самоскид потихеньку-легенько, але рушив на твердому покритті з третьої передачі. Грамотно підібрані передавальні числа коробки і головної пари зробили свою справу. Та й 7,0-літровий двигун виявився досить тяговітим. До речі, він розроблений авторитетною австрійською компанією ITL. Тут використана паливна апаратура марки Bosch, а всі шість циліндрів мають по чотири клапани.

 «Зелена зона» тахометра лежить в межах 1500 - 2000 об/хв. Але так їхати нудно - динаміка не дуже яка, хоча максимальний обертовий момент в 930 Нм досягається вже при 1400 об/хв. Зате економиться паливо: середня витрата в режимі траса-місто не перевищує 30 - 35 л на 100 км. А якщо зайти за «зеленку»? З 2000 до 2500 об/хв настає помітний підхоплення, і машина тягне набагато краще. Ми вільно розігналися до 80 км/ч. Правда, довго так їхати було не можна: мотор ще не пройшов обкатку (на одометрі всього 183 км).

 Автомобіль, якщо вірити проспекту, був оснащений 8-ступінчастою механічною КПП. Насправді, як з'ясувалося, коробка мала тільки сім передач переднього ходу, а восьма виявилася ... заднім ходом. Порадував малий хід важеля КПП. А от від чіткості перемикання ми, зізнатися, залишилися не у захваті. Плюс тут ще зворотна Н-образна схема: перша передача - вправо на себе, третя - вже вліво, а шоста - ще лівіше. Треба звикнути. Передача начебто включилася ... Ан ні! Перед тим як відпускати педаль зчеплення, слід секунду почекати Синхронізатор треба дати час.

 Завдяки двом переднім керованим осях радіус розвороту цього FAW як для такого «КамАЗа» невеликий - всього 11,0 м. Легке кермо з потужним гідропідсилювачем здорово допомагає при маневруванні в штовханині на будмайданчику. У той же час на високій швидкості залишається виразна зв'язок: кермо - положення коліс - дорога.

   Педалі газу і гальма у вигляді підлогових майданчиків зручні в роботі. Правда, на довгоходовий акселератор не треба боятися сильно натиснути. Вичавка педалі зчеплення також не вимагає надмірних зусиль. Багатотонна махина зупиняється швидко і плавно. Уповільнення легко дозується педаллю. А ось моторне гальмо виявився неврегульованою. Натискаємо на відповідну клавішу на передній панелі: ззаду щось шипить, але помітного зменшення швидкості немає. Йде звичайне гальмування двигуном.

 Штатний звуковий сигнал дуже тихий: вночі він не розбудить жителів розташованих поряд з будівництвом будинків. А ось пневмосігнал видає потужний потік децибел. Один мінус - щоб «китаєць» заголосив, треба буквально нокаутувати маточину керма.

 Великі вікна і далеко винесені вперед зовнішні дзеркала забезпечують хорошу оглядовість. А побачити, що ж робиться безпосередньо у бампера, допомагає кругле дзеркало переднього габариту. На висоті і звукоізоляція кабіни. Вантажівка відповідає нормам Євро 2 та по шкідливих викидів, і по галасливості. А це важливо, оскільки з 1 січня 2006 року ці норми стають обов'язковими для всіх нових автомобілів в Україну.

 На цій машині приємно працювати, в ній мало втомлюєшся. У цілому китайський «важкоатлет» нам сподобався.

    Підсумки:
 + Зручність посадки і висадки
 + Комфортна кабіна
 + Вдало підібрані передавальні числа трансмісії
 + Потужні прогнозовані гальма
 + Гарна оглядовість

   - Нечітке включення передач
 - Високий моторний тунель
 - Слабке кріплення бічних протипідкатний брусів
 - Туга кнопка звукового сигналу

    Докладніше про модельний ряд автомобілів FAW  

        FAW CA 3380P4K2T4      Загальні дані  
     Тип   кар'єрний самоскид      Колісна формула   8х4      Габарити, Д/Ш/В, мм   9605/2490/3310      Колісна база, мм   1860 +3490 +1350      Вантажопідйомність, кг   23000      Повна маса, кг   38000      Габарити кузова, Д/Ш/В, мм   6830/2310/1200      Корисний об'єм кузова, м. куб.   19 м. куб      Радіус повороту, м   11,0      Кліренс, мм   245      Обсяг бака, л   300    
 

     Двигун  
       Тип/марка   турбодизель CA 6DF2-26 (Євро 2)      Робочий об'єм, см куб.   7127      Роз. і кількість цил.  6-целіндровий, рядний      Потужність, л. с./об/хв   260      Макс. кр. момент, Нм/об/хв   930/1400      Трансмісія  
       КПП, тип   хутро. 8-ст.      Ходова частина  
       Підвіска передніх/задн.   завіс.рессорн./завис. ресора.      Гальма передніх/задн.   бараб./Бараба.      Шини   11.00 - 20      Експлуатаційні показники  
       Макс. швидкість, км/год   80      Середня витрата, л/100 км   39      Середня вартість ТО, грн.   1650      Періодичність ТО, км   8000      Гарантія, років/км   1/50000       Ціна тестованого автомобіля, грн.  
    264 195    
 

 Юрій Гоголів
 Фото Павла Лебедєва
 Журнал «Комерційні автомобілі»


Статьи похожей тематики:

  • Тест-драйв сільгосп самоскида Ford Cargo: Пшеничний король
  • Тест-драйв самоскидів Ford Cargo 3530D з двома типами кузовів
  • Вантажівки HANIA: успішний дебют в Україні
  • Зброя для аграріїв: тест-драйв сельхозсамосвалов КАМАЗ
  • Тест-драйв самоскида CAMC NH3310. Плюс одна вісь
  • Тест-драйв: FORD Cargo 1835T - новий флагман у лінійці Ford. Тягач з перспе ...
  • На автосалоні в Парижі Citroеn представить приголомшливий концепт С-Metisse
  • Вантажівки «Фотон» стають дедалі популярнішими
  • Тест-драйв. ВАЗ-1118 Калина. Вже майже визріла
  • Експлуатація Kawasaki ZX-9R Ninja
  • Nissan Pathfinder. Позашляховик з штучним інтелектом
  • Skoda Octavia A5. Перше знайомство
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • Як треба правильно їздити на мотоциклі
  • Тест-драйв: Volkswagen Passat B6. «Пасат» або «Бриз»?



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.