Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

Як роблять IVECO

Автомобілі IVECO в Україні займають одне з лідируючих місць з продажу. В кінці 90-х IVECO ледве не стала українською маркою, коли організувала СП спільно з КрАЗом. Той проект, на жаль, довелося припинити, оскільки законодавча ситуація не сприяла локалізації виробництва. Вигідніше, виявилося імпортувати готові автомобілі.
 Звідки везуть до нас IVECO? Де і як їх роблять? Хто їх збирає, і як контролюють якість? Відшукати відповіді на ці питання і було метою нашої подорожі в країну IVECO.   Коротка історія

IVECO (International Vechicle Corporation) - міжнародний концерн, який утворився в 1975 році шляхом злиття трьох італійських компаній: Fiat Veicoli Industriali SpA (Fiat, OM, Lancia special vehicles), французької Unic і німецької Magirus Deutz AG.і сконцентрував у собі активи найбільших виробників вантажівок і автобусів на Півдні Європи. У 80-і і 90-і роки до складу IVECO увійшло ще кілька виробників з Англії, Іспанії, Італії і було засновані СП в різних країнах. Штаб-квартира IVECO розташована в Турині, а виробничі площі зосереджені в Італії, Франції, Іспанії, Німеччини, Австрії, Англії, Чехії, Угорщини, України, тобто фактично по всій Європі.
 В даний час концерн IVECO випускає цивільні автомобілі під брендом IVECO (Daily, Cargo, Trakker, Stralis), військову техніку та спецшасі під брендом Astra і пожежники і інші спецавтомобілі під маркою Magirus. Автобусні активи IVECO увійшли до корпорації Irisbus, яка випускає автобуси IVECO, Karosa. За минулий рік оборот IVECO склав 9,3 млрд. євро.
 Автомобілі з логотипом IVECO колесять по дорогах Європи, Азії, Африки, Австралії, Південної Америки, з'являються і в Антарктиді.
В Україні інтереси міжнародного концерну представляє «IVECO-Україна», а самі автомобілі представлені у всіх сегментах вантажної техніки, починаючи з розвізних фургонів Daily, закінчуючи багатотонними автопоїздами. У Запоріжжі IVECO випускає коробки передач для комплектації TurboDaily, які ще продовжують робити в Бразилії. За 2004 рік там виробили понад 6 тис. КПП.    

  Країна IVECO

 Для того, щоб зрозуміти філософію IVECO, потрібно обов'язково побувати в Італії, де розташовані основні базові підприємства концерну і штаб-квартира. Поринути на кілька днів в атмосферу італійців, пожити з ними в одному ритмі, перейнятися давньоримської цивілізацією. Ми так і зробили і вирішили для початку «перейнятися». У ході спілкування з топ-менеджерами IVECO ми намагалися дізнатися, чому в Україну IVECO не продає автомобілі колишніх поколінь, які були б затребувані із-за низької ціни. На що отримали вичерпну відповідь:  - «Україна - важливий ринок для IVECO і ми прагнемо запропонувати клієнтам кращий продукт. Ми не можемо знизити якість на догоду ціною, тому ми повинні знайти можливість наблизитися до клієнта без втрати в якості. IVECO чекає, коли споживачі в Україну зможуть купувати автомобілі європейського рівня, і готується до цього моменту. У найближчі 3 роки IVECO буде формуватися дилерська мережа стандартів IVECO в Україні, здатна забезпечити європейський сервіс для наших клієнтів. Коли цей процес завершиться, IVECO стане ближче до перевізників, і вони це відразу відчують. IVECO має намір бути лідером в Україну, але лідером у всьому, а не тільки в продажу автомобілів, тому ми готуємо грунт для майбутнього ривка ».

 Що таке стандарти IVECO нам ще потрібно було дізнатися докладніше. Італія - це сучасні офіси, але в історичному центрі тут ніхто не дозволить будувати - італійці шанують свою спадщину. Старовинні замки і ратуші, мощені вулички, і велика кількість туристів (зустрічаються і російськомовні), міста-пам'ятники. Промислові зони винесені на околицю. Вдень в італійських містечках не багатолюдно, лише кудись поспішають різновікові дами на скутерах. Їх тут видимо-невидимо. І дам, і скутерів. Зате ввечері міста перетворюються. Усі місця в кафе і ресторанчиках зайняті, вечірня прохолода розташовує до приємній бесіді.

  Як роблять IVECO EuroCargo

 Невелике містечко Брешіа між Вероною і Міланом. Ще на під'їзді до міста про мощі IVECO красномовно говорить гігантська стела у вигляді факела. Тут про IVECO знають всі, а на самому підприємстві працює 3 тис. осіб.

Вражаюче, але любов італійців до своєї історії видно і на промислових виробництвах. Так, в минулі роки завод у Брешіа належав ОМ і випускав однойменні вантажівки. Заводчани зберігають пам'ять про це бренд, і логотип ОМ тут можна побачити по всюди. А на прохідній стоїть знаменитий OM Leoncino - наймасовіший автомобіль-среднетоннажнік в Італії в 50-і роки.

