Полезная информация для автолюбителей:

05-01-2011 | Грузовики

У Росії почалося лобіювання мит на вантажівки

Росія і Білорусія повинні і можуть самі забезпечити себе важкою автотехнікою. Про це заявили на прес-конференції в РБК гендиректор МФПГ «БелРусАвто» Олег Данилов і голова ради директорів ЗАТ «Волзький дизель ім. Маминих »Анатолій Лейріх.

Представляючи нову програму «Кар'єрний транспорт», спрямовану на розгляд урядів обох держав, вони повідомили, що вона може зіграти дуже істотну роль не тільки у висновку виробників РФ і РБ на нові рубежі, але і в посиленні інтеграційних процесів у рамках Союзу. Головні проблеми важкої автопромисловості такі ж, як і у легкового автопрому, - дефіцит інвестицій і зростаюча конкуренція іномарок. За словами Олега Данилова, «митні збори на старий самоскид з двигуном« Євро-3 »практично рівні нулю, тому ввозити їх вигідно з огляду на надзвичайно низькі ціни на стару машину». У минулому році в Росію було завезено імпортних кар'єрних автосамоскидів на суму 350 млн дол і запасних частин до них на 70 млн. Російський ринок втрачається як для власних виробників, так і для «БелАЗа». Який на даний момент тримає за собою третину світового ринку самоскидів вантажопідйомністю 80-120 тонн, однак починає стикатися з усезростаючим проблемами. Виробник тільки освоює випуск машин з двигуном стандарту «Євро-2», в той час як у Європі давно діє 3-й, а з наступного року стане обов'язковим і ще більш високий 4-й «екологічний» стандарт. Ця обставина істотно знижує можливості експорту білоруської техніки за кордон. Крім того, у світі, і в Росії зокрема, що є одним з основних споживачів «БелАЗ», швидко зростає потреба в машинах іншого класу - вантажопідйомністю 135-320 тонн (тільки вони стають ефективними в умовах всезростаючої вироблення та поглиблення кар'єрів, подовження відстаней транспортування порід і т.д.). Такі машини розроблені («БелАЗ» -7560), але вони потребують суттєвого доведення і засобів для постановки на масовий потік.

   У цих умовах єдиний вихід для виробників РБ - більш тісно об'єднатися з російськими партнерами, як це було колись, у рамках СРСР. Розпад якого сильно вдарив як по автопрому, так і по інших галузях промисловості. Наприклад, авіабудування так і не може подолати наслідки відділення підприємств України та Узбекистану.

     Виробники вітчизняних самоскидів вважають, що вийти із ситуації можна тільки за допомогою держави. Точніше, союзної держави, яке поступово стає реальністю. У 1998-2002 рр.. в рамках Союзу вже реалізовувалася програма «Розвиток дизельного автомобілебудування», яка дозволила вирішити, хоча і далеко не до кінця, певні проблеми (програма продовжена до 2008 р.). Програма «Кар'єрний транспорт», за словами Анатолія Лейріха, зажадає тільки на 1-му етапі (НДДКР) 6,5 млрд рублів. З яких 60% - це власні кошти підприємств, а решта повинна, мабуть, забезпечити фінансування з союзного бюджету. З урахуванням того що нинішній загальний розмір цього бюджету на порядок нижче, можна говорити про те, що представники автопрому висловлюють зайвий оптимізм з приводу темпів інтеграції. З іншого боку, саме реальні потреби економік РБ і РФ, тиск промисловців здатні цю інтеграцію - як економічну, так і політичну - прискорити.

     Промисловці мріють і про загальну митної політики. Мабуть, натхненні прикладом легкового автопрому, а також авіабудівників, пролобіював високі митні збори на імпортну техніку, представники «БелРусАвто» і «Волзького дизеля» дали зрозуміти, що готують відповідні «рекомендації» для своїх урядів, насамперед російського. Інакше, мовляв, особливо якщо реалізація програми «Розвиток кар'єрного транспорту» буде буксувати, пострадянський простір незабаром заповнять одні Volvo, MAN, Kamatsu. «У Китай, - підкреслив Олег Данилов, - взагалі заборонено поставляти старі машини. Чому Росія повинна проводити іншу політику? »  

   У той же час співробітничати з іноземцями виробники не відмовляються. Власне, вони вже співпрацюють. Хоча застосування імпортних двигунів і комплектуючих у продукції «БелАЗа» призвело до подорожчання продукції, що поставляється в РФ, на 30-40%. Дешевше і простіше було б працювати з російськими комплектуючими, якщо б вони відповідали високим зарубіжним стандартам. Але налагодити випуск таких - нелегке завдання в умовах дефіциту інвестицій: іноземці поки не дуже бажають вкладати гроші в російське виробництво. Однак знайти вихід з ситуації необхідно, і для цього потрібна зрозуміла політика держави (російського і союзного). Адже відставання вітчизняного виробництва по частині відповідності зростаючим міжнародним стандартам загрожує дедалі серйознішими наслідками. Наші «гучні» літаки вже не можуть літати до більшості європейських країн, проблеми по частині експорту ось-ось почнуть виникати і у легкового автопрому (якому далеко до «Євро-4»). Але останній не так орієнтований на зовнішні ринки, як, припустимо, КамАЗ або БелАЗ. Втрачати ці ринки з-за «несучасності» своєї продукції - значить замкнутися на території СНД, а в підсумку поступитися і її. Поставивши тим самим хрест не лише на своїй галузі, але і на амбіційних планах розвитку всієї російської економіки, про які так багато говорять останнім часом.

 Деталі. RBC Daily


Статьи похожей тематики:

  • Сібал веде переговори про інвестиції в МАЗ
  • Російські виробники вантажівок лобіюють підвищення мит
  • Росія знову може переглянути мита на іномарки
  • "БелАЗ" в 2007р. збільшить поставки самоскидів в Китай в 2 рази н ...
  • Російські дилери побоюються потоку старих авто з Білорусії
  • У Білорусії також хочуть ввести програму з утилізації авто
  • БелАЗ буде оснащуватися американськими двигунами
  • Приватизації МАЗу не буде - сказав Батька
  • КрАЗ і МАЗ можуть втратити найбільший ринок
  • В. Путін визнав, що програма утилізації авто не дороблена
  • Таганрозький автозавод потребує підтримки. Про це Путіна просить губернатор ...
  • Україні може залишитися без автопрому
  • Герман Греф: Російському автопрому залишилося сім років
  • Автовиробники просять знизити ПДВ для автозаводів
  • У Росії вже витратили 100 млрд. рублів на порятунок автопрому, але результа ...



  • На заметку автолюбителю:

    Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.