 На заводі в Брешіа зосереджено виробництво рам і кабін майже для всього модельного ряду IVECO, а ось остаточне складання ведеться тільки IVECO EuroCargo. Знову ж данина традиції, адже і OM Leoncino був среднетоннажніком.

Не дивлячись на те, що завод у Брешіа має давню історію, видно, що з приходом IVECO тут багато будували. Наш гід каже, що більшість устаткування міняли в 90-х роках. Виробництво рам зосереджено в окремому корпусі, де за ниткам конвеєра рухаються різновеликі профілі. Клепають рами спеціальні роботи, які встановлюють більш 95% всіх з'єднань. Вручну тут ставлять заклепки лише в тих місцях, куди гнучкий робот не може добратися.

 Рами у Брешіа випускають для Daily, EuroCargo, Stralis, по сему процес виробництва ділиться на декілька ділянок, враховуючи специфіку виробництва для кожної моделі.В день звідси виходить 700-800 рам.

Проклепані рами відправляють в малярний цех, де їх знежирюють, занурюють у грунт, потім фарбують і сушать. Показово, що всі рами червоного кольору.

Запитуємо у гіда: «А чому всі рами червоні?». Ми давно всі рами фарбуємо в такий колір, клієнтам він подобається.

  Штампувальне виробництво у Брешіа одне з найпотужніших. Тут штампують панелі для Daily і кабіни для модельного ряду EuroCargo і Stralis. Судячи з листової сталі, використовують тільки шведську або німецьку продукцію зі спеціальним покриттям. Найпотужніші преси в мить перетворюють добірну сталь заводів Krupp в кузовні панелі. До речі, пресовий парк теж німецька. Гід каже, що на обладнанні в IVECO не економлять, і це один з факторів якості. Поряд з пресом помічаємо технологічну карту з логотипом Renault. А це що? «Ах так, - додає гід,« тут штампують панелі і для Renault ».

  Зварювальне виробництво , де формують кабіни для EuroCargo, Trakker, Stralis також зосереджено в Брешіа. Процес зварювання наполовину автоматизований, наскільки це можливо, але з огляду на численність модифікацій, багато операцій проварюють в ручну.

  фарбувальне виробництво кабін - модернізувалося зовсім недавно. Півгодини нам розповідали всі хитрощі технології, розміри ємностей і зразковий склад емульсій, в результаті чого виходить висока корозійна стійкість кабін. Як і на більшості автозаводів, процес фарбування складається з попередньої підготовки кабіни, катафорезу і забарвлення, а також наступного доведення. Само собою, що фарбувальна камера автоматизована і може працювати з 7 квітами.

  Збірка кабін
У Брешіа зосереджена і складання кабін для модельного ряду EuroCargo, Trakker, Stralis. Так, так, не дивлячись на те, що Stralis випускають в Німеччині, остаточне складання кабін (аж до магнітоли) ведуть у Брешіа. Пофарбований кабіни надходять на нитку конвеєра (EuroCargo на одну, Stralis на іншу) та від посту до посту ведеться складання. Бешенного темпу, як на заводі зі складання легкових автомобілів, тут немає. Конвеєр рухається повільно. Ставка робиться не на темп збірки, а на якість.

 Предмет особливої гордості IVECO'вцев - робот по вклейці стекол, який в рази знизив кількість браку. Показовим є те, що швидкість установки, в порівнянні з вклейкою вручну, не зросла. Але робот чітко витримує технологію: намазав клей, почекав, доклав скло і притиснув із заданим зусиллям. Людина так не зможе.

  Збірка EuroCargo
Складальний цех, де випускають EuroCargo відкриттів не приніс. Тут три нитки конвеєра. На одній збирають «важковаговики» від 10 т і вище, на другий - «легковаговики», на третій - повнопривідні модифікації. Знову здивував тим збірки. Тут не женуться за швидкістю, а ретельно виконують кожну операцію. IVECO 'еменесівці кажуть, що чітко розраховують план на день, щоб не входити в занадто швидкий ритм, при якому людина може допустити більше помилок. І ще важливу роль тут відводять самоконтролю.

 Після складання всі EuroCargo відправляються на ділянку остаточної приймання, де їх ганяють на стендах і вимірюють параметри. На завершення - невеликий пробіг і на склад готової продукції.

  Як роблять IVECO Daily

 З Брешіа кузовні панелі для Daily відправляють в містечко Судзарра, де зосереджений головний завод з випуску легких комерційних автомобілів. Ще на під'їзді - традиційна стела з логотипом IVECO. Тут про IVECO також знає кожен, адже на цьому заводі працює також 3 тис. чоловік. Підприємство в Судзарре відносно молоде, а глобальна модернізація взагалі пройшла в 1999 році. Сам завод складається з зварювального, фарбувального і складального виробництв. Крім того, деякі постачальники комплектуючих (приладові панелі, скла) відкрили тут свої виробництва, щоб оперативніше постачати конвеєр.

   Зварювання Daily ведеться на автоматизованих лініях, і лише окремі елементи проварюють вручну. У цеху дві основні нитки: для бортових автомобілів та для фургонів. Відзначимо, що мікроавтобуси роблять з глухого кузова фургона на окремій ділянці.

«Малярка» - знову предмет гордості IVECO'вцев. Нас запевнили, що самі передові технології в забарвленню кузовів тут вдалося втілити. Кузови тут занурюють і знежирюють, грунтують і знову занурюють. Потім фарбують і відправляють в сушильну піч на півгодини. Після контролю якості забарвлення їх опускають в складальний цех.

    Збірка Daily ведеться на вигнутому конвеєрі, і вразила чітким ритмом. Тут кілька операцій виконували роботи, і нам знову люб'язно демонстрували «вклейщіка» стекол.

 Зауважимо, що іноземних робітників ні в Брешіа, ні в Судзарре ми не спостерігали. А на одному з підприємств нам повідали, секрет підвищення якості. Кожна ділянка веде змагання на підставі даних контролерів. За підсумками тижня присвоюються бали, які відображаються на зарплаті, а переможцям дістаються телевізори та інша побутова техніка.

  Клієнт
 У штаб-квартирі IVECO в Турині нам пояснили, що запорука успіхів IVECO - це не тільки налагоджене виробництво, але і всебічна турбота про клієнтів. Якщо конструктори постійно вдосконалюють автомобілі, технологи - виробництво, то є ще ряд департаментів, які вдосконалюють систему сервісу. Як приклад нам продемонстрували «Віртуальний клас», в якому навчають механіків всіх сервісів IVECO. У програмі записані всі можливі несправності та їх причини, а також чітко написано, що потрібно поміняти і як воно виглядає. IVECO'вци кажуть, що програма дозволила в десятки разів підвищити розуміння машини, і поліпшити якість.
   Для самих сервісів створили унікальний контролер ELTRACK, що дозволяє передати параметри по Internet з несправного автомобіля аж до головного центру IVECO.Кстаті, фірма ELTRACK також входить до складу IVECO.

Наш екскурсовод демонструє фокус. Підключає ноутбук до сервісної шині Stralis і дзвонить по телефону в якийсь відділ. Через секунду Stralis сам запустився. Тоді майстер просить включити і вимкнути одну фару - фара включилася і згасла. САМА! В Україні такий прилад є, на сервісному центрі «IVECO-Україна».

 Один з елементів сервісної політики - програма Assistance, доступна будь-якому клієнту IVECO. Нас пустили в свята святих - call-centre, де приймають дзвінки з усіх країн. Мила дівчина розповідає як працює програма і скільки часу піде на надання допомоги ... в будь-якій з 25 країн Європи. За 1,5-2 години за програмою IVECO Assistance нададуть допомогу у разі будь поломки. Але коли презентація дійшла до розділу «Географія», нас чекало розчарування. Поки Assistance далі Євросоюзу не поширилася, хоча в штаті call-centre є співробітники, що говорять по-російськи. «Це наша перспектива,-пояснює дівчина, показуючи на Україні. Крім допомоги клієнтам у дорозі в call-centre ще й допомагають завантажувати порожні автомобілі.

     Залишаючи штаб-квартиру IVECO виявляємо небувалий раритет - UNIC початку XX століття і армійська вантажівка часів Другої світової в ідеальному стані. Все-таки люблять італійці свою історію, це в них у крові.



 Деталі. "AUTO-Consulting"
 Фото "AUTO-Consulting" і IVECO
 Редакція висловлює подяку IVECO-Україна за допомогу в організації поїздки


Статьи похожей тематики:

  • Iveco оновить Eurocargo
  • ELTRACK випустив оновлену версію діагностичного приладу
  • Виробництво Iveco в РФ відкладається
  • Підприємство IVECO в Запоріжжі за грудень справило близько 10 автомобілів
  • Iveco буде випускати професійний позашляховик
  • В дилерській мережі «Івеко Україна» стартує сезон акційних цін
  • Iveco приступив до будівництва заводу в Росії
  • «ІВЕКО УКРАЇНА» анонсує привабливі умови замовлення будівельної техніки Ive ...
  • IVECO Stralis став вантажівкою року
  • IVECO створює новий бренд для двигунів
  • IVECO зміцнює свої позиції на українському ринку
  • У Росії "заморозили" будівництво заводу з виробництва Iveco Daily
  • Росія закуповує 1,8 тис. італійських позашляховиків IVECO
  • УАЗ Patriot отримає дизельний мотор IVECO
  • Iveco і SAIC будуть випускати вантажівки



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